Feedback om SweClockers användarfrågor

Permalänk
Relik 📜

Feedback om SweClockers användarfrågor

Varje vecka den närmaste tiden kommer vi bakom SweClockers att ställa en fråga till dig. Den kan handla om allt möjligt – innehåll, utseende, inriktning eller andra områden. Här finns utrymme att diskutera frågorna och komma med tankar runt upplägget.

Just nu är frågan Vilket format föredrar du när det kommer till produkttester och recensioner? Den finns bland annat i den här nyheten.

Tidigare frågor var Är du intresserad av nördpodden Fulkultur? samt Brukar du dela våra artiklar på Facebook?.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett avsnitt i veckan

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Jag saknar dom gamla poddarna med Emil, Jonas och Jakob (Och ibland en gäst), Dom var ofta riktigt intressanta, Mindre strukturerat än fredagspanelen och kändes lite mer personligt med era tankar och åsikter om saker och ting.

Jag lyssnar på Fulkultur när det handlar om något jag tycker är intressant, Vilket är kanske 5% av poddarna, Jag hade föredragit en separat Swec pod för oss teknikintresserade med lite inslag av datorspel

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Jag saknar dom gamla poddarna med Emil, Jonas och Jakob (Och ibland en gäst), Dom var ofta riktigt intressanta, Mindre strukturerat än fredagspanelen och kändes lite mer personligt med era tankar och åsikter om saker och ting.

Jag lyssnar på Fulkultur när det handlar om något jag tycker är intressant, Vilket är kanske 5% av poddarna, Jag hade föredragit en separat Swec pod för oss teknikintresserade med lite inslag av datorspel

Jag skriver helt under på ovanstående talare!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Beror helt på ämnet men jag gillar pod. Är glad att ni släpper eran panel som pod också vilket jag påpekade att ni borde göra för något år sedan. Antar att det var den påtryckningen som till slut lade grund för att den kom som pod. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ahlen:

Hade gärna sett ett avsnitt i veckan

Kul du gillar! I dagsläget tänker vi att det är lagom med ett avsnitt varannan vecka, så vi hinner suga på bra ämnen ordentligt. Däremot inte omöjligt med specialare eller annat som skulle kunna dyka upp på extratider!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Emil Hansson:

Jag saknar dom gamla poddarna med Emil, Jonas och Jakob (Och ibland en gäst), Dom var ofta riktigt intressanta, Mindre strukturerat än fredagspanelen och kändes lite mer personligt med era tankar och åsikter om saker och ting.

Jag lyssnar på Fulkultur när det handlar om något jag tycker är intressant, Vilket är kanske 5% av poddarna, Jag hade föredragit en separat Swec pod för oss teknikintresserade med lite inslag av datorspel

Skrivet av YamahaDGX630:

Jag skriver helt under på ovanstående talare!

Spännande! Är det just podden ni saknar, eller den mer fria diskussionen? Det vi själva upplevde var att det blev kaka på kaka med fredagspanalen rätt ofta, och allt svårare att hitta bra/unika ämnen. Vore intressant att fundera runt ersättare!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av BooliBoo:

Beror helt på ämnet men jag gillar pod. Är glad att ni släpper eran panel som pod också vilket jag påpekade att ni borde göra för något år sedan. Antar att det var den påtryckningen som till slut lade grund för att den kom som pod. 😉

Hehe, det var flera aspekter som spelade in! När vi väl bestämde oss för att köra snodde @JonasT ihop det hela snabbt, och nu lär Panelen rulla som podd tills vidare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hehe, det var flera aspekter som spelade in! När vi väl bestämde oss för att köra snodde @JonasT ihop det hela snabbt, och nu lär Panelen rulla som podd tills vidare.

Grymt! Är perfekt att lyssna på när man står med tvätten eller springer runt och dammsuger (Y)

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte på Fulkultur, tycker ämnena som diskuteras är ointressanta. Hade gärna sett en "frågelåda"-podd som ni körde i videoformat förr. Hade även varit intressant att lyssna på era åsikter kring aktuella ämnen inom hårdvaruvärlden, och gäster, inte bara nyheter som fredagspanelen bjuder på. En lösning är att göra fredagspanelen mer laid back, som Linustechtips Wan show, där de ibland har gäster, inte lika allvarlig ton, och bjuder mer på programledarnas åsikter och tankar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Spännande! Är det just podden ni saknar, eller den mer fria diskussionen? Det vi själva upplevde var att det blev kaka på kaka med fredagspanalen rätt ofta, och allt svårare att hitta bra/unika ämnen. Vore intressant att fundera runt ersättare!

Både och, Ni nämnde ofta att det var svårt att hitta ämnen att prata om, Trots det så var 90% av poddarna riktigt bra, Men jag förstår vad du menar, Alla nyheter, tester osv tas upp i Fredagspanelen så jag förstår att det blir svårt att hitta ämnen.

