Tävla och vinn ett Geforce GTX 1080 Ti med bredbandsleverantören Ownit

Permalänk

Stabilitet är något ownit i överlag är väldigt starka på, som en kund hade jag gärnat betalat en liten extra slant för en tjänst som erbjuder en OS/applikation variant från just leverantörerna som kan styra det mesta som är uppkopplat till nätet hemma hos dig.

Jag har alltid velat ha något som jag kan samla mina applikationer som jag använder dagligen på mobilen, fast som bara används när man är hemma. Detta skulle leda till en förenklad hantering för dig som använder många tjänster som tex philips hue, netflix, spotify etc. Detta skulle också förbättra din egen mobil som slipper ha massvis av applikationer körandes i bakgrund pga du har en applikation som samlar alla i ownits egna app som lagrat allt i en extern hdd som kommer med routern.

Drog en väldigt simpel efterfråga som jag personligen skulle vilja ha och som säkert redan finns. Men hade hellre sätt leverantörer erbjuda detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle vilja ha en ISP där man även abonnerar på PC:ns hårdvara. Prenumeranterna behöver således bara en skärm och mus med tangentbord eller en handkontroll. Man har alltid datorn "med sig" så att säga. Att sitta i Thailand eller hos svärföräldrarna och spela sina spel är lätt som en plätt. Självklart måste uppkopplingen vara stark nog för att inga fördröjningar ska kunna upplevas.

Hårdvaran kommer i olika nivåer beroende på hur bra prestanda man vill ha. Den billigaste duger bara till att surfa med och streama film och den dyraste pallar de senaste spelen i 4K. Du kan även välja operativsystem. Vissa föredrar Windows för att kunna spela så många spel som möjligt medans andra föredrar en Mac för exempelvis videoredigering.

Genom att abonnera får man alltid den prestanda man betalar för då uppdateringar sker hos Ownit. Ownit ansvarar för driften och här ska det alltid finnas en backup som tar över fortast möjligt om maskinen går ner. Genom Ownit:s webbportal där man då streamar allt loggar man även in på sina konton till Steam, Discord etc so att allt är färdigt när man loggar in på sin burk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bygglogg: BitFenix Phenom M| Phantom Project
Chassi: Bitfenix Phenom M | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | CPU: Intel i5 4670K | GPU: MSI GTX770 2Gb OC | RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | SSD: Samsung 840 EVO 256Gb | PSU: Corsair CX750W |

Permalänk
Medlem

Flex-it

Jag tänker att Ownit redan nu profilerar sig mot Steam-användare och Netflix-användare. Jag skulle vilja se utifrån deras grundpaket att man får för paket 1 kanske välja en extra tjänst exempelvis, när man laddar ner något från Steams servrar så har du obegränsat med hastighet. Kommunikation mot exempelvis en stremingtjänst ex. netflix lägger på en boost (så att man slipper det pixlade minuten innan filmen kommer igång), Streming av spel hårdvara alt mjukvara som stabiliserar strömmen (kanske även en komma igång guide).
Dessa delarna blir mer av ett skräddarsytt paket för individen.
Jag tänker också att paket med högre hastigheter har tillgång till två respektive tre sådana tjänster beroende på hastighetspaketet, alternativ att kunna byta.
Jag tror också att något som skulle assistera är att de regelbundet uppdaterar tjänsten och meddelar hur mycket de förbättrar just din tjänst och extra tjänst. Detta är något som jag upplever att andra operatörer inte gör nog mycket, utan man känner sig oftast lurad om man inte kontinuerligt kollar upp läget på marknaden (och kan tänka sig att byta från ett gammalt abonnemang där leverantören erbjuder billigare och bättre tjänster för nya kunder (premierar inte lojalitet)).
Då de flesta företagen erbjuder mer eller mindre samma saker, till ungefär samma priser, men det är upp till dig som kund att hitta en tjänst som är anpassad för just dina behov, så blir detta ett sätt att hörsamma vad kunderna faktiskt vill ha. Som "minst 10/10, men om du kollar på twitch så påverkar det inte dina 10/10".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Vore häftigt om man kunde aktivera en orimligt hög nedladdningshastighet under en begränsad tid, till exempel 1-2 timmar / månad. Perfekt om man ska ladda ned ett spel på 45 GB, som jag gjorde häromdagen.

