Vad använder ni för email?

Permalänk
Medlem

Ingen kör med Countermail. Jag behöver inte placera ett frågetecken längre.

En del av er nämner ofta USA's underrättelsetjänster men ingen nämner GSHQ, ett brittiskt dito som har ögonen på det mesta inom elektronisk kommunikation.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

I och med Outlook 2016 så tog man bort möjligheten att manuellt konfigurera MAPI, nu krävs autodiscover, som innebär att serverinställningarna skickas till klienten om man har behörighet. Både POP3 och IMAP4 stöds fortfarande.
Dock så blockas port 25 hos många ISP:er samtidigt som e-postservrarna allt oftare kräver att SMTP skickas över TLS och IMAP över SSL på andra portar dessutom - för ökad säkerhet. Så får du det inte att fungera så beror det inte på Oulook utan snarare att du inte konfigurerat anslutningen korrekt.

Jag kan få EN IMAP mail att fungera.. jag har flera mail, och ville ha båda mailen på mobilen och outlook.

Men så fort jag lägger till det andra kontot, så fungerar det inte, så det är inte anslutningen tror jag eftersom jag kan få vilket mail att fungera som helst med IMAP, men så snart jag vill lägga till det ANDRA mailet så vill den inte. OM jag gör en HELT separat outlook policy, dvs helt anna profil som jag måste välja INNAN jag startar outlook så fungerar IMAP på den andra också. DVS, 2 eller flera imap verkar inte lira. Har haft en tekniker kolla och jag visade för honom.. han visste inte varför det är så.

Permalänk
Medlem

@wasabi: Då missförstod jag dig. Testade att sätta upp ett nytt e-postkonto på Telia och ansluta till det tillsammans med mitt redan existerade konto (har nu två IMPA/SMTP-konton i samma profil) och det fungerar. Det är något annat som spökar för dig... prövat att reparera Outlook?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

GMail.
Min HotMail har väl typ 30000 spam och 200 vanliga meddelanden nu, man orkar ju inte...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har testat protonmail nu ett par dagar, verkar ganska bra. Men tvekar lite på att köpa extratjänsterna då jag tycker att det går lite långsamt att hämta mail, ett par sekunder längre än outlook/etc. jag antar att det är delvis pga krypteringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Outlook jobb, Gmail privat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@wasabi: Då missförstod jag dig. Testade att sätta upp ett nytt e-postkonto på Telia och ansluta till det tillsammans med mitt redan existerade konto (har nu två IMPA/SMTP-konton i samma profil) och det fungerar. Det är något annat som spökar för dig... prövat att reparera Outlook?

Efter ett par månader blev jag inspirerad att ta tag i detta igen.. och kunde nu lägga till en ytterligare IMAP i SAMMA outlook.. dvs, någon uppdatering har gjort detta möjligt igen. Samma vis som outlook kalendern inte lirade ibland med samsung telefoner, och så efter en viss tis så "vips" fungerar det.

Nåja använder som sagt outlook, ser ingen större fördel med 365 eftersom företager har egen domän och hosting känns det onödigt eller har man missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Efter ett par månader blev jag inspirerad att ta tag i detta igen.. och kunde nu lägga till en ytterligare IMAP i SAMMA outlook.. dvs, någon uppdatering har gjort detta möjligt igen. Samma vis som outlook kalendern inte lirade ibland med samsung telefoner, och så efter en viss tis så "vips" fungerar det.

Nåja använder som sagt outlook, ser ingen större fördel med 365 eftersom företager har egen domän och hosting känns det onödigt eller har man missat något?

Snarare buggfix i så fall...

Office 365 är mer än bara mejl. Vissa ser fördelar i att inte behöva tillhandahålla egen infrastruktur och personal som administrerar detta men vill ändå ha tillgång till en rad olika Enterprise-lösningar och nöjer sig då med att hyra det av Microsoft, helt eller delvist.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så du har kvar Hotmail för att du kan ha 4 tecken långt lösenord? Herregud...

Det hade varit en bra anledning. Nej alltså dom ändrade det för ett tag sen och tvingade alla att byta till längre lösenord så idag finns det ingen som har fyra tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Det hade varit en bra anledning. Nej alltså dom ändrade det för ett tag sen och tvingade alla att byta till längre lösenord så idag finns det ingen som har fyra tecken.

Jag har aldrig varit med om att Microsoft har krävt Hotmail-användare att ha ett fyra tecken långt lösenord. Det går emot allt som har med lösenords-säkerhet att göra! Jag har och har alltid haft ett över 8 tecken långt lösenord till min Hotmail (nutida Outlook), och då har jag använt Microsoft e-posttjänst sedan 90-talet.

-- -- -- --

Vet för övrigt inte om jag har svarat på trådens fråga (vilka e-posttjänster jag använder), så jag svarar på den nu Använder i dag Gmail och ProtonMail. Outlook-adressen ligger hos Microsoft och hostar upp damm efter många års inaktivitet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra svensk epost man kan ha som ej har som krav att man är kund någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Office 365 på jobbet, ONE och Gmail privat.