Permalänk

Problem med att få fram bild.

Tjenare.
Jag har köpt nya datorkomponenter. När jag hade byggt ihop allt så får jag ingen bild.
Jag har testat med 2 olika grafikkort samt de integrerade grafikkortet. Men inget händer.
Jag har bytat nätaggregat och kopplat bort minnen och hårddiskar. Men jag får fortfarande ingen bild. Jag får inte ens fram så jag kan komma in i bios.

Jag köpte en till processor och moderkort. Samma visa igen. Jag frågade på netonnet om de är rätt produkter för varandra. O de sa ja.

Hur kan jag lösa detta problemet. Kan tillläga att jag har testat olika bildskärmar.

Moderkort Gigabyte A320M- S2H. SOCKET AM4
Processor. AMD RYZEN 3 3.7GHZ

Permalänk
Skrivet av snusbosse:

Tjenare.
Jag har köpt nya datorkomponenter. När jag hade byggt ihop allt så får jag ingen bild.
Jag har testat med 2 olika grafikkort samt de integrerade grafikkortet. Men inget händer.
Jag har bytat nätaggregat och kopplat bort minnen och hårddiskar. Men jag får fortfarande ingen bild. Jag får inte ens fram så jag kan komma in i bios.

Jag köpte en till processor och moderkort. Samma visa igen. Jag frågade på netonnet om de är rätt produkter för varandra. O de sa ja.

Hur kan jag lösa detta problemet. Kan tillläga att jag har testat olika bildskärmar.

Moderkort Gigabyte A320M- S2H. SOCKET AM4
Processor. AMD RYZEN 3 3.7GHZ

Testa när datorn är på att dra ur hdmi kabeln ur skärmen och sätt i den igen och se om det kommer någon signal över huvud taget.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

det är ju troligen skärmen som är knas, vad har du för skärm då ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

det är ju troligen skärmen som är knas, vad har du för skärm då ?

det är inte skärmen som är knas. Har testat. 3 olika. Samt att jag använder just den som inte funkar till min andra dator när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av OpWildChild:

Testa när datorn är på att dra ur hdmi kabeln ur skärmen och sätt i den igen och se om det kommer någon signal över huvud taget.

där kommer signaler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du posta bilder på hur du kopplat och hur ditt bygge ser ut ?
Har du byggt datorer tidigare så att det inte är nått generalfel som att du inte använt moderkortsdistanserna eller inte kopplat in alla kablar eller kopplat in fel kablar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

"samt de integrerade grafikkortet."
Ryzen 3 har väl ändå ingen inbyggd GPU?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Om det är
Ryzen 3 2200G så måste man uppdatera BIOS till F10.

Du måste ha minst 1 RAM som funkar för att komma till BIOS.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Kan du posta bilder på hur du kopplat och hur ditt bygge ser ut ?
Har du byggt datorer tidigare så att det inte är nått generalfel som att du inte använt moderkortsdistanserna eller inte kopplat in alla kablar eller kopplat in fel kablar ?

har byggt datorer i 10 år. Har aldrig stött på detta problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av roev:

Om det är
Ryzen 3 2200G så måste man uppdatera BIOS till F10.

Du måste ha minst 1 RAM som funkar för att komma till BIOS.

Jag misstänkte det med. För det andra moderkortet som vi köpte sa befinner att ryzen 3 skulle fungera på. Men när jag googlade det så Vissa de sig att man var tvungen att uppdatera moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com