Som engångstjänst kanske det är värt några tior. Och sen ingår det alltid en "turbo" per månad.

This guys win it. Så jävla bra idé!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag skulle betala extra för ett rent internet, dvs utan saker jag inte vill ta del av. Tänker då på ex virus, viss reklam, möjlighet att spärra vissa sidor osv. Detta vill jag kunna administrera delvis själv, samt kunna se enklare statistik och information. Tänker mig en kostnadsnivå liknande antivirus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bredbandsleverans via elnätet. Bor i hus på landet och Mobilt bredband blir hutlöst dyrt om man streamar lite mer än vanligt(lite OS plus Netflix = 400 Gb på en månad = 1000:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tanke

Jag skulle kunna tänka mig att man kan vara intresserad av att köpa någon sorts "Ownit Gaming"-abbonnemang. Jämför t.ex mobilabbonemangen där man kan binda upp sig och på så sätt även "leasa" hårdvaran som krävs för att nyttja abonnemanget, i detta fallet en telefon. Eller som med bilar att man leasar och därmed har hyfsat moderna grejer hela tiden.

Säg då att man kunde betala ett pris för att få Bredband (kanske med priority service som kan prioritera ping och/eller bandbredd mot tjänster som Battle.Net, Steam, Twitch, osv) och där du även får låna en gamingdator. Denna dator skulle kunna finnas i olika segment beroende på hur mycket man betalar. Datorerna bestäms av Ownit och då kan insatta människor välja ut bra datorer till sina kunder, för det är väldigt många som älskar gaming men inte är så insatta i hårdvara utan bara vill ha bra grejer som funkar. Ownit själva kan dessutom inhandla avtal med någon bra gamingdatortillverkare och på så sätt massinköpa in och få ner priserna.

Säg att det finns några paket:

Ownit Gaming Premium: 1000 kr / månad
100/100 Mbit
Priority Service med bättre ping emot Steam, Twitch, Battle.Net.
Gamingdator + Gamingskärm (144hz) nypris i butik 25000-30000~ kr.

Tillbehör såsom Mus, Tangentbord och hörlurar är ju högst personligt och håller ofta längre så det kan man väl få ordna själv, samma gäller eventuellt för skärmen också.

Om man alltid ska ha det senaste kanske en sådan dator håller i 3-5 år? Säg att datorkittet har restvärde på 8000 kr~ (tar värden ur luften här) efter 3 år, då har värdeminskningen varit runt 20 000. 20 000 / 36 = 550 kr i månaden. Vid det här laget så skickar du tillbaka datorn och får ut en ny med senaste hårdvaran. Eller köper du ut datorn och behåller den.

Säg att du då får betala 700 + 300 (bredband) i månaden för denna tjänsten, Ownit behöver säkerligen ta ut något extra för administration och/eller reparation/support, vet inte vad en rimlig kostnad blir. Då har du 1000 kr i månaden för ditt internet och du har alltid senaste grymma hårdvaran att lira dina spel på utan att du behöver spara ihop eller dunka in 30 000 kr som en engångssumma själv vid ett tillfälle, vilket jävligt många inte har råd med, yngre eller studerande etc, + att det blir ett smidigt och bekymmersfritt ägande.

1000 kr i månaden för att alltid ha en bra dator hemma + internet? Slippa betala väldigt mycket pengar i engångssumma, du får bra grejer, behöver inte vara insatt i hårdvaruvärlden, support/garanti på grejerna så behöver inte oroa dig för om det går sönder.

