Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Scrollar du upp ett par inlägg så ser du flertalet inlägg om just Green Friday och att den kommer att ske den 27 April...

Där ser man, för mig jag körde en CTRL+F men tydligen inte!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av NiklasFalk:

Jag har nu äntligen fått svar från kundservice.

Hoppas att det bara var temporär hicka och att ärendet flyter på framöver.

Tack så länge.

Hej Niklas,

Tack för ert inlägg!

Så bra att ni fick svar från kundservicen, vi har lite längre svarstider för tillfället på grund av påsken. Detta släp kommer snart försvinna vilket betyder att ni kommer få snabbare återkoppling i ert ärende.

Återkom gärna här eller i PM om det finns något jag kan hjälpa er med!

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasFalk:

Jag har nu äntligen fått svar från kundservice.

Hoppas att det bara var temporär hicka och att ärendet flyter på framöver.

Tack så länge.

Inget du kan räkna med tyvärr!
Cdon har sedan denna tråd startades 2010 haft samma oerhört sega kuindtjänst som knappt har behörighet att tala om vad klockan är.
Sedan startade dom chatten som har ändå lägre behörighet o göra nåt och har som standard svar på allt utom sälj frågor/priser att man ska maila istället och därmed få vänta i ett par dagar för varje svar som oftas är ett standard inklistrat svar som inte tar upp en enda av dina frågor/påpekande i mailet.

Cdon blir även ALLTID extremt förvånade VARJE ÅR vid semester/jul/black/greenfriday/röda dagar/etc att deras arbetare kan vilja ha en lagstagad semester och att dom faktiskt kan bli sjuka.
Dom blir lika förvånade när kundtjänst ärenden ökar efter dessa "extremt svårt förutsägbara tider" och Cdon´s arbetare har tagit ut semester/sjukskrivit sig och Cdon inte anställt/tagit in några ersättare (som kostar pengar), ärenden ökar ju då av två anledningar folk handlar mer (särskilt vid BF/jul) och Cdon har mindre kundtjänst/lager/etc arbetare arbetande vilket leder till ibland veckolånga frakttider vilket så klart irriterar folk och därmed framkallar fler kundtjänstärenden som i sin tur leder till längre kundtjänst svars tider som redan i bästa fall är rätt långa.

Cdon svarar rätt ofta i denna tråd oavsett datum med deras standard svar att som alltid säger samma sak (dock ej i ord men i meningen) som tex.
vi har lite längre svarstider för tillfället på grund av ***. Detta släp kommer snart försvinna.
Dvs Cdon har alltid lång svarstid som standard och drar vid frågor till med sitt icke korrekta standard svar om detta.

CDON ett tips!
Ni har Greenfriday kommer upp så ni kanske ska ta och anställa ta in lite mer hjälp så kunder inte kommer behöva vänta i veckor på att få sina prylar/svar från kundtjänst.
Sen blir det faktiskt några som kommer ta ut semester i juni/juli/augusti och en jul 24december även detta år.

Så nu har ni blivit förvarnade om detta så då kommer ni ju naturligtvis att åtgärda detta i år heller kommer ni bli lika sega vid dessa tider som vanligt?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Inget du kan räkna med tyvärr!
Cdon har sedan denna tråd startades 2010 haft samma oerhört sega kuindtjänst som knappt har behörighet att tala om vad klockan är.
Sedan startade dom chatten som har ändå lägre behörighet o göra nåt och har som standard svar på allt utom sälj frågor/priser att man ska maila istället och därmed få vänta i ett par dagar för varje svar som oftas är ett standard inklistrat svar som inte tar upp en enda av dina frågor/påpekande i mailet.

