Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Årets ljug.

Skrivet av Lodisen:

Du får gärna ladda upp en printscreen från batterivyn i inställningar.
Kan tänka mig det är möjligt om du befinner dig på samma ställe dagarna i ända och har väldigt bra täckning.

Först är det årets ljug, sedan är det möjligt?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

För att vara helt korrekt mot CDON kommer nu ytterliggare en uppdatering om stolköpet hos dem.

@Swedishliquid:

Jag får tillbaka mellanskillnaden från CDON

så jag får ta tillbaka all kritik, förutom om just den handläggaren som läste första mailet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av foh668:

@ilstallione: Tycker den är ett kap för det priset, och då köpte jag den till nypris i höstas.

Frågan är om skärmen är lite mer livlig i färgerna än den i G4 plus. Skillnaden på min och fruns G5:a med 5"-skärm är ganska stor vad gäller just tryck i färger och det hade varit önskvärt att det inte är samma panel i G5S plus som i G4 plus.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

@ilstallione: Satt i samma kval men beställde 5Gs plus i morse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Först är det årets ljug, sedan är det möjligt?

Poängen med det var är att det kan vara möjligt under optimala situationer, men inte under normalt användande.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du får gärna ladda upp en printscreen från batterivyn i inställningar.
Kan tänka mig det är möjligt om du befinner dig på samma ställe dagarna i ända och har väldigt bra täckning.

Hade hunnit ladda telefonen när du skrev men har kört telefonen nu i snart 3 dagar igen, har typ 25% batteri kvar.

Kanske borde sluta kalla folk för lögnare utan några bevis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishliquid:

Ja tyvärr har det blivit så för min del också med CDON, tycker om dem i övrigt, men ingen eloge till kontakt med kunder.. :/

Jag köpte den nyligen när den var nedsatt till 1200kr och tycker den fungerar bra. Sen är det väl frågan vad man går ifrån osv. Men absolut värt 1000kr enligt mig! (Har fiber och max 10 anslutna enheter på wifi och det fungerar bra)

Skrivet av joeldeluxe:

Riktigt prisvärd router som presterar i toppklass! Skulle varmt rekommendera den och för det priset är det ett kap! Motsvarigheten skulle vara AC68U men den kostar 500:- mer

https://new.webhallen.com/se/product/184669-Netgear-R7000-Nig...

Skrivet av Broken-arrow:

Ja det har ju inte hänt så mycket vad jag sett på routersidan. Vill man ha garanterat 1Gbit så är det givet köp (har en själv och den uppdateras då och då). Fast har inte kollat när senaste var lanserad.

WIFI har fått lite uppgraderingar, men då behöver du gå upp i 1,500kr klassen ungefär.

Du kan även köra custom FW

Sablar man köpte WD red 4TB (par timmar tidigare) men förtroendet är inte högt på seagate dock, ligger något i det en swec medlem skrev "håller i två år" Har två seagate barracuda 500GB, ena är helt död tror den dog exakt efter 2 år (linux säger den kommer gå sönder när som helst) all information på disken är trasig. Andra riktigt seg och litar inte på den (dock fungerande än efter 6 år).

Satte i en WD disk som ersättare till segaten och den fungerar fint (sen 2014). Andra fick SSD, ihop med hdd:n. Men är väl mer ett lotteri, när det är rörliga delar som en HDD har (så ingen av dessa två leverantörer är säkert perfekta).

Har själv en seagate 1TB (men om jag inte har fel är det omdöpt Samsung disk, köpte den efter seagates uppköp).

Skrivet av mrvision:

Det verkar så. Jag köpte en baserat på det här..

https://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/324...

Tack alla ni samt om jag missat någon övrig för input, blev en R7000 i slutändan.
Sneglade lite på TP Link Archer C3200 också men denna får duga tills vidare. Borde bli en förbättring mot nuvarande slitna Netgear WNR3500L med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Hade hunnit ladda telefonen när du skrev men har kört telefonen nu i snart 3 dagar igen, har typ 25% batteri kvar.

https://i.imgur.com/Oe0Mu4c.png
https://i.imgur.com/YR4sBSh.png

Kanske borde sluta kalla folk för lögnare utan några bevis

Legat idle mest...har du ljusstyrkan på lägsta också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Legat idle mest...har du ljusstyrkan på lägsta också?