Ownit Gaming: 600 kr / månad
100/100 Mbit
Priority Service med bättre ping emot Steam, Twitch, Battle.Net.
Gamingdator + Gamingskärm (144hz) nypris i butik 15 000~ kr.

Restvärde efter 3 år: 4000. 11 000 värdeminskning delat på 3 år är 300 kr i månaden~. Abb + Dator = 600 kr i månaden.

Ownit Gaming Family: 600 kr / månad
100/100 Mbit
Variabelt antal: Gamingdator + Skärm nypris i butik 10 000~ kr. 300 kr/månad och dator.

Denna skulle kunna vara intressant om man har barn, har du två ungar som vill ha varsin dator kanske man inte vill ge dom det allra dyraste och särskilt då om du som förälder inte är jätteintresserad. Restvärde på 2 datorer 20 000 total efter 5 år. kanske är jävligt lite. Men du hade kankse en månadskostnad för dem på 300 kr i månaden. Så du får ungefär samma pris som Ownit Gaming men du får flera datorer som är i budget-segmentet. I detta fallet kanske du även kan inkludera tangentbord, möss och hörlurar eftersom barn kanske inte är lika kräsna med personliga favoriter i det läget. Ett jävligt bekymmersfritt datorägande för okunniga föräldrar vars barn är nördar.

Genomförbart? Oklart, krävs kanske en hel del administration från Ownits sida. Jag hade dock i framtiden varit sjukt intresserad av Family-paket av olika slag, även om jag själv är jäkligt insatt och petig när det gäller min egen dator hade ett family-abb för resten av medlemmarna varit smidigt, så slipper jag lägga massa tid på det. Hur man ska sköpa upphandling av hårdvara lär Ownit kunna lösa tillsammans med en partner, Premiumdatorerna kanske går att återanvända och skicka ut till Standard-kunderna senare osv.

Gaming är dessutom en sinnesjukt stor marknad redan nu och den kommer bara växa så det vore kanske en bra marknad för Ownit att sticka ut på och "nischa" sig lite på, blir dom experter på den marknaden så har de en stor målgrupp att hämta in framöver. Detta är min idé! Nischa sig och erbjuda något väldigt annorlunda och nytt som inte finns riktigt på denna nivån, vad jag vet iaf. Do this pls!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte men det är möjligt att en sådan här tjänst existerar redan men jag tycker det vore grymt om man kunde köra Bluetooth enheter genom routern om din dator inte har stöd för det. Så om jag t.ex har min PC som ej stöder Bluetooth kopplad till routern med en LAN kabel så skulle jag kunna ansluta min trådlösa Bluetooth kontroller till routern och kunna spela med den på datorn.

Permalänk
Medlem

Hyra router om man vill ha ett LAN i en stuga eller nåt.

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

En molnbaserad lagring där det även går att installera och köra valfria program så man kan komma åt dem när och var som helst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Value Added Services.......

Låt kunden själv bestämma vilken router den vill ha.

Som det är nu... skickar alla internetleverantör ut en egenvald router, fast du inte vill ha den, så kommer den endå... som ett brev på posten!

Sa till min ISP när jag äntligen fick fiber 100/100 - Men jag har en router själv (Asus)
Ändå skickade dom ut en router, som ska hämtas ut.
Sen när jag flyttade, skickade dom en till, fast jag redan har en oöppnad :=
Jag har två routrar som är oöppnade från ISP som bara ligger.

Det om nått är bortkastade pengar från alla håll.
Dom som vill ha ISP:ens egna router kör.
Men vi är många som väljer vår egna router.

Så varför inte göra ett avtal med Asus, Netgear, D- Link, Linksys m f där man kan välja ( om man nu inte har egen router) där man kan göra tillval att köpa/hyra en router.

Så när man gör en beställning hos Ownit, skall det komma upp i listan....

Har du egen router/ yes/no
Viket märke/modell har du?
Etc etc ....... .... .. .

Så lite valfrihet på routermodeller/support hade ni kommit långt på, och framförallt sparat pengar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Dagens domineras av mobil telefoner och istället ha separata abbonemang för diversean användning. Ett abbonemang för fast bredband/mobilt samtal/mobilt bredband som tillval mot extra kostnad.
Slipper ha separata abbonemang och allt på samma ställe för lättare koll.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Value Added Services.......

Låt kunden själv bestämma vilken router den vill ha.

Som det är nu... skickar alla internetleverantör ut en egenvald router, fast du inte vill ha den, så kommer den endå... som ett brev på posten!

Sa till min ISP när jag äntligen fick fiber 100/100 - Men jag har en router själv (Asus)
Ändå skickade dom ut en router, som ska hämtas ut.
Sen när jag flyttade, skickade dom en till, fast jag redan har en oöppnad :=
Jag har två routrar som är oöppnade från ISP som bara ligger.

Det om nått är bortkastade pengar från alla håll.
Dom som vill ha ISP:ens egna router kör.
Men vi är många som väljer vår egna router.

Så varför inte göra ett avtal med Asus, Netgear, D- Link, Linksys m f där man kan välja ( om man nu inte har egen router) där man kan göra tillval att köpa/hyra en router.

Så när man gör en beställning hos Ownit, skall det komma upp i listan....

Har du egen router/ yes/no
Viket märke/modell har du?
Etc etc ....... .... .. .

Så lite valfrihet på routermodeller/support hade ni kommit långt på, och framförallt sparat pengar.

Ownit erbjuder redan detta. Man måste aktivt välja att få router hemskickad om man vill ha det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

För det första skulle jag betala dyrt för att få en router som ser ut som en fin vas eller liknande. Så att jag skulle kunna ställa den på bästa platsen i huset utan att frugan blev tokig. Likaså en tjänst som prioriterar vettig användning av Internet, dvs spel medans streaming upprätthålls till acceptabel nivå. Detta genom en fysisk knapp så DE tekniskt vänsterhänta (läs jag) inte behöver göra krångliga inställningar.

Permalänk
Medlem

Kort version:
Sälj data till företag.

Lång version:
Ja, ni sitter ju där med den där berömda homogena marknaden där man inte kan differentiera sig från konkurrenterna med något annat än pris, som har pressats ner i botten. Vinstmarginalen ligger på 2-3% om man ens tjänar några pengar och ägarna kräver 15%, minst. Så VD:n kräver 20% för att själv slippa bli arbetslös.

Så vad gör man? Jo, konsulterna tyckte ju att ni behövde hitta nya sätt att addera värde så då får ni väl försöka göra det. Men det är ju inte så enkelt. Bara ett fåtal bryr sig om telefoni, vpn, brandväggar, molnlagring och sånt, det är inga stora pengar.

Nej, ni vänder er till företag. Inte med er vanliga tjänst, internetuppkoppling, för det har ni redan testat. Nej, ni säljer data istället. De sitter ju också där med sina homogena marknader där de bara kan differentiera sig med pris. Lite data på hur de faktiskt kan differentiera sig med något annat är värt jättemycket så sälj det (bara se på vad det har varit värt för er). Där kan vi tala om adderat värde.

Ni får givetvis hitta ett etiskt och lagligt sätt att göra detta, folk hatar att få sin personliga data såld så var riktigt noga med att individer inte går att särskilja i statistiken, annars får ni alla möjliga problem som ni verkligen vill undvika.

PR-mässigt kan ni ju till och med vända det till något positivt. Billigare abonnemang mot att din data, hopbuntad med några hundra av dina grannars data, säljs till ICA, Clas Ohlson, H&M och diverse andra affärer, företag, PR-byråer med mera.

