Köpte WoW år 2005, installerade det för två veckor sedan. Äventyrare sökes!

Permalänk
Medlem

Köpte WoW år 2005, installerade det för två veckor sedan. Äventyrare sökes!

Hej!

Kort och gott söker jag likasinnade, som har arbeten eller skola på dagarna och inte oändligt med fritid men som gärna lirar ihop med andra när tid finnes och är ute efter både äventyret och det sociala!

Jag spelar Priest som första gubbe och är väl om man frågar andra äventyrare i random dungeons den sämsta healern som levat, jag vet oftast inget om de dungeons jag kastas in i random via den där dungeon-findern så jag får ofta äta massa skit av gruppen när jag inte fattar vad jag ska klicka på eller stannar för att plocka upp en blomma mellan strider, bristen på kommunikation och teamwork gör det hela varken lättare eller speciellt roligt och jag känner väl att ska jag ändå misslyckas kan jag väl lättast göra det ihop med andra som kan garva åt det och ha roligt samtidigt, inte någon sur 14 årig tysk pojke vars karaktär är värd mer än hans mamma för honom.

Så finns det fler som mig där ute eller några som redan har en guild så hojta till förfan!
Jag spelar på en server som heter Eonar men jag kan verkligen tänka mig flytta till en annan server om det innebar någon eller några att spela ihop med.

Sen måste jag säga att det jag hade bävat mest för var den hemska grinden men den har hittills varit väldigt behaglig, hoppas det håller i sig!

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej!

Du kan få lägga till mig. Jag är också en gammal veteran men har inte spelat på mängder med år. Fick ett sug i dagarna och dammade av kontot.
Blev så snurrig av allt nytt på mina gamla karaktärer att jag valde att gå back to basic och startade en helt ny. En Tauren monk blev det, level 12 nu Kör på Grim Batol.
Då jag har jobb och hus så är spelandet inte min främsta prioritet men jag kan njuta av en timme eller två på kvällarna eller regniga dagar.

Martiis# 2441

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till Pwntato#2323
Nybliven pappa för andra gången. Jobbar tar och hand om ungar, men hinner faktiskt med lite datortid också! Har spelat väldigt länge, men de senaste åren har jag spelat när tid funnits (till skillnad mot de tidiga åren då gymnasiet fick flytta på sig för spelet). Ibland kan det bli en lång session, ibland bara en timme eller två.

Jag spelar inte på Eonar men har både Alliance och Horde karaktärer utspridda lite varstans
Spelar gärna tillsammans på lite "casual nivå"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej!

Kort och gott söker jag likasinnade, som har arbeten eller skola på dagarna och inte oändligt med fritid men som gärna lirar ihop med andra när tid finnes och är ute efter både äventyret och det sociala!

Jag spelar Priest som första gubbe och är väl om man frågar andra äventyrare i random dungeons den sämsta healern som levat, jag vet oftast inget om de dungeons jag kastas in i random via den där dungeon-findern så jag får ofta äta massa skit av gruppen när jag inte fattar vad jag ska klicka på eller stannar för att plocka upp en blomma mellan strider, bristen på kommunikation och teamwork gör det hela varken lättare eller speciellt roligt och jag känner väl att ska jag ändå misslyckas kan jag väl lättast göra det ihop med andra som kan garva åt det och ha roligt samtidigt, inte någon sur 14 årig tysk pojke vars karaktär är värd mer än hans mamma för honom.

Så finns det fler som mig där ute eller några som redan har en guild så hojta till förfan!
Jag spelar på en server som heter Eonar men jag kan verkligen tänka mig flytta till en annan server om det innebar någon eller några att spela ihop med.

Sen måste jag säga att det jag hade bävat mest för var den hemska grinden men den har hittills varit väldigt behaglig, hoppas det håller i sig!

