Permalänk
Medlem

Och där ramlade dom in trots att det stod 12/6
Trevligt tillskott till nästa Japan resa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Du behöver inte vara orolig. Stod exakt så för mig också, och jag fick mina pengar igår.

Tycker det är konstigt att det tar olika tid. Jag och en kollega gjorde typ samma avdrag för resor till jobbet summan är för min del nästan 12 000 och för honom kanske 13-14000 båda gjorde deklarationen så fort man kunde och båda har Swedbank. Han fick pengar vid 12 igår och jag väntar ännu. Allt sköts väl med datorer idag?
Edit nu har de kommit in.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det kom nyss upp en nyhet på Aftonbladet om "problem med utbetalning av skattepengarna"

Citat:

Senast i dag skulle skatteåterbäringen betalas ut.
Men bankkunder kan få vänta.
– Det verkar som att Nordea inte har betalat ut det som vi har skickat, säger Anna Sjöberg, deklarationsexpert på Skatteverket.
Nordeas bankkund Hanna i Norrköping drabbas nu av förseningen.
Nordeas bankkund Hanna i Norrköping drabbas nu av förseningen.

Enligt Skatteverkets uppgifter skulle skattebetalarna som får tillbaka på skatten få sin utbetalning i går och senast i dag.
Men enligt flera bankkunder hos Nordea, som Aftonbladet talat med, så har utbetalningen uteblivit.

Det här bekräftas av Skatteverket.
– Det verkar som att Nordea inte har betalat ut det som vi har skickat. Jag kan inte stå för det utan det är Nordea, säger Anna Sjöberg, deklarationsexpert på Skatteverket.

”Skulle betalas ut i dag”
Dock verkar vissa av Nordeas bankkunder fått sin skatteåterbäring.
Övriga ska få sina pengar på kontot i dag, uppger Nordea.
– Jag har nu fått beskedet att pengarna kommer att finnas på kundernas konto efter klockan 13.00 idag. Pengarna ska vara tillgängliga i eftermiddag. Det är det besked jag fått, säger Petter Brunnberg, presschef på Nordea.
Skatteverket har inte fått in några uppgifter om störningar hos andra banker.
Men tanken var att skatteåterbäringen skulle betalas ut nu?
– Ja ja, pengarna skulle ut i dag och bankerna har dagen på sig, säger Anna Sjöberg.
En av de drabbade Nordeakunderna är Hanna i Norrköping:
– Skatteverket skyller på Nordea och Nordea skyller på Skatteverket. Jag blir så arg. Jag tycker inte att man ska gå ut med ett datum om man inte kan hålla det. Dom säger nu att vi kan få pengarna i dag eller senast på måndag.

Vad tror du om dina chanser att få pengarna utbetalda i dag?
– Jag tror inte vi hinner få dom.
Hon och hennes sambo hade räknat med det extra tillskottet för att kunna åka storhandla i dag.
– Vi hade tänkt handla, köpa blöjor till vår son och köpa en resa. Det här är skittråkigt. Vi får försöka låna pengar av någon under helgen.

”Blir så förvånade”
Aftonbladet har ringt runt till Swedbank, Skandiabanken, Danske Bank Handelsbanken och SEB, men inte fått in några rapporter om störningar med deras utbetalning av skatteåterbäringen.
Dock uppger vissa kunder hos samtliga banker att de inte heller fått tillbaka på skatten.
– Vi har kollat läget och vad vi kan se så är det inga problem, säger Anette Ringius, presschef på Swedbank.
Men flera av era kunder har hört av sig och uppger att de inte fått någon skatteåterbäring?
– Ja, det är det som vi blir så förvånade över. Vi väntar på att IT-avdelningen ska kolla lite till.
Handelsbanken hänvisar till Skatteverket.
– Vi har inga driftstörningar i Handelsbanken. De kunder som ska få skatteåterbäring i dag får det så snart pengarna betalas ut från Skatteverket, säger Handelsbankens presschef Johan Wallqvist.
Danske Bank uppger dock på sin hemsida att utbetalningarna sker 8–12 juni, och alltså så sent som på måndag.
✓ Texten uppdateras.

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/26M5R/skatteverket-pro...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Inaktiv

Bah, frugan fick sina pengar, jag väntar fortfarande.. Meh..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

Det kom nyss upp en nyhet på Aftonbladet om "problem med utbetalning av skattepengarna"

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/26M5R/skatteverket-pro...

Ja, aftonblaskan hajpar skiten som fan. Vad beträffar Nordea har dom själv gått ut med att pengar kommer idag, trots allt. Hade kunnat avhjälpas om Aftonbladet bara pratade med Nordea istället för folk som hör saker och andra som menar på att "det verkar som att..".

Jag fick mina pengar nu. Nordeakund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tycker det är konstigt att det tar olika tid. Jag och en kollega gjorde typ samma avdrag för resor till jobbet summan är för min del nästan 12 000 och för honom kanske 13-14000 båda gjorde deklarationen så fort man kunde och båda har Swedbank. Han fick pengar vid 12 igår och jag väntar ännu. Allt sköts väl med datorer idag?

