Seasonic lanserar nätaggregat i Prime Snowsilent-serien

Permalänk
Melding Plague

Seasonic lanserar nätaggregat i Prime Snowsilent-serien

Seasonic utökar sortimentet med tre nya nätaggregat med 12 års garanti, där toppmodellen når 80 Plus Titanium-certifiering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Väldigt trevligt med 12 års garanti. Skulle vilja se fler tillverkare erbjuda det.
Även på fler komponenter än PSU också.

Trevligt med 80 Plus Titanium.
Hoppas att det kommer fler och billigare 80 Plus Titanium nätagg framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Väldigt trevligt med 12 års garanti. Skulle vilja se fler tillverkare erbjuda det.
Även på fler komponenter än PSU också.

Trevligt med 80 Plus Titanium.
Hoppas att det kommer fler och billigare 80 Plus Titanium nätagg framöver.

Dock är ju de flesta komponenter obsolete efter mindre än halva den tiden

Permalänk
Medlem

Passivt är trevligt,tror man dock kan spara en slant på semipassivt som snurrar igång när man spelar. Då kvittar den lilla ljudökningen ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Gilla om det tog en googling för floppy

edit: inlägg under blew it

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vad fasiken är en Berg-anslutning?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av ELF:

Vad fasiken är en Berg-anslutning?

En lite gammal anslutning som oftast användes i diskettstationers strömmatning.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Atx_molex...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Dock är ju de flesta komponenter obsolete efter mindre än halva den tiden

Nej du, jag sitter kvar på min Intel 4770K Haswell som är flera år gammal.
Tänker inte uppgradera. Ska sitta på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tormentor:

En lite gammal anslutning som oftast användes i diskettstationers strömmatning.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Atx_molex...

Tyvärr så använder vissa fläkt och LED kontroller den fortfarande, annars kunde den ju faktiskt ha varit bortplockad för länge sedan enligt mig.
Känns som om den vanliga Molex kontaktern skulle kunna tas bort också, då alla hårddiskar idag bara använder SATA och då kan ju egentligen resten av småenheter som behöver ström i en dator också göra det, så blir det ännu en kontakt mindre att ha på nätaggregatet.

Permalänk

Har själv företrädaren Snowsilent 1050W. Absolut helt underbart nätagg och passivt även i höga belastningar. Fläkten har aldrig någonsin gått igång, även när mina 6700k/1080ti är i full load.

Bästa agget jag någonsin ägt och har även höga förväntningar för denna efterträdare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävligt snygga å med 12år garanti

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Har själv företrädaren Snowsilent 1050W. Absolut helt underbart nätagg och passivt även i höga belastningar. Fläkten har aldrig någonsin gått igång, även när mina 6700k/1080ti är i full load.

Bästa agget jag någonsin ägt och har även höga förväntningar för denna efterträdare.

Tja om du inte klockat, så drar det mindre ström än du tror

Kul att det kommer fler kvalitativa agg på marknaden, tyvärr säljs det mer budget agg för under 500kr. Synd XFX slutade med 450 och 550 watts agg i alla fall här, var riktigt bra priser på aggen (samt bra kvalité).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej du, jag sitter kvar på min Intel 4770K Haswell som är flera år gammal.
Tänker inte uppgradera. Ska sitta på den.

Verkar dumt att sitta på den.

Jag kör fortfarande 2500K, 7 år gammal. Inte som att jag gråter floder om något skulle hända med den, tvärtom, det skulle ge mig en anledning att uppgradera. Att betala för 12 års garanti på en CPU känns inte särskilt vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej du, jag sitter kvar på min Intel 4770K Haswell som är flera år gammal.
Tänker inte uppgradera. Ska sitta på den.

Phtt. Jag hoppas att jag kan sitta kvar på min x5650 från 2010 för 2 år till, minst

Permalänk
Medlem

Tanken på en floppy-kontakt får mig osökt att tänka på Gert Fylkings rosa-sparkdräkts-utrop när han infiltrerade Svenska Akademien i samband med det årliga avslöjandet av nobelpristagaren i litteratur.

Permalänk
Medlem

Varför är texten "upp-och-ner" på 750-modellen?

Permalänk
Medlem

@Exxovion: Tänkte samma sak?

Prime-nätaggregatet jag monterade i datorn var likadant.

Är det inte så gott som en standard att montera nätaggregaten med luftintaget nedåt numera?

Så kan man ju även undra varför de valt att förkroma den sida som ska vändas nedåt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tyvärr så använder vissa fläkt och LED kontroller den fortfarande, annars kunde den ju faktiskt ha varit bortplockad för länge sedan enligt mig.
Känns som om den vanliga Molex kontaktern skulle kunna tas bort också, då alla hårddiskar idag bara använder SATA och då kan ju egentligen resten av småenheter som behöver ström i en dator också göra det, så blir det ännu en kontakt mindre att ha på nätaggregatet.

Molex är tyvärr fortfarande nödvänding för oss med vattenkylning.
Fick detta svar av EKWB om dom kunde göra SATA kontakt på deras D5 pumpar.
"SATA is declared for 25W and the D5 is rated at 30W at full power draw... So we cannot sell the D5 with a SATA plug, because that would be out of product regulation specs.... :("

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!