Ett förslag är ju att ni spelar in en pod när det finns något att prata om, Även om det ibland kan bli långt emellan poddarna, Det var väl ungefär så ni gjorde förut.

Måste också poängtera att framförallt gästpoddarna alltid var riktigt bra och intressanta!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Spännande! Är det just podden ni saknar, eller den mer fria diskussionen? Det vi själva upplevde var att det blev kaka på kaka med fredagspanalen rätt ofta, och allt svårare att hitta bra/unika ämnen. Vore intressant att fundera runt ersättare!

Det är som ni redan påtalat svårt att komma med ett koncept som inte överlappar fredagspanelerna allt för mycket, men jag bidrar gärna med vad jag uppskattar väldigt mycket hos er

som någon nämnde så har jag glömt hur mycket jag saknar era gamla frågelådor! Jag kan än idag slå på Youtube och exempelvis "SweClockers Frågelåda: Microstuttering med SLI och Crossfire" just för att jag finner det väldigt underhållande, lärorikt och bra tidsfördriv medan man gör annat vid datorn eller vill glömma vardagen för ett tag. Ni är riktiga veteraner när det kommer till att förklara olika tekniker och göra lyssnaren intresserad!

Gällande era poddar och fredagspaneler så kan jag nog tala för många om hur mycket man uppskattar när ni svävar ut och pratar om irrelevanta saker och även ger era personliga synpunkter om saker o ting. Det är väldigt ofta som jag läser en nyhet och samtidigt tänker "det ska bli riktigt spännande att höra redaktionens åsikter i nästa fredagspanel".

Slutligen vill jag bara hylla alla ni som vågar stå inför kameran och leverera riktigt bra recensioner och andra inslag!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Fulkultur är riktigt bra! Något alla borde lyssna på

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Hört talas om. Aldrig lyssnat. Vad ska jag svara då?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anon42512:

Hört talas om. Aldrig lyssnat. Vad ska jag svara då?

Om du hört talas om men aldrig lyssnat skulle jag placera dig i klassen "Nej, jag är inte intresserad". Om du vore intresserad skulle du efter över två år klämt ett avsnitt, menar jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Om du hört talas om men aldrig lyssnat skulle jag placera dig i klassen "Nej, jag är inte intresserad". Om du vore intresserad skulle du efter över två år klämt ett avsnitt, menar jag.

Jag vet ju inte riktigt vad det är så jag vet inte om jag är intresserad eller inte

Permalänk
Medlem

Jag gillar Fulkultur, absolut. Just nu är jag fortfarande väldigt många avsnitt bakåt (närmre början än mitten), då jag tycker om att spara på saker till dess att jag kan få väldigt många i rad. Det här med att portionera ut det till varannan vecka fungerar inte så bra för mig.
Det mesta är ju förstås tidlöst, men annars får jag ju "nya" tips om exempelvis Stranger Things.
Det ska dock sägas att jag ännu inte är riktigt lika förtjust i denna som jag var av SweCs poddradio.

Skrivet av emilakered:

Spännande! Är det just podden ni saknar, eller den mer fria diskussionen? Det vi själva upplevde var att det blev kaka på kaka med fredagspanalen rätt ofta, och allt svårare att hitta bra/unika ämnen. Vore intressant att fundera runt ersättare!

För mig är det absolut den fria diskussionen och utbytet med människorna, framför allt Emil och Jonas. Det är lite mer avslappnat, riktat till en inre/mer införstådd krets än professionella(?)/strukturerade Fredagspanelen som är ansiktet utåt, om en säger så. Så det var en mysighetsfaktor som fanns där som ofta uteblir i både Fredagspanelen och Fulkultur för mig. Iaf när inte 99s Jacob är med - han är jättemysig.
En annan sak som bidrar till att jag saknar podden är att jag kunde ta del av den oftare än jag kan av Fredagspanelen; jag har helt enkelt inte tid att titta på saker hela tiden, medan jag har otroligt mycket fler tillfällen att lyssna. Det passar sig inte överallt att ha Youtube i bakgrunden, och i telefonappen fungerar det fortfarande inte.
Och eftersom att jag bara kan/kunde välja en av dem så uppstod aldrig kaka-på-kakasituationen för mig, även om jag förstår att min upplevelse inte är universell.

Så beskedet jag fick längre ned om att Fredagspanelen verkar komma i enbart ljudform mottages gladeligen, något jag gärna vill veta mer om.

Permalänk
Medlem

Även jag saknar swec-podden ibland, speciellt de lite friare diskussionerna där ni var mer subjektiva. Fredagspanelen känns lite väl stram och nyhetsuppläsar-aktig för min smak ibland, jag kollar/lyssnar hellre på LTTs wan-show istället tyvärr.