Cdon blir även ALLTID extremt förvånade VARJE ÅR vid semester/jul/black/greenfriday/röda dagar/etc att deras arbetare kan vilja ha en lagstagad semester och att dom faktiskt kan bli sjuka.
Dom blir lika förvånade när kundtjänst ärenden ökar efter dessa "extremt svårt förutsägbara tider" och Cdon´s arbetare har tagit ut semester/sjukskrivit sig och Cdon inte anställt/tagit in några ersättare (som kostar pengar), ärenden ökar ju då av två anledningar folk handlar mer (särskilt vid BF/jul) och Cdon har mindre kundtjänst/lager/etc arbetare arbetande vilket leder till ibland veckolånga frakttider vilket så klart irriterar folk och därmed framkallar fler kundtjänstärenden som i sin tur leder till längre kundtjänst svars tider som redan i bästa fall är rätt långa.

Cdon svarar rätt ofta i denna tråd oavsett datum med deras standard svar att som alltid säger samma sak (dock ej i ord men i meningen) som tex.
vi har lite längre svarstider för tillfället på grund av ***. Detta släp kommer snart försvinna.
Dvs Cdon har alltid lång svarstid som standard och drar vid frågor till med sitt icke korrekta standard svar om detta.

CDON ett tips!
Ni har Greenfriday kommer upp så ni kanske ska ta och anställa ta in lite mer hjälp så kunder inte kommer behöva vänta i veckor på att få sina prylar/svar från kundtjänst.
Sen blir det faktiskt några som kommer ta ut semester i juni/juli/augusti och en jul 24december även detta år.

Så nu har ni blivit förvarnade om detta så då kommer ni ju naturligtvis att åtgärda detta i år heller kommer ni bli lika sega vid dessa tider som vanligt?

Hej!

Tack för din feedback. Vi tar givetvis åt oss all kritik och ser våra kunders åsikter som en tillgång för att utveckla vårt arbete framåt i rätt riktning.

Precis som du skriver förekommer det standardsvar vid enklare ärenden, men dessa ska självklart användas på ett korrekt sätt samt korrigeras så att svaret blir så utförligt och hjälpsamt som möjligt. Vi har ett ständigt pågående kvalitetsarbete för att förbättra vår kundservice och svaren till våra kunder ses ständigt över som en del av utvecklingen av att göra kundupplevelsen till bästa tänkbara.

Gällande våra inlägg i forumet så använder vi inte oss av några standardsvar utan här svarar ett antal handläggare - bland annat jag - på era frågor och försöker hjälpa er så gott det går. Om det rör sig om specifika ärenden så tas detta i PM och/eller via vår kundservice då vi inte vill att våra kunder ska skriva ut personliga uppgifter i ett öppet forum.

Inför årets Green Friday har vi en beredskap som skall överträffa tidigare år, såväl på kundtjänst som på vårt lager. Vi planerar att ha en särskild Green Friday-mejlkö så att ni - våra kunder – ska få den hjälp ni behöver inom bara några minuter.

Har ni några andra frågor eller funderingar är ni hjärtligt välkomna att höra av er till oss på nytt.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Veckans CDON+ är ju ett hån mot oss alla med CDON+
Dammsugaren kostar 999 redan på ordinarie pris hos andra aktörer(tex Netonnet och Elgiganten), så skriver ni 1999:- ordinarie pris och CDON+ medlemmar får köpa den just nu denna vecka för 999:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jonthan:

Veckans CDON+ är ju ett hån mot oss alla med CDON+
Dammsugaren kostar 999 redan på ordinarie pris hos andra aktörer(tex Netonnet och Elgiganten), så skriver ni 1999:- ordinarie pris och CDON+ medlemmar får köpa den just nu denna vecka för 999:-

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Jonthan,

Tack för ditt inlägg!

Vi håller med om att erbjudandet är lite förvirrande men den dammsugare som vi erbjuder för 990 SEK är följande:

Electrolux Animal Som har ett ordinariepris på 1999 SEK.

Den dammsugare ni hänvisar till är Electrolux Powerforce som är den billigare varianten av Electrolux EPF6.

