Permalänk
Medlem

Härligt spel det här! Men det visste jag på förhand! Börjat fiska lite idag också. Dom kämpar bra öringarna trots storleken. Lootat lite prepper staches också. Kul! Blir bra med cash. Köpte M60:n idag. Den tar rejält bra till skillnad från AR- 15.

Skulle bara spelat någon timme på morgonen. Helt plötsligt börjar jag bli hungrig och inser att klockan var 12:40.... Började väl vid 9 draget. Till råga på allt så har jag fått cult musiken i huvudet som kör runt hela tiden.

Nu är anläggningen i alla fall avstängd och jag skall tvinga mig ut i det fina vädret. Längtar till ikväll när man "får" spela igen!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Härligt spel det här! Men det visste jag på förhand! Börjat fiska lite idag också. Dom kämpar bra öringarna trots storleken. Lootat lite prepper staches också. Kul! Blir bra med cash. Köpte M60:n idag. Den tar rejält bra till skillnad från AR- 15.

Jag kör med M249 (efter man låst upp den). Mitt favoritvapen med reflex sight. Enda nackdelen är att ammo kan ta slut, eftersom det är färre fiender som har den typen av ammo. I verkligheten är det väl samma ammo som många vanliga militära gevär. Själv ser jag ingen anledning att använda vanliga gevär, även fast de är smidigare och laddar snabbare. Vägrar använda ljuddämpare av princip, dessutom när M249 åker fram är det inget smyga längre.

Permalänk
Medlem

Var har ni köpt spelet? På steam kostar det lite över 600 kr vilket jag tycker är otroligt mycket för ett spel. Andra sidor säljer det billigare men då måste man köra det genom Uplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Var har ni köpt spelet? På steam kostar det lite över 600 kr vilket jag tycker är otroligt mycket för ett spel. Andra sidor säljer det billigare men då måste man köra det genom Uplay.

Genom Steam blir uplay ändå om jag inte misstar mig, går att få 20% rabatt i uplay genom 100 club tokens eller så kör man någon av de bättre key försäljarna
Länk till 20% off med club token
https://club.ubisoft.com/en-US/shop-discount

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Genom Steam blir uplay ändå om jag inte misstar mig, går att få 20% rabatt i uplay genom 100 club tokens eller så kör man någon av de bättre key försäljarna
Länk till 20% off med club token
https://club.ubisoft.com/en-US/shop-discount

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det stämmer. Kör man via Steam är det ett "skal" som ändå laddar Uplay under huven och man måste ha konto på Uplay. Det är bara direkt via Steam det går att köpa Steam-versionen så vitt jag vet. Jag själv köpte det på Uplay med 20% rabatten du länkade. Den går förstås inte att få om det är första gången man är kund där. Tror det går att köpa på GMG för ungefär samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag kör med M249 (efter man låst upp den). Mitt favoritvapen med reflex sight. Enda nackdelen är att ammo kan ta slut, eftersom det är färre fiender som har den typen av ammo. I verkligheten är det väl samma ammo som många vanliga militära gevär. Själv ser jag ingen anledning att använda vanliga gevär, även fast de är smidigare och laddar snabbare. Vägrar använda ljuddämpare av princip, dessutom när M249 åker fram är det inget smyga längre.

https://abload.de/img/fc5_0115slrje.jpg

Funderade på den först. Men när jag jämfört dem så tyckte jag att "the pig" verkade bättre. Jag kör med vanliga iron sights. Det jag gjort är att jag utrustat den med bättre ammo kapacitet och sedan har jag fixat en större ammo väska så nu kan jag bära med mig 400 plugg.

Skall säkert prova M249 också någon gång.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Är där någon ny uppdatering? Kan inte hitta info om den isf för idag så kör jag med nästan konstant 100FPS i Ultra samt 3440x1440p. Droppar ner lite då o då men inte alls lika ostabil som igår tex. Så blev nyfiken om dom släppt något smått för att öka prestandan.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av auToeXeC:

Är där någon ny uppdatering? Kan inte hitta info om den isf för idag så kör jag med nästan konstant 100FPS i Ultra samt 3440x1440p. Droppar ner lite då o då men inte alls lika ostabil som igår tex. Så blev nyfiken om dom släppt något smått för att öka prestandan.

