Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

@MexxII: Den där personen har ingen koll, visst, han är duktig på att ordbajsa.
Men va fan, det finns en anledning till att så många produkter som han tycker är bra dyker upp som affil-länkar i hans beskrivning.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Länk till Zeus reviews nedan på dessa lurar. Summering: Han är nöjd med dom
https://www.youtube.com/watch?v=1KvRJtcvSLs

Han är nöjd med allt
Lite spridda skurar över 660S, folk verkar lyssna på vad Tyll säger religiöst och han sågade dem. Tänkte provlyssna dem och eventuellt slå till på ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@MexxII: Den där personen har ingen koll, visst, han är duktig på att ordbajsa.
Men va fan, det finns en anledning till att så många produkter som han tycker är bra dyker upp som affil-länkar i hans beskrivning.

Ingen koll är väl kanske att ta i. Han är väldigt underhållande karaktär i alla fall.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyssnat på Massdrop x Fostex TH-X00 Ebony? Jag är lite sugen på dem, tänker att de eventuellt kan ersätta mina HD650 eller AKG 550. Jag har en Nuforce HDP som dac/amp ifall någon vet hur de spelar tillsammans.

Vidare är jag lite osäker på hur Massdrops "freight forwading" funkar, är det någon som har erfarenhet av det?

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Han är nöjd med allt
Lite spridda skurar över 660S, folk verkar lyssna på vad Tyll säger religiöst och han sågade dem. Tänkte provlyssna dem och eventuellt slå till på ett par.

Allt från Sennheisers HD6 serie ja, ATH M50 not so much. Kan ändå tycka att hans reviews är ganska relevanta med tanke på att han inte kör med recensionsexemplar samt att han ofta pratar om konstruktion och komfort på ett sätt som känns mer anpassat för "vanliga" användare. Men helt klart så blir det lite väl mycket ordbajs ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@MexxII: Den där personen har ingen koll, visst, han är duktig på att ordbajsa.
Men va fan, det finns en anledning till att så många produkter som han tycker är bra dyker upp som affil-länkar i hans beskrivning.

Finns nog en bra anledning till det, ja. Om du har en produkt och en "känd" person säger att den är skit, så tror jag inte att du vill sponsra den personen och ge fördelar.. Varför lägga tid och pengar på det? Samt, varför skulle han ha affiliate-länkar på saker han tycker är skit?

Det finns två sidor på ett mynt. Böjer du myntet, finns två sidor med delade meningar

"Har ingen koll".. Nej, han har ju inte gjort recensioner på ljudprodukter i flera år bara.. Han kan nog ingenting, han vet inte ens hur han påtalar sin egen objektiva åsikt.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ZyntaX:

Han är nöjd med allt
Lite spridda skurar över 660S, folk verkar lyssna på vad Tyll säger religiöst och han sågade dem. Tänkte provlyssna dem och eventuellt slå till på ett par.

Håller med "nöjd med allt", och hans kanal genererar pengar så han kan leka vidare. Men ju mer han lyssnar och testar, desto bättre koll får han....förhoppningsvis. Hade dock inte köpt hörlur eller annan ljudprodukt baserat på hans omdöme.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

"Smaken är som baken" Har hört mycket gott om HD660S, rätt dyra dock men det tycker jag gäller för de äldre HD600 och 650 likaså. Missade tyvärr Massdrops HD6XX, kan dyka upp imorgon eller om 2månader med leveranstid på jag vet inte hur länge..

70€ extra över HD650 är väl helt ok. Dessutom slipper man de hemska färgerna som är på de andra HD6**-modellerna. Ska bli kul att se vad skillnaden är mot nuvarande Fidelio X2.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

@xeRoos: Bara för att han kan termer och får produkter (och även köper med sina intäkter) så behöver det ju inte betyda att det han gör är "bra".
Om du tar en video, vilken som helst. Och klipper bort allt som är snicksnack så får du inte många minuter kvar av material som faktiskt säger något.
Och detta vet han ju självklart om, varför tror du hans videos är så långa?

Men jag skulle aldrig köpa något baserat på vad han sagt eller skrivit och jag står fast vid min åsikt.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Håller med "nöjd med allt", och hans kanal genererar pengar så han kan leka vidare. Men ju mer han lyssnar och testar, desto bättre koll får han....förhoppningsvis. Hade dock inte köpt hörlur eller annan ljudprodukt baserat på hans omdöme.

Håller med. Tycker dock de flesta verkar ta zeos på rätt sätt, han är vad han är. Att han har affiliate links som någon påpekade är inget konstigt. Det har de flesta. Känns mest som ett fall av Svenska avundsjukan den typen av kritik.
Nu verkar det dock som att Tyll på innerfidelity är enda jag sett som ratat 660S än så länge. Och självklart alla forumninjor som kopierar hans åsikt rakt av utan att tänka själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@xeRoos: Bara för att han kan termer och får produkter (och även köper med sina intäkter) så behöver det ju inte betyda att det han gör är "bra".
Om du tar en video, vilken som helst. Och klipper bort allt som är snicksnack så får du inte många minuter kvar av material som faktiskt säger något.
Och detta vet han ju självklart om, varför tror du hans videos är så långa?

Men jag skulle aldrig köpa något baserat på vad han sagt eller skrivit och jag står fast vid min åsikt.

Det har väl ingenting om hans kunskap att göra? Bara för att han pratar mycket skit (som folk tycker är underhållande -> så han kan göra långa videos -> tjäna bra med stålar. Vilket låter rätt så smart i mina öron), så betyder det väl inte att han inte kan något?

Och nej, jag skulle inte heller lita till honom på 100% och köpa det han säger är bra. Då är man ju bara dum. Självklart får man ju göra lite research själv, åka till en affär och prova..

Tycker din kommentar bara vad dum, därav ville jag påpeka det. Jag menar.. Om du inte litar på hans åsikt eller tycker att det han gör är bra, så är det väl inte så för alla?

Låter detta vara en tankeställare och återkommer tyvärr inte mer i ämnet. Over and out! (Facebook-hund-smiley: BYE!)

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@xeRoos: Bara för att han kan termer och får produkter (och även köper med sina intäkter) så behöver det ju inte betyda att det han gör är "bra".
Om du tar en video, vilken som helst. Och klipper bort allt som är snicksnack så får du inte många minuter kvar av material som faktiskt säger något.
Och detta vet han ju självklart om, varför tror du hans videos är så långa?

Men jag skulle aldrig köpa något baserat på vad han sagt eller skrivit och jag står fast vid min åsikt.

Välkommen till Youtube. Tycker du Unbox therapy har kvalitets recensioner tex? Eller iJustine? Eller Linustechtips? (på tal om noll koll).
Att han har långa videos har nog mest med hans personlighet att göra. Jag skulle inte heller köpa något baserat på hans åsikter, men jag tycker inte han har noll koll.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ZyntaX:

Nu verkar det dock som att Tyll på innerfidelity är enda jag sett som ratat 660S än så länge. Och självklart alla forumninjor som kopierar hans åsikt rakt av utan att tänka själv.

Jag tror utan att ha hört HD660S att den är bra, på sitt sätt. Men ljudmässigt verkar den inte ersätta HD650. Och eftersom Sennheiser sänkt impedansen så verkar den inte lika intressant för rörsnobbarna i myskofta (mig själv halvt inräknad).

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av backspace:

Enheten från Monoprice är enligt mig faktiskt ännu snyggare än Massdrops variant.
Och själva DAC-chipet i enheten ifrån Monoprice lär inte gå av för hackor heller, AK4493.

Dock en aning dyrare.

Jo AK4493 är mycket nytt. Finns väl ingen kommersiell DAC ute med det chippet ute ännu. Men trots nytt bra chip kan den ju låta skit om de inte kan designa analogdel, strömförsörjning osv. Där har jag större förtoende för Massdrops samarbeten, och det är en ny fullsize DAC på g från Massdrop Okänt vem som designar den dock.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Jag tror utan att ha hört HD660S att den är bra, på sitt sätt. Men ljudmässigt verkar den inte ersätta HD650. Och eftersom Sennheiser sänkt impedansen så verkar den inte lika intressant för rörsnobbarna i myskofta (mig själv halvt inräknad).