Ni ligger i olika filer som körs vid olika tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KeepRaffing:

Står på mitt skattekonto mina pengar betaldes ut 3/6. Wtf, jag har inte fått några skatteslantar än och det har gått ganska mycket mer än 3 bankdagar. Bankonto etc stämmer.

Vilka dagar ger ganska mycket mer än 3 bankdagar? 3:e lördag (ingen bankdag), 4:e söndag (ingen bankdag), 5:e måndag (1 bankdag), 6:e tisdag (röd dag, ingen bankdag), 7:e onsdag (2 bankdagar), 8:e torsdag (3 bankdagar), 9:e fredag (idag, 4 bankdagar). Om sedan pengarna verkligen har lämnat skatteverket den 3:e är ju också en bra fråga... Huruvida bankerna fått order om att utbetalningar ska ske torsdag och fredag denna veckan en annan...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

Det kom nyss upp en nyhet på Aftonbladet om "problem med utbetalning av skattepengarna"

Källa: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/26M5R/skatteverket-pro...

Äkta klickbait, klassisk aftonblaskan.

Ingenstans står det att pengarna inte ska ut idag eller att dom har problem, bara att många nordeakunder inte fått sina pengar än (men att dom kommer få dom idag.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Samma här, trillade precis in. Och är snart slut igen

Permalänk
Medlem

Finally!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Vilka dagar ger ganska mycket mer än 3 bankdagar? 3:e lördag (ingen bankdag), 4:e söndag (ingen bankdag), 5:e måndag (1 bankdag), 6:e tisdag (röd dag, ingen bankdag), 7:e onsdag (2 bankdagar), 8:e torsdag (3 bankdagar), 9:e fredag (idag, 4 bankdagar). Om sedan pengarna verkligen har lämnat skatteverket den 3:e är ju också en bra fråga... Huruvida bankerna fått order om att utbetalningar ska ske torsdag och fredag denna veckan en annan...

Jag glömde att tisdag var en röd dag, men alldeles oavsett är ju 4 dagar mer än 3. Och om det står att utbetalningen skedde 3/6 så får man ju lita på att så är fallet. Sammafattningsvis tycker jag inte att min fråga var obefogad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Bankerna har flera utbetalningskörningar/filer som körs vid flera olika tillfällen. Det är en hel eftermiddag kvar. Faktum är ju att 9/6 håller om så pengarna kommer in 23:59.

fick pengarna precis, har SEB

Permalänk
Medlem

Nej anmälde mitt konto föresent antar jag, gjorde det i söndags eller måndags =(

Permalänk
Medlem

Där droppa mina 10535kr in! puhhh trodde jag inte skulle få dem idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Ni ligger i olika filer som körs vid olika tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är säkert så, blir kanske överbelastat annars.
Men u har de i alla fall kommit in. Strax under 12 000 nära det blev ett nintendo switch stod framför dom på elgiganten när jag såg pengarna på kontot, men kunde hålla mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Jeh, mina 18k..

Permalänk
Medlem

Inget här ännu, kan inte ens de slutskattebesked på Skatteverkets hemsida 🤔🤔🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ni redo för årets upplaga? 😁

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Är ni redo för årets upplaga? 😁

Yes man!

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Folk sitter och glädjs över att få tillbaka på skatten? Det är ju helt befängt egentligen.

Fick efterskatt även i år, precis som alla andra... precis som det ska vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Folk sitter och glädjs över att få tillbaka på skatten? Det är ju helt befängt egentligen.

Fick efterskatt även i år, precis som alla andra... precis som det ska vara.

Optimala är väl ändå plus minus noll egentligen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Är ni redo för årets upplaga? 😁

Enda tröst man har varje år med tanke hur skitdåligt man tjänar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Väntar på att få den digitala deklarationen nu, imorgon eller fredag står det att man ska få den.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk

Ni som får typ 10k+, hur för mycket skattar ni? eller är det mkt rese avdrag?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Folk sitter och glädjs över att få tillbaka på skatten? Det är ju helt befängt egentligen.

Fick efterskatt även i år, precis som alla andra... precis som det ska vara.

Kul för oss som jobbar extra under sommarmånaderna (sommarjobb). Till vårkanten burkar det kunna bli lite knapert på kontot.

Så att få tillbaka lite stålar på skatten kan säkert glädja en och annan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante84:

Väntar på att få den digitala deklarationen nu, imorgon eller fredag står det att man ska få den.

Är det inte den 20:e?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har inte arbetat i Sverige på 12 år så det skulle förvåna mig om jag fick skatteåterbäring.

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Är det inte den 20:e?

Den prel. skatten informationen kommer imorgn, där man ser hur mycket man får tillbaka eller betala. Först den 20e man kan skicka in på riktigt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Inaktiv

Nyfiken som tusan, gick ur kyrkan förra året vilket borde leda till fina besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nyfiken som tusan, gick ur kyrkan förra året vilket borde leda till fina besked.

Jag har också gått ur kyrkan, men en del säger att det knappt inte kommer att synas

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare