Skärmar med 4K UHD, 144 Hz, och Nvidia G-Sync försenas till tredje kvartalet 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Synd att en TV har enorm delay och du har ingen G-SYNC och skit Hz.

märker inte av någon delay på min
hellre 75 tums 4k oled hdr tv än 27 tums med gsync och mer Hz när jag spelar spel

Permalänk
Medlem

Väntar istället panel med:

16k-upplösning
488 Hz uppdatering
Micro++ LED
Gsync V2
10 bit ultra plus

Pris max 8000 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cchriss:

Det är coolt att den kommer men något som man faktiskt hade övervägt att köpa vore.

1440hz/144hz
G-sync
FALD med 40+ zoner
1000+ nits
Stilren design med bra byggkvalitet
IPS
Pris under 10 000

Blev lite många Hz där?..

Permalänk
Medlem

Och om kommande Nvidia grafikkort skulle kunna driva skärmen kommer de kosta lika mycket som skärmen, minst.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Måste vara problem med 1024×768 och CS som är orsaken till fördröjningarna. Om jag får en nu kan jag tänka mig att testa den trots endast 144hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

märker inte av någon delay på min
hellre 75 tums 4k oled hdr tv än 27 tums med gsync och mer Hz när jag spelar spel

OLED-TV i 75-tumsklassen för under 30kkr dröjer nog några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Har de inte lagt ner det där med G-Sync ännu?
(Känns som att de kunde lägga krut på annat då det redan finns en standard i och med Free-sync.)

Skrivet av anon267242:

Freesync fungera inte med Nvidia (tror jag) sen tror jag även att G-Sync är bättre eftersom den klara lägre Hz or högre Hz

Skrivet av ClintBeastwood:

Varför skulle g-sync ha lagts ner? För att vara "bussiga"? Det verkar ju ge en del klirr i kassan så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

@xpanterx Standarden heter VESA Adaptive Sync och är fri för alla att använda vilket betyder att Nvidia också enkelt kan stödja den, så JA bara korkat att göra egna moduler (g-sync) som skärmtillverkare måste köpa av Nvidia. Det enda resultatet utav det är dyrare skärmar och mindre valmöjlighet, förlorare = konsumenterna.

@anon267242 Freesync är bara ett namn som AMD gett sin kvalitetsstämpel på adaptive sync. Dvs att en skärm har stöd för AMD-freesync betyder att AMD har kontrollerat att skärmen lever upp till deras lägsta krav. Det finns till exempel skärmar där det bara står adaptive sync på i butiker och det betyder att något av kraven inte räckt till för att kallas AMD-freesync. Nvidias grafikkort är idag spärrade till att bara fungera till deras egna g-sync moduler men skulle enkelt kunna låsas upp av Nvidia för att gå mot adaptive sync istället.

@ClintBeastwood Nvidia låser ju in konsumenter som köpt en g-sync skärm eller ett nvidia-grafikkort till deras varumärke och det ger ju såklart klirr i kassan men det får ju även folk som har adaptive sync skärmar att vända sig till AMD istället. Jag brukar variera mellan AMD och Nvidia men nu har jag en Freesync skärm som jag tänkt ha länge och även om jag skulle vilja ett Nvidia kort igen under denna skärms livstid så kan jag alltså inte det för att Nvidia är giriga.

Det finns redan idag laptops som marknadsförs som g-sync men pga platsbrist för g-sync modulen kör mot adaptive sync istället och det fungerar lika bra så Nvidia kan ju uppenbarligen om dom vill haka på den öppna standarden. Fatta valmöjligheterna för oss konsumenter då

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk

Och jag som velade så länge om jag skulle köpa en ultra wide med "bara" 100 Hz, eller om man skulle vänta på Displayport 1.4 skärmarna. Känns inte alls som att jag köpte "förra årets modell" längre