Tror inte dom har släppt någon patch. Jag har också 1080Ti och spelar i 2560x1440p ultra och kommer upp i 100fps+ nästan konstant. Spelet är riktigt bra optimerat, vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av auToeXeC:

Är där någon ny uppdatering? Kan inte hitta info om den isf för idag så kör jag med nästan konstant 100FPS i Ultra samt 3440x1440p. Droppar ner lite då o då men inte alls lika ostabil som igår tex. Så blev nyfiken om dom släppt något smått för att öka prestandan.

Nej ingen uppdatering har blivit gjord ännu, förmodligen något lokalt på din burk som ställde till det temporärt. Har själv gått över till att köra låst 60fps (RTSS) med 1.4 gångers renderings upplösning på 2560x1080. Tycker ökad renderingsupplösning gav mer än 30-40fps extra, kanske är för att fighter är rätt ofta på avstånd & inte så twitch'iga

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

@landahl: 499kr på cdon

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar idag men knappt kört den riktiga storyn överhuvudtaget utan mest kört sidouppdrag och sprungit runt. Någon som har lite tips på hur man fiskar effektivt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Spelat några timmar idag men knappt kört den riktiga storyn överhuvudtaget utan mest kört sidouppdrag och sprungit runt. Någon som har lite tips på hur man fiskar effektivt?

Sno en båt och utforska sjöarna. Kasta i där du ser fiskarna hoppa. Rikta spöt ifrån fisken när den nappat och släpp på linan när den blir gul. Ganska enkelt att fiska faktiskt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Sno en båt och utforska sjöarna. Kasta i där du ser fiskarna hoppa. Rikta spöt ifrån fisken när den nappat och släpp på linan när den blir gul. Ganska enkelt att fiska faktiskt.

Tackar! Jag försökte alltid hålla linan grön, kanske det som var fel. Tyckte att det kändes lite random med fiskarna hur mycket dom kämpade. Vissa kunde ligga på ~12lbs och ta längre tid än dom större jag fick på ~23. Jag kanske hade ren tur och använde rätt sätt för dom större.

Nu blev jag förbannat sugen på att dra in och fiska lite. Får bli ett par kast innan sängen.

ed.
Tack så jättemycket för tipset. Nu blev det nästan för enkelt ju, hehe.

Woho! min första pallid sturgeon. 36kg. Den kämpade rätt bra.

edit igen! Fick en paddlefish surgeon på 100kg nu. Kan jag inte slita mig!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

AIn är riktigt kass.

Många NPCs får hamnar i Conflict helt utan anledning när man försöker prata med dem. De börjar skrika och sikta med vapen åt alla håll, är lite underhållande men börjar samtidigt bli lite irriterande. Innan jag stängde av igår sprang en kille och kasta en granat på en tom bil 2 minuter efter att alla fiender var döda... xD

Annars är spelet nice, ser riktigt bra ut och flyter på bra. Intensiv action och händer saker precis hela tiden. Tycker spontant att det är lite dyrt med nya kläder, vapen och attachments, men de vill väl att folk ska köpa silver bars såklart. Så känns uppenbart att de gjort det lite grindigt, vilket är synd att de ska ha in microtransactions i ett SP-spel där nya DLC ändå kostar pengar? Mer rimligt med MT omDLC är gratis i framtiden, det hade jag köpt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag spelade färdigt spelet igår men har dock inte klarat allt runtomkring, ca 25 timmar tog det för mig.

Tänkte att jag skulle starta från sista save och köra alla side mission osv men när man klickade på continue så kom man direkt till eftertexterna igen. Googlade och fick tips om att spamma M när det laddades och då fick jag spawna på en hög mast och kunde spela vidare 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jag spelade färdigt spelet igår men har dock inte klarat allt runtomkring, ca 25 timmar tog det för mig.

