Reklamationsfråga: Netonnet erbjuder sämre produkt/presentkort, kan jag kräva s.k. täckningsköp?

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Men om jag köper ett par svarta jeans och en svart t-shirt... sedan blir den svarta t-shirten urtvättad och jag reklamerar den. Men HM har gått över till att endast sälja ljuslila t-shirts så jag får pengarna tillbaka. Har man verkligen något att säga till om då? ÄVEN om man är svartrockare?

Om man inte tycker att ljuslila passar på en svartrockare, så har man rätt att begära att få en ny svart t-shirt. Men om inte säljaren kan erbjuda en svart t-shirt mer, så har köparen möjlighet att göra ett täckningsköp, dvs köpa en motsvarande svart t-shirt hos en konkurrent. Om den nya inköpta tischan är lite dyrare, så är säljaren av den första skyldig att stå för mellanskillnaden. (§33 i konsumentköplagen) (Förutsatt att man gjort ett köp med omsorg, dvs du kan inte gå till nån märkesaffär å köpa den dyraste modellen de har.. utan ska vara av samma kvalisort som ursprunget).

Om du nu inte orkar leta upp en annan t-shirt, så kan du komma överens med säljaren om att du istället får pengarna tillbaka, men detta är inte något säljaren ensidigt kan bestämma (och du behöver i detta fallet inte heller godta ett tillgodokvitto).

Det finns väldigt nyttig information att hämta ur Konsumentköplagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Jag har inte blivit erbjuden pengarna tillbaka. Tvärtemot så har man tvärvägrat till detta. Man har endast erbjudit ett tillgodokvitto/presentkort. Jag är inte intresserad av att köpa dammsugare eller brödrostar. Jag vill ha det grafikkortet (eller likvärdigt) jag betalade för. Kan de inte fixa det så känns det som att ARN är nästa nivå.

Något du absolut inte skall godkänna. Tillgodokvitton är satans påfund av företag som vill komma billigt undan men samtidigt vill utnyttja kundens okunnighet. Framförallt när det handlar om reatider.

Skrivet av beardedpear:

jag älskar hur alla som har problem med med kundservice, som absolut inte behöver vara dålig utan bara ur en annan synvinkel än vad man själv tycker den ska vara, hamnar i alla dessa jävla trådar.

ta kontakt med ARN och sköt ärendet privat, varför ska det alltid "luftas" och stärkas på alla forum för att få mer backbone..

För att någon vill veta exakt hur långt man har rätt att gå? Denna fixering att denna sorts problem ska tas privat gagnar ingen annan än företaget ifråga. Samma företag som uppenbarligen är ute och cyklar i detta fallet.

Skrivet av Cequence:

Jag förstår problemet med likvärdig vara om man tex på grafikkort har bytt generation och skall försöka omvandla detta till något vettigt.
Här har TS köpt ett 1070TI, NoN har andra 1070TI i lager, TS skall ha ett 1070TI!
Sen att NoN har sålt kortet till ett rabatterat pris är inte TS fel och det skall han inte drabbas av, han skall ha likvärdig produkt vilket NoN bevisligen har i sitt sortiment.

Sen som andra har sagt, tillgodo i detta fallet är totalt Bull****! om TS velat lämna tillbaka ett fungerand kort så hade tillgodo varit acceptabelt.

Helt rätt och jag vill minnas att KKL även att detta är fallet. Likvärdig vara ska vara likvärdig vara.. spelar ingen roll om det trasiga kortet såldes under en rea eller inte.

Skrivet av kibatronic:

Glädjande nog så har Netonnet fått in samma kort i lager som jag hade köpt. Jag har accepterat en omleverans. Så jag är väldigt nöjd då jag får fortsätta köra med 2st identiska kort både vad gäller prestanda och utseende.

Av ren nyfikenhet hade det dock varit intressant att se hur ARN hade tolkat frågan med funktionsmässigt kontra estetiskt likvärdiga kort.

Jag föreslog för @netonnet att yttra sig här efter avklarat ärende. Förhoppningsvis gör dom så, då de hittils faktiskt inte visat någon goodwill alls utan bara försett mig med det som rent juridiskt krävdes.

ARN hade med största sannolikt gått på funktion och inte estetik. Detta med "Likvärdig produkt" brukar mena funktion.. inte utseende.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Om man inte tycker att ljuslila passar på en svartrockare, så har man rätt att begära att få en ny svart t-shirt. Men om inte säljaren kan erbjuda en svart t-shirt mer, så har köparen möjlighet att göra ett täckningsköp, dvs köpa en motsvarande svart t-shirt hos en konkurrent. Om den nya inköpta tischan är lite dyrare, så är säljaren av den första skyldig att stå för mellanskillnaden. (§33 i konsumentköplagen) (Förutsatt att man gjort ett köp med omsorg, dvs du kan inte gå till nån märkesaffär å köpa den dyraste modellen de har.. utan ska vara av samma kvalisort som ursprunget).

