Coop säger upp avtalet med Postnord

Skrivet av Trevlig:

Tror det är en förlust för Coop, jag brukar alltid handla något när jag är och hämtar paket. Mjölk, chips ect.

De måste ju säga upp avtal för att kunna förhandla om till bättre.

Skrivet av Србо:

Inte osannolikt att det är Kinasändningarna som är stor procent av paketen.

Tror inte det ens är majoriteten av det. Kina paketen har varit som de är i 10+ år. Det som ändrats är att alla beställer allt från julklappar till black-friday, eller köper skor, kläder osv på nätet vs att gå i en butik. Många har ju även en gratis prova på, och passar den inte, så kan du returnera den policy, vilket ökar lasten på posten system också.

Det var ju just blackfriday och jul-rushen som är rätt stor, där posten tog in extra personal hela december. Detta har som sagt ökat varje år i typ 5 år nu, och ser inget tecken på att minska.
"Utlämningsstället är den vanligaste leveransformen" (ca 80%)

Så jag kan förstå att det sätter hård press på dessa butiker, som måste ta extra personal in, men inte får mycket för det, samtidigt som kunderna vill handla julmat mm och köerna ökar där istället.

Så kinapaket i sin ära... men hela nyheten om deras hantering kom ju redan i 2017, vilket låter som dumt tillfälle för Coop att göra detta, då det kommer minska Kina paketens belastning.

Då får posten väl fixa gratis hemkörning istället då.
Om det till slut inte finns nånstans i närheten som vill vara "posten".
På ena eller andra sättet så måste det lösas.

Varför inte bara lägga pakethantering hos Systembolaget..?
De finansieras ju redan av skatten. Jag menar förstås den djupa omtanken av folkhälsan.

Bästa kombon. Black Friday-paket och en flaska rö-pang. Unboxing kommer aldrig mer bli sig lik

Skrivet av Ljunggrens:

Jag jobbar i en ICA butik som är en av de butikerna som har högst paketomsättning i hela Sverige och kan intyga att vi hade förlorat något oerhört om vi inte hade paketutlämning, många gör precis som du säger handlar lite "när man ändå är inne där" och många veckohandlar så är det klart det med så slipper de in i någon annan affär. Så jag tror också att Coop kommer förlora på detta.

Sen har vi min ICA butik som från kl 15 och framåt har 30 minuters kötid för att få hämta ut paket.

Jag försöker istället hitta e-butiker där jag kan välja att skicka det till Willys som inte är min standardbutik där det normalt sätt är 3-5 minuter kötid

Skrivet av FredrikMH:

Sen har vi min ICA butik som från kl 15 och framåt har 30 minuters kötid för att få hämta ut paket.

Jag försöker istället hitta e-butiker där jag kan välja att skicka det till Willys som inte är min standardbutik där det normalt sätt är 3-5 minuter kötid

Hur kan de ha 30 minuters kötid? Har de ingen personal eller? Vi hade (2016) näst högst paketomsättning i Sverige och när det är som värst under black friday, jul och mellandagsrea har jag aldrig varit med om att någon får vänta mycket längre än 10 minuter max, oftast runt 5 minuter. Vi har å andra sidan också 3-4 personer som står och lämnar ut paket så det går ju undan.

Var glada så länge ni får era paket skickade till ett ombud som Coop eller Ica, en annan måste åka till Postnords terminal varenda gång man får paket.
Känns vettigare kan man tycka, men när de jävlarna stänger 19 varje vardag och man anländer med tåget 18:54 från jobbet så är det inte lika roligt längre...

Men i övrigt så tror jag inte att Coop kommer göra sig av med pakethanteringen för Postnord, det gäller väl bara att sätta lite press så de får skäligt betalt för det

hur vore det om postnord tog tag i leveranserna som helhet. det finns ju en hel del övrigt att önska vad gäller tillförlitligheten i deras tjänst.
att sen coop och andra har funderingar över att avsluta avtalen med postnord kanske inte är så farligt. då får helt enkelt de som vi alla handlar från byta speditör till något annat, Bring, Schenker, DHL to name a few...
jag har inget problem med att de jag beställer från byter till något mer tillförlitligt även om jag redan idag måste ta mig flera km till närmaste utlämning, må det vara ICA, Coop, OKQ8 eller DHL

@Trevlig: Det har varit den stora anledningen till att många butiker valt att hantera post i sina butiker, att få in mer folk i butiken. Dessvärre tar själva posthanteringen mer tid av personalen än vad ersättningen täcker, vilket gör att mindre och mindre tid finns till att fylla på butiken med nya varor. Alla paket tar dessutom upp massor av plats för just leveranser.

Skrivet av Trevlig:

Hade jag varit posten hade jag nästan tyckt det var bra och sedan höja ersättningarna till de andra. Färre platser och hämta/lämna paket borde innebära färre transporter.

Ja det låter som en bra strategi för det är ju inte så att posten tidigare har fått kritik för att man stängt ner postkontor eller så. Om det hade vart en kostnads- och vinstrelaterad fråga kunde ju Postnord helt sonika ha ett ställe i landet där man kan hämta ut sin post men samtidigt ta samma avgifter. Skulle man ju tjäna en massa på.

Skrivet av Србо:

Kinapaketen kommer troligtvis att minska betydligt iom Postnords minimiavgift på 75kr per paket, därmed belastningen som Coop gnäller om.

Fast i gengäld kommer desto fler att beställa samma saker som innan fast inom EU och då kommer inte paketmängden att minska i alla fall. Enda skillnaden är att det kommer att kosta några procent mer att köpa inom EU än direkt från Kina, men så länge det fortfarande är billigare än i Sverige har det i förlängningen ingen som helst betydelse.

Skrivet av anon159643:

Det känns som om effektivisering är rätt lösning. T.ex kunde de göra som på hamburgerkedjan Max att det finns automater där folk kan knappa in sitt ärende på och även legitimera sig. Sedan kunde de gå fram till kassan med en lapp och göra sitt ärende, kanske visa upp legget snabbt igen.

Idag är det så mycket sölande med kunder som är tröga och det går ej effektivt.
Jag tror på en kraftigt ökande internethandel och effektivisering blir ett måste.

Annars angående coop säger jag som många andra drabbar ej mig då jag har ett annat utbud, men en dag kanske de gör samma sak.. Innan privatiseringen fick jag dock gå 5 gånger så långt för att hämta mina pkaet.

Det finns redan butiker som har på så vis, nu minns jag inte exakt var men har kollegor söder om stan som hämtar sina paket i någon matbutik helt automatiserat, man slår in kod och för sitt paket genom någon box. Ska höra mig för var och om mer detaljer, men det finns och kommer nog bli vanligare!

Sån där skit händer när man privatiserar essentiell infrastruktur som BORDE vara statlig.
Varför kan inte Posten vara et statligt "Företag" som har sina postfilialer?
Ja visst, det är för dyr säger hycklarna i riksdagen och VD:n för Posten som är pengarkåt och vill komma åt en VD-Lön som har privatföretagens nivå.

Jag redan för 20 år sagt att det är skit med privatiseringen. Nu börjar det dra ihop sig. prosit.

Skrivet av VresiBerba:

Ja det låter som en bra strategi för det är ju inte så att posten tidigare har fått kritik för att man stängt ner postkontor eller så. Om det hade vart en kostnads- och vinstrelaterad fråga kunde ju Postnord helt sonika ha ett ställe i landet där man kan hämta ut sin post men samtidigt ta samma avgifter. Skulle man ju tjäna en massa på.

Exakt!!!
Det funkade ju förr och i decennier innan ochså.
När köp på internet ökar kraftigt, tycker jag att det logiska steget är dedikerade postfilialer som klarar av att hantera detta ochså.
Kan inte tro att dom bara överlåter det till matbutiker och kiosker när det ökar hela tiden.

Det är ju inom företagandet likadant. När din business utökar i en specifik branch eller kategori, skapar du en dedikerad avdelning som klarar av det anfallande jobbet.

Posten borde aldrig gått ifrån sina filjaler. Vissa lär sig långsammare och smärtsam. :-S

Skrivet av MultiMan:

"Pensionärsjävlarna" Agda och Oskar byggde landet som ni lever i. Grundläggande respekt mellan generationerna är klistret som håller ihop samhället.

Respekten jag visar ligger i det faktum att jag behandlar dem som människor och inte som små porslinsfigurer. Det inkluderar kritik mot oförskämdhet och irritation.

Hela denna sneda syn på att man inte ska kunna kritisera äldre för att "de byggde detta land" förstår jag inte. Varför ska de gå undan kritik? Hur vet du just att Agda betalt en krona i skatt?

Skrivet av Don_Tool:

Ta tillbaka posten igen och låt dom hantera paketen enbart!

Vem ska då dela ut brev och räkningar?

Skrivet av Ljunggrens:

Hur kan de ha 30 minuters kötid? Har de ingen personal eller? Vi hade (2016) näst högst paketomsättning i Sverige och när det är som värst under black friday, jul och mellandagsrea har jag aldrig varit med om att någon får vänta mycket längre än 10 minuter max, oftast runt 5 minuter. Vi har å andra sidan också 3-4 personer som står och lämnar ut paket så det går ju undan.

