Är det någon av er hängivna miners som fått kalla fötter?

Permalänk
Medlem

Är det någon av er hängivna miners som fått kalla fötter?

De som är kritiska/skeptiska till kryptovalutor är oftast vi som inte grävt efter dom själv. Jag är lite nyfiken på om det finns några av er där ute som körde all in men fått kalla fötter och känt att det är påväg ner och sålt av utrustning och det ni tjänat in?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Just mining rör jag inte, men handel av krypto är den enda oro brist på Fiat att slänga in med livstidens största rabatt.

Förstår folk som gått in nyligen men detta är ju ett repeterande parti i historien. Slutet av April borde det börja röra sig uppåt

Permalänk
Medlem

Jättebra tider för mining när priserna fallit på kryptovaluta. Jag har köpt mer miningutrustning istället för att sälja av. Ville inte missa den kommande perioden av bra mining när priserna var på väg ner. Man får fler coins när svårighetsgraden sjunker vid fallande priser och så håller man på dessa coins som sedan går upp i värde vid kommande prisuppgång. Dessutom är det kallt ute fortfarande så värmen har man nytta av så inget går till spillo. Så tänker jag.

Mining är ungefär likadant som handel. Det är bäst att mina när priserna är låga och bäst att sälja när priserna är höga.

Permalänk
Medlem

Jag har inte slutat minea bara för att priset faller, det gör det ju titt som tätt och kommer fortsätta med. Men som @ronnylov skriver så får man ju "gratis" värme till huset! Bara hodla tills priserna stiger.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k, Asus Strix Z370-E Gaming, Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz, Corsair H80, ASUS GeForce GTX 1070 ROG STRIX, NXZT H440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaDeY:

Jag har inte slutat minea bara för att priset faller, det gör det ju titt som tätt och kommer fortsätta med. Men som @ronnylov skriver så får man ju "gratis" värme till huset! Bara hodla tills priserna stiger.

Minear man med en förlust innebär det att man får mer coins om man köper dem istället för att minea dem.

Behöver man värmen så är det väl en billig värmekälla vilket är bra när det är kallt ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Minear man med en förlust innebär det att man får mer coins om man köper dem istället för att minea dem.

Behöver man värmen så är det väl en billig värmekälla vilket är bra när det är kallt ute.

Jajjemen, men än går man ju inte med förlust, och då har ändå priset rasat mycket på senaste. Nu kör jag ju bara på en jätteliten rigg men ändå.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k, Asus Strix Z370-E Gaming, Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz, Corsair H80, ASUS GeForce GTX 1070 ROG STRIX, NXZT H440

Permalänk
Medlem

Hur vet man om man går med vinst eller förlust på sin mining till dess man sålt resultatet?

Permalänk
Medlem

Dyker upp fler minig riggar på marknaden nu i dagarna:) Så några har fått kalla fötter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Finns jätte många riggar ute på blocket nu jag kommer fortsätta med mina 8 1080 1 1070 1 1080ti
förhoppningsvis går kursen upp lite senare, i dagsläget har jag inte tjänat en krona då allt ligger i krypto utan det har bara kostat utrustning och el, men tror det lär stiga, förr förra året (va det väl) Lönade det sig inte direkt att minea men dem som fortsatte kan skratta sig lyckliga vem vet ....

Edit har fått lite kalla fötter faktiskt.... men hoppas på det bästa Många på blocket säljer sin utrustning för nypris så frågan är hur kalla fötter dem verkligen fått... finns väl ingen som vill köpa en använd rigg för nypris?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Finns jätte många riggar ute på blocket nu jag kommer fortsätta med mina 8 1080 1 1070 1 1080ti
förhoppningsvis går kursen upp lite senare, i dagsläget har jag inte tjänat en krona då allt ligger i krypto utan det har bara kostat utrustning och el, men tror det lär stiga, förr förra året (va det väl) Lönade det sig inte direkt att minea men dem som fortsatte kan skratta sig lyckliga vem vet ....