Om du nu inte orkar leta upp en annan t-shirt, så kan du komma överens med säljaren om att du istället får pengarna tillbaka, men detta är inte något säljaren ensidigt kan bestämma (och du behöver i detta fallet inte heller godta ett tillgodokvitto).

Det finns väldigt nyttig information att hämta ur Konsumentköplagen

Ok då, jag drog nog en ganska dålig liknelse där då estetiken är en mycket stor del av ett klädesplaggs värde.

Men med grafikkort? Jag vet att det finns folk som har öppna burkar och sånt och vill ha alla datorprylar i specifika färger, men det kan knappast anses tillhöra normen. Jag tror inte att estetiken på en bruksprodukt, som en intern komponent i en dator är, skulle ha vägt tungt vid en eventuell tvist.

Däremot ett 1060 istället för ett 1070Ti, det är ju absurt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hulle:

Ok då, jag drog nog en ganska dålig liknelse där då estetiken är en mycket stor del av ett klädesplaggs värde.

Men med grafikkort? Jag vet att det finns folk som har öppna burkar och sånt och vill ha alla datorprylar i specifika färger, men det kan knappast anses tillhöra normen. Jag tror inte att estetiken på en bruksprodukt, som en intern komponent i en dator är, skulle ha vägt tungt vid en eventuell tvist.

Däremot ett 1060 istället för ett 1070Ti, det är ju absurt.

/hulle.

Det spelar ingen roll ifall egenskapen du har fokuserat på är viktig för varans funktion. Om du har köpt ett grafikkort bara för att det är grått så ska det beaktas om säljaren väljer att göra en omleverans. Så har du lagt ner mycket jobb på att få din dator att se snygg ut med vissa färgteman och/eller om du kör SLI och du vill att grafikkorten ska se likadana ut så är det en parameter som måste beaktas av säljaren.

Köper man två likadana grafikkort för att köra SLI med grafikkorten synligt så är det väl fullständigt självklart att man som köpare lider av att få en ersättningsprodukt som ser väldigt annorlunda ut, har annan längd osv. Grundläget är att köparen inte ska lida skada av att säljaren behöver åtgärda ett fel. Alltså är inte leverans av en ersättningsprodukt med annat utseende godtagbart i det fallet om köparen tycker att det är viktigt.

Man kan hamna i ett läge där det som säljare är svårt att förstå logiken i det köparen hävdar, men så borde ju inte vara fallet här. Hur som helst spelar det mindre roll. Säljaren måste beakta köparens argument.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det spelar ingen roll ifall egenskapen du har fokuserat på är viktig för varans funktion. Om du har köpt ett grafikkort bara för att det är grått så ska det beaktas om säljaren väljer att göra en omleverans. Så har du lagt ner mycket jobb på att få din dator att se snygg ut med vissa färgteman och/eller om du kör SLI och du vill att grafikkorten ska se likadana ut så är det en parameter som måste beaktas av säljaren.

Köper man två likadana grafikkort för att köra SLI med grafikkorten synligt så är det väl fullständigt självklart att man som köpare lider av att få en ersättningsprodukt som ser väldigt annorlunda ut, har annan längd osv. Grundläget är att köparen inte ska lida skada av att säljaren behöver åtgärda ett fel. Alltså är inte leverans av en ersättningsprodukt med annat utseende godtagbart i det fallet om köparen tycker att det är viktigt.

Man kan hamna i ett läge där det som säljare är svårt att förstå logiken i det köparen hävdar, men så borde ju inte vara fallet här. Hur som helst spelar det mindre roll. Säljaren måste beakta köparens argument.

Nja... jag är skeptisk till att köparen kan välja en helt random egenskap och anse att detta är viktigt för varans funktion, särskilt en egenskap som inte delas av allmänheten.

Det känns rimligt att ett grafikkorts funktion är att utföra beräkningar och visa en bild på skärmen.

Jag tror inte att det hade hållit i en tvist att hävda att "Jag köpte just det grafikkortet därför att det väger 412,3 gram och nu vill ni ersätta mig med ett likadant kort som väger 0,4 gram mer! Skandal!"

Eller "Jag bara måste ha ett nytt grafikkort med ett serienummer som börjar på 373462hx... annars hoppar jag framför tåget."