Permalänk
Medlem

Tar ett till förslag då det inte står någonting om att man inte får det

En mer avancerad "egen hemsida" tjänst, då jag förutsätter att det ni erbjuder idag är enkel FTP access till en statisk webbsida. Istället så borde ni bygga ut den här tjänsten och erbjuda en mer sofistikerad tjänsteplattform för era kunder. Förslagsvis så skulle det vara en kubernetes baserat lösning, då det verkar bli branschstandarden för containeriserade applikationer.

Eftersom att det antagligen skulle bli en något avancerad platform att komma igång med så borde det finnas ett simplifierat frontend där man kan enkelt kan sätta upp en vanlig statisk hemsida, Wordpress-blogg, eller varför inte en CS:GO server för privata matcher? Självklart så ska det också finnas ett avancerat interface för de som vet vad de håller på med.

Pris: Bör likt hemsideutrymmet ingå möjlighet att köra lite små containrar med mindre storage i abonnemanget, med möjlighet att köpa till mer resurser.

Permalänk
Medlem

Bor man i större lägenhet eller villa är det inte helt enkelt att få till optimal WiFi-täckning i alla rum. Med dålig WiFi-täckning spelar det egentligen ingen roll hur snabb Ownit-uppkoppling man har, det blir ändå dålig prestanda. Jag skulle vara beredd att betala för installation av ett ordentligt WiFi-nät bestående av Ubiquity-utrustning eller liknande. I priset bör följande ingå:

- Hembesök där man går igenom behov, och kommer överens om en nätverksplan och pris.
- Insatllation av APs på alla våningsplan, samt eventuellt sektorantenn pekandes mot trädgården. Dragning av el och nätverkskablage ifall det behövs.
- Intro till AP-controllerns webgränssnitt, så att man smitigt kan övervaka sitt nätverk.
- Skapa en heatmap av det färdiga nätverket, som visar mottagning i hela huset.

Skulle vara beredd att betala mellan 5-10'000 för detta (efter ROT-avdrag för arbetskostnaden).Det hade också varit intressant ifall man kunde mäta prestanda före/efter priset sätts utifrån förbättringen. Vissa kan säker vara beredda att betala någon hundralapp i månaden för support också.

Permalänk

Har hänt mig flera gånger:

Man sitter och spelar pubg sent på en onsdag klockan är 2 på natten, det är oundvikligt att bli dödad och de fösta striderna man tar är 90% tur på vem som vinner och på nått sått lyckas man vara på fel del av oturen... Laget i början av spelet gör att temperamentet går upp, en själv och polarna börjar bli irriterade och trött. Tillslut sitter man där har tagits sig ur de två första zonerna och har bra loot, vi är redo. Helt plötsligt börjar det! Connection to server lost. Startar om datorn snabbt som satan! Datorn startar igen, öppnar webbläsaren google funkar inte, facebook funkar inte. Routern måste vara problem med routern, startar om routern men fortfarande inget internet. Det har hänt igen service på nätet... Man öppnar telefonen får leta sig igenom 20 menyer på en underleverantörs dåligt optimerad sida för att undersöka. Och där på någon liten ruta med 3 i storlek på texten framgår det att service på nätet har varit planerat i 1 vecka. Internet kommer tillbaka några minuter senare, men vart är polarna ingen är inne på steam längre...

Allt detta skulle kunna lösas ifall det fanns en tjänst där man fick ett sms eller ett mail om service på nätet som påverkar dig och vilka skulle kunna lösa detta bättre än leverantören själv? Det är en tjänst som jag skulle stå bakom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ownit erbjuder redan detta. Man måste aktivt välja att få router hemskickad om man vill ha det.
https://i.imgur.com/Pw3N4dG.png

Jo, dom erbjuder det.

Men inte detta -----> "Så varför inte göra ett avtal med Asus, Netgear, D- Link, Linksys m f där man kan välja ( om man nu inte har egen router) där man kan göra tillval att köpa/hyra/Låna en router"

Vet faktiskt ingen ISP som har detta erbjudandet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Under rådande grafikkortsbrist kommer Ownit till undsättning med en ny tävling för SweClockers medlemmar, som får chansen att vinna ett Asus Geforce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming.

