Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIST_:

@NatureBoyyy: Stämmer bra det En brittisk Opel helt enkelt.

Hmm delar inte den komponenter med Lotus?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_cypher:

http://forumbilder.com/images/2018/03/05/IMG_20180305_121335.jpg

Slog till på ett Rift från marknaden här på Swec. Ruggigt nöjd men nu gäller det att hitta lite spel/upplevelser som är bra i vr.

Tipsar med GORN, fantastiskt kul och inte så dyrt.
Pavlov måste du köpa också, kostar bara 10€ och är en extremt prisvärd shooter.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Lyxade till det lite. HyperX Alloy Elite och en Samsung 860 EVO 1TB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

En "Kinestelefon" som fungerar då helt enkelt?

Ja den e väl tillverkad i kina som allt annat.. men lättare med garantiärenden iaf

Skrivet av martak:

@Fenix: Trodde först du tog ett kort på ditt huvud och att det var hjärnan som var varm...
Måste fan gå hem från jobbet nu...

Åk hem och ät en pirog

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Inaktiv

Köpte mig en av de bästa skivorna till mig och en vän. Remaster på vinyl.
Länk till favoritlåten på skivan https://youtu.be/iZbx8r45WLc

Shpongle - Tales of the Inexpressible

Permalänk
Medlem

@kelloxz: Tackar

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Snyggt jobbat och grymma komponenter 😀 Förresten om du inte vill att moderkortet ska lysa orange så går de att stänga av i bios , tänkte om du inte visste de 😊

Jag blev lite paff när strömmen slogs på att det började lysa, och sedan sa jag "å fan" förvånande och beslöt att låta det vara på för det var lite diskret och gillade det i slutändan

Skrivet av napahlm:

Påkostad dator. Men jag reagerade på två ting. CPU-kylaren har jag inte sett innan, den ser lite "budget" ut. Men hur är den?
Sen varför drar du inte kablarna till grafikkortet genom hålet i täckplåten för nätaggregatskammaren? Se bilden på kartongen till chassit så förstår du hur jag menar. Förutom den "udda" dragningen av dessa kablar så ser det riktigt fint ut.

Jag kanske kommer att låta dryg i svaren och det är inte menat.

CPU-kylaren är kanske från Sweclockers Vinterdator eller nära på, nått liknande ialla fall, ville mest ha en vit fläkt (tänkte inte på att jag kunde byta ut den derpidy derp) så det blev den.
Jag hade en sådan (tror jag) "cooler master V8" förut för 10 ish år sedan och den var klumpig och eländig och var i vägen hela tiden för minsta lilla, flänsarna hade mer blod på dem än vad jag hade i min kropp. Denna är liten (smal), smidig att fästa, väger inte 2 KG , bättre än vad jag förväntade mig i kylning på tanke vad det är för 350 kr. Kopparrören har direktkontakt med CPU:n. Jag monterade den på första försöket...go me!

G-korts frågan

1. För att ni ska ha nånting att fråga och reagera på!
2. För att alla drar kablarna genom hålet som du beskriver.
3. För det alla gör tycker jag är fult.
4. Den lösningen jag gjorde är min personliga åsikt mycket snyggare.
5. Den lösningen hjälper till med att hålla kortet uppe så att inte g-kortet pajar PCI-E porten med sin tyngd, ÄVEN om EVGA kortet är förjävla stabilt byggd!
6. Profit!

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Köpte mig en av de bästa skivorna till mig och en vän. Remaster på vinyl.
Länk till favoritlåten på skivan https://youtu.be/iZbx8r45WLc

Shpongle - Tales of the Inexpressible
https://i.imgur.com/IEOV6t6.jpg

Shpongle, åh det väcker minnen till gymnasiet. Bland de bästa i sin genre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIST_:

Det är för lite bil i denna tråden! Har bara sett en XC60 CC (mycket fin förövrigt!)

Bockade av på min bucketlist och köpte mig en 911.

Precis som Subzero299 så längtar jag tills jag får lägga på sommarfälgarna.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Hmm delar inte den komponenter med Lotus?

Vad koll ni har!! Ja det är samma chassi som lotus Elise s2 min bil har även förstärka lotus racing upphängning så det är ganska mycket lotus i den.

Vx220 turbo som bilen heter är alltså ett samarbete mellan Opel och lotus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Bockade av på min bucketlist och köpte mig en 911.
https://i.imgur.com/ZSe5Vo1.jpg

Precis som Subzero299 så längtar jag tills jag får lägga på sommarfälgarna.