Missförstå mig inte... jag FÖRSTÅR TS... och nu verkar det ha ordnat sig. Jag är bara skeptisk till att en köpare kan hävda att vilken egenskap som helst är viktig för en komponents funktion (längd, vikt, färg, fingeravtryck, serienummer, färg på kartongen, lukt etc.). Jag tror inte en rätt hade tolkat lagtexten på det viset.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nja... jag är skeptisk till att köparen kan välja en helt random egenskap och anse att detta är viktigt för varans funktion, särskilt en egenskap som inte delas av allmänheten.

Det känns rimligt att ett grafikkorts funktion är att utföra beräkningar och visa en bild på skärmen.

Jag tror inte att det hade hållit i en tvist att hävda att "Jag köpte just det grafikkortet därför att det väger 412,3 gram och nu vill ni ersätta mig med ett likadant kort som väger 0,4 gram mer! Skandal!"

Eller "Jag bara måste ha ett nytt grafikkort med ett serienummer som börjar på 373462hx... annars hoppar jag framför tåget."

Missförstå mig inte... jag FÖRSTÅR TS... och nu verkar det ha ordnat sig. Jag är bara skeptisk till att en köpare kan hävda att vilken egenskap som helst är viktig för en komponents funktion (längd, vikt, färg, fingeravtryck, serienummer, färg på kartongen, lukt etc.). Jag tror inte en rätt hade tolkat lagtexten på det viset.

/hulle.

Om det fanns en anledning till att man behöver ett grafikkort med serienummer xxx så kan man hävda det (var känsligare förut att SLI etc skulle fungera)

Längd - ibland har man mindre chassi så ett längre kort inte får plats

Ganska säker på att du kan hävda i princip vad som helst, använder du grafikkortet för att hänga i en julgran så kan längd,vikt,färg,lukt, ja till och med om du vill ha matchande serienummer på alla grafikkort som hänger i granen ha betydelse.

Se det lite som att vad som är viktigt för dig kanske inte är viktigt för mig, men om jag har köpt en produkt för ett specifikt ändamål så är det trots allt jag som har betalat och inte du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Om det fanns en anledning till att man behöver ett grafikkort med serienummer xxx så kan man hävda det (var känsligare förut att SLI etc skulle fungera)

Längd - ibland har man mindre chassi så ett längre kort inte får plats

Ganska säker på att du kan hävda i princip vad som helst, använder du grafikkortet för att hänga i en julgran så kan längd,vikt,färg,lukt, ja till och med om du vill ha matchande serienummer på alla grafikkort som hänger i granen ha betydelse.

Se det lite som att vad som är viktigt för dig kanske inte är viktigt för mig, men om jag har köpt en produkt för ett specifikt ändamål så är det trots allt jag som har betalat och inte du.

Jojo... absolut. Men vid en eventuell tvist... tror du att jurister som är 60+ skulle se det på det viset? Det är det jag pratar om.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nja... jag är skeptisk till att köparen kan välja en helt random egenskap och anse att detta är viktigt för varans funktion, särskilt en egenskap som inte delas av allmänheten.

Det känns rimligt att ett grafikkorts funktion är att utföra beräkningar och visa en bild på skärmen.

Jag tror inte att det hade hållit i en tvist att hävda att "Jag köpte just det grafikkortet därför att det väger 412,3 gram och nu vill ni ersätta mig med ett likadant kort som väger 0,4 gram mer! Skandal!"

Eller "Jag bara måste ha ett nytt grafikkort med ett serienummer som börjar på 373462hx... annars hoppar jag framför tåget."

Missförstå mig inte... jag FÖRSTÅR TS... och nu verkar det ha ordnat sig. Jag är bara skeptisk till att en köpare kan hävda att vilken egenskap som helst är viktig för en komponents funktion (längd, vikt, färg, fingeravtryck, serienummer, färg på kartongen, lukt etc.). Jag tror inte en rätt hade tolkat lagtexten på det viset.

/hulle.

KKL nämner skälighet väldigt mycket. Så din krav bör vara grundat i rimliga skäl för få igenom det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hulle:

Nja... jag är skeptisk till att köparen kan välja en helt random egenskap och anse att detta är viktigt för varans funktion, särskilt en egenskap som inte delas av allmänheten.

Det känns rimligt att ett grafikkorts funktion är att utföra beräkningar och visa en bild på skärmen.

Jag tror inte att det hade hållit i en tvist att hävda att "Jag köpte just det grafikkortet därför att det väger 412,3 gram och nu vill ni ersätta mig med ett likadant kort som väger 0,4 gram mer! Skandal!"

