Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

OBS! OBS! OBS! Detta är enbart web-pris, och i butik ligger de på 799:-. Jag vet för jag satte mig och åkte till närmaste Maxi, och blev nekad priset. Skriver här istället för diskussionstråden för större synlighet, men någon mod eller Murgatroyd kanske kan notera detta i orginalposten.

Det ska väl gå att "boka i butik" om det finns i lagret för att få det för internetpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ressof:

Hallon mobilabonnemang STOR med 25GB data, obegränsade samtal & mess för bara 99 kr/mån (ord. pris 249 kr/mån) i 6 månader. Ingen bindningstid.
***bort/mod***
http://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonne...

Hur fungerar detta när man har uppsägningstid på 30 dagar? Bara bita i det sura äpplet och betala dubbelt eller väntar Hallon med att aktivera det? Får maila och höra med dom antar jag.
Ni vet inte hur länge denna kod är giltig?

Permalänk
Medlem

@ressof

Du råkar inte sitta på presentkoder för de övriga abonnemangen?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Hur fungerar detta när man har uppsägningstid på 30 dagar? Bara bita i det sura äpplet och betala dubbelt eller väntar Hallon med att aktivera det? Får maila och höra med dom antar jag.
Ni vet inte hur länge denna kod är giltig?

När jag sa upp mitt abonnemang för några dagar sedan behövde jag bara betala till månadsskiftet. Testa och se man kan ju ångra uppsägningen direkt.

Skrivet av xtQ:

@ressof

Du råkar inte sitta på presentkoder för de övriga abonnemangen?

Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@bmr:
Ingen annan som känner att det borde finnas en knapp med "dåligt inlägg" i fynd tråden?

Jag blev ju sjukt sugen på en P20 nu eftersom jag tröttnat på min iphone jobbet ger mig samtidigt som jag vill ha mera surf än vad jobbet betalar. Detta skulle ju lösa sig med en P20 med dubbla sim och ett extra abonnemang bara för att utnyttja surfen.

Men jag skulle vilja flagga detta som ett dåligt inlägg eftersom det kommer med stor sannolikhet att kosta mig 7080:-
Även om det är ett bra inlägg så kommer det ju kosta mig pengar

Haha.. I mitt fall hade jag betalat de pengarna plus lite till för ett abonnemang utan telefon hos Tele2 så det var ett givet köp. Riktigt bra erbjudande enligt min åsikt så jag hoppas att fler slår till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0ptre:

Det ska väl gå att "boka i butik" om det finns i lagret för att få det för internetpris.

Nej, verkar inte då. Själv så gick jag och gnällde i informationsdisken, och efter lite huvudkliande så var de juste och sänkte priset åt mig, men det är inget man kan räkna med alltså.

Permalänk
Medlem

@snapoutofit, @Helevete, ni har fortfarande inte heller hört någon om minnena eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

@snapoutofit, @Helevete, ni har fortfarande inte heller hört någon om minnena eller?

Chattade med Webhallen igår och fick svaret, omformulerat: "Vi kan inte se eller ta reda på när din beställning kommer tyvärr."

Så.. Ingen aning alls. Tycker det är konstigt att det skulle vara omöjligt att kolla upp när en leverans kommer. Kan vara vilket tidspann som helst med tanke på att jag redan väntat sen 5/4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Skrivet av ylledjur:

@snapoutofit, @Helevete, ni har fortfarande inte heller hört någon om minnena eller?

Skrivet av Helevete:

Chattade med Webhallen igår och fick svaret, omformulerat: "Vi kan inte se eller ta reda på när din beställning kommer tyvärr."

Så.. Ingen aning alls. Tycker det är konstigt att det skulle vara omöjligt att kolla upp när en leverans kommer. Kan vara vilket tidspann som helst med tanke på att jag redan väntat sen 5/4.

Skickades från m.sweclockers.com

Nothing yet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Chattade med Webhallen igår och fick svaret, omformulerat: "Vi kan inte se eller ta reda på när din beställning kommer tyvärr."

Så.. Ingen aning alls. Tycker det är konstigt att det skulle vara omöjligt att kolla upp när en leverans kommer. Kan vara vilket tidspann som helst med tanke på att jag redan väntat sen 5/4.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av snapoutofit:

Nothing yet

Ok, bara att vänta då.. Lite konstigt svar från Webhallen kan man tycka. Dock bör det ju betyda att det i alla fall inte var felaktigt pris eftersom de i sådana fall borde avbeställt för länge sedan.

