Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Om han hade Cancer, vad gjorde han i Oman?

Måste helt klart vara droger, självmord, mord eller värmebölja som är skälet bakom dödsfallet. Eller någon kombo.

Han kanske inte ville vara på ett sjukhus av den tiden han hade kvar och kanske tycker om att vara på Oman resten av tiden han hade kvar?

Om det inte är Cancer som ligger bakom det så skulle jag gissa på droger.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Fy vad hemskt RIP

Permalänk
Medlem

Tråkig nyhet. Må han vila i frid.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Tror också på möjlig cancer som bakomliggande orsak. Sen avslutade han livet med en överdos då smärtan blev för svår.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Flashback säger självmord. Lär ju komma ut förr eller senare vad som var orsaken.

Snacka om att komma från ingenstans.... Skapligt chockad! Tycker han va väldigt bra, otroligt roligt att han hjälpte sätta Sverige på kartan då han faktiskt var större internationellt än vad många tror

28 är ju inte någon ålder.... Inte Lill babs 80 iaf

Permalänk
Medlem

Långt från ett fan av hans musik, men givetvis otroligt tråkigt. Vila i frid.

Tog själv Chester Benningtons (samt Chris Cornells) död förra året väldigt hårt, så vet att det är riktigt surt nu när artister man själv har växt upp med börjar gå bort så tidigt. Usch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Medlem

Tragiskt att dö såpass ung. Vad var orsaken? Står inget om det vad jag kan se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Alla ska dö en dag. Nu var det hans tur.

Skönt med lite annorlunda attityd, känns ju som att var o varannan människa nästan anser att människovärdet är direkt kopplat till kändisskap nuförtiden. Klart det är sorgligt att någon har dött, men det är väl ändå för nära, kära och möjligtvis de absolut mest dedikerade fansen att sörja. Som alla självkalrt vet så dör oräkneliga många människor varje dag, av alla åldrar.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Man ska inte behöva begrava sina barn.. Mina tänkar till föräldrarna.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Inaktiv

Just att det är så tyst om orsaken luktar självmord tycker jag, även om överdos kan vara en trolig orsak. Vet inte hur mycket han höll på med sådant sen han slutade spela.

Cancer eller något borde väl ha gjort att han var på sjukhus eller så.

Permalänk
Medlem

Tragiskt. Vila i frid. Att dö av akut pankreatit (bukspottskörtelinflammation) på grund av alkohol och drogmissbruk vid blotta 28 år är inget som borde behöva hända någon Mina tankar går till hans anhöriga.

Levels är nog den låt som betytt mest för mig. Det har varit sountracket till många lyckliga stunder i mitt liv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Skönt med lite annorlunda attityd, känns ju som att var o varannan människa nästan anser att människovärdet är direkt kopplat till kändisskap nuförtiden. Klart det är sorgligt att någon har dött, men det är väl ändå för nära, kära och möjligtvis de absolut mest dedikerade fansen att sörja. Som alla självkalrt vet så dör oräkneliga många människor varje dag, av alla åldrar.

Lika tragiskt om han inte varit känd. Grejen är den att folk har en helt annan koppling till någon dom känner till kanske lyssnar på dennes låtar, att böla över en kändisdöd är förvisso överdrivet, som om det vore att någon i släkten dog. Men att det betyder mer för folk än när en främling som är totalt okänd dör är ju inte konstigt alls.

Permalänk
Avstängd

Mycket oväntat, RIP

Lägger man ihop utländska medier så lutar det åt självmord efter att tappert supit sig sönder och samman.

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Skrumpl...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Började gråta när jag hörde det. Han var min favorit artist som fortfarande var aktiv.
Mina tankar går till hans familj.

