Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

Crunchyroll är den enda streamingtjänst jag känner till som tillhandahåller anime men jag vet inte om avsnitten är textade eller dubbade.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Som rizefall nämnde är nog kissanime det bästa just nu, finns både dub och sub till det mesta (om det finns tillgängligt dvs). Vill dock slänga in en lite cheeky rekommendation om att se på subs ändå - skillnaden i voice acting är ENORM

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Till de som sett Your Lie in April / Shigatsu wa Kimi no Uso: hur påverkade blev ni av slutet, eller serien i allmänhet? Har aldrig blivit så här påverkad av någon serie, tyckte verkligen att de "wrapped it up" fantastiskt med det slutet!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Inaktiv

Finns bara dubbat till e374 vad jag kan se. Tror du får försöka stå ut med texten då det känns lagom tveksamt att det skulle finnas dubbning om det inte finns på Amazon.

Permalänk
Medlem

Klart du ska köra odubbat och med engelsk text, originalrösterna känns så pass viktiga att jag förmodligen hade struntat i att titta om de inte va tillgängliga...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Klart du ska köra odubbat och med engelsk text, originalrösterna känns så pass viktiga att jag förmodligen hade struntat i att titta om de inte va tillgängliga...

Håller med 100%. Jag testade att titta på dubbade avsnitt i början när jag precis fastnat för anime, men rösterna var så otroligt larviga och dåliga att de förstörde känslan. Jap sound med engelsk text!

Permalänk

Okej okej.

Får kanske bli med jap sub då. Men har så svårt för den, fanvärre än skånskan. Men man kanske vänjer sig.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OpWildChild:

...
Men har så svårt för den, fanvärre än skånskan. Men man kanske vänjer sig.
...

Skånskan har jag inte vant mig vid under de senare 20 åren så det lär väl aldrig hända (beror på person men generellt svårt). Japanskan gick betydligt bättre även om man inte kan förstå ord för ord så lär man sig mönster, kroppsuttryck och vissa meningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Till de som sett Your Lie in April / Shigatsu wa Kimi no Uso: hur påverkade blev ni av slutet, eller serien i allmänhet? Har aldrig blivit så här påverkad av någon serie, tyckte verkligen att de "wrapped it up" fantastiskt med det slutet!

påverkade inte alls, den var för förutsägbar och ytlig. När det tog slut sade man meeh och startade upp nån annan anime.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

påverkade inte alls, den var för förutsägbar och ytlig. När det tog slut sade man meeh och startade upp nån annan anime.

Intressant, hade du kunnat rekommendera någon anime serie som inte är "meh"?

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

@Mix0r:

Kolla på Mob psycho, rätt skön men e definitivt inte nån "snyftare" precis.
Kolla på några inlägg innan så får du se en massa förslag på animes.
kolla på Kimi no Na wa/your name om du inte sett den. rätt bra.
The boy and the beast va Skön
Wolf children var bra, standard drama typ.
Welcom to the NHK gillade jag starkt
Aku no hana va udda
Det e dessa jag minns bäst när jag tänker efter, dvs de som ploppar upp direkt.
Finns ju hur mycket som helst jue
glöm inte att se nya Evangelion, väntar på sista avsnittet.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@Mix0r: Du har säkert sett den, men Angel beats är ju svårslagen på den punkten.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av DST:

@Mix0r:

Kolla på Mob psycho, rätt skön men e definitivt inte nån "snyftare" precis.
Kolla på några inlägg innan så får du se en massa förslag på animes.
kolla på Kimi no Na wa/your name om du inte sett den. rätt bra.
The boy and the beast va Skön
Wolf children var bra, standard drama typ.
Welcom to the NHK gillade jag starkt
Aku no hana va udda
Det e dessa jag minns bäst när jag tänker efter, dvs de som ploppar upp direkt.
Finns ju hur mycket som helst jue
glöm inte att se nya Evangelion, väntar på sista avsnittet.

Kan också inflika att NHK är en riktigt bra anime såg klart den i förgår. Så mycket som går att relatera till i den animen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

@scienta: varit sålänge sen att jag nog kör på en re-run!

@warmerspy @DST - stort tack för listan! Blir mycket att beta igenom

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Till de som sett Your Lie in April / Shigatsu wa Kimi no Uso: hur påverkade blev ni av slutet, eller serien i allmänhet? Har aldrig blivit så här påverkad av någon serie, tyckte verkligen att de "wrapped it up" fantastiskt med det slutet!

Älskade hela animen som en helhet, men att jag blev påverkad skulle jag inte riktigt säga att jag blev. Har det rätt så svårt för mig att bli påverkad av någonting överhuvudtaget

Brukar resa till Japan varje vinter, körde en kortare sightseeingtripp förr-förra året till Nerima, där animen utspelade sig. Lite bilder:

Dold text
Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

@OpWildChild *Trådar sammanfogade (§2)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@XFTality: hahah fan va roligt! Stack till Japan med ett par år sen med familjen men blev inte mycket sådan sightseeing

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

BERSERK Manga, serie och filmer. Diskussion och spekulation

Jag är ett stort fan av Berserk mangan och jag misstänker att det finns fler frälsta här på Sweclockers. Tanken är att vi i denna tråden ska dela och diskutera nyheter.