Mvh

Vilken lyckokaka att öppna WoW nu, vilka minnen! Vill bara önska happy gaming!!!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle lägga in ett litet tips för er nya spelare och gamla veteraner som kanske missat det.
Server spelar mindre roll nu än för massa år sen, det är inga problem att starta en grupp med någon från en annan server så länge man är samma faktion.
Det som inte går är att vara i en guild tillsammans, byta saker*, samt att gör mythic raiding, men det sistnämnda är långt kvar.

* Det går att byta saker med dom som är i samma dungeon när något droppar, du kan byta de sakerna upp till 2 timmar om man inte använder dom eller förändrar dom på något sätt, med enchant, gems eller vad det kan vara.

Svengelskan bjuder jag på

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

2 barns far här som dammat av wow nyligen också, det blir mest spelande efter 19-20 på kvällarna, 110 druid och 110 warrior, lägg till om ni vill köra lite dungeons och liknande: Zareem#2470, har spelat on and off sen release

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Jag spelar Priest som första gubbe och är väl om man frågar andra äventyrare i random dungeons den sämsta healern som levat, jag vet oftast inget om de dungeons jag kastas in i random via den där dungeon-findern så jag får ofta äta massa skit av gruppen när jag inte fattar vad jag ska klicka på eller stannar för att plocka upp en blomma mellan strider

Healer och tank är de två viktigaste klasserna i dungeons och det är bra om de har lite koll på läget så att det flyter på. Dungeons på låg level är relativt lätta, men ändå, och det blir viktigare på högre levlar. Mitt tips är att du hoppar in som DPS till att börja med. Många andra som spelar är veteraner vid det här laget och hittar och brukar göra gott om skada ändå. Häng på gruppen när de drar genom en dungeon så vet du lite mer vad som väntar när du sen kör igen som healer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orfi:

Hej!

Kort och gott söker jag likasinnade, som har arbeten eller skola på dagarna och inte oändligt med fritid men som gärna lirar ihop med andra när tid finnes och är ute efter både äventyret och det sociala!

Jag spelar Priest som första gubbe och är väl om man frågar andra äventyrare i random dungeons den sämsta healern som levat, jag vet oftast inget om de dungeons jag kastas in i random via den där dungeon-findern så jag får ofta äta massa skit av gruppen när jag inte fattar vad jag ska klicka på eller stannar för att plocka upp en blomma mellan strider, bristen på kommunikation och teamwork gör det hela varken lättare eller speciellt roligt och jag känner väl att ska jag ändå misslyckas kan jag väl lättast göra det ihop med andra som kan garva åt det och ha roligt samtidigt, inte någon sur 14 årig tysk pojke vars karaktär är värd mer än hans mamma för honom.

Så finns det fler som mig där ute eller några som redan har en guild så hojta till förfan!
Jag spelar på en server som heter Eonar men jag kan verkligen tänka mig flytta till en annan server om det innebar någon eller några att spela ihop med.

Sen måste jag säga att det jag hade bävat mest för var den hemska grinden men den har hittills varit väldigt behaglig, hoppas det håller i sig!

Mvh

Kör du Horde eller Alliance?

Själv har jag jobb, hus, ett barn med ett till på väg. Så spelar när jag har tid, endast på kvällarna efter 19-20 typ.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Skall testa spelet ikväll, slänger iväg ett meddelande om jag fastnar igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

30+ med fru å två barn, spelar lite grann vid varje ny expansion, minus panda då... Jag fick 7 dagar gratis för en tid sedan och tänkte eventuellt börja köra igång på det i veckan. Får se vart det landar. Spelar Alliance på Haomarush, dwarf rogue (sen release!). I nästan expansion tänkte jag börja köra Dark Iron Dwarf. Men jag är mest taggad på Wow classic, faktiskt.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

@Orfi: Lägg till Rauxx#2945
Hoppas du valde rätt sida och inte spelar som sånt där Aliance scum

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Lirat nonstop sedan release.

Hängde med på det mesta innan outlands men efter att ha blivit mentalt skalperad med hur kass jag är, (Molten Core) så började jag sololira mest vilket jag gör än idag, skyr instanser som pesten för jag vill inte paja för andra utan jag levlar gubbar mest och grindar rep så gott det "sologår".

Saknar en tid i liret när vi var några som hade samma inställning till spelet. Att det var/är underhållning och inte "dödsallvarligt". Folket där droppade av och jag gick tillbaks till originalguilden vi lämnade och har kört solo sedan dess.

Skrivet av sweisdapro:

@Orfi: Lägg till Rauxx#2945
Hoppas du valde rätt sida och inte spelar som sånt där Aliance scum

Rätt sida är ju Alliance men sånt fattar ju inte efterblivna hordespelare. (Jisses vad jag hoppas att skämtet missförstås rätt som jag brukar säga! Jag lirar alliance just nu men har lirat horde och uppskattar båda sidor lika mycket!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det kanske hade varit något, aktivt undvikt allt vad grupper heter sen jag slutade spela seriöst någon gång på gymnasiet för typ 12 år sen. Får kolla upp mitt ID ikväll

Permalänk
Medlem

Har inte spelat så aktivt på två månader men lägg till mig också: wRRM#2324 har några 110or och en drös med level 100 karaktärer på både horde och alliance. Spelar gärna tank eller healer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lirat nonstop sedan release.

Hängde med på det mesta innan outlands men efter att ha blivit mentalt skalperad med hur kass jag är, (Molten Core) så började jag sololira mest vilket jag gör än idag, skyr instanser som pesten för jag vill inte paja för andra utan jag levlar gubbar mest och grindar rep så gott det "sologår".

Saknar en tid i liret när vi var några som hade samma inställning till spelet. Att det var/är underhållning och inte "dödsallvarligt". Folket där droppade av och jag gick tillbaks till originalguilden vi lämnade och har kört solo sedan dess.

Rätt sida är ju Alliance men sånt fattar ju inte efterblivna hordespelare. (Jisses vad jag hoppas att skämtet missförstås rätt som jag brukar säga! Jag lirar alliance just nu men har lirat horde och uppskattar båda sidor lika mycket!)

jaja, blir att banka rätt de få hjärnceller ni alliance-spelare har så att ni inser att Horde är rätt sida

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §7*

Observera att vi inte tillåter privata WowW-servers och liknande.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Först fick man inga svar. Sedan small det bara till och jag har totalt missat det tills nu. Ska försöka svara alla då
Liten uppdatering först:
Jag startade en Human Male Priest som nu är lvl 80, det är fortfarande skitkul fast det suger att jag kom på lite väl sent att Pets och Cooking fanns, så nu måste jag gå tillbaka till tidigare områden och bara för att samla
Sambon säger sig vara säker på att jag fått en 35-årskris och kallar mig för "en sån där wow-nörd" som istället borde köpa mig en sportbil eller något annat vuxet. Nä, V70 och WoW får det bli!

Blir vi ett gäng kanske man borde dra ihop en discord istället eller liknande?
Lägger in alla medans espressomaskinen håller på avkalka sig, fan va skoj!

@ Martiis
Tja! jag lägger till dig!

@ pwntato
Lägger till dig!

@ Rocklets
Tack för lyckönskningen! Har gått svinbra hittills, haft skitroligt verkligen.

@ Purrfected
Tack för tips, det måste jag läsa på mer om.

@ Pelle
Skitnice! Lägger till dig!

@ Frux
Uppskattar tipset! Har provat båda nu faktiskt och det går hyfsat bra

@ Beta
Startade en Human Priest som första karaktär (I brist på fantasi haha) Men langa ID så lägger vi till dig!

@ clinteastwo0d
Fastnar det så posta ID så lägger jag till!

@ Role_Model
Pre-bought expansion härom dagen, ska börja läsa vad som komma skall, har ingen koll på wow-classic hehe.
Langa ID ifall du vill ha någon att snacka skit med

@ sweisdapro
Fan ledsen! Visste inte att det var undead som var grejen! Lägger till dig ändå

@ Beginner
Jag delar din inställning! Vore skitkul att raida och sånt men om folk sitter och dödshotar varandra över att någon gjorde en miss äh... då vågar man liksom knappt spela. Det ska vara skoj att spela och misstag gör alla. Vill du raida så hojta! Vi är två iaf

@ Vesh
Gör det! Har du ett ID så posta här så addar jag. Ska se ifall jag kan dra ihop en fet chat till att börja med, alternativt så fixar jag ihop en Discord bara.

