Permalänk
Avstängd

Arg på datorn?

När ni blir arga på datorn så är de väl inte så många som fysiskt har sönder den, eller?

Jag hitta en artikel på guru3d.com där någon gick så långt att han tog ett skjutvapen och sköt sönder sin Threadripper!

http://www.guru3d.com/news-story/man-shoots-amd-threadripper-...

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem

Nödvändigt

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
99:e percentilen

"Small caliber gun" är väl lite vekt kanske … .338 Lapua Magnum är minimivalet när datorn strular hemma hos mig iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blazter:

Nödvändigt

Felstavning. Nördvändigt
Annars ger jag inte så mycket för denna, dels är personen så långt efter och det saknas stil.

Som denna klassiker där han fick så mycket respekt då folk ej var vana med det innan: https://www.youtube.com/watch?v=7Olki4X-da4

Permalänk
Medlem

Du ska ha en eloge för att du inte skrev datan

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Datamaskinen fick domen.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Nja, slagit sönder några ps4 kontroller. Och ibland vill man kanske dra en näve genom dendär skärmen, men aldrig hänt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Ibland, främst när Windows bestämt sig för att jävlas när man inte har tid. Dock brukar jag hejda mig, ta något på skrivbordet, t ex min rubiks kub och drämma så hårt i golvet jag kan. Brukar hjälpa för tillfället.

Permalänk
Medlem

Nästa gång får han skicka den helt gratis till mig än att ha sönder den. Det är ju en dator som man bara kan drömma om med min lön. Troligtvis en f.d. Intel användare som inte kan hantera AMD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ser ut som den fått smaka en hagelsvärm, flera anslag samt liten effekt

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Har haft sönder ett tangentbord och någon mus. Har väl slagit till chassit vid något tillfälle också.

Det var dock över 15 år sedan sist, och jag skyller på att jag var en ung, korkad, hormonstinn, cs-spelande tonåring.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det händer väl inte så ofta här. Blir en näve i bordet bredvid musen så slår inte på prylarna för det är ju bara onödigt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Felstavning. Nördvändigt
Annars ger jag inte så mycket för denna, dels är personen så långt efter och det saknas stil.

Som denna klassiker där han fick så mycket respekt då folk ej var vana med det innan: https://www.youtube.com/watch?v=7Olki4X-da4

Xbox fanboys som hatar Playstation klockrent.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

@HC-8315: I U.S.A är det nog inga problem, 100%´s inavel brukar sätta sina spår. Att landet sen har såpass slappa vapenlagar så du kan köpa ett vapen i varje "street corner" gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd

Det var väl någon som hade ett liknande galleri här förut med sönderskjutna datorkomponenter, men jag hittar det inte alls nu...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

I stridens hetta har det i yngre dagar hänt att ett och annat tangentbord fått stryka på foten, nån mus har väl blivit lite deformerad men fortfarande vid liv.
Ingenting man direkt är stolt över, men så är det, idag är det betydligt bättre. Brukar resa mig från skrivbordet och ta nånting att dricka.

Har man detta beteende så gäller det att plånboken är stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om man gör det så har man större problem än en trasig dator.

Permalänk
Medlem

Min G5a åkte i golvet pga att den b***** sig ordentligt, böt över till Galaxy S3 och den var så ofantligt seg att den flög den med

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Förr, på CRT-tiden, kunde jag utan problem dra näven i skärmen när stridens hetta och förlustens nederlag så krävde. Det enda som for illa var mina hand, förstås. CRT-skärmen stod kvar där som ny. När första plattskärmen införskaffades lade jag ned det beteendet. Jag önskar jag kunde påstå att det var tack vore några vunna levlar i mognad, men det berodde nog mest på risken att skärmen skulle gå sönder.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Tror det värsta jag gjort var då jag vred sönder ett tangentbord i min vansinnelse. I mitt försvar så hade min syster spillt Fanta i det så det var redan "sönder".

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Min G5a åkte i golvet pga att den b***** sig ordentligt, böt över till Galaxy S3 och den var så ofantligt seg att den flög den med

Jag har en Galaxy XCover 3 som jobbtelefon när jag delar ut tidningar. Seg så inåt h-e och touch skärmen reagerar inte på mina tryckningar. Tål inte vatten speciellt bra heller. En vattendroppe på skärmen så blir det jordvävning på skärmen, allt skakar och bär sig åt, menyer som jag inte tryckt på poppar upp. Till och med den äldre Galaxy funkade bättre än vad den nya gör

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

"Small caliber gun" är väl lite vekt kanske … .338 Lapua Magnum är minimivalet när datorn strular hemma hos mig iallafall.

Föredrar hellre en petroleumbomb placerat fins på grafikkortet så man slipper se setupen och möjligtvis halva huset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@HC-8315: I U.S.A är det nog inga problem, 100%´s inavel brukar sätta sina spår. Att landet sen har såpass slappa vapenlagar så du kan köpa ett vapen i varje "street corner" gör ju inte saken bättre.

OT: Etthundra procent inavel? Samtliga medborgare i USA är alltså ett resultat av inavel? Häpnadsväckande information detta. Det är så mycket jag inte vet.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Judge, jury and executioner?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Nu när alla ändå är igång skall jag väl erkänna att jag har haft sönder två datorer. En med flit, och den andra vart en olycka.
Första datorn kastade jag ner från trappen.
Andra datorn hällde jag kaffe i.

Skrivet av Peppar2014:

@HC-8315: I U.S.A är det nog inga problem, 100%´s inavel brukar sätta sina spår. Att landet sen har såpass slappa vapenlagar så du kan köpa ett vapen i varje "street corner" gör ju inte saken bättre.

Ja, de är ju ganska lätt att "lösa" sina problem med vapen i USA. Men jag tror inte hela befolkningen där har häftstift i huvudet.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Nu när alla ändå är igång skall jag väl erkänna att jag har haft sönder två datorer. En med flit, och den andra vart en olycka.
Första datorn kastade jag ner från trappen.
Andra datorn hällde jag kaffe i.

Ja, de är ju ganska lätt att "lösa" sina problem med vapen i USA. Men jag tror inte hela befolkningen där har häftstift i huvudet.

När man kan få ett gevär för att ha öppnat ett bankkonto på sin lokala bank så undrar man verkligen hur dom tänker. Var Michael Moore i Bowling for Columbine dokumentären som gjorde den häpnadsväckande upptäckten.

Skulle inte förvåna mig om man får med patroner idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Påminner mig om den gamla godingen.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av tBiorrith:

Klassiker, tack för minnena

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Kultförklarad, tillsammans med angry german kid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Han kunde ge den till mig istället för att skjuta den så hade den kommit till bättre nytta