Räkna in mig som en av "rörsnobbarna" som kommer att avstå från dem...

Permalänk
Inaktiv

@Mumu55: Finns de där Monolith THX-AAA inom eu?
Edit: Priset på 788 i USA är nått runt $480.. men inte släppts än kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Gaben:

Räkna in mig som en av "rörsnobbarna" som kommer att avstå från dem...

Behöver du inte OTL så finns de ju en del rörförstärkare som fungerar bra med lågimpedanslurar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon8870:

@Mumu55: Finns de där Monolith THX-AAA inom eu?
Edit: Priset på 788 i USA är nått runt $480.. men inte släppts än kanske.

Monoprice är väl USA baserade så nej inte vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Min Fiio E10 har börjat ge upp efter 5 års användning. Då jag sitter med ett par Sennheiser Momentum M2i idagsläget undrar jag vad för DAC/hörlursförstärkare jag ska satsa på?

Har kollat på exempelvis Schiits olika kombos, men det kanske blir overkill med tanke på lurarna jag använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av lord_tito:

Min Fiio E10 har börjat ge upp efter 5 års användning. Då jag sitter med ett par Sennheiser Momentum M2i idagsläget undrar jag vad för DAC/hörlursförstärkare jag ska satsa på?

Har kollat på exempelvis Schiits olika kombos, men det kanske blir overkill med tanke på lurarna jag använder?

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker USB in och hörlur ut?
Prisklass?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Räcker USB in och hörlur ut?
Prisklass?

Jo, känner att det duger i dagsläget. Prisklass upp till 1 tkr.

Funderar på denna: https://www.ebay.co.uk/itm/LH-LABS-Geek-Out-450-USB-DAC-Headp... (jupp jag lurkar i denna tråden!)

Kanske mest "bang for the buck"?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av lord_tito:

Jo, känner att det duger i dagsläget. Prisklass upp till 1 tkr.

Funderar på denna: https://www.ebay.co.uk/itm/LH-LABS-Geek-Out-450-USB-DAC-Headp... (jupp jag lurkar i denna tråden!)

Kanske mest "bang for the buck"?

Ja det var dit jag var på väg =).
Den är fortfarande jäkligt bra. Och borde låta fint med Momentum. Geek Out är väldigt neutral i ljudet, tycker Momentum kan bli lite jobbig med fel förstärkare som höjer bas och diskant.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ja det var dit jag var på väg =).
Den är fortfarande jäkligt bra. Och borde låta fint med Momentum. Geek Out är väldigt neutral i ljudet, tycker Momentum kan bli lite jobbig med fel förstärkare som höjer bas och diskant.

Toppen, tar kikar närmare på den då

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

THX AAA
THX har ju jobbat på en ny förstärkarkrets ett tag. Demonstrerat på mässor osv. Och den mäter tydligen överjävligt bra.
Först dök THX AAA som teknologin kallas upp i två intressanta produkter från Monoprice. Båda har försenats flera ggr nu.

Monolith Portable Headphone Amplifier and DAC with THX AAA Technology
https://www.monoprice.com/product?p_id=24460

Monolith Desktop Headphone Amplifier and DAC with THX AAA Technology
https://www.monoprice.com/product?p_id=24459

Men nu har även Massdrop en hörlursförstärkare på gång med THX AAA. Drop på torsdag 1:a Mars.
- Massor med effekt upp till 6W och 3 gain lägen.
- Balanserad in och ut. Ska vara fullt balanserad inuti. Och man kan köra RCA in och XLR ut. Och få ut full effekt.
- Ingen inbyggd DAC. Gissar att det kommer en variant med SDAC inbyggd om några månader.
$350