Eller "Jag bara måste ha ett nytt grafikkort med ett serienummer som börjar på 373462hx... annars hoppar jag framför tåget."

Missförstå mig inte... jag FÖRSTÅR TS... och nu verkar det ha ordnat sig. Jag är bara skeptisk till att en köpare kan hävda att vilken egenskap som helst är viktig för en komponents funktion (längd, vikt, färg, fingeravtryck, serienummer, färg på kartongen, lukt etc.). Jag tror inte en rätt hade tolkat lagtexten på det viset.

/hulle.

Konsten att försvara sin ståndpunkt till varje pris. Jag har aldrig kommit med sådana exempel som du drar till med och dessutom har jag alltid exemplifierat med en anledning. Jag har aldrig hävdat att köparen kan hävda precis vad som helst helt lösryckt.

Självklart behöver du även kunna tala om _varför_ du tycker att en viss egenskap är viktig. Vikten kan vara viktig om man satt sig för att bygga en så lätt dator som möjligt, men att den skulle vara specifikt 412,3g är nog svårt att hävda. Säljaren tycker säkerligen att det inte spelar så stor roll ifall vikten är 50g mer, men det kan göra skillnad för dig som köpare om det är specifikt vikten du tittat på när du byggde.

Sätt dig och läs förarbetena till Konsumentköplagen så kanske det klarnar lite.

Sedan så kan man ju undra vad man som kund har att vinna på att begära ett visst serienr tex. För löper man den linan ut så kommer du att få tillbaka vad du betalat varken mer eller mindre. Säljaren kommer inte att kunna uppfylla önskemålet och det kommer med stor sannolikhet inte heller någon annan säljare, så täckningsköp är ju uteslutet. Att göra sig omöjlig är sällan det bästa.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag köpte bänkdiskmaskin på Elgiganten för 1.5 år sen som läcker vatten, och Logik sa att den inte kommer repareras. Den kostade 1990 på rea. Exakt samma modell kostar nu 2399. De skulle höra av sig imorgon men de sa att de brukar ge tillgodo kvitto, jag vill ha exakt samma diskmaskin och undrar om jag kan kräva det, även fast samma maskin är dyrare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Jag köpte bänkdiskmaskin på Elgiganten för 1.5 år sen som läcker vatten, och Logik sa att den inte kommer repareras. Den kostade 1990 på rea. Exakt samma modell kostar nu 2399. De skulle höra av sig imorgon men de sa att de brukar ge tillgodo kvitto, jag vill ha exakt samma diskmaskin och undrar om jag kan kräva det, även fast samma maskin är dyrare nu.

Ja, vid reklamation har du rätt till en likvärdig vara (om den nu inte går/kommer repareras). Nu när exakt samma modell fortfarande säljs av Elgiganten är det ju inget att orda om. Inte ens om Elgiganten inte längre säljer samma modell så behöver du acceptera ett tillgodokvitto. Du har fortfarande rätt till en likvärdig vara och om Elgiganten inte kan tillhandahålla en sådan, så har du rätt att få pengar tillbaka plus eventuellt skadestånd för att genomföra ett så kallat täckningsköp hos en annan återförsäljare.

Så summan av kardemumman är att du inte har något att oroa dig för. Försöker de erbjuda dig ett tillgodokvitto och vill att du betalar mellanskillnaden till samma eller likvärdig vara, så kan du hänvisa till KKL och att du har rätt till den likvärdiga varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Ja, vid reklamation har du rätt till en likvärdig vara (om den nu inte går/kommer repareras). Nu när exakt samma modell fortfarande säljs av Elgiganten är det ju inget att orda om. Inte ens om Elgiganten inte längre säljer samma modell så behöver du acceptera ett tillgodokvitto. Du har fortfarande rätt till en likvärdig vara och om Elgiganten inte kan tillhandahålla en sådan, så har du rätt att få pengar tillbaka plus eventuellt skadestånd för att genomföra ett så kallat täckningsköp hos en annan återförsäljare.

Så summan av kardemumman är att du inte har något att oroa dig för. Försöker de erbjuda dig ett tillgodokvitto och vill att du betalar mellanskillnaden till samma eller likvärdig vara, så kan du hänvisa till KKL och att du har rätt till den likvärdiga varan.

Tack så hemskt mycket, då är jag förberedd när de ringer imorgon

Permalänk
Medlem

Skulle inte räkna med att du får en likvärdig med tanke på att den är 1.5 år gammal. Men du kan alltid ge det ett försök.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lindahlj:

Skulle inte räkna med att du får en likvärdig med tanke på att den är 1.5 år gammal. Men du kan alltid ge det ett försök.