Tänkte att jag skulle starta från sista save och köra alla side mission osv men när man klickade på continue så kom man direkt till eftertexterna igen. Googlade och fick tips om att spamma M när det laddades och då fick jag spawna på en hög mast och kunde spela vidare 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Så man ska egentligen inte kunna spela vidare efter som gjort färdigt main storyn? Vad i hela friden...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Så man ska egentligen inte kunna spela vidare efter som gjort färdigt main storyn? Vad i hela friden...

Det känns inte som att det kan vara meningen att det ska vara så, låter väldigt inte-farcry?
De har väl dessutom även ett menyval för att återställa alla utposter om man vill ha mer att pyssla med när man är "klar"?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Så man ska egentligen inte kunna spela vidare efter som gjort färdigt main storyn? Vad i hela friden...

Jag tyckte också det var konstigt, läste något att en framtida uppdatering ska lösa det men det var inget officiellt uttalande. Tur det finns en glitch tillsvidare iaf 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

UBIsoft har lagt upp en FC5 karta på webben med allt markerat.

OBS! Spoilers.
https://far-cry.ubisoft.com/game/en-nordic/world-map/index.as...

Permalänk
Medlem

"Far cry 5 är klar att spela" eller något liknande dök upp hos mig nu. Ny patch? Filer har åtminstone ändrats i min spelmapp.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag kutar runt och hittar grejer överallt att göra men det roligaste är väll att anfalla outposts, däremot lite väll lätt ibland bara att snipra alla med silencer haha men inte kommit så långt ännu blir antagligen svårare. 50 CAL sniper var ju inte att leka med, synd att jag inte kan ha så mkt ammo bara ännu

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag kutar runt och hittar grejer överallt att göra men det roligaste är väll att anfalla outposts, däremot lite väll lätt ibland bara att snipra alla med silencer haha men inte kommit så långt ännu blir antagligen svårare. 50 CAL sniper var ju inte att leka med, synd att jag inte kan ha så mkt ammo bara ännu

Jag håller med dig. Jag brukar flyga över och droppa alla bomber och missiler jag har och sen hoppa ur planet så det störtar mitt i outposten. Att döda fiender med flygplan är skitkul. Kraschade ihjäl John Seed med flygplan också

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag håller med dig. Jag brukar flyga över och droppa alla bomber och missiler jag har och sen hoppa ur planet så det störtar mitt i outposten. Att döda fiender med flygplan är skitkul. Kraschade ihjäl John Seed med flygplan också

ahhhh låter kul! hittade precis ett ställe med flygplan igårkväll innan jag slutade spela. Ska testa sen ikväll!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Finns ingen bättre känsla än att ta över en outpost osedd.

Pilbåge FTW!

Permalänk

Är det fortfarande massa buggar i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag kutar runt och hittar grejer överallt att göra men det roligaste är väll att anfalla outposts, däremot lite väll lätt ibland bara att snipra alla med silencer haha men inte kommit så långt ännu blir antagligen svårare. 50 CAL sniper var ju inte att leka med, synd att jag inte kan ha så mkt ammo bara ännu

50 CAL med ljuddämpare är grym! Men håller med dig om att det är lite väl enkelt att ta vissa outpost.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niffertvatten:

Är det fortfarande massa buggar i spelet?

Inte varit med om en enda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Otori:

Inte varit med om en enda.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte jag heller! Eller i alla fall inget jag lagt på minnet, du får fixa din dator du som har problem

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Råkade precis ut för en i uppdraget "The Confession".

Jag kunde varken springa eller plocka upp vapen. Jag kunde däremot huka mig, stå upp och använda mina kastknivar och nävar. Jag tänkte: Det här kan nog bli rätt knivigt! Men när jag dog och startade om kunde jag både springa och allt annat. Ja, det är faktiskt en bugg jag kan se som spelförstörande.

Dold text

Kan man välja vilken ammunition man vill köpa eller måste man ta rubbet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

"Far cry 5 är klar att spela" eller något liknande dök upp hos mig nu. Ny patch? Filer har åtminstone ändrats i min spelmapp.

Ja, det verkar vara några mindre bugfixar:
https://forums.ubi.com/showthread.php/1866021-Patch-Notes-Tit...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.