Helt ny dator för 20k men laggar ändå..?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

@Gurriish har du ställt in rätt Hz på skärmen i Windows 10 ? Så att den inte står på 30hz eller så.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hur många blåskärmar har du fått? Känns som hårdvarufel

Har hittills endast fått en blåskärm.

Skrivet av Ashtani:

Minnena kan du ju testa att ta och köra en sticka i taget för att se om en av dem är dåliga. Visserligen kan ju båda vara det fast det är inte så vanligt av egen erfarenhet i jobbet.

Brukar ta ur en sticka och köra minnestest på en i taget.

Hmm.. Får kanske prova det.

Skrivet av Tenglund:

har precis haft ungefär samma problem själv, och skapade en tråd tidigare idag.
Testa att köra windows minneskontroll, och medans programmet startar så trycker man F1 för settings, där väljer du typ "full scan" eller något sådant, så tar den riiiiktigt lång tid men den går igenom mera saker. jag hade trasigt RAM btw, gav massor av konstiga fel.

Är det denna minneskontroll du tänker på? https://www.cnet.com/how-to/test-your-ram-with-windows-memory...

Jag gjorde en sådan för typ 2 timmar sedan, visade att allt var normalt. Dock tryckte jag aldrig på F1 och gjorde en fullscan. Utan lät det köra på själv och det tog ca. 15-20 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

@Gurriish har du ställt in rätt Hz på skärmen i Windows 10 ? Så att den inte står på 30hz eller så.

Hej!

Om du syftar på refresh rate i NVIDIA Control Panel så är den på 144Hz...

Permalänk
Inaktiv

Du har prövat starta datorn med felsäkert F5, och sen testat köra denna uninstaller https://www.wagnardsoft.com
Sen när du väljer drivrutin så bocka bara i drivrutinen för grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Urs för geforce experience, har bara haft prestanda problem när jag använder det, testa ta bort det istället, bara onödlig.