Läs hela artikeln här

Skulle varit coolt om man kunnat få gratis kurser på exempelvis udemy eller liknande varje månad. Som student törstar man ofta efter mer kunskap men har inte möjlighet att på ett enkelt sätt komma åt senna kunskap, onlinekurser är ett bra sätt att lära sig men dessa kurserna är ofta väldigt dyra för en student. Hade varit toppen att få dem med på något vis med sitt internetabonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många bra förslag om paketerade tjänster. Jag hade också betalat för isp-baserad ad-block (Man bör kunna stänga av den själv då man inte kommer in på vissa sidor med adblock), vpn, antivirus etc.

Eftersom Ownit tydligen får tag i eftertraktade grafikkort som uppenbarligen alla i denna tråden vill ha så föreslår jag att Ownit gör ett avtal med tredje parts grafikkortstillverkare och ger deras kunder möjligheten att förhandsboka/köpa grafikkort till bra pris. Får ni sedan över så kan ni nog enkel sälja vidare dem en annan leverantör. På så vis säkrar ni att era spelande kunder aldrig står utan grafikkort

Jag själv verkligen velat ha en egen virtualiserad server där man kan lägga all programvara som täcker hela ens anslutning. Det finns många olika antivirus, anti-malware, ad-blockers, vpn etc och smaken är som baken. Med en egen virtualiserad server kan de mer avancerade användarna välja och vraka. För att sedan underlätta för ownit så kan de avancerade användarna sälja sin konfiguration till de som gärna vill ha detta men inte vet hur man konfigurerar det. Ett pris baseras på vilka programvaror som finns installerat. En kund som vill ha paketet kan välja mellan en hel uppsjö av konfigurationer som ownits kunder skapat. Skaparen av konfigurationen får låt säga en månads ab-avgift krediterad för varje gång en kund väljer dennes paket. Ownit kan snabbt se vilka programvaror i olika konfigurationer som är mest populära och lägga sin tid på att förhandla licencer direkt med de tillverkarna för att sedan skapa sitt eget standard paket för en säker anslutning.

Precis som när man hyr en virtuell server på ett cloud så är kostnaden för själva virtualiserade servern baserat på OS, resurser etc. Helst vill man ju som kund slippa begränsning av resurerna som cloud normalt ha då man får betala extra när man utnyttjat för mycket, detta ska täckas av basavgiften.

Permalänk
Medlem

Hur vet man att detta inte är en bluff? kanske bara ett lockbete, för ingen kan väl kolla om någon verkligen vinner kortet/n?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog som så, att man som VAS följande tjänster borde få: Varför inte en webbhandelslösning för de med företag, med hotell och domän efter behag. Som privatperson kanske man kunde få som mitt förslag följer, en VPN tjänst som ens identitet döljer. Vidare kanske man även skulle kunna lägga till som förslag en wi-fi hårdvara som gör en knäsvag. Alltså inte endast en router ensam, utan även accesspunkter som bär signalen genom fastigheten i hög fart fram.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk

Enkelt packet med utrustning för mesh nätverk samt molnlagring, engångskostnad 799 kr vid 1 års abonnemang. Väldigt många som just har problem med täckningen inomhus.

Permalänk
Medlem

OWNIT Gamingtjänst

Tjänstedelare OWNIT

4 Portar
- Familjeporten - Funkar som vanligt - begränsad till 800mbit
- IPTV Portar - Funkar som vanligt - 100mbit för iptv så pappa kan glo på fotboll och dricka öl
- Gamingportar - Låst till 100mbit för sonen / gamern för att spela Spel! UDP Priorterat!

Gamingporten ska ha eget VLAN där udp är priorterat! Spel ska aldrig lagga!

Svårare än så är det inte.

