Permalänk
Medlem

Dator startar ej

Idag så tog jag ut mitt 8gb ddr3 ram minne för att kolla vilken typ det var. När jag sen la tillbaks stickan på samma plats så började fläktar, hårddiskar mm att jobba men datorn startade ej. Tangentbord, mus och skärm funkade ej.Vet någon vad lösningen kan vara? Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Antingen glömt använda ESD-skydd och grillat stickan eller monterat den fel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Antingen glömt använda ESD-skydd och grillat stickan eller monterat den fel.

Jag röstar på att TS har tryckt in stickan för lätt, har aldrig hört talas om att en sticka bara tvärdör av ESD, däremot att den får fel i t.ex. memtest efter är en annan sak.

Ta ut och se till att den klickar till ordentligt i båda clipsen, verkar vara mycket sånt här just nu på forumet

Permalänk
Medlem

Har använt ESD armband så tror inte de är problemet.. Hur hårt ska man behöva trycka in stickan? Har tryckt ganska bra ändå utan att det klickar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amen0:

Har använt ESD armband så tror inte de är problemet.. Hur hårt ska man behöva trycka in stickan? Har tryckt ganska bra ändå utan att det klickar

Skickades från m.sweclockers.com

Hårdare än man tror. Så länge fästet inte är trasigt så ska det klicka till när minnet är helt itryckt och det krävs som sagt ganska mycket kraft.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av Amen0:

Har använt ESD armband så tror inte de är problemet.. Hur hårt ska man behöva trycka in stickan? Har tryckt ganska bra ändå utan att det klickar

Skickades från m.sweclockers.com

Den ska klicka både där uppe och där nere när du sätter i RAM-stickan. Tryck med tummen över halvan av ramstickan sen undre delen.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen alla! Ska prova vid tillfälle

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack boyz, dator ludret funkar nu! Älskar er No homo

Skickades från m.sweclockers.com