Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Aldrig hört talas om människan....vad är han så känd för?

Skickades från m.sweclockers.com

Han var en musikskapare.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Min bror fick inte ens bli 23, innan han dog av blodförgiftning, visst unga åldrar är alltid trist, men samtidigt så lever varenda människa på lånad tid, finns ju de som dör redan som 1 dag gammal, alltid trist men det är livets gång för oss alla döden vinner alltid.

Min bror blev inte ens året innan hans tid var kommen.
Det var innan jag föddes så det har inte direkt drabbat mig på det viset. Visst har man funderat på hur det skulle varit om han levt och så. Men eftersom jag inte hann träffa honom själv så blir det inte samma sak.
Däremot har jag haft kompisar som dött unga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Vet inte va EDM betyder heller.

EDM = Electronic Dance Music = Elektronisk dansmusik

Elektronisk dansmusik - Wikipedia (Svenska)
Electronic dance music - Wikipedia (English)

Permalänk
Medlem

Visste inte ens vem han var. Kanske för att jag inte lyssnar på den typen av musik, men alldeles för ung för att dö är det i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Visste inte ens vem han var. Kanske för att jag inte lyssnar på den typen av musik, men alldeles för ung för för att dö är det i alla fall

Du har förmodligen hört hans låtar utan att veta om det för det spelades på radion hela tiden och antagligen i reklamer etc eftersom hans musik var väldigt mainstream mot slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du har förmodligen hört hans låtar utan att veta om det för det spelades på radion hela tiden och antagligen i reklamer etc eftersom hans musik var väldigt mainstream mot slutet.

Radio? har inte lyssnat på radio på evigheter, sedan 2010 tror jag. Har en väckarklocka (klockradio) fast utan radio

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Radio? har inte lyssnat på radio på evigheter, sedan 2010 tror jag. Har en väckarklocka (klockradio) fast utan radio

Det är lätt hänt att de spelar hans musik i en youtubevideo you kollar på eller om du går i någon affär och de har radeon på etc.

https://www.youtube.com/watch?v=Iq6gCapM9gk
https://www.youtube.com/watch?v=_ovdm2yX4MA

Jag gillar inte heller mainstream musik och gillar inte hans typ av musik men många andra gillade det han gjorde och det ska han ha respekt för.

Permalänk
Medlem

Hajar till när en 28 åring dör och ingen talar om hur det gick till.
Det brukar till 99% bero på självmord.
De andra alternativen (brott, olycka eller sjukdom) nämns ju i princip alltid.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Svensktiger:

Hajar till när en 28 åring dör och ingen talar om hur det gick till.
Det brukar till 99% bero på självmord.
De andra alternativen (brott, olycka eller sjukdom) nämns ju i princip alltid.

Dom vet vad orsaken var men vill inte gå ut med det, tragiskt hur som helst och man får respektera det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om dokumentären om hans liv:
https://www.svtplay.se/video/17478602/avicii-true-stories

Kanske ni får en inblick i hans liv, och även förstår hur stor han egentligen va inom scenen.
Även om du inte gillar elektronisk musik så tycker jag helt klart att ni ska se dokumentären.
Är tillgänglig till 30 Juli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Hajar till när en 28 åring dör och ingen talar om hur det gick till.
Det brukar till 99% bero på självmord.
De andra alternativen (brott, olycka eller sjukdom) nämns ju i princip alltid.

Hemskt att diskutera dödsorsaken men du glömde ett alternativ, det som kan vara både olycka och självmord, överdos. Känns dock inte som att han var någon storknarkare precis så jag skulle gissa på att han begick självmord.

Vila i frid Tim!

Permalänk
Medlem

Troligtvis sprit inblandat. Om det var av naturliga orsaker skulle de ju inte ha ngn anledning att inte säga ngt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Blofeld:

Troligtvis sprit inblandat. Om det var av naturliga orsaker skulle de ju inte ha ngn anledning att inte säga ngt.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns mindre troligt då det var i oman, man behöver licens för att köpa alkohol men har man pengar kan man få tag i vad som helst var som helst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sett 2/3 av dokumentären nu och säger som övriga internet, SE DEN!!!