Manga och Video material

  • 1990-2017 Manga

  • 1997 TV Serie's

  • 2012 Berserk: The Golden Age Arc I - The Egg of the King

  • 2013 Berserk: The Golden Age Arc II - The Battle for Doldrey

  • 2014 Berserk: The Golden Age Arc III - The Advent

  • 2016 Berserk 2016 TV Series

  • 2017 Berserk TV Series (Våren 2017)

OST och musik

Spel

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Nyheter

Ny avsnitt i mangan 2017
''BERSERK'' IS BACK!
01/26/2017 11:54am
http://www.darkhorse.com/Blog/2460/berserk-back

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Gick och såg Your Name på bio för en vecka sedan. Kortfattade spoilerfria åsikter:

Manuset är så välskriven och oförutsägbar att trots en rätt så invecklad historia så upplevde jag aldrig att det var svårt att hänga med vad som hände och varför, eller att jag matades med expositioner av ren lathet bara för att fylla hål i handlingen.

Förutom att filmen börjar på ett lite anime-kliché-aktigt sätt så vävs det in så att man i slutet känner att de var logiskt försvarbart och inte längre något som till en början kändes smått negativt. Filmen knyter även ihop röda trådar allt eftersom vilket gör att åtminstone jag fick en "Aha!"-upplevelse här och där, och det hela avslutas på ett tillfredsställande sätt med hög feel-good-faktor.

Det visuella tycker jag inte riktigt når upp till samma nivå som tre av Makoto Shinkai's tidigare filmer (har ej sett "Children Who Chase Lost Voices"), men då nivån redan är löjligt hög så är det inte precis något negativt. Animationerna känns naturliga och ljussättningen är i en klass för sig själv.

Rekommenderar filmen stark till alla, oavsett om man är anime-fan eller ej.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Har nog bara sett hoshi no koe av honom innan, men jau, kimi no na wa var sevärd.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Pop
Team
Epic

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alakai:

Pop
Team
Epic

Meme, the Anime!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera lite serier för en som inte är alls insatt i anime/manga?

Vad jag sett:

Pokemon (älskar fortfarande pokemon!)
Hunter x hunter (väldigt väldigt bra även om vissa händelser drogs ut på något enormt)
Onepiece (bara sett de första 10-15 avsnitten, men denna gillar jag verkligen med)

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera serien Made in Abyss.
https://myanimelist.net/anime/34599/Made_in_Abyss

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk

@Runqen: Baserat på vad du sett tidigare skulle jag nog närmast rekommendera:
Fairytail. Är också en längre en anime, (men har inget killer ant arc som hunter x hunter lyckligtvis).

Om du vill ha något kortare och inte störs av att historien inte blir färdig är annars:
No game No life en väldigt bra anime som fick en prequel film nu i somras förhoppningsvis betyder det att vi kan få en season 2.

Avslutade animes som är halvlånga som annars är att rekommendera baserat på vad du sett är:
Fullmetal Alchemist
Soul Eater

Men om du vill uppleva något nytt kan jag också släng in två av mina personliga favoriter
Haikyuu!! I mitt mening den bästa idrottsbaserade anime. Handlar i stora drag om ett skolvolleyboll lag.

Shokugeki no soma. Min favorit, handlar i stora drag om livet på världens tuffaste matakademi. Svårt att förklara dragningskraften till denna anime, är bara ett av mina lyckopiller

Permalänk
Medlem

@atlantica4ever:

Tack! Ska undersöka alla dem du nämnde närmare.

Vart brukar ni få tag på den anime ni ser på? Illegala/suspekta torrentsidor och undermåliga strömningstjänster är jag ganska trött på och jag ger gärna skaparna en slant om dem skapat någonting jag tycker om.

Permalänk

@Runqen: Crunchyroll är det enda lagliga alternativet, tyvärr lämnar det nordiska utbudet mycket övrigt att önska, slutade därför personligen med premium där. Upplevde det som 2/3 av allt jag ville se inte var tillgängligt.

Netflix har extremt dåligt utbud också. Vissa enstaka serier laddas dock upp lagligt på tjänster som youtube, har för mig Quanzhi Gaoshou var ett exempel på sådan. Men detta utgör en klar minoritet.

Nerladdning sysslar jag inte med och för att inte bryta några forumregler ska jag inte nämna de andra alternativen. Stödja har jag för mig att en gör bäst genom att köpa merchandise och serierna.

Permalänk
Medlem

@Runqen
Jag slänger ur mig lite förslag bara:
Detective Conan (lång, inte avslutad), Uta koi, Chihaya furu, Moyashimon, Naruto + Naruto Shippuden (lång, avslutad), Cowboy bebop, Evangelion, Galaxy express 999, Nodame cantabile, Lupin III (bio- och TV-filmerna). Typ alla studio Ghibli-filmer.

Jag tittade mest på Crunchyroll, men tyvärr saknas en del för oss (tex One Piece!?) och nu har jag inte haft tid att se så mycket. Ett tag betalade jag för premium och skaffade avsnitten på annat håll. Bäst att göra som @atlantica4ever säger dock.