Pratet var om lätt användande så lite mer än 1 timme OST om dagen skulle jag klassa som lätt användande, ingen som har påstått något annat. Som skrivit tidigare så är allt aktiverat utom bluetooth och brightness är satt på auto (brukar ligga på 25-40% brightness inomhus och 80-100% utomhus), upplösningen är även satt på 1440P och har inte märkt skillnad när jag kört 720P.

Telefonen är aldrig mitt första val till något utom när man ringer eller skickar meddelanden, den används alltså inte till YouTube, Netflix och sånt då jag hellre skippar det än att sitta och kolla på mobilen. Är för gammal för det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Pratet var om lätt användande så lite mer än 1 timme OST om dagen skulle jag klassa som lätt användande, ingen som har påstått något annat. Som skrivit tidigare så är allt aktiverat utom bluetooth och brightness är satt på auto (brukar ligga på 25-40% brightness inomhus och 80-100% utomhus), upplösningen är även satt på 1440P och har inte märkt skillnad när jag kört 720P.

Telefonen är aldrig mitt första val till något utom när man ringer eller skickar meddelanden, den används alltså inte till YouTube, Netflix och sånt då jag hellre skippar det än att sitta och kolla på mobilen. Är för gammal för det.

Jag kan också få min telefon att räcka i flera dagar om den bara ligger

Permalänk
Hedersmedlem

Kan vi inte släppa det där med batteritiden nu?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av elp:

BT högtalare:
https://www.icahemma.se/hogtalare-sound-piece-happy-plugs-p-4...
Hyggligt prissänkt - dock har jag inte en susning om det är ngt att ha...?

Blev själv lite lockad till ett köp, men det verkar inte vara något kap ens för 500 kr om man ska tro de här två recensionerna på Prisjakt
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3358085

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här hör hemma här men vad tycker vi om URL-förkortare i syskontråden (Dagens fynd - bara tips), framförallt för erbjudanden hos nykomlingar? Finns väl ingen anledning om man ändå använder hyperlänkar

Permalänk
Medlem

@mkl: Jag avskyr url-förkortare. Jag är en sån människa som alltid kollar nere i vänstra hörnet var länken pekar innan jag klickar på den. Brukar undvika såna i största möjliga mån.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Jag tycker vi lägger ner diskussionen om batteritid på vissa mobiler, alternativt kan den som känner sig manad skapa en separat tråd under subforumet för mobiler.

Här diskuteras fynd

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Power bjuder på fjärrkontrollen vid köp av DJI Spark (ej Fly More Combo) - 4690:- . Billigast på Prisjakt är annars 4180:- (4600:- hos de etablerade aktörerna).

Hittar inte kontrollen på Prisjakt men verkar ligga kring 1490:- (Inet) respektive 2090:- (Power, Webhallen) om den köps separat.

Billigaste Fly More Combo (dvs. Spark + Remote Controller + Extra batteri + Väska + Laddare + Fler extra propellrar än standard) kostar annars 5750:-. Enligt historiken har priset varit nere och dippat på ~5000:-, dock oklart om det faktiskt funnits några i lager då (det var Proshop/Computersalg som rapporterat de låga priserna). Låter läsaren avgöra var den tusenlappen gör mest nytta

Betalade 5290 för min Fly-more combo på webhallen förra hösten.

Extrabatteri är snudd på livsnödvändigt (liksom controllern). Vet inte om multiladdare
Ingår i standard-paketet men den är
Riktigt bra att ha. Kommer nog att skaffa ett tredje batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

1 års gratis CDON+ med rabattkod xYv7118z
Bara att lägga "produkten" i kassan (http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370) och lägga in så blir priset 0. Inget krav på att köpa något annat.