Ljudmässigt ska den inte låta någonting dvs wire with gain. Personligen föredrar jag ju färgade förstärkare och rörvarianter, för att locka fram bäst synergi ur diverse hörlurar. Men kul med något nytt inom hörlurssvängen. Är mycket nyfiken på vilka hörlurar denna skulle tänkas passa med. Och för alla som köper ljud baserat på mätdata måste ju detta vara drömförstärkaren

Jämförelse mellan Monoprice 788 och Massdrop 789 varianten:
- uses the same AAA technology
- 788 has less output current/voltage/power
- 788 no true balanced output (has XLR-4, but it's only driven single-ended)
- 788 includes a DAC selected by the Monoprice team. "

Massdrop x THX AAA 789 Linear Amplifier
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-thx-aaa-789-linear-am...

https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/massdrop-x-thx-aaa-789-linear-amplifier/AI7B4192_copy_copy_20180223145531.jpg?auto=format&fm=jpg&fit=crop&w=473&dpr=1

https://massdrop-s3.imgix.net/product-images/massdrop-x-thx-aaa-789-linear-amplifier/AI7B4202_copy_20180214231406.jpg?auto=format&fm=jpg&fit=crop&w=473&dpr=1

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-thx-aaa-789-linear-am...

Nu är den live!

Permalänk
Medlem

Gäller att ha bra tålamod då Estimated ship date is Oct 31, 2018 PT.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MexxII:

Gäller att ha bra tålamod då Estimated ship date is Oct 31, 2018 PT.

Ja det var lite drygt faktiskt. Få se om de får sina 480st sålda. Jag tror inte det. Särskilt med tanke på att ingen hört förstärkaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en Schiit Fulla 2 som kan ge ett omdöme?

http://www.schiit.com/products/fulla-2

Jag har tidigare haft en FiiO E10k som dött, har skaffat en Asus Xonar U7 MK2 men den orkar inte driva någon högre volym om man har lite extra bas. Vill ha något som orkar knuffa mina Denon AH-D2000 (25Ω) med bra tryck i basen. Har tittat på Schiit Fulla 2 som har hela 550mW @ 16Ω, den har ju inbyggd DAC så det är ett stort plus. Den har ju en human prislapp. Har även tittat på JDS Labs - The Element som har hela 1100mW @ 32Ω men den prislappen med frakt och allt landar på typ 4500 spänn.

Så kan någon rekommendera en hörlursförstärkare för 2 papp (helst med usb DAC) som har bra ork, om nu Schiit Fulla 2 är kass?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av FL3JM:

Är det någon som har en Schiit Fulla 2 som kan ge ett omdöme?

http://www.schiit.com/products/fulla-2

http://www.schiit.com/public/upload/general/fulla-front-1920.jpg

Jag har tidigare haft en FiiO E10k som dött, har skaffat en Asus Xonar U7 MK2 men den orkar inte driva någon högre volym om man har lite extra bas. Vill ha något som orkar knuffa mina Denon AH-D2000 (25Ω) med bra tryck i basen. Har tittat på Schiit Fulla 2 som har hela 550mW @ 16Ω, den har ju inbyggd DAC så det är ett stort plus. Den har ju en human prislapp. Har även tittat på JDS Labs - The Element som har hela 1100mW @ 32Ω men den prislappen med frakt och allt landar på typ 4500 spänn.

Så kan någon rekommendera en hörlursförstärkare för 2 papp (helst med usb DAC) som har bra ork, om nu Schiit Fulla 2 är kass?

Geek out eller eller Geek Out v2.

Alternativt Modi 3 (ej hört) + någon DAC under 1000kr. SDAC från massdrop när den droppar igen?

Edit: Tycker inte 1000mW behövs för ett par Denon D2000. Kör jag Geek Out på 450mW låter det underbart då med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Behöver du inte OTL så finns de ju en del rörförstärkare som fungerar bra med lågimpedanslurar

Den jag har är visserligen inte en OTL men de lurar jag har testat som har varit på den lägre impedans sidan har låtit lite skumma. Kan vara rören i sig eller de hörlurar jag har provat ihop med den...

Permalänk
Medlem

Blev med 660S idag. Jag måste ha lika dåliga öron som zeos, för jag fullkomligt älskar dessa lurar!