Enligt lag skall kund inte få sämre produkt eller hamna i sämre ställning om produkt är defekt.
Dock kan det ju vara så att kund får en produkt från fyndhörna eller refurb.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle inte räkna med att du får en likvärdig med tanke på att den är 1.5 år gammal. Men du kan alltid ge det ett försök.

Varför postar du gång på gång i dessa trådar, när du alldeles uppenbart helt saknar förståelse för KKL?
Det du säger att man "inte bör räkna med", är exakt vad lagen föreskriver att man ska få!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Enligt lag skall kund inte få sämre produkt eller hamna i sämre ställning om produkt är defekt.
Dock kan det ju vara så att kund får en produkt från fyndhörna eller refurb.

Jo, jag håller med. Kan dock bli knepigt med tanke på åldern på varan samt rabatten den köptes till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lindahlj:

Jo, jag håller med. Kan dock bli knepigt med tanke på åldern på varan samt rabatten den köptes till.

Att en produkt köpts till ett vrakpris på en rea påverkar inte rätten till en likvärdig vara enligt konsumentköplagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Att en produkt köpts till ett vrakpris på en rea påverkar inte rätten till en likvärdig vara enligt konsumentköplagen.

Det är helt korrekt. Det brukar dock uppstå mer problem om man vill byta en vara som är köpt på 50% rea jämfört med fullpris. Empirisk erfarenhet då.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lindahlj:

Jo, jag håller med. Kan dock bli knepigt med tanke på åldern på varan samt rabatten den köptes till.

Skrivet av lindahlj:

Det är helt korrekt. Det brukar dock uppstå mer problem om man vill byta en vara som är köpt på 50% rea jämfört med fullpris. Empirisk erfarenhet då.

Juridiskt sett finns det inga som helst oklarheter att kund har rätt till avhjälpning enligt KKöpL.

Om du accepterat annan deal så ligger det på dig.

Jag är medveten och har själv upplevt när NetonNet försökt fula sig och erbjuda sämre lösning än vad jag har rätt till åtminstone två gånger. För mig tog det ca 8 veckors mail-konversation med ÅF innan de löste det enligt KKöpL.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Det är helt korrekt. Det brukar dock uppstå mer problem om man vill byta en vara som är köpt på 50% rea jämfört med fullpris. Empirisk erfarenhet då.

I så fall beror det endast på säljarens ovilja/okunskap. Men det är inte så du vinklar dina inlägg. Du säger att man som konsument inte "bör förvänta sig" att få en likvärdig vara, men man kan ju alltid prova...

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Det stämmer bra det. Det är dock inte så enkelt och därför kan man behöva ligga på återförsäljare, samt stötta konsumenter, så att allt går rätt till. Att man har rätt betyder inte per automatik att man får rätt.

Själv skulle jag inte gå med på ett sämre erbjudande än vad jag har rätt till. Oftast har det löst sig via ett schysst bemötande med kundtjänst. Har aldrig varit med om att det dröjt veckor att nå en lösning, men jag kanske har haft tur. Fick t.o.m. ett nytt nätaggregat skickat medan jag hade kvar det gamla(coilwhine) som jag ville byta ut monterat i datorn.

Sammanfattningsvis. Känn till din rättigheter och kommunicera på ett schyst sätt så löser det sig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lindahlj:

@DavidtheDoom: Det stämmer bra det. Det är dock inte så enkelt och därför kan man behöva ligga på återförsäljare, samt stötta konsumenter, så att allt går rätt till. Att man har rätt betyder inte per automatik att man får rätt.

Själv skulle jag inte gå med på ett sämre erbjudande än vad jag har rätt till. Oftast har det löst sig via ett schysst bemötande med kundtjänst. Har aldrig varit med om att det dröjt veckor att nå en lösning, men jag kanske har haft tur. Fick t.o.m. ett nytt nätaggregat skickat medan jag hade kvar det gamla(coilwhine) som jag ville byta ut monterat i datorn.

Sammanfattningsvis. Känn till din rättigheter och kommunicera på ett schyst sätt så löser det sig.

Både jag och andra forummedlemmar verkar ha tolkat ditt inlägg så som @Blomman90 skrivit ovan.

Är man inte noggrann vid skriftlig kommunikation så kan nyanser försvinna och då tolkar man helt plötsligt svaret på frågan:
"Försök men förvänta dig inget". Detta är i mina ögon samma sak som att sprida missinformation.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin