Super Mario World: Chapter 0

Permalänk
Medlem

Super Mario World: Chapter 0

Jag "snubblade" häromdagen på den här Kickstarter-kampanjen som verkar intressant: https://www.kickstarter.com/projects/507976912/super-mario-wo... .

Gräsrotkampanjen syftar på att skapa en spelbar variant av konceptversionen av första Mariospelet till SNES som skulle bli Super Mario World. Utvecklaren ska ha tillåtelse från Nintendo att bygga spelet. Postar informationen här ifall fler tycker projektet verkar intressant och kan tänka sig backa det.

Permalänk
Medlem

Fan va fett.
Hade dock velat kunna köpa den som ROM för att lägga in på mitt SNES-mini.

Permalänk
Medlem

Onekligen intressant! Super Mario World var ju ändå första spelet man någonsin ägde! Blir nog att backa åtminstone €15!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Så dom tror att dom ska kunna tjäna pengar på Nintendos största varumärke utan deras tillåtelse?
Good luck and goodbye.

Extra svinigt att dom skriver "Nintendo is going to approve it!" när det är ren lögn. Dom har till och med lagt upp en bild där det klart och tydligt står att deras ansökan om att använda varumärket bara är under granskning och inget annat.

Om Nintendo vill att detta projektet ska bli verklighet så lär dom fixa detta på egen hand, utan att någon extern person smäller upp en Kickstarter..

Permalänk
Medlem

Jag tyckte också det lät lite skumt så jag skickade en fråga ifall han har tillåtelse från Nintendo att göra spelet. Svaret jag fick var:

"Yes I do!

We cannot do anything without Nintendo, at the end of the campaign I will co-operate with Nintendo, this is not some kind of beta or hack version game, this will be the complete and original Super Mario World 1989's concept".

Möjligtvis kan denna ansökan vara mer formell.

Permalänk
Medlem

Låter inte troligt att någon utomstående skulle få släppa något likt detta.
Vissa varumärken rör man inte. Mario är ett av dessa. Det är förmodligen största namnet inom branschen och Nintendo håller nog i det tills de dör

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kS:

Jag tyckte också det lät lite skumt så jag skickade en fråga ifall han har tillåtelse från Nintendo att göra spelet. Svaret jag fick var:

"Yes I do!

We cannot do anything without Nintendo, at the end of the campaign I will co-operate with Nintendo, this is not some kind of beta or hack version game, this will be the complete and original Super Mario World 1989's concept".

Möjligtvis kan denna ansökan vara mer formell.

Det där lät ju mycket mindre lovande. Säger Nintendo nej så är det över och vi får troligen inte pengarna tillbaka. Om inte han koordinerar med Nintendo INNAN kampanjen är slut och får tillåtelse på skrift som visas upp publikt känns ju detta mindre troligt att det kommer att släppas ett sådant spel. Nåja, avvaktar och se hur det blir...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tror inte en sekund på det här.

Permalänk
Medlem

I hans senaste inlägg på sidan så skriver han att det redan nu finns en ansökan hos Nintendo. Skulle Nintendo inte acceptera den får han sannolikt lägga ner den bums (innan några pengar hunnit att dras).

Permalänk
Medlem

En liten djupare analys av detta kickstarter projektet...

Permalänk
Medlem

Hahaha, jag dör!

"Are Nintendo going to sue you for trying to make money off Mario, or is it semi official?
This Mario game will be a 100% new official Nintendo game."

Dom som backar detta projektet förtjänar fan inte några pengar tillbaka. XD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Denna personen är "beyond slimey". Säkert ljuger på löpande band i vardagen får man känsla av.

Synd bara då detta hade jag varit intresserad utav. Mario var ju bättre i just detta formatet, dess charm överförs inte lika bra till 3D tyvärr.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Min pappa jobbar på Nintendo-varning.

Permalänk
Medlem

Snyggt svar: "Om Nintendo godkänner så kommer jag meddela alla om hur fel ni hade, och om dom inte godkänner så hör ni aldrig från mig igen".

Permalänk
Medlem

Säkert en snubbe med fin vision men hans ansökan/mail/whatever fastnade nog i Nintendos skräppostfilter på direkten....
Finns säkert spelserier/karaktärer något sånt här skulle funka på men att ge sig på det största namnet i spel-industrin(förmodar jag) är lite väl önsketänkande.

Att starta en kampanj innan man fått Nintendos godkännande(vilket givetvis inte skulle skett) är jäkligt märkligt, är ju en ganska avgörande grej för projektet liksom...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...