Chrome byter fönster när recievern sätts på/av.

Permalänk
Medlem

Chrome byter fönster när recievern sätts på/av.

Jag har ett lite irriterande problem där chrome byter fönster (ej flik) när jag antingen sätter på eller stänger av recievern (Onkyo TX-RZ810).

Recievern är kopplad som följande:

TV/Högtalare <--- Reciever <--- Dator ---> Datorskärm

Jag skickar datorns bild till datorskärmen via display port och ljudet till recievern via hdmi. Problemet uppstår endast i chrome och inte andra program. Bilden på datorskärmen blinkar även till när jag sätter på eller stänger av recievern. Vad kan detta bero på?

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk

Beror på att datorn får en extra "skärm" när du kopplar in receivern. Om du har kopplat vidare receivern till en TV skulle du se fönstret där istället. Upplever samma sak själv när jag sätter på/stänger av min receiver ibland. Exakt varför det sker kan jag inte svara på, har säkert något med hur windows hanterar skärmar och fönster att göra. Kanske att mainskärmen försvinner tillfälligt och att den då flyttar fönster till den andra.

Brukar iaf lösa det genom att flytta fönstret med Win-shift-pil vänster/höger om jag inte har tvn igång.

Permalänk
Rekordmedlem

Att bilden blinkar till när du ansluter eller tar bort en bildskärm är inte konstigt men varför bara Chrome skulle påverkas är lurigare, har du tex hårdvaruacceleration där men inte i en annan webbläsare (eller tvärt om)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Beror på att datorn får en extra "skärm" när du kopplar in receivern. Om du har kopplat vidare receivern till en TV skulle du se fönstret där istället. Upplever samma sak själv när jag sätter på/stänger av min receiver ibland. Exakt varför det sker kan jag inte svara på, har säkert något med hur windows hanterar skärmar och fönster att göra. Kanske att mainskärmen försvinner tillfälligt och att den då flyttar fönster till den andra.

Brukar iaf lösa det genom att flytta fönstret med Win-shift-pil vänster/höger om jag inte har tvn igång.

Fönstret försvinner inte till den andra skärmen utan den bara byter till ett annat fönster sen kan jag bara gå tillbaka till det första fönstret på samma skärm men fortfarande lite irriterande.

Skrivet av mrqaffe:

Att bilden blinkar till när du ansluter eller tar bort en bildskärm är inte konstigt men varför bara Chrome skulle påverkas är lurigare, har du tex hårdvaruacceleration där men inte i en annan webbläsare (eller tvärt om)

Har inte testat andra webläsare men andra program som spotify, excel osv berörs inte. Ska testa vidare lite och testa stänga av maskinvaruacceleration.

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk

Lånar tråden lite. Har liknande problem, ibland får Chrome för sig att hoppa över till min sekundär skärm. Förstår inte varför, har satt dator skärmen som primär. Men ändå hoppar chrome över ändå.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2