Även de mer djupgående genomgångarna av div. teknikstuff var mycket underhållande.

Fulkultur är väl bra på sitt vis, väldigt få ämnen som jag verkligen är intresserad av bara. Fantasy-podden är min favorit hittills. Jag ser gärna att en eventuell swec-podd inte trampar på fulkultur, utan att ni hinner producera båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Även jag saknar swec-podden ibland, speciellt de lite friare diskussionerna där ni var mer subjektiva. Fredagspanelen känns lite väl stram och nyhetsuppläsar-aktig för min smak ibland, jag kollar/lyssnar hellre på LTTs wan-show istället tyvärr.

Även de mer djupgående genomgångarna av div. teknikstuff var mycket underhållande.

Fulkultur är väl bra på sitt vis, väldigt få ämnen som jag verkligen är intresserad av bara. Fantasy-podden är min favorit hittills. Jag ser gärna att en eventuell swec-podd inte trampar på fulkultur, utan att ni hinner producera båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med om att fredagspanelen är för stram i allmänhet, fast det jag hade önskat var nog då inte en extra podd, utan en länge, lite mer spontan fredagspanel av typen som fanns för en del år sedan (som flera verkar ha efterlyst). De kan gärna fortsätta att vara varannan vecka fortfarande, men med förändring av innehållet.

Angående fulpoddarna har det aldrig hänt att något av ämnena känts intressant, så jag har aldrig lyssnat på någon.

Permalänk
Relik 📜

Nu har vi en ny fråga för veckan, Brukar du dela våra artiklar på Facebook?

Kör på med samma kommentarstråd nu under testperioden, även om det blir lite rörigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu har vi en ny fråga för veckan, Brukar du dela våra artiklar på Facebook?

Kör på med samma kommentarstråd nu under testperioden, även om det blir lite rörigt.

Med all respekt, jag delar aldrig Swecs nyhetsartiklar på Facebook, möjligtvis som länk i messenger till någon teknikintresserad vän. Anledningen har inte att göra med att jag inte vill sprida Sweclockers som varumärke, utan handlar helt enkelt om att jag inte vill fylla andras feeds med i deras ögon "nördigheter"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Nej. Jag är inte så stor på delningskultur i allmänhet. Jag delar ingenting på någon social media. Det kan hända att jag delar relevanta artiklar till personer i privata meddelanden. Men att dela? Eller länka på fejsbook? Nej. Det skulle aldrig falla mig in. Jag skriver inte inlägg i allmänhet där, men om jag skulle göra det så skulle jag nog inte dela saker på det viset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Nu har vi en ny fråga för veckan, Brukar du dela våra artiklar på Facebook?

Kör på med samma kommentarstråd nu under testperioden, även om det blir lite rörigt.

Vanligen inte. Kanske hänt ett par gånger pga nåt exceptionellt, men annars inte. Och då menar jag ett par gånger (2-3) nånsin.

Permalänk
Medlem

Nä jag delar inte någonting på Facebook. Jag använder inte Facebook öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu har vi en ny fråga för veckan, Brukar du dela våra artiklar på Facebook?

Kör på med samma kommentarstråd nu under testperioden, även om det blir lite rörigt.

Använder inte Facebook, men det händer att jag delar intressanta artiklar, då ofta i telegram-grupper.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Jag är glad att alternativet, använder inte Facebook, fanns med som alternativ. Det är allt för vanligt att man förväntas vara en del av Facebook. Har inget konto och kommer inte heller att skaffa ett.

(Värst tycker jag det är med public service som tycker att man bör använda just denna kommersiella plattform. Borde de inte i så fall vara tvungna att finnas på alla andra socialamedier)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Celebmir:

Jag är glad att alternativet, använder inte Facebook, fanns med som alternativ. Det är allt för vanligt att man förväntas vara en del av Facebook. Har inget konto och kommer inte heller att skaffa ett.

(Värst tycker jag det är med public service som tycker att man bör använda just denna kommersiella plattform. Borde de inte i så fall vara tvungna att finnas på alla andra socialamedier)

Skickades från m.sweclockers.com

Vad skulle det vara för sociala medier som dom inte finns på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad skulle det vara för sociala medier som dom inte finns på?

Jag skulle kunna räkna upp ett tjugotal. Bara för att de är de stora som de använder så finns det hur många som helst. För att nämna en så kan vi ta ello.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Celebmir:

Jag skulle kunna räkna upp ett tjugotal. Bara för att de är de stora som de använder så finns det hur många som helst. För att nämna en så kan vi ta ello.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle det vara aktuellt för dom att finnas där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför skulle det vara aktuellt för dom att finnas där?

Tror du missar min poäng. Som publicservice så skall de inte gynna vissa företag och inte andra. De skall antingen gynna alla eller inga.

Skickades från m.sweclockers.com