Google Assistant kommer till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Google Assistant kommer till Sverige

Avsaknaden av Google Assistant har låst ute svenskar från många av företagets tjänster. Nu avslöjar Google att tjänsten kommer till Sverige inom några månader.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen! (Jag läser mellan raderna att tjänsterna kommer)

Permalänk
Medlem

Norden är ju fel då Findland inte fick den eller ens Iceland, tror bara var Danmark, Sverige Norge som fick den om inte Iceland och Findland hade den sedan tidigare vill säga.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden! Kommer de snart börja sälja sina Pixel-telefoner här också måntro?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Trevligt. Sen undrar jag när Android Pay Google Pay kommer till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Norden är ju fel då Findland inte fick den eller ens Iceland, tror bara var Danmark, Sverige Norge som fick den om inte Iceland och Findland hade den sedan tidigare vill säga.

Det stavas Island och Finland. Men ja det stämmer att Island och Finland ingår i "norden".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lagom till man vant sig vid engelskt Android

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det stavas Island och Finland. Men ja det stämmer att Island och Finland ingår i "norden".

Det stavas Jonatan Sen menar dom nog Skandinavien och inte Norden.

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pereli:

Det stavas Jonatan

Får skylla på att jag var ung när jag skapade kontot hade troligtvis svårt att stava eller så var Jonatan upptaget.

Citat:

Sen menar dom nog Skandinavien och inte Norden.

Nu har de ändrat till Sverige så det kanske inte ens når Norge och Danmark.

Jag ser fram emot detta snart kanske man slipper försöka uttala svenska namn och sånt på engelska när man ska ringa via BT.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Oj, borde heta Google Spy istället.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av UMJ:

Norden är ju fel då Findland inte fick den eller ens Iceland, tror bara var Danmark, Sverige Norge som fick den om inte Iceland och Findland hade den sedan tidigare vill säga.

Skrivet av pereli:

Sen menar dom nog Skandinavien och inte Norden.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu har de ändrat till Sverige så det kanske inte ens når Norge och Danmark.

Bara för att klargöra så var Norden felaktigt uttryckt i och med att Finland mycket riktigt inte återfinns i listan, varför artikeln redigerades. Men Norge och Danmark är däremot med, så Skandinaven hade också fungerat

// Mathias

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Geeks Gaming

Vet inte om jag kommer byta över till Svenska, kör Engelska på Windows och telefonen. Hade dock velat ha mer avancerade funktioner och stöd för fler tjänster över röst. Lite för ofta man får 'This app doesn't support voice control'...

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på att nästa Pixel telefonerna kommer hit också? Nu finns det väl inget hinder tycker man?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Var en av de första sakerna jag tog och stängde av på min Samsung S7, varje gång jag låste upp telefon med fingerprintsensorn så dök ju google assistant upp.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Äntligen, kanske man kan få google auto på riktigt nu då? Och kanske en google home? Borde komma nu tycker man. Även Pixel telefonerna, fast jag inte alls är intresserad av dem.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Keeper of Traditions

Svenska som språk känns totalt ointressant, att man inte kan byta hälsningsfras är enda anledningen till att jag inte köpt något än. Konstigt att något så enkelt kan ta så lång tid.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Blir irriterad nästan varje gång jag försöker säga kommandon på engelska, ungefär hälften av gångerna om inte oftare så svarar assistenten på svenska med "jag förstår inte vad du menar med "ok google, call mikael" Antar att man får ta bort svenska totalt från mobilen för att det ska fungera någorlunda?

Permalänk
Medlem
Citat:

...nämligen att Google Assistant får stöd för flera simultana språk.

Woo! Jag tänkte posta bittert att "Jaha ja, förmodligen lika användbart som Siri på AppleTVn. Visst förstår den jättebra om jag vill se Wallander och vill söka efter det i Netflix, men helt värdelös när jag måste söka "Du gör mig galen!" när jag vill se på Silver Lining Playbook (och även måste veta att den heter så på svenska). Men om den klarar att hantera svenska de få gånger man behöver det men också kan hantera engelska vore ju Grrrrreat som Tony the Tiger hade sagt.

Siri på iOS som nu "äntligen" kommit till Sverige klarar ju bara svenska och de vägrar låta oss använda engelska om man inte fulhackar systemet genom att skapa amerikanska konton och logga in på de och böka runt. För mig ett stort jädra frågetecken varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men ja det stämmer att Island och Finland ingår i "norden".

Om du väljer att kritisera någon för (irrelevanta) stavfel så kan jag meddela dig att det heter "Norden" och inte "norden".
PS: https://en.wikipedia.org/wiki/Muphry%27s_law

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Om du väljer att kritisera någon för (irrelevanta) stavfel så kan jag meddela dig att det heter "Norden" och inte "norden".
PS: https://en.wikipedia.org/wiki/Muphry%27s_law

Uppenbarligen behövdes en rättelse personen skrev ju Findland och Iceland två gånger. Det var alltså inte bara ett slarvfel. Men jag vet att det anses fult att rätta folk så jag får väl be om ursäkt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var på tiden! Kommer de snart börja sälja sina Pixel-telefoner här också måntro?

Just nu verkar de sälja pixel mm i de länder som har sitt lands språk översatt till google assistant, så det är nog ett ja på den frågan.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Just nu verkar de sälja pixel mm i de länder som har sitt lands språk översatt till google assistant, så det är nog ett ja på den frågan.

Sen kanske Google Home kommer också, och mer mjukvara som Google Pay, Android Auto m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Sen kanske Google Home kommer också, och mer mjukvara som Google Pay, Android Auto m.m.

Det tror jag. har faktiskt android auto i min nya bil, har tom laddat ner apk men inte orkat prova ännu.
Det konstiga är att Google assistent på svenska redan funkar på min ticwatch e. What's up with that?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får skylla på att jag var ung när jag skapade kontot hade troligtvis svårt att stava eller så var Jonatan upptaget. Nu har de ändrat till Sverige så det kanske inte ens når Norge och Danmark.

Jag ser fram emot detta snart kanske man slipper försöka uttala svenska namn och sånt på engelska när man ska ringa via BT.

Danmark har redan fått det.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Danmark har redan fått det.

Nej

Skickades från m.sweclockers.com