@ wRRM
Lagt till!

Fasiken så många att svara, får hålla lite mer koll här framöver tydligen och jobba mindre

Väl mött Äventyrare!

Edit: Missade en

Permalänk

Hej,

Bra tråd detta, har också funderat på att damma av mitt wow konto, spelat sedan 2005, lite speltid på varje expansion men har inte varit aktiv de sista året. Jag har mest alliance gubbar.

Battletag: Ghrokos#2871

@Orfi, en discord hade nog inte varit fel.

/Patrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrüeHead:

Hej,

Bra tråd detta, har också funderat på att damma av mitt wow konto, spelat sedan 2005, lite speltid på varje expansion men har inte varit aktiv de sista året. Jag har mest alliance gubbar.

Battletag: Ghrokos#2871

@Orfi, en discord hade nog inte varit fel.

/Patrik

Lagt till dig till vänlistan

Permalänk
Medlem

Finns en discord nu med för er som vill
Invite: https://discord.gg/pBz6qXg

Permalänk

Hej
Jag är en 2 barns pappa 46 år som spelar lite nu och då. ThisisWiz#1805
Skulle vara kul med de som är i samma situation i livet.
Några lvl 110 Hord Och lvl ca 80 Alliance.
Skulle vara kul om man är på samma server, kunde t.o.m skapa ny gubbe någonstans i WOW.
CYA

Permalänk

Kör både alliance och horde, lite blandat, spelar mest på kvällarna, har en liten här hemma med !
Sörling#2279

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Fint initiativ. Skall memorera denna tråd för att kliva in på Discord/Bnet senare.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Kul! Har spelat till och från som många andra, har dock inte spelat sen Legion kom. Gick och förbokade nästa expansion så nu håller jag på att levla en Demon Hunter Tank, är 102 just nu och spelar gärna med lite folk som vill köra dungeons med en nybörjar tank

Är 39 år med 2 barn med allt vad det innebär så jag spelar mest kvällar.

Adda: Kega#2490

Permalänk
Medlem

@Orfi: Har inte fått någon friendrequest

OfT: Kollade upp Discord då jag inte visste vad det var Är det helt ute att sitta och snacka via skype nu för tiden alltså? Jebus vad mycket man har missat

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Kör lite jag också
43 år och har barn. har ett gäng 110 på alliance men levlar gärna på horde. Adda gärna goa200#21646

Permalänk
Medlem

Har addat de jag kunde från denna tråd. Har mestadels spelat som tank/healer

Permalänk

Hittade tråden, kunde inte låta bli jag heller, WoW är på nerladdning igen, slutade vid Lich King..
körde holypriest som mest, ombyggd i slutet till shadow spec. men har nån Warlock, Warrior, och hunter, alla Allience
50+ vuxna barn, så jag har mer tid nu än förut, LoL.. jobbet tar sin tid men kvällar o vissa helger är jag på,

kollar in discorden..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

Kul initiativ, men som vanligt med sånt här så blir det väl att man sitter själv efter en vecka :D.

Permalänk
Medlem

Kan väl lägga till att jag är 35, inga barn men arbetar jävligt mycket och fixar en hel del hemma med huset.
Ju fler desto roligare känner jag och får vi ihop tillräckligt för en guild blir det helt kravlöst och skoj bara.

@ Goa200
Lagt till dig i vänlistan!
In på discorden och härja lite också! Smidigare chat där samt möjlighet att snacka i mic för dom som vill/har en
Edit: Tack för allt skoj och all hjälp! Hade svinkul även fast bossen buggade ur

@ Strugglaren
Haha det är en risk man får ta, jag har inga planer på att ge mig i varje fall!

@ Martiis
Addar om dig!
Joina discord också via länken jag postade, mycket smidigare som sagt