Vilken bank är ni mest nöjd med? (storbank)

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

hur du vet att att det är "prutat och klart"

Att de inte prutar är uttalad policy; att det är en OK ränta kan man sluta sig till genom att titta på nån av de jämförelser som finns på nätet. Ja, man kan använda en sån jämförelse för förhandling med banker som prutar, och nej, en bank som inte prutar kommer aldrig att ligga absolut lägst, men för mig som konsument är det endå det minst sämsta alternativet. Särskilt då jag inte har mycket "leverage" över banken -- varken jättestora lån eller jättestora sparmedel. Det är också en fördel nu när staten gör det allt dyrare och svårare att lägga om bostadslån.

Permalänk
Medlem

Har idag SEB, Skandia och Ica banken, tycker alla funkar kanon. SEB har jag alltid haft och tycker helt klart att både internetbanken och appen är bättre än många andra bankers. Inget strul med att öppna nya konton osv. Mycket enkelt.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv

Hej, jag lånar tråden lite så slipper jag skapa en ny. Jag vill byta bank och är ute efter någon där man har gratis konto, samt gratis Visa eller Mastercard. Det jag bryr mig mest om är att sparpengar ska växa snabbt och bra om man har dem på ett sparkonto. Jag längtar efter E-kort också, men det finns ingen bank som har det och det finns ingen bank som har liknande tjänst tror jag? Om de ändå
har en tjänst så att man kan handla säkert på nätet så är jag nöjd. Vilken bank rekommenderar ni? Jag tänkte byta direkt jag får ett heltidsjobb.

Permalänk
Medlem

Har kört Forex Bank ett tag och är supernöjd. Nordea har varit i särklass sämst, med massor av strul.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Har försökt hitta något bättre än handelsbanken men inte känt att det funnits något som lockar...
Svenska banker känns direkt teknikfientliga och hatar all typ av innovation.

Det finns vissa saker som dom inte är teknikfientliga till. Det är korkade idear som NFC på korten. Ända banken som har sagt till mig att dom kan skicka en kort till mig utan NFC är Leksandssparbank.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora