Permalänk
Medlem

Nytt headset

Hej på er!

Jag har sedan 2010 haft ett Sennheiser PC360 gaming headset. Då det har några år på nacken börjar det nu att ge upp och jag är på jakt efter ett nytt.

Jag älskar mitt nuvarande och vill ha något liknande.

Det måste vara tygkuddar. Jag har haft några headset utan tygkuddar innan vilket bara ledde till en svettig obekväm känsla. Det ska också likt pc30 vara over ear med djup så det inte trycker på öronen. Jag gillar att det jag har nu inte väger så mycket så att man knapp märker att man har det på sig vilket är en bonus men inget egentligt krav.

Inbyggd mic är trevligt men det är inget krav då jag kan köpa en vid sidan av om lurarna i sig är bra.

Den tänkta budgeten är runt 2000 kr men det finns utrymme att lägga till lite extra om det skulle vara så.

Är det någon som kan ge förslag på ett liknande eller ett som uppfyller mina krav ovan skulle det vara guld värt!

Permalänk
Medlem

@kaggixx: Hittade du på något? Jag sitter i samma sits. Kikade på Sennheisers GSP 600 men de sitter tight så beroende på din huvudstorlek kan de bli för obekväma. De ligger också på gränsen av din budget på 2350 kr men de finns att få lite billigare i Inets fyndhörna.

Permalänk
Medlem

Skulle precis till att rekommendera Philips Fidelio X2 som jag själv varit helnöjd med i 2 år nu. När de var nere under 1000kr så var det svårslaget, om du nu inte promt måste lägga 2000kr på ljud. Men verkar som de har fasats ut nu, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Hej på er!

Jag har sedan 2010 haft ett Sennheiser PC360 gaming headset. Då det har några år på nacken börjar det nu att ge upp och jag är på jakt efter ett nytt.

Jag älskar mitt nuvarande och vill ha något liknande.

Det måste vara tygkuddar. Jag har haft några headset utan tygkuddar innan vilket bara ledde till en svettig obekväm känsla. Det ska också likt pc30 vara over ear med djup så det inte trycker på öronen. Jag gillar att det jag har nu inte väger så mycket så att man knapp märker att man har det på sig vilket är en bonus men inget egentligt krav.

Inbyggd mic är trevligt men det är inget krav då jag kan köpa en vid sidan av om lurarna i sig är bra.

Den tänkta budgeten är runt 2000 kr men det finns utrymme att lägga till lite extra om det skulle vara så.

Är det någon som kan ge förslag på ett liknande eller ett som uppfyller mina krav ovan skulle det vara guld värt!

Tycker du ska köra vidare på den vinnande vägen och köpa Sennheiser 373D!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Eftersom du gillade dina Sennheiser skulle du kunnat köpa något i stil med:
Sennhesier HD599 och en ModMic.

Nu har jag inte testat lurarna själv. Men tänkte dela med mig av tipset iallafall
Har en ModMic på mina HD650 och tycker micken fungerar ypperligt.
Hört att vissa har haft problem med brus i sina mickar (detta är inget jag upplevt), så möjligtvis att man skulle behöva en USB adapter.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

@kaggixx: Hittade du på något? Jag sitter i samma sits. Kikade på Sennheisers GSP 600 men de sitter tight så beroende på din huvudstorlek kan de bli för obekväma. De ligger också på gränsen av din budget på 2350 kr men de finns att få lite billigare i Inets fyndhörna.

Skrivet av KentBrack:

Eftersom du gillade dina Sennheiser skulle du kunnat köpa något i stil med:
Sennhesier HD599 och en ModMic.

Nu har jag inte testat lurarna själv. Men tänkte dela med mig av tipset iallafall
Har en ModMic på mina HD650 och tycker micken fungerar ypperligt.
Hört att vissa har haft problem med brus i sina mickar (detta är inget jag upplevt), så möjligtvis att man skulle behöva en USB adapter.

Jag köpte köpte ett par HD599 och en modmic samt en usbadapter och är nöjd! Det var lite roligt att du tipsade mig om precis dom prylar jag köpte

Headsetet kändes lite ovant i början mot det jag har haft så länge men det är samma typ av kuddar och samma form på själva lurarna så det börjar kännas bra igen!

Permalänk
Medlem

@kaggixx:

Ha, det var ju lite kul Hade faktiskt ett par HD598 före mina nuvarande lurar och HD599 lär väl vara ersättaren.
Ärligt talat gillar jag mina HD598 så mycket att jag inte kunnat göra mig av med dem, trots att jag numera inte använder dem så ofta.

Får kanske bygga en Wall of Fame till dem istället ^^

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Jag köpte köpte ett par HD599 och en modmic samt en usbadapter och är nöjd! Det var lite roligt att du tipsade mig om precis dom prylar jag köpte

Headsetet kändes lite ovant i början mot det jag har haft så länge men det är samma typ av kuddar och samma form på själva lurarna så det börjar kännas bra igen!

Vilken usb adapter köpte du? Har tittat på tester och micen låter helt annorlunda beroende på vilken man väljer.