Permalänk

Var värdera och sälja skins?

Har aldrig köpt/sålt skins tidigare men funderar på det nu då jag har något skin som bara "skräpar" i mitt inventory...

Då till min fråga...finns det några bra/pålitliga sidor för detta? Då syftar jag både för värdering och försäljning.
Vad jag förstått så finns det en massa scamsidor där ute och då jag är grön på detta så tänkte jag först höra efter här på forumet så man får lite koll.

Tacksam för alla tips/förslag!

mvh

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 1 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Gå med i csgo trade sweden på facebook!
Gå aldrig först! Du accar traden när du har pengarna på kontot.
Om dom tar upp middleman så kontaktar du en admin på sidan och ber om middleman!

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Som ovan, gå med i gruppen och gå aldrig först med skinsen. Räkna med att få runt 70-75% av SteamAnalyst värdet.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Skrivet av MrRandom:

Gå med i csgo trade sweden på facebook!
Gå aldrig först! Du accar traden när du har pengarna på kontot.
Om dom tar upp middleman så kontaktar du en admin på sidan och ber om middleman!

Skrivet av Mzibit:

Som ovan, gå med i gruppen och gå aldrig först med skinsen. Räkna med att få runt 70-75% av SteamAnalyst värdet.

Stort tack för snabba svar!

Ska absolut kika in den gruppen! Känns lite tryggare med en svensk grupp/sida istället för någon utländsk site

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 1 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Kör opskins/bitskins om det bara är ett par skins det handlar om. Du får lite lägre %, men helt safe och betydligt enklare

Permalänk

Jag använder OPSkins för att sälja, steamanalyst för att kolla priser och cs.money för att byta. Kan rekommendera alla. Men tänk på att de alltid tar ett par procent

Tradesidorna på fb rekommenderar jag dig att hålla dig borta från. Där vill de köpa för ockerpriser och är lätt att bli skammad
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säljer själv på OpSkins, överför det till Paypal och sedan överför jag Paypal till mitt bankkonto (där man får ta bort Swedbanks femman, tex 8169-5).

Använder förövrigt csgo.exchange för att snabbkolla värde (dock inte samma som OpSkins värde).

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av eligri:

Kör opskins/bitskins om det bara är ett par skins det handlar om. Du får lite lägre %, men helt safe och betydligt enklare

Ok ska kika in

Skrivet av Grishnackh:

Jag använder OPSkins för att sälja, steamanalyst för att kolla priser och cs.money för att byta. Kan rekommendera alla. Men tänk på att de alltid tar ett par procent

Tradesidorna på fb rekommenderar jag dig att hålla dig borta från. Där vill de köpa för ockerpriser och är lätt att bli skammad
Skickades från m.sweclockers.com

Tack för heads up! Uppskattas!

Skrivet av Extremaz:

Säljer själv på OpSkins, överför det till Paypal och sedan överför jag Paypal till mitt bankkonto (där man får ta bort Swedbanks femman, tex 8169-5).

Använder förövrigt csgo.exchange för att snabbkolla värde (dock inte samma som OpSkins värde).

Låter som att jag ska signa upp på opskins då

Spelar det någon roll om man signar upp med sitt steam-acc eller skapar en användare med mailen?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 1 TB SSD M.2 | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III