Permalänk
Medlem

Nu vet ju ni att det var ett felaktigt pris så acceptera att ni inte får några minnen.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Fick svar idag om minnena, inget om att det var ett felaktigt pris. De sa att minnena var slut hos tillverkaren och att jag inte skulle få några! De hade ingen förklaring varför det tagit så lång tid att svara och beklagade detta. Dock hänvisade jag då till att de ju har minnena i lager (annan färg dock) och frågade om de inte kunde skicka sådana istället. Antagligen var detta ett felaktigt erbjudande från deras sida som de inte upptäckte ens när det kom in många beställningar. Jag får väl acceptera detta även om jag tycker det är dåligt kundservice av dem att inte annullera en order snabbt om det var ett misstag från deras sida ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Nu vet ju ni att det var ett felaktigt pris så acceptera att ni inte får några minnen.

Det har jag inte hört något om från Webhallen, så hur kan jag veta det?

Och om det var felaktigt pris så är det oprofessionellt att hålla kunder som redan betalat på halster i nästan två veckor utan att man säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Det har jag inte hört något om från Webhallen, så hur kan jag veta det?

Och om det var felaktigt pris så är det oprofessionellt att hålla kunder som redan betalat på halster i nästan två veckor utan att man säger något.

Men snälla, du är ju fullt medveten om att det är ett felaktigt pris.
Du vill bara tjäna pengar på deras misstag!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Men snälla, du är ju fullt medveten om att det är ett felaktigt pris.
Du vill bara tjäna pengar på deras misstag!

Det kan precis lika gärna vara ett restexemplar som grossisten sänkt priset på, och som redan råkat säljas i flera upplagor pga. att man inte uppdaterar lagersaldot i realtid. Jag skulle till och med säga att det är troligt eftersom produkten är utgången nu.

Är det ett misstag av Webhallen så förväntar jag mig inget alls eftersom dom inte skickat ut något kvitto än.

Och är det ett misstag så borde de definitivt vetat det redan några timmar efter att de lade ut det, och avbrutit alla order direkt istället för att låta kunderna vänta.

Permalänk
Medlem

@Johnnymann: Jag pratade med webhallen och de sa att det inte var ett felaktigt pris utan en vara som skulle utgå ur sortimentet.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tert:

Let's deal, hörlurar pioneer. 299kr - 10%
http://letsdeal.se/deal/5854810

Prisjakt 700 +
https://m.prisjakt.nu/product/3964508

Skickades från m.sweclockers.com

De du tipsar om är inte trådlösa.

Permalänk
Medlem

https://www.billigteknik.se/horlurar/21711-jbl-brusreducerand... 799:- nedsatt med 1000:- på sidan. Sjukt bra pris! Köpte mina för drygt 1400:- för ett halvår sedan, riktigt jäkla bra lurar!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.billigteknik.se/horlurar/21711-jbl-brusreducerand... 799:- nedsatt med 1000:- på sidan. Sjukt bra pris! Köpte mina för drygt 1400:- för ett halvår sedan, riktigt jäkla bra lurar!

De har tydligen sålts för 499:- vid åtminstone tre tillfällen så kanske inte jättefynd ändå för 799. Se omdömen på prisjakt så framgår detta. Kanske är värda 799:- ändå! Blev nyfiken själv men lägger nog en bevakning. Trådade lurar brukar vara en förbrukningsvara för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

De har tydligen sålts för 499:- vid åtminstone tre tillfällen så kanske inte jättefynd ändå för 799. Se omdömen på prisjakt så framgår detta. Kanske är värda 799:- ändå! Blev nyfiken själv men lägger nog en bevakning. Trådade lurar brukar vara en förbrukningsvara för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

499:- låter som black friday eller dylikt. Kolla vad de ligger på hos de flesta åfs så kan du rätt snart se att 799:- är bra pris. Har svårt att se att du kan hitta bättre lurar för samma peng. Men det är klart, väntar du så kommer de givetvis hamna på kampanj igen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Tidernas bästa fynd? DJI Mavic Pro + Fly More paketet 7 790kr
Aldrig legat under 11 000kr innan.

https://www.elgiganten.se/product/foto-video/dronare-och-gadg...

Snyggt!

Har två sedan innan, men en bra deal är en bra deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Tidernas bästa fynd? DJI Mavic Pro + Fly More paketet 7 790kr
Aldrig legat under 11 000kr innan.

https://www.elgiganten.se/product/foto-video/dronare-och-gadg...