Edit har fått lite kalla fötter faktiskt.... men hoppas på det bästa Många på blocket säljer sin utrustning för nypris så frågan är hur kalla fötter dem verkligen fått... finns väl ingen som vill köpa en använd rigg för nypris?

Försöker väl nyttja bristen på hw, att dra ut så mycket pengar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Försöker väl nyttja bristen på hw, att dra ut så mycket pengar som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast ingen köper väl för dem priserna? 🤨 tog mig ungefär 5veckor att få ihop 10 grafikkort så är ju inte flera månader

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

De smarta säljer nog sina riggar (du får ju tillbaka varenda krona du lagt ut på highend-kort) och dumpar resten av innehavet.

Tar man kollar senaste hypen som var 2014 så kommer det ta ett par år minst innan vi är tillbaka på samma nivå som idag. Så kommer vara fallande priser resten av 2018 för att sakta återhämta sig under 2019.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Garanterat 2018
BTC 50 000 USD
LTC 3 000 USD

Sikte 2018
BTC 100 000 USD
LTC 20 000 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Finns jätte många riggar ute på blocket nu jag kommer fortsätta med mina 8 1080 1 1070 1 1080ti
förhoppningsvis går kursen upp lite senare, i dagsläget har jag inte tjänat en krona då allt ligger i krypto utan det har bara kostat utrustning och el, men tror det lär stiga, förr förra året (va det väl) Lönade det sig inte direkt att minea men dem som fortsatte kan skratta sig lyckliga vem vet ....

Edit har fått lite kalla fötter faktiskt.... men hoppas på det bästa Många på blocket säljer sin utrustning för nypris så frågan är hur kalla fötter dem verkligen fått... finns väl ingen som vill köpa en använd rigg för nypris?

Sälj riggen och sitt på dina coins :).

Nu när Nvidia kommer med nya kort i juni så är det bara onödigt att sitta på förra generations grejor.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leoms:

Garanterat 2018
BTC 50 000 USD
LTC 3 000 USD

Sikte 2018
BTC 100 000 USD
LTC 20 000 USD

säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Garanterat 2018
BTC 50 000 USD
LTC 3 000 USD

Sikte 2018
BTC 100 000 USD
LTC 20 000 USD

Varför sikta lågt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Garanterat 2018
BTC 50 000 USD
LTC 3 000 USD

Sikte 2018
BTC 100 000 USD
LTC 20 000 USD

Bra, då satsar jag ett par hundra tusen på detta. Känns tryggt att du garanterar denna ökning så jag kan kräva dig på mellanskillnaden ifall det inte inträffar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Bra, då satsar jag ett par hundra tusen på detta. Känns tryggt att du garanterar denna ökning så jag kan kräva dig på mellanskillnaden ifall det inte inträffar!

Skall vi slå vad om 1 BTC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Skall vi slå vad om 1 BTC?

Hmm så vid rätt får du +50kkr och vid fel betalar du 0-50kkr något går inte ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Vi väntar på en ny valuta som är enkel att använda (med mobil app) och är säker.
När det gäller mining ska den vara rättvis och i princip gå att minea på en ARM CPU som på en GPU och inte gå att köra på ASIC.

Finns ingen valuta idag som uppfyller ovanstående.

När denna valuta kommit kommer bitcoin gå i graven.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Rent generellt har väl alla marknader hög och lågkonjuktur. Och jag tror att alla marknader hanterar dessa tider på samma sätt, dvs casha ut och återinvestera/leva loppan under högkonjuktur och banta ner, trimma operationen under lågkonjukturen. Detta är ett ypperligt tillfälle att uppdatera sina miningklienter, se över OC/UV's (även sänka PL för högre effektivisering), göra ominstallationer (mjuk- och hårdvara) på saker som strular lite, osv.

Inte bara gör det mer sannolikt att man överlever lågkonjukturen, man har krut i kanonerna under nästkommande högkonjuktur.