Underbart! Du kommer få så mycket glädje av den till sommaren. Vi kanske ska styra upp en swec bil meet up

Permalänk
Medlem
Permalänk
Snusfri

Fick bli en ny AP då min gamla Asus N56U inte riktigt fungerat som den ska den sista tiden samt en tub kylpasta (Kryonaut) då man just nu kör med den förapplicerade på kylaren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hm, är det bara jag eller har jag skådat din battlestation på reddit? Känner igen den så mycket.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ny tandborste och tillhörande svart tandkräm för vitare tänder. Applicerade i rent estetiskt syfte. Blir överöst av olika borstar och dylikt som tandläkarstudent men efter att ha borstat slut på mitt provex så köpte jag faktiskt för egna pengar.
Färgen kommer sig av att det innehåller aktivt kol.
Matchar för övrigt mitt chassi riktigt bra om man borstar tänderna framför skärmen och råkar dregla lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Grattis till SE535orna Dom låter riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Nya leksaker

Orkade inte vänta på att butikerna skulle få in GPU:er i lager så jag köpte en färdig burk, Corsair One Pro Ti ^^
Skärmen är en XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIST_:

Vad koll ni har!! Ja det är samma chassi som lotus Elise s2 min bil har även förstärka lotus racing upphängning så det är ganska mycket lotus i den.

Vx220 turbo som bilen heter är alltså ett samarbete mellan Opel och lotus.

Har ett mycket litet bilintresse, gillar caterham seven som var en lotus från början närmare super seven..

Kör själv Saab ng9-3 så rimligtvis har vi samma eller liknande motorer?

Detta känner du redan till tror jag!
https://www.celtictuning.co.uk/services/performance-stats/vau...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Köpte mig en av de bästa skivorna till mig och en vän. Remaster på vinyl.
Länk till favoritlåten på skivan https://youtu.be/iZbx8r45WLc

Shpongle - Tales of the Inexpressible
https://i.imgur.com/IEOV6t6.jpg

Onekligen så! Finns egentligen ingen annan musikskapare som Shpongle. Det enda som är synd i sammanhanget, för min del, är att man saknar en hifi-uppsättning värd Shpongle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Har ett mycket litet bilintresse, gillar caterham seven som var en lotus från början närmare super seven..

Kör själv Saab ng9-3 så rimligtvis har vi samma eller liknande motorer?

Detta känner du redan till tror jag!
https://www.celtictuning.co.uk/services/performance-stats/vau...

Jo, det är en GM Spis som sitter i (z20let). Efter vinterns modifikationer så bör jag landa på runt 3.1kg/hk. Inte helt fel när man tänker på att en Porsche gt3rs ligger runt 3.3 det finns många som har 2.2l motorn som lånar delar från b203, en Saab motor vill jag minnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Onekligen så! Finns egentligen ingen annan musikskapare som Shpongle. Det enda som är synd i sammanhanget, för min del, är att man saknar en hifi-uppsättning värd Shpongle.

Allt blir high-fi med rätt substanser (höhöha. Jag visar mig själv ut)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sjoooberg:

Hm, är det bara jag eller har jag skådat din battlestation på reddit? Känner igen den så mycket.

Den finns också i bildtråden för våra fysiska skrivbord (Är jag rätt säker på, men då det är en lång tråd så orkar jag inte leta igenom hela)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hypermode:

Onekligen så! Finns egentligen ingen annan musikskapare som Shpongle. Det enda som är synd i sammanhanget, för min del, är att man saknar en hifi-uppsättning värd Shpongle.

Simon Posford och Raja Ram kan dom. Äh behövs inget dundersystem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Köpte mig en av de bästa skivorna till mig och en vän. Remaster på vinyl.
Länk till favoritlåten på skivan https://youtu.be/iZbx8r45WLc

Shpongle - Tales of the Inexpressible
https://i.imgur.com/IEOV6t6.jpg

De var slutslåda på rekordtid. :'(

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fick bli en ny AP då min gamla Asus N56U inte riktigt fungerat som den ska den sista tiden samt en tub kylpasta (Kryonaut) då man just nu kör med den förapplicerade på kylaren.

https://i.imgur.com/JC0kwuZ.jpg

Testa släng in Padavan på din 56U. Kör själv med en sådan och den orkar pumpa 1 Gbit/s WAN till Lan utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Lodisen:

Testa släng in Padavan på din 56U. Kör själv med en sådan och den orkar pumpa 1 Gbit/s WAN till Lan utan problem.

Kört med Padavan länge och haft den i ap-mode, den överhettar konstant så laptop och mobil tappar kontakten och får ut max 20mbit.

Kör med en pentium g645 och pfsense som router så ville ha en stabil och bra ap för de trådlösa enheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Kört med Padavan länge och haft den i ap-mode, den överhettar konstant så laptop och mobil tappar kontakten och får ut max 20mbit.

Kör med en pentium g645 och pfsense som router så ville ha en stabil och bra ap för de trådlösa enheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, på så vis. Inte haft några sådana problem alls med min, men hastigheterna över WiFi är lite halvtaskiga. Ligger runt 250 Mbit/s

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3