Tjänsten ska kosta 250kr i startkostnad, 66.6kr/månaden, bindningstid 36 månader.
- Provmånad för att se att det funkar
- Utan bindningstid, 100kr/månaden.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

En VPN tjänst som levererar 100% upptid och garanterad stabilitet genom samarbete med andra ISP. Detta innebär att om den ordinarie ISP behöver fixa med sina servrar(vilket innebär att tjänsten oftast blir obrukbar en viss tid) så kan kunderna fortfarande nyttja VPN. Detta är en fördel för personer som behöver extra anonymitet och säkerhet hela tiden och kan inte vara utan VPN.

I tur så kan ISP fokusera mer noggrant på att underhålla och förbättra sina servrar utan att oroa sig för att kunderna blir sura över nertiden. Kunderna får i sin tur den tjänst de betalar för och då ev. bättre service eftersom ISP slipper stressa med underhållningen(vilket kan leda till problem).

Om man även upplever att VPN tjänsten är belastad hos sin leverantör så kan man också tunnla sin VPN genom en annan ISP för ökad stabilitet. T.ex. om man upplever att man endast får ut 60% av sin betalda hastighet så kan man växla över för att se om det blir bättre. Eftersom kunden nu kan göra detta själv(t.ex. via webbinterface) så slipper de ringa sin ordinarie ISP och klaga över dålig hastighet, något som betyder att kötider bli generellt kortare och supporten kan därmed användas mer effektivt.

Kostnad? Tjänsten ingår i en VPN tjänst köpt från ISP. Detta är en morot för kunden att välja ett och samma bolag(d.v.s. deras Internetleverantör) att ha att göra med istället för flera olika. Detta underlättar i supportärenden och ISP kan felsöka nätverksproblem och erbjuda lösningar mer effektivt. En nöjd kund är en kund som oftast stannar kvar, så det känns som ett steg i rätt riktning att samla tjänsterna och därmed också få en samlad support.

I dagsläget om ens VPN går ner för underhåll eller annat så är man utan VPN tills problemet är löst. Med ovanstående tjänst så tar en annan ISP tillfälligt över. Då majoriteten av Internetleverantörer redan är uppkopplade till diverse stadsnät så borde det inte vara några större problem att implementera.

Skulle förmodligen också fungera att göra detta med en vanlig Internetuppkoppling ifall större underhåll behövs göras som leder till att anslutningen går ner helt och hållet för alla abonnenter.

Permalänk
Medlem

Något de flesta skulle behöva är en bra Router med mjukvara skriven direkt för ISP:n för att minimera manuella inställningar.

Bl.a. alla viktiga uppkopplings inställningar förinställda och satta som default settings vid en system reset. (Tillägg: repeaters och övervaknings kameror med kompatibel hårdvara också förinställt)

Många skulle också uppskatta att lätt kunna begränsa surf / bandbredd / blockera websidor UTAN att vara utbildade nätverkstekniker.

Tillval: VPN med flera olika 'locations'.

Tillval: med populära internet tjänster som Netflix, Spotify, Antivirus o.s.v. om inte annat för att minska antalet räkningar.

Tillval: Hemside utrymme / cloud storage lösningar / webhotell hade man också kunnat tänka sig.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Det finns en del olika tjänster och hjälpmedel som skulle kunna göra en tjänst värd att funder över men jag ska koncentrera mig på två stycken.