För att sammanfatta erbjudandet så erbjuder vi alltså våra CDON+ kunder den bättre modellen "Animal" till priset för Electrolux Powerforce

Med vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

It's on! http://cdon.se/green-friday/ (Nedräkningen alltså.)

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Hej @CDON !

Jag beställde en kontorstol från er och efter en vecka har den nu anlänt i Malmö. Enligt er hemsida står det "Lastad av GLS och på väg för leverans" 2018-04-18 09:15:00. Får man det hemlevererad eller till närmsta postombud?

Ordernumret är 61730413. Jag har inget annat sätt att spåra paketet än genom CDON och där står inte mycket.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zapa:

Hej @CDON !

Jag beställde en kontorstol från er och efter en vecka har den nu anlänt i Malmö. Enligt er hemsida står det "Lastad av GLS och på väg för leverans" 2018-04-18 09:15:00. Får man det hemlevererad eller till närmsta postombud?

Ordernumret är 61730413. Jag har inget annat sätt att spåra paketet än genom CDON och där står inte mycket.

Hej Zapa,

Tack för ert inlägg!

Er nya kontorsstol kommer levereras idag till ett ombud nära er, jag har skickat ett PM till er med en utförligare spårning på försändelsen.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har cdon slutat skicka ut födelsedagskuponger?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Hedersmedlem

@Darkie: Enligt flera tidigare svar, nej, men jag fick ingen nu i mars 2018, något jag annars fått sedan 2013.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Darkie:

Har cdon slutat skicka ut födelsedagskuponger?

Skrivet av MultiMan:

@Darkie: Enligt flera tidigare svar, nej, men jag fick ingen nu i mars 2018, något jag annars fått sedan 2013.

Som jag skirivt innan i forumet hade vi ett kort avbrott med gratulationerna men detta ska vara igång igen, om det är så att ni inte fått någon gratulation så får ni gärna återkomma till mig i PM med ert kundnummer så ser jag till att vi gratulerar er i efterhand.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Äntligen är Green Friday igång och redan nu finner ni tonvis av grymma erbjudande på vår site!

Vi kommer försöka ha lite extra koll på forumet idag. Skulle vi inte hinna med att besvara era frågor via PM/inlägg så kommer ni få snabb återkoppling via vår dedikerade Green Friday-kö hos vår kundservice. För att komma hit klickar ni på livbojen i det nedre högra hörnet på vår site och sedan "Green Friday e-post".

Vi kan stolt presentera att SAMTLIGA(!) Green Friday-deals nu är live på vår site!

CDON önskar er alla en glad grön fredag!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Det står "Alla produkter från Anders Petter -30%" men tyvärr är det en stor mängd produkter som saknar rabatt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Det står "Alla produkter från Anders Petter -30%" men tyvärr är det en stor mängd produkter som saknar rabatt.

Hej Multiman,

Tack för att du är på hugget, det gillar vi!

Jag rapporterar vidare detta till vår säljavdelning direkt så att felet kan åtgärdas.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Tyvärr är det fortfarande fullpris på stora delar av Anders Petters sortiment, så då missar ni extra försäljning idag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Tyvärr är det fortfarande fullpris på stora delar av Anders Petters sortiment, så då missar ni extra försäljning idag.

Jag har fått en uppdatering att de håller på att korrigera felet så fort de kan, beklagar dröjsmålet!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Tack för att du försöker iaf, det är alltid uppskattat! Trevlig helg!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Tack för att du försöker iaf, det är alltid uppskattat! Trevlig helg!

Nu är denna deal äntligen korrigerad!

Trevlig helg på dig med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att det inte fanns någon super deal på gaming laptops. Hint;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av juggl3r:

Synd att det inte fanns någon super deal på gaming laptops. Hint;)

Skickades från m.sweclockers.com

Hej juggl3r,

Tack för inlägget!

Vi har en del gaming laptops med nedsatt pris nu på green friday men den ligger under den generella dealen "laptops".