Detta verkar inte vara det vanliga "fly more" paketet. Det "normala" paketet ska förutom väska och 2 extra batterier innehålla multiladdare, billaddare samt en batteri-till-powerbank-adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Detta verkar inte vara det vanliga "fly more" paketet. Det "normala" paketet ska förutom väska och 2 extra batterier innehålla multiladdare, billaddare samt en batteri-till-powerbank-adapter.

EAN-koden säger att det är fly more

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Snyggt!

Har två sedan innan, men en bra deal är en bra deal

Jävlar vad sugen jag blev på en drönare helt plötsligt... Hur är det med drönare i Sverige nu för tiden? Behöver man tillstånd osv? Blev de inte bannade ett tag? Är inte insatt för 5 öre men varit småintresserad en längre tid. Kanske dags att slå till?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

@BostonGurkan:
Bra info här: http://www.lfv.se/tjanster/informationstjanster/lfvs-dronarka...
Beror på om du bor/tänker flyga nära en flygplats, se även här:
https://daim.lfv.se/echarts/dronechart/

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

Tjena! Jag beställde Mavic Air från RajalaProshop för ~7,5k nu under rean.
Men så dök Mavic Pro-paketet upp för 7,8k.
De har inte skickat min beställning än,
så jag funderar på att avbryta ordern och införskaffa Pro istället.
Najs med 2 extra batterier bl.a.

MEN, jag är sjukt velig.
Har kollat en jädra massa reviews och comparisons men blir inte mycket klokare då båda har sina för- & nackdelar.

Kan tipsa om den här videon som jämför kvalitén på inspelningarna (och killen är legendarisk).
https://www.youtube.com/watch?v=OdUryRvNmgs

Vad hade ni gjort i min sits? Air eller Pro?
Which way to go?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shampo:

EAN-koden säger att det är fly more

OK, tack. Då har de väl bara glömt att skriva ut extra-delarna i beskrivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raprodent:

Tjena! Jag beställde Mavic Air från RajalaProshop för ~7,5k nu under rean.
Men så dök Mavic Pro-paketet upp för 7,8k.
De har inte skickat min beställning än,
så jag funderar på att avbryta ordern och införskaffa Pro istället.
Najs med 2 extra batterier bl.a.

MEN, jag är sjukt velig.
Har kollat en jädra massa reviews och comparisons men blir inte mycket klokare då båda har sina för- & nackdelar.

Kan tipsa om den här videon som jämför kvalitén på inspelningarna (och killen är legendarisk).
https://www.youtube.com/watch?v=OdUryRvNmgs

Vad hade ni gjort i min sits? Air eller Pro?
Which way to go?
Tack!

Helt klart Mavic Pro! Detta med anledning av handkontrollen.

1. Mavic Pros kontroll har en skärm med all info du behöver, så du kan visa kameravyn från drönaren i fullskärm utan massa extra skräp på.
2. Mavic Pros kontroll ansluter till drönaren med "RC-mode", osäker på vad för teknik det är exakt. Men Mavic Air ansluter till kontrollen med WiFi. På produktblad osv har de två snarlik räckvidd, men om jag ändrar min Mavic Pro till WiFi så blir räckvidden fruktansvärt dålig, bara några enstaka hundra meter räckvidd. Med RC-läget så når jag utan problem över 2km med fri sikt.

Mavic Pro är dessutom så liten ihopfälld så den upplevs ändå väldigt kompakt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Helt klart Mavic Pro! Detta med anledning av handkontrollen.

1. Mavic Pros kontroll har en skärm med all info du behöver, så du kan visa kameravyn från drönaren i fullskärm utan massa extra skräp på.
2. Mavic Pros kontroll ansluter till drönaren med "RC-mode", osäker på vad för teknik det är exakt. Men Mavic Air ansluter till kontrollen med WiFi. På produktblad osv har de två snarlik räckvidd, men om jag ändrar min Mavic Pro till WiFi så blir räckvidden fruktansvärt dålig, bara några enstaka hundra meter räckvidd. Med RC-läget så når jag utan problem över 2km med fri sikt.

Mavic Pro är dessutom så liten ihopfälld så den upplevs ändå väldigt kompakt.

Yes, jag lånar för tillfället polarens PRO och ska ut o flyga med den.
Tycker också att den där skärmen är användbar.
Har sett jämförelser mellan kvaliteten och där tror jag AIRen vinner.

Vet någon hur det ser ut med försäkring o liknande?
Vill ju kunna ta ut svängarna i luften..

Permalänk
Skrivet av kf:

OK, tack. Då har de väl bara glömt att skriva ut extra-delarna i beskrivningen.

Om det inte är med extra-delar, kan man tvinga dem att ge en resten pga EAN-koden?