De har 1-2 som jobbar där under rusningstid men de är långsamma. Jag brukar ta kölapp, gå in och handla lite och efteråt får jag ändå sätta mig och vänta.

Oftast brukar jag bara gå igen om jag ser 20 personer som står och väntar. Sen tar jag det en dag jag kan köra lite senare till jobbet.

Bra! Hoppas PostNord kursar och försvinner så slipper man se eländet på vägarna och överallt.

Skrivet av Vapo:

Varför inte bara lägga pakethantering hos Systembolaget..?
De finansieras ju redan av skatten. Jag menar förstås den djupa omtanken av folkhälsan.

Bästa kombon. Black Friday-paket och en flaska rö-pang. Unboxing kommer aldrig mer bli sig lik

Skulle suga ganska hårt för oss som aldrig besöker systembolaget annars. Även helt värdelösa tider, på ica kan man hämta paket mellan 07-23 7 dagar i veckan och systemet har 10-18, 10-15, stängt.
Jag är inte ens vaken de tider bolaget har öppet för jag jobbar natt =D

Skrivet av Ljunggrens:

Hur kan de ha 30 minuters kötid? Har de ingen personal eller? Vi hade (2016) näst högst paketomsättning i Sverige och när det är som värst under black friday, jul och mellandagsrea har jag aldrig varit med om att någon får vänta mycket längre än 10 minuter max, oftast runt 5 minuter. Vi har å andra sidan också 3-4 personer som står och lämnar ut paket så det går ju undan.

Hur fan kan ni hantera folk så fort? Vissa personer har ju inte ens hittat koden och legitimation på 2min. Sen ska de hitta kortet för att betala något de köpt, dra medlemskort osv :/
Har nästan aldrig hämtat ett paket på under tio min, en vanlig fredag eftermiddag (eller nästan varje eftermiddag, brukar hämta mina paket närmare 23:00 pga det) kan man lätt bli stående 30min och kring jul närmare timmen.
Oftast är det en person som sköter kassan och letar paket här, kring högtider kan de vara två.

Skrivet av Xinpei:

Vem ska då dela ut brev och räkningar?

Det finns flera företag än posten som gör sånt.
Posten har inte monopol på brev även om de är störst, jag delar ut brev & paket 5-6 dagar i veckan och jobbar inte åt posten.

Skrivet av Ljunggrens:

Hur kan de ha 30 minuters kötid? Har de ingen personal eller? Vi hade (2016) näst högst paketomsättning i Sverige och när det är som värst under black friday, jul och mellandagsrea har jag aldrig varit med om att någon får vänta mycket längre än 10 minuter max, oftast runt 5 minuter. Vi har å andra sidan också 3-4 personer som står och lämnar ut paket så det går ju undan.

Känns ju rent spontant som att normaltiden för att hämta ut ett paket i en vanlig livsmedelsbutik med ett ombud ligger nånstans strax under 10min. I varje fall där jag bor i Örebro, har valt olika ombud till och från för att testa och det brukar snitta nånstans runt som sagt 10min, pga att alla ska handla diverse saker, köpa korv etc etc.

Rekordet var ju i julas när det tog hissnande 45(!)min, visst är jag medveten om att trycket runt jul är ofantligt mycket högre än resten av året, men det var en lång väntan.

Skrivet av FredrikMH:

De har 1-2 som jobbar där under rusningstid men de är långsamma. Jag brukar ta kölapp, gå in och handla lite och efteråt får jag ändå sätta mig och vänta.

Oftast brukar jag bara gå igen om jag ser 20 personer som står och väntar. Sen tar jag det en dag jag kan köra lite senare till jobbet.

Låter som de inte har ett bra postlager, vi byggde om vårt för några år sedan nu tillsammans med en ny postdisk vilket har gjort att vi hanterar paket (relativt) snabbt och effektivt.

Skrivet av BergHa:

Hur fan kan ni hantera folk så fort? Vissa personer har ju inte ens hittat koden och legitimation på 2min. Sen ska de hitta kortet för att betala något de köpt, dra medlemskort osv :/
Har nästan aldrig hämtat ett paket på under tio min, en vanlig fredag eftermiddag (eller nästan varje eftermiddag, brukar hämta mina paket närmare 23:00 pga det) kan man lätt bli stående 30min och kring jul närmare timmen.
Oftast är det en person som sköter kassan och letar paket här, kring högtider kan de vara två.

Det finns flera företag än posten som gör sånt.
Posten har inte monopol på brev även om de är störst, jag delar ut brev & paket 5-6 dagar i veckan och jobbar inte åt posten.

Vi har som sagt 3-4 personer som enbart delar ut paket och hanterar postnord ärenden, därav att vi kan hantera många kunder snabbt. En ytterligare anledning är att vi har ett väldigt bra lagersystem vilket gör att det är enkelt att hitta rätt paket. Numera kan man ju också skanna av paket via mobilen från vår sida vilket gör att man inte längre behöver ha datorer med handskannrar för att "blippa av" paketen. Så vårt arbetssätt just nu är en separat del av förbutiken har två post datorer som två i personalen använder sen samt 1-2 stycken extra med sina mobiler som gör samma sak därifrån. I denna delen av förbutiken handlar du inget annat än frimärken om du ska skicka något så där förekommer inte "ska bara dra bonuskortet" osv.

Skrivet av Ravix:

Känns ju rent spontant som att normaltiden för att hämta ut ett paket i en vanlig livsmedelsbutik med ett ombud ligger nånstans strax under 10min. I varje fall där jag bor i Örebro, har valt olika ombud till och från för att testa och det brukar snitta nånstans runt som sagt 10min, pga att alla ska handla diverse saker, köpa korv etc etc.

Rekordet var ju i julas när det tog hissnande 45(!)min, visst är jag medveten om att trycket runt jul är ofantligt mycket högre än resten av året, men det var en lång väntan.

Jag kan säga att under de 3.5 år jag jobbat i denna butiken så har jag aldrig varit med om att det har tagit så lång tid oavsett tid på året. Om trycket är så pass stort att det tar 45 min har man som butik gjort fel någonstans känner jag, antingen har man inte beräknat trycket rätt och inte tagit in tillräckligt med personal eller så är det någon annanstans det fallerar.

Skrivet av Ljunggrens:

Jag kan säga att under de 3.5 år jag jobbat i denna butiken så har jag aldrig varit med om att det har tagit så lång tid oavsett tid på året. Om trycket är så pass stort att det tar 45 min har man som butik gjort fel någonstans känner jag, antingen har man inte beräknat trycket rätt och inte tagit in tillräckligt med personal eller så är det någon annanstans det fallerar.

Ja jag antar att dom var underbemannade, men dom var dock 2 personer mot vanligtvis 1 vid posten som jobbade. Känns som att dom hade behövt vara det dubbla denna dagen, fanns en del puckon i kön som inte kunde Hålla sin ilska inne och skällde ut personalen.

Tyckte riktigt synd om personalen, är ju inte direkt deras fel. Hon i kassan bara nickade glatt när jag tackade och tog emot mitt paket.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ljunggrens:

Vi har som sagt 3-4 personer som enbart delar ut paket och hanterar postnord ärenden, därav att vi kan hantera många kunder snabbt. En ytterligare anledning är att vi har ett väldigt bra lagersystem vilket gör att det är enkelt att hitta rätt paket. Numera kan man ju också skanna av paket via mobilen från vår sida vilket gör att man inte längre behöver ha datorer med handskannrar för att "blippa av" paketen. Så vårt arbetssätt just nu är en separat del av förbutiken har två post datorer som två i personalen använder sen samt 1-2 stycken extra med sina mobiler som gör samma sak därifrån. I denna delen av förbutiken handlar du inget annat än frimärken om du ska skicka något så där förekommer inte "ska bara dra bonuskortet" osv.

Mjo är man så stora att man kan dela upp det så går det nog fort. Tror ett ica supermarket har så här men ingen extra bemanning för post utom när det är högtryck. Det jag får mina paket till har allt i samma kassa. När det är som värst kan det vara 20-30 framför dig i kö och många med fulla vagnar med mat.

Är dock bättre än hur det var när posten körde skiten, ibland kunde man inte hämta/skicka för att personalen sa att de inte orkar göra nå mer för dagen :s

Skrivet av Ravix:

Ja jag antar att dom var underbemannade, men dom var dock 2 personer mot vanligtvis 1 vid posten som jobbade. Känns som att dom hade behövt vara det dubbla denna dagen, fanns en del puckon i kön som inte kunde Hålla sin ilska inne och skällde ut personalen.

Tyckte riktigt synd om personalen, är ju inte direkt deras fel. Hon i kassan bara nickade glatt när jag tackade och tog emot mitt paket.