Tack för tipset, fungerade utan problem!
Gratis är alltid gott!.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av haijen:

1 års gratis CDON+ med rabattkod xYv7118z
Bara att lägga "produkten" i kassan (http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370) och lägga in så blir priset 0. Inget krav på att köpa något annat.

Vad beror detta på? Drar de automatiskt pengar när gratisperioden tar slut, och de hoppas att folk glömmer bort det?

Vart kommer koden ifrån?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad beror detta på? Drar de automatiskt pengar när gratisperioden tar slut, och de hoppas att folk glömmer bort det?

Vart kommer koden ifrån?

Det står "Kan förnyas 12 månader innan det löper ut." så det verkar inte vara något automatiskt iaf.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad beror detta på? Drar de automatiskt pengar när gratisperioden tar slut, och de hoppas att folk glömmer bort det?

Vart kommer koden ifrån?

Butikers lojalitetsprogram brukar vara för att få folk att köpa mer från butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad beror detta på? Drar de automatiskt pengar när gratisperioden tar slut, och de hoppas att folk glömmer bort det?

Vart kommer koden ifrån?

Genom Mecenat kan man som student få gratis CDON+, kan vara en studentkod

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av K0mplext:

Det står "Kan förnyas 12 månader innan det löper ut." så det verkar inte vara något automatiskt iaf.

Får hoppas det... Jag lär nämligen glömma av det helt då jag aldrig handlar på CDON

Skrivet av Zachtionman:

Genom Mecenat kan man som student få gratis CDON+, kan vara en studentkod

Så kan det vara. Gissar i såna fall på att koden är personlig och egentligen inte får spridas

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Får hoppas det... Jag lär nämligen glömma av det helt då jag aldrig handlar på CDON

Så kan det vara. Gissar i såna fall på att koden är personlig och egentligen inte får spridas

Vi får väl se, den kom från ett annat forum

Edit: och CDON+ är så vitt jag vet ingen prenumerationstjänst utan man får förlänga själv, som nämndes kan man köpa till ett år "extra" i förväg.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Koden har legat i rabattkodstråden ett par dagar redan.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1149235-ge-bort-rabatt...

Permalänk
Medlem

Så länge det inte har ändrats, så är CDON+ ett tillägg till ditt konto som utan koden kostar 299kr för ett år, som man betalar en gång när tjänsten aktiveras. Ingen prenumeration.

När året tar slut får du ett presentkort/kod med din återbäring. Tror det var en dag i 2016 man kunde det gratis också. För CDON hoppas de väl att du kommer köpa mer från dem, pga fri frakt och återbäring. Vet att det blev många småköp från cdon för min del när jag hade CDON+ sist

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Bra att ha CDON+, om det är något jag avskyr så är det att betala frakten

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de koder man får från mecenat går att använda flera gånger. Det ursprungliga mailet såg ut så här:

Vi bjuder på CDON+ medlemskapet i ett helt år*

Vi är glada över att du gillar att shoppa hos oss på Nordens största varuhus, därför bjuder vi nu på 1 års gratis medlemskap (ord. pris. 299 kr/år) i CDON+. Som CDON+ medlem får du *fri frakt vid köp över 100 kr, 1–3% i återbäring på det du köper och chansen att köpa populära produkter till veckans medlemspris.

Vi har bara ett begränsat antal medlemskap, så först till kvarn gäller. För att ta del av ditt erbjudande, lägg CDON+ medlemskapet i varukorgen och använd sedan koden nedan.

Kod: xYv7118z

Erbjudandet gäller t o m 2018-04-30 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och att den inte går att registrera i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@Schn3id3r:

Ännu bättre på DJI.com

3300kr med kontroll!

Hmm var hittar du detta? För priset rakt av på dji.com är väl USA utan tull och moms? Ändrar du land till Sweden (English/EUR) blir priset på baspaketet 499 euro.

Permalänk
Medlem

@Sp0de:

Fick tips genom en drönargrupp..hmnnn ..Vad händer om du kör dollar då och skickas till Sverige?

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på Dell kampanjerna på Dell datorer var hittar man studentpriser på Dell?

#17342808