Permalänk
Medlem

ASUS ZenPad 3S 10

Hej,

Vet ni när denna platta kommer att få Android 7?
Hittar ingen information om att det ens är på gång =(

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

@issue:
Hej,

Bra timing på frågan! Android Nougat är planerat att rulla ut på ZenPad 3S 10 (Z500M) under nästa vecka.

Mvh
Tommy

Permalänk
Medlem

@ASUS_Tommy: Härligt!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

Är uppdateringen släppt?

Permalänk
Medlem

jag har inte fått någon än iaf.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Skrivet av issue:

jag har inte fått någon än iaf.

Samma här

Permalänk
Skrivet av Carolus Rex:

Är uppdateringen släppt?

Skrivet av issue:

jag har inte fått någon än iaf.

Hej!

Nya uppgifter efter ett par veckors utveckling av kompatibiliteten är FOTA 5-7 juni. Ursäktar att mina tidigare uppgifter inte stämde. Vill därför nu reservera för att 5-7 juni är target men inte firm. Uppdatering är i alla fall på g, det lovar jag.

Mvh
Tommy

Permalänk

@ASUS_Tommy: gäller detta både 4g och wifi modellen, har läst rykten under våren om att endast 4g modellen skulle få android 7?

Permalänk

@Koppfeldt: Hej,
Uppdateringen till Android 7 är för både wifi-modellen (Z500M) och 4G-modellen (Z500KL).

Mvh
Tommy

Permalänk
Skrivet av ASUS_Tommy:

@Koppfeldt: Hej,
Uppdateringen till Android 7 är för både wifi-modellen (Z500M) och 4G-modellen (Z500KL).

Mvh
Tommy

Hej Tommy.
har du något nytt angående uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Hej Tommy.
har du något nytt angående uppdateringen?

Verkar börja rulla ut nu.
http://www.phonearena.com/news/Asus-rolls-out-Android-7.0-Nou...

Permalänk

Gött
Edit: fick uppdateringen nu

Permalänk
Skrivet av Carolus Rex:

Hej Tommy.
har du något nytt angående uppdateringen?

Hej,
Stämmer bra det, har själv uppdaterat en Z500M idag och kan bekräfta att Nougat är live.
Officiella release notes för Z500M hittar ni här: https://www.asus.com/zentalk/thread-152022-1-1.html

Mvh
Tommy

Permalänk
Skrivet av ASUS_Tommy:

Hej,
Stämmer bra det, har själv uppdaterat en Z500M idag och kan bekräfta att Nougat är live.
Officiella release notes för Z500M hittar ni här: https://www.asus.com/zentalk/thread-152022-1-1.html

Mvh
Tommy

Hur blir det med android 8 till Asus zenpad 3s 10 500m, är det något som är på gång att rulla ut?@ASUS_Tommy

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Koppfeldt:

Hur blir det med android 8 till Asus zenpad 3s 10 500m, är det något som är på gång att rulla ut?@ASUS_Tommy

Skickades från m.sweclockers.com

@ASUS_Tommy

Permalänk

@Koppfeldt: Hej,

Har i dagsläget tyvärr ingen information om uppdatering till Oreo för Z500M.

Mvh
Tommy, ASUS

Permalänk
Medlem

Uppdaterar denna tråd.
Sitter och väntar på android 8 ännu!
Har aldrig varit med en produkt som får sämre uppdatering och folk gnäller på Samsung!!!
Sjuka är att denna platta finns ännu på ASus hemsida och dem gör reklam för den och skämms ej! 6500 kr kostade min 3G modell Z2500Kl
mina Samsung produkter, plattor får fan uppdateringar 10 gr mer per år. Så förbannad på dem
Har läst på flera forums inkl asus själva hur förbannade och besvikna deras kunder är som köpt dessa plattor.
Min har en sjuk jobbig problem med google play som inte uppdaterar sig + får nedladning väntar på alla appar. Testat ALLT. inget funkar inte ens återställning. Funkar någon dag sen är man tillbaks till samma skit.
Enda som funkar tillfälligt är Reset app setting, vilket är egentligen jobbig och åter igen tillfällig.