Jag drar min slutsats efter Mike Posners låt "I took a pill in Ibiza"
I took a pill in Ibiza
To show Avicii I was cool
And when I finally got sober, felt ten years older
But fuck it, it was something to do

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tror han fick reda på en sjukdom typ i samma stund han sa att turnerandet var slut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

RIP. Han var verkligen artisten som "introducerad" mig till house och EDM :/

Samma här, han introducerade mig till den elektroniska musiken så de här kom som en chock. Vila i frid.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk

Alkohol

I kvällens DN kan man läsa om att han klagade på för mycket festande som inte är så lätt att undvika i hans gebit som var orsaken till varför han ville lägga av, men tydligen inte lyckades med.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Men behöver vi spekulera i hans dödsorsak?

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Tråkigt. Men behöver vi spekulera i hans dödsorsak?

tyvärr är det oundvikligt, men jag håller med

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Samma här, han introducerade mig till den elektroniska musiken så de här kom som en chock. Vila i frid.

Han verkligen inspirerade många människor. Life's a bitch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Han kanske inte ville vara på ett sjukhus av den tiden han hade kvar och kanske tycker om att vara på Oman resten av tiden han hade kvar?

Om det inte är Cancer som ligger bakom det så skulle jag gissa på droger.

Har varit i Oman och tvivlar starkt att det är dit en mångmiljonär skulle åka för att tillbringa sina sista dagar...om det nu inte fanns något "annat" där som lockade.

Permalänk
Medlem

Tragiskt, verkligen, killen var otroligt duktig inom sitt gebit men enligt vad som går att läsa och se i media haft väldigt svårt att sköta sin hälsa. Svårt att missa den informationen. Utan hälsa, ingenting av något annat heller, tyvärr. Stor förlust för Sverige och musikvärlden. Värst för hans familj.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv

Innan när jag spelade så var mycket av hans musik med i öronen. Jag vill tacka honom för det. Rest in peace Avicii.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jävligt trist oavsett, 28 är ingen ålder.

Min bror fick inte ens bli 23, innan han dog av blodförgiftning, visst unga åldrar är alltid trist, men samtidigt så lever varenda människa på lånad tid, finns ju de som dör redan som 1 dag gammal, alltid trist men det är livets gång för oss alla döden vinner alltid.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Aldrig hört talas om människan....vad är han så känd för?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

@Campaigner: Troll, eller levt under en sten de senaste 7 åren?
Oavsett så är han en världskänd Svensk EDM- och Houseproducent. Han har haft många så kallade "Dunderhits".

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Första gången jag verkligen känner sorg efter att en kändis jag aldrig träffat dör.

Han var min favoritartist/musiker. Lyssnar på hans låtar flera gånger om dagen, ibland lite för mycket!

Oerhört oerhört tråkigt =( Vila i frid Tim.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Slaktardej:

@Campaigner: Troll, eller levt under en sten de senaste 7 åren?
Oavsett så är han en världskänd Svensk EDM- och Houseproducent. Han har haft många så kallade "Dunderhits".

Lustigt du skulle säga det. En kompis ringde nyss o sa: "Avicii har dött!!".
"Jo, läste det på SweClockers, men vem fan e det?"
(Skämtsam ton från honom): "Ah kryp tillbaka till under din sten".

Vet inte va EDM betyder heller.

Kan även nämna att ja vill t.ex inte känna till skådespelare . Tar bort magin i filmer om man vet att den o den vart med i den o den filmen.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Lustigt du skulle säga det. En kompis ringde nyss o sa: "Avicii har dött!!".
"Jo, läste det på SweClockers, men vem fan e det?"
(Skämtsam ton från honom): "Ah kryp tillbaka till under din sten".

Vet inte va EDM betyder heller.

Kan även nämna att ja vill t.ex inte känna till skådespelare . Tar bort magin i filmer om man vet att den o den vart med i den o den filmen.

Svensk + stor i hela världen
Det är inte helt osannolikt att du hört någon av låtarna han gjort (om du inte undviker populärmusik av olika skäl)
https://m.youtube.com/watch?v=eZFqlNYU5QM

Skickades från m.sweclockers.com