Skrivet av improwise:

Hur vet man om man går med vinst eller förlust på sin mining till dess man sålt resultatet?

Du räknar när du säljer av, och gör det retroaktivt. Det enda man kan göra som inte är retroaktivt är att se om idag är dagen du stänger ner riggarna för att köpa coins direkt för elpengarna istället.

Hur man vet innan det dock är betydligt mer flytande, men som du kanske redan förstod är det bara ta det du grävt ihop * dess dagsvärde. Sen uppdatera i excel och göra en liten kul graf till osv. Så länge du har koll på vad som är billigast, elen för mining eller köpa coins direkt så går du alltid med plus (vill inte säga "vinst" då du inte sålt av ännu).

Skrivet av Implor:

Tar man kollar senaste hypen som var 2014 så kommer det ta ett par år minst innan vi är tillbaka på samma nivå som idag. Så kommer vara fallande priser resten av 2018 för att sakta återhämta sig under 2019.

Fast det fungerar inte riktigt så. Det är lättare att balansera ett stort ekosystem än ett litet, och ett mer beprövat koncept än ett helt nytt. Och stor spridning på de olika coinsen (2013 var BTC synonymt med market capen) gör att det är fler spelare på planen, investerare kanske säger nej till BTC i några år (som under 2014/2015) men säger ja till ETH, ex.

Jag reserverar mig dock att hålla med din andra mening, men medan det är vad jag hoppas på tror jag inte att det kommer gå fullt så långsamt. Jag tror drivkraften bakom nästa uppgång kommer börja snart, om den inte ens börjat (dvs möjligt trots nergång), och i takt med att allt fler och fler länder kommer ge tummen upp (i en form eller annan) så blir uppgången mer och mer betydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Skall vi slå vad om 1 BTC?

Varför skulle jag vilja slå vad? Mycket bättre för mig att bara acceptera att du garanterar att värdet går upp till mins 50k under 2018

...om det inte framgick så var poängen att ingen vet och kan GARANTERA att kursen kommer att gå åt något speciellt håll. Man kan komma med mer eller mindre underbyggda gissningar och spekulationer, men man kan inte garantera något. Bitcoin kan gå upp till 100 000, den kan också sjunka till 100. Det kommer alltid att finnas osäkerhetsfaktorer och händelser som man inte kunnat förutse som påverkar kurserna, både uppåt och nedåt, även om man skulle var väl påläst om vad som påverkar värdet i dagsläget och i den närmaste framtiden.

Permalänk
Medlem

Kollar man på blocket och även SWC's marknad så är det ganska många som ger upp.
Fascinerande är ju att så många försöker sälja hela riggar (för nära nypris) och de som säljer en hel massa av samma grafikkort som "absolut inte använts till mining, honest!" lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kollar man på blocket och även SWC's marknad så är det ganska många som ger upp.
Fascinerande är ju att så många försöker sälja hela riggar (för nära nypris) och de som säljer en hel massa av samma grafikkort som "absolut inte använts till mining, honest!" lol.

Nåja, är det rätt nya grafikkort (vilket det ju oftast är) så ser jag inget problem med att köpa miningkort. De har ju visat att de klarar några månader med full last och fortfarande funkar, så lär ha nått botten på badkarskurvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur vet man om man går med vinst eller förlust på sin mining till dess man sålt resultatet?

Om valet står mellan att mine:a eller köpa en coin direkt så är det fortfarande vinst på mining om du får in mer i värde än vad elen för att driva riggen kostar. Då är inkomsten högre än utgiften. Du kan inte räkna på vad värdet eventuellt är imorgon för då skulle du ju heller inte våga köpa coins direkt för pengar heller.

Det känns som det borde vara ganska svårt att sälja miningriggar till nära nypris idag. Visst att det är grafikkortsbrist men det är väl rätt svalt intresse att ge sig in på detta nu i någon större utsträckning?