Letar synpunkter kring ett spelprojekt

Permalänk

Letar synpunkter kring ett spelprojekt

Jag är en spelutvecklare med ett litet team på 3 personer.
Spelet vi har utvecklat senaste 2 åren är ett semi-historiskt spel men autentisk miljö. Det utspelar sig runt stockholm mellan år 820-900
Varför vi kallar det semihistoriskt är för att hela spelvärlden är baserad på alla tusentals arkeologiska fynd inom sverige från den tiden.

Mekaniskt så funkar spelet med extremt stark AI-logik där alla npc har familjer scheman sysslor hobbys etc och baserar sina val runt detta.
Vi har annan komplex spellogik som innefattar ett flytande interaktionssystem och dynamiskt questsystem som leder till att detta spel inte kommer kunnas spelas effektivt utan minst 6st enkeltrådade kärnor eller 3st dubbeltrådade kärnor.
Vi försöker satsa på att de flesta 2GB Grafikkorten ska klara av grafiken, just nu i test så tar spelet upp på snitt 1.7GB i GPU cachen.
Men det tar lite tid att ladda in alla shaders då man startar som vi behöver få ner tiden, aldrig gilat långa laddningsscener.

En värd sak att notera bör vara att jag har programmerat en pps-shader för att försöka få spelvärlden att se ut som en blyertstavla, som gör at jag kan hålla underliggande texturer på en lögre upplösning men åndå smälta in den målade känslan

Vi utvecklar spelet till ps4 och PC.

Vad denna tråd gäller är ifall vi har wasteat all denna tiden på ett spel som är för niche elller om ni faktiskt skulle tycka det var intressant nog att köpa.
Och ifall ni har några synpunkter kring specifikationerna eller kring spelet.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag misslyckades med läsförståelse i skolan, men jag får inte fram vad spelet ska gå ut på i din text, inte heller hur det ska spelas? Handlar det om ett point and click spel eller ett 2D RPG, eller rent av ett fullskaligt 3D open world?

Permalänk

Som svar på din fråga så gäller det en hubb-baserad open world. Det vill säga 3d

Jag ska lägga upp en bild som min profilbild från hur en del av spelvärlden ser ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kolla andra tråden för en djupare förklaring på mekaniken och genren

Skickades från m.sweclockers.com