För att göra sökandet lite lättare för er så hittar ni specifikt gaming laptops under green friday här!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON Customer Service Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Kommer ni få in Palit 1080 i lager igen? Kommer prissättningen vara densamma?
Ps. Trevlig helg.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Det var angivet erbjudande på hushållsprodukter av märket Champion. 40% rabatt på "alla" varor till och med 28e, eller så länge lagret räcker.

Nu är det runt 13.40 den 28e. "Alla" varor är på ordinarie pris och är kvar i lager.

Det är inte acceptabelt någonstans. I så fall får ni skriva att erbjudandet gäller till 27e kl 23.59. Inte skriva att det gäller TILL OCH MED 28e. Ni väljer ju själva om ni vill ha erbjudandet alls, om ni vill ha det till en viss tid, etc., men får skriva hur länge och vad det gäller. Nu blir jag lite tjurig faktiskt. (Eftersom jag igår valde att vänta med att beställa två saker eftersom det framgick att priset även gäller idag lördag.)

http://cdon.se/green-friday/hem-och-hushall/champion-40/

40% rabatt på hela sortimentet från Champion

Just nu får du hela 40% rabatt på alla produkter från Champion

Erbjudandet gäller t.o.m. 2018-04-28, eller så långt lagret räcker, på Champion-produkter som levereras av CDON.COM. Erbjudandet gäller ej på Champions TV-apparater.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan en order tänkas "Behandlas" nu under denna Green Friday rea?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fetakniven:

Hej! Kommer ni få in Palit 1080 i lager igen? Kommer prissättningen vara densamma?
Ps. Trevlig helg.

Hej Fetakniven,

Tack för inlägget!

Jag kollar detta med vår inköpsavdelning direkt och återkommer här så fort jag fått svar.

Med vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för en snabb leverans! Beställde sent i fredagskväll och fick det redan idag! Blev faktiskt lite förvånad när ni hade packat och skickat iväg det igår

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Glis:

Det var angivet erbjudande på hushållsprodukter av märket Champion. 40% rabatt på "alla" varor till och med 28e, eller så länge lagret räcker.

Nu är det runt 13.40 den 28e. "Alla" varor är på ordinarie pris och är kvar i lager.

Det är inte acceptabelt någonstans. I så fall får ni skriva att erbjudandet gäller till 27e kl 23.59. Inte skriva att det gäller TILL OCH MED 28e. Ni väljer ju själva om ni vill ha erbjudandet alls, om ni vill ha det till en viss tid, etc., men får skriva hur länge och vad det gäller. Nu blir jag lite tjurig faktiskt. (Eftersom jag igår valde att vänta med att beställa två saker eftersom det framgick att priset även gäller idag lördag.)

http://cdon.se/green-friday/hem-och-hushall/champion-40/

40% rabatt på hela sortimentet från Champion

Just nu får du hela 40% rabatt på alla produkter från Champion

Erbjudandet gäller t.o.m. 2018-04-28, eller så långt lagret räcker, på Champion-produkter som levereras av CDON.COM. Erbjudandet gäller ej på Champions TV-apparater.

Hej Gils,

Tack för inlägget!

Vi på CDON ursäktar verkligen för denna felskrivning och jag har kontaktat dig via PM för vidarehantering.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av D3str0yer:

Hur lång tid kan en order tänkas "Behandlas" nu under denna Green Friday rea?

Hej D3str0yer!

Behandlingstiden ska gå väldigt snabbt och vårat lager är verkligen på hugget nu efter green friday!

Om ni har någon specifik beställning som ni undrar över så får ni gärna återkomma till mig i PM så ska jag ge er ytterligare information.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON.COM, Home Electronics & After Sales

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tack för en snabb leverans! Beställde sent i fredagskväll och fick det redan idag! Blev faktiskt lite förvånad när ni hade packat och skickat iväg det igår

Samma här!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk

Hejsan beställde en razer DA elite 29e april, den står fortfarande som "behandlas", när kan den tänkas skickas ut?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2