Den första som är superviktig för mig (och säkert för många andra) är en riktigt pålitlig VPN tjänst med AES kryptering. En router, det kan vara en NUC enhet med AES-NI kapabilitet och mjukvara som gör att det blir en router. VPN tjänsten ska naturligtvis redan vara konfigurerad på den här maskinen så att allt man behöver göra är att starta den. Det här är något som jag känner är enormt viktigt och det är att på något sätt kunna använda static NAT (kallas väl oftast Port Forwarding eller Port Triggering i moderna routrar) även fast jag som kund väljer att ha mitt VPN igång. Jag ska även kunna välja att viss trafik går genom VPN tjänsten och viss trafik går rakt ut på erat nät. När det kommer till VPN tjänsten så är det även bra om den har möjligheten att välja vilket land IP adressen kommer ifrån för ibland är man låst från vissa saker som kommer från andra länder och då ska jag som kund kunna gå in och ändra detta.
När det kommer till pris för något sådant så tycker jag att 49kr/månad är rimligt men om man väljer något av er kraftigare paket så ger ni kunden själva VPN tjänsten (som självklart även kan användas med mjukvara på datorn även fast vi vill hålla oss borta från det) i 3–6 månader och efter det får hen börja betala för den. När det kommer till routern så har ni fler än ett alternativ och som jag nämnde tidigare måste det inte bara vara en router för ofta har de inte tillräckligt med processor för att klara av en VPN anslutning som har en AES kryptering. Här kan ni ge olika alternativ beroende på kundens behov. Väljer kunden 100–100 så erbjuder ni en enhet som klarar den farten till ett rabatterat pris eller så får kunden möjligheten att leasa den ifall hen uppdaterar till 1000–500 om 6 månader då hen märker att 100–100 var alldeles för långsamt. Självklart är detta enormt viktigt att informera kunden om, för många vill äga det de använder.

Nästa tjänst som jag verkligen tänker på är (INTE) en trådlös router. Visst en trådlös router funkar bra i ett studentboende eller en liten lägenhet men hur många behöver egentligen mer accesspunkter. Vad jag tycker borde vara en schysst erbjudande är ett riktigt bra mesh system då dem i dagens läge har börjat presterat bra. För problemet är självklart, om man har en trådlös router så får du jättebra trådlös prestanda vid din dator men kanske inte i vardagsrummet där det egentligen behövs. Ett mesh system löser detta problem utan kablar. Det skulle inte skada att erbjuda ett bra system med accesspunkter som behöver kablar för att fungera bara för att det blir fler och fler personer som kommer att få fiber och har tidigare inte behövt något internt nätverk med fart. På grund av personlighet så vill de dra sina nätverkskablar och ha sin switch. Men systemet ni pushar till kunderna är mesh systemet då det verkligen har vad ni och kunderna behöver.
Pris på detta måste jämföras med vad som säljs, men kolla vad ett sådant system kostar på de vanligaste nätbutikerna och ge ett rabatterat pris på det, med möjlighet på avbetalning utan några extra avgifter.

Permalänk
Medlem

Tiden för Cloud Gaming är här!

Utan tvekan en FUNGERANDE cloud gaming tjänst med de Senaste nya spelen (eventuellt under en begränsad tid) från både storma utgivare önskvärt, men enklast är kanske att hitta samarbeten med mindre indie utvecklare med stor potential?

Med de hastigheter av bredband som är under intåg på marknaden (tänker främst på Bahnhof så kommer detta inom kort att vara en helt ny och enormt stor marknad inom gaming tror jag. Och vad är därefter av största intresse? -Jo, tillgång till NYA spel!

Jag känner personligen dock att det ännu inte finns någon tjänst som levererar fullt ut. Och framför allt inte Nya spel som givetvis är intressant!

Genom detta kommer vi snart inte att ha samma behov av dessa Svindyra TI kort för just detta ändamål vad gäller spel
-Och alla har ju inte heller råd att införskaffa ett sådant privat för att kunna spela de senaste spelen i full upplösning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid uppkopplad med Ownit!

Med "Alltid uppkopplad"-paketet så får du ett 4G-modem och en powerbank som du kan koppla ihop med vår router- ALLT du behöver för att hålla dig uppkopplad i upp till X timmar! I tjänsten ingår X timmar av mobildata, som vid kontakt med oss kan förlängas vid t.ex. längre strömavbrott.
Låna inte din uppkoppling på obestämd tid, OWNIT!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.