Man får en helt annan bild av Tims liv. Den är verkligen djup, ja, iaf nu när man tittar på den och beskådad hans framgång och succé men också de mycket allvarliga problem han drogs med i samband.

Att sitta här och kolla på dokumentären och veta att han gick bort för några dagar sen får vem som helst att sätta hjärtat i halsgropen och tårarna rinna. Man blir extremt berörd.

Hela internet skriker självmord, du måste se dokumentären så kommer du också förstå varför. Det var inte lite mediciner han fick för att dämpa smärtan av allt festande och alkohol. Någonstans i mitten, på ett sjukhus i Miami säger han bland annat att han dagligen gick på 20 tabletter som gjorde allt möjligt varav många var som rent heroin och väldigt beroendeframkallande... Fruktansvärt sorgligt.

Det är ju ingen tvekan om att han var en av de största talangerna rent musikaliskt efter hur många som hyllar och fått träffa honom. Han kastades in i den hetaste elden och ingen brydde sig någon gång om att fråga hur han mår utan ville bara se han fortsätta turnerna :/ Tror han hade behövt någon, som en förälder gör, liksom säg nej och säga ifrån, en stoppknapp. Tror definitivt att vi hade fått se ett annorlunda slut för Tim som förmodligen hade varit vid liv idag välmående om han och hans omgivning bara visste när nog var nog

Fruktansvärt sorglig dokumentär som alla bör se!

Permalänk
Medlem

Sjukdomar som är utom ens kontroll och smärtlindrande mediciner är acceptabelt men att festa, supa och knarka är ett personligt val som bara orsakar elände i slutändan. Jag tycker synd om hans familj...

Permalänk
Musikälskare

Han har nog levt ett mer rikt liv till 28 än vad många av oss kommer att göra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Känns mindre troligt då det var i oman, man behöver licens för att köpa alkohol men har man pengar kan man få tag i vad som helst var som helst

Inte på hotell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vilken låt gillar ni mest med Avicii? Jag älskar "Hey Brother".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

Vilken låt gillar ni mest med Avicii? Jag älskar "Hey Brother".

De hitsen var sköna när de kom. En personlig favorit som jag aldrig tröttnar på är "Heart upon my sleeve" så otroligt bra låt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Inte på hotell.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror nog på. Oman är mer liberalt än exempelvis UAE

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Dj kulturen är tuff vet själv detta då jag arbetade 6 dagar i veckan man blir ett ras. Var även med i Deejay Promotions. Slutade själv 2000. All ljud som man utsätter sig för är inte najs jobbade som dj i över 10 år.

Bekräftat: Tim "Avicii" Bergling tog sitt eget liv

"Vår älskade Tim var en sökare, en skör konstnärssjäl som alltid burit på stora existentiella frågor. En överpresterande perfektionist som reste och jobbade hårt i ett tempo som ledde till extremt svår stress.

När han slutat turnera ville han hitta en balans i livet för att må bra och kunna göra det han älskade mest – musik.

Han kämpade verkligen med tankar om Meningen, Livet, Lyckan.

Nu orkade han inte längre.

Han ville få frid.

Tim var inte gjord för det maskineri han hamnade i, han var en ömhudad kille som älskade sina fans men skydde rampljuset.

Tim, du kommer för alltid att vara älskad och saknad.

Den du var och din musik kommer att bära minnet av dig vidare.

Vi älskar dig,

Familjen"

Enligt GP.

Permalänk
Medlem

Jag var inte intreserad av hans skapelser som de var men anade nagot skulle kunna komma senare, kanner sorg att han forsvann innan detta hande.
Jakla skit.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molvis:

Jag var inte intreserad av hans skapelser som de var men anade nagot skulle kunna komma senare, kanner sorg att han forsvann innan detta hande.
Jakla skit.

Läste att han lämnade efter sig över 200 osläppta låtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Läste att han lämnade efter sig över 200 osläppta låtar.

Så skivbolaget som arbetade ihjäl honom har gott om framtida intäkter att se fram emot? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Så skivbolaget som arbetade ihjäl honom har gott om framtida intäkter att se fram emot? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Fast han arbetade väl inte allt för mycket sen 2016? Åtminstone inte ofrivilligt?