Friskyttarna - Svenskt onlinespels community

Permalänk
Medlem

Om någon är peppad på att spela Black Desert är ni varmt välkomna att göra det med oss.
http://friskyttarna.eu/ny-spelsektion-black-desert-online/

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Ni har nu ca 45 min på er att förboka spelet, men om ni skulle missa det så finns det ett gäng gästpass att ta del av om ni är nyfikna då spelet släppts.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

Ni har nu ca 45 min på er att förboka spelet, men om ni skulle missa det så finns det ett gäng gästpass att ta del av om ni är nyfikna då spelet släppts.

Jag är väldigt nyfiken på spelet, men är rädd att det ska kännas för Anime/manga aktigt och skulle uppskatta om man kunde få testa det först.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

@Lippen: Vet att vi har många medlemmar i Friskyttarna som har gästpass till övers. Du är välkommen att ansöka till oss så får vi se vad det leder till.
Själv tycker jag inte spelet är anime/manga-aktigt, men det är troligen en smaksak.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

@Lippen: Vet att vi har många medlemmar i Friskyttarna som har gästpass till övers. Du är välkommen att ansöka till oss så får vi se vad det leder till.
Själv tycker jag inte spelet är anime/manga-aktigt, men det är troligen en smaksak.

Ah, så det är mer "Joina oss så får du testa" taktik, försök till att fixa mer folk?

Men dumt att joina och sen om man inte gillar spelet, lämna.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem

@Lippen: Givetvis! Det här är ju ändå en rekryteringstråd. Är dock övertygad om att det finns ett gäng sweclockers-folk som har gästpass till övers också. Är nog inte så svårt att få tag på.
Oavsett var du får tag på ett gästpass så hoppas jag att du gillar spelet.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Medlem

Vi kommer att spela på 'Alustin'. Ses in-game inom kort.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Hej!

Vår Black Desert Online sektion fullkomligt exploderade och vi var tvungna att starta flera guilds för att få plats med alla som ansökte. Vi kör nu dagligen Guild Missions och på helgerna dödas det Guild Bossar som ger fin fin loot! Spelet i sig verkar vara en riktig fullträff i Friskyttarnas spelsortiment och det kommer fortsatt vara hög aktivitet i sektionen även under sommaren. Om ni är sugna på att lira BDO med goa likasinnade svenskar är ni välkomna att höra av er in-game eller på våran hemsida!

Permalänk
Medlem

Finns Friskyttarna kvar i Ffxiv? Har tagit upp spelandet och såg att ni hade haft ett FC på Cerberus. Men det va ju ett tag sen.

Permalänk
Medlem

Den sektionen är tyvärr nedstängd inom Friskyttarna, möjligt att folk spontan-spelar där, men inget som drivs i Friskyttarnas regi så vitt jag känner till.

Visa signatur

ARK Survival | Embers Adrift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malmis:

Den sektionen är tyvärr nedstängd inom Friskyttarna, möjligt att folk spontan-spelar där, men inget som drivs i Friskyttarnas regi så vitt jag känner till.

Okej, tack för svar. 😊

Permalänk
Medlem

Vill du vara med och radia WoW-Mythic i en av Sveriges största och trevligaste spelcommunity? Tveka inte utan kontakta oss gärna via vår hemsida eller raidleadern direkt (ulmir#2656) och kom med in i gemenskapen. För tillfället finns det fortfarande några lediga platser att fylla i våra två raidlag inför Legion. Välkommen!

Permalänk
Medlem

Friskyttarna kan nu (eller ja för ett bra tag sedan) stoltsera med att Raiden Emerald Nightmare är besegrad på Mythic nivå! Vårt Mythic Team tar därmed paus med möjlig reunion till nästa raid, Nighthold.

Med det sagt kör vårat andra raidlag på för fullt och clearar Heroic nivån varje vecka. Oavsett om du är intresserad av att raida heroic eller bara ha någonstans att hänga är vi gillet för dig.

Mer info på friskyttarna.eu - Välkommen!

Permalänk
Medlem

Hej!

Funtar på att börja lira lotro igen, har ett antal level 85 med end game och first age weapons å sånt sedan riders of rohan och inte spelat sen dess, typ 3-4 år(?), men spelar på US server..

Kan börja om från början igen på Evernight där ni spelar, men skulle vilja veta lite saker;
Hur många är ni i kinshipet?
Är ni fortfarande aktiva?
Raidar ni fortfarande och lite då och då samt vilka tider? (Jag vet inte ens vad man raidar nu, men märker väl när jag kommer in i spelet igen.. Men lär väl ta lite tid från 0-105 från början, har iallafall level 75 exp gain mark)
Vilken class behöver ni mest? Jag kan lira typ alla, men har mest spelat cappy, guard och mini förut.

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Hej!

Funtar på att börja lira lotro igen, har ett antal level 85 med end game och first age weapons å sånt sedan riders of rohan och inte spelat sen dess, typ 3-4 år(?), men spelar på US server..

Kan börja om från början igen på Evernight där ni spelar, men skulle vilja veta lite saker;
Hur många är ni i kinshipet?
Är ni fortfarande aktiva?
Raidar ni fortfarande och lite då och då samt vilka tider? (Jag vet inte ens vad man raidar nu, men märker väl när jag kommer in i spelet igen.. Men lär väl ta lite tid från 0-105 från början, har iallafall level 75 exp gain mark)
Vilken class behöver ni mest? Jag kan lira typ alla, men har mest spelat cappy, guard och mini förut.

Tack på förhand!

Hej,

Kan tyvärr inte svara på alla dina frågor då jag själv inte spelar lotro längre. Men kinnet är definitivt fortfarande aktivt och verkar raida minst 2-3 ggr per vecka vad jag kan se.

Resten av frågorna besvarar någon från sektionen här: http://friskyttarna.eu/forum/lord-of-the-rings-online/

Alternativt kan du höra av dig till någon av officerarna.

Välkommen!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Vi i Friskyttarna är rädda om vampyrskinnet och fortsätter därmed raida sommartid. Även fast vi gått ner på två raiddagar per vecka nu under sommaren fick vi ikväll ner två nya bossar! Friskyttarna är således 5 av 9 i Heroic Tomb of Sargeras. Om du är sugen på att spela i Sveriges trevligaste mmo-community tveka inte utan gå med i Friskyttarnas led. Alla som läser och följer reglerna kan vara med och spela. Välkommen in!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

WoW-sektionen: Friskyttarna rekryterar igen! Söker du ett helsvenskt guild med trevliga människor så är det oss du saknat. Fram till Battle for Azeroth expansionen kör vi avspänt och kravlöst med raids och mythic+ så ofta vi har lust! Besök hemsidan för mer info eller viska en Friskytte i spelet. Pssst, vi slåss på servern Silvermoon.

Permalänk

Kul att se att ni är aktiva fortfarande!

Permalänk
Medlem

Har de stängt igen?
Sidan fungerar inte och jag hittar ingen information

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Har de stängt igen?
Sidan fungerar inte och jag hittar ingen information

Jag har inte varit aktiv där själv på länge. Men de är väl semi-aktiva och finns väl bara på Discord. Några av de mest aktiva trappade ner och intresset för MMO har minskat generellt sett.

En av de mer aktiva i Friskyttarna; Antiwipe - skapade en samlingssida som finns här och den har en egen Discord. Du ser den även länkad ovan i signaturern.
https://www.mmosverige.se/

Där finns länkarna till Friskyttarnas Discord också under sidan för Gillen.