Skickades från m.sweclockers.com

Föräldrarna bor i Öjebyn alltså en "förort" till Piteå. På Coop i Öjebyn så tar det tre personer (en som tar ned paketet.. en som scannar det och en som delar ut det) ungefär 10 minuter per person. Varför? Jo.. För det ska trippelkollas exakt allt innan det delas ut. Det förutsätter att deras system fungerar vilket inte alltid är fallet. En gång så vägrade deras system acceptera det nummer man fått i SMS avin. Spelade ingen roll att namnet stod på paketet samt att jag lämnat in mitt ID och kunde förklara vad som var i det och var det kom ifrån. Nej.. Fungerade inte deras system ordentligt så fick man inte sitt paket.

Skrivet av BergHa:

Mjo är man så stora att man kan dela upp det så går det nog fort. Tror ett ica supermarket har så här men ingen extra bemanning för post utom när det är högtryck. Det jag får mina paket till har allt i samma kassa. När det är som värst kan det vara 20-30 framför dig i kö och många med fulla vagnar med mat.

Är dock bättre än hur det var när posten körde skiten, ibland kunde man inte hämta/skicka för att personalen sa att de inte orkar göra nå mer för dagen :s

Har hänt mig också. Istället för att öppna en separat kassa för matvaror eller använda den bänk som bokstavligen är till för paket så ska allt via en kassa. Spelar ingen roll om kön går hela vägen till väggen längst bak i butiken.

Skrivet av Xinpei:

Föräldrarna bor i Öjebyn alltså en "förort" till Piteå. På Coop i Öjebyn så tar det tre personer (en som tar ned paketet.. en som scannar det och en som delar ut det) ungefär 10 minuter per person. Varför? Jo.. För det ska trippelkollas exakt allt innan det delas ut. Det förutsätter att deras system fungerar vilket inte alltid är fallet. En gång så vägrade deras system acceptera det nummer man fått i SMS avin. Spelade ingen roll att namnet stod på paketet samt att jag lämnat in mitt ID och kunde förklara vad som var i det och var det kom ifrån. Nej.. Fungerade inte deras system ordentligt så fick man inte sitt paket.

3 personer som standard?
Jösses, nånting som verkligen behöver optimeras där med andra ord. Har som sagt aldrig sett mer än max 2 personer jobba hos mitt lokala ombud, under den värsta tiden också.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ravix:

Ja jag antar att dom var underbemannade, men dom var dock 2 personer mot vanligtvis 1 vid posten som jobbade. Känns som att dom hade behövt vara det dubbla denna dagen, fanns en del puckon i kön som inte kunde Hålla sin ilska inne och skällde ut personalen.

Tyckte riktigt synd om personalen, är ju inte direkt deras fel. Hon i kassan bara nickade glatt när jag tackade och tog emot mitt paket.

Skickades från m.sweclockers.com

Just kring jul delar folk i regel upp sig i två läger, de som blir sönderstressade och tar ut stressen och ilskan över vilka nu som finns i omgivningen, i butiker så blir det personalen tyvärr. Som kassapersonal själv så är det inte mycket man kan göra än att nicka och le och beroende på vad det är som klagas på ringa ansvarige som får ta hand om problemet. Det andra lägret är de som är lite mer laidback och är oftast de som är ute i god tid och tänker "det får ta den tid det tar".

Sen om det är synd om oss det vete tusan, det ända jag känner är att det är tråkigt att vuxna människor beter sig som småbarn bara för att de inte får som de vill eller går så snabbt som de tänkt sig.

Skrivet av Ljunggrens:

Just kring jul delar folk i regel upp sig i två läger, de som blir sönderstressade och tar ut stressen och ilskan över vilka nu som finns i omgivningen, i butiker så blir det personalen tyvärr. Som kassapersonal själv så är det inte mycket man kan göra än att nicka och le och beroende på vad det är som klagas på ringa ansvarige som får ta hand om problemet. Det andra lägret är de som är lite mer laidback och är oftast de som är ute i god tid och tänker "det får ta den tid det tar".

Sen om det är synd om oss det vete tusan, det ända jag känner är att det är tråkigt att vuxna människor beter sig som småbarn bara för att de inte får som de vill eller går så snabbt som de tänkt sig.

Ja verkligen, den personen som ställde till med en scen och skällde ut personalen i min stad förtjänade verkligen alla dömande blickar han fick.
Var förövrigt en man i medelåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

Där jag bor är egentligen Coop det enda vettiga stället för post då de har kombinerat ombudet med Schenker och DHL. Riktigt smidigt faktiskt, så det lär jag sakna om det försvinner.

Ica ligger dock närmast och de har ett halvdant postombud. Eller ja, snarare en nödlösning då de inte kan dela ut rekommenderade brev. Plus att man får ringa på vid köttdisken och så öppnar de sedan porten till lagret där de har någon dator ståendes. Känns väldigt budget, och det tillsammans med två Coop är de enda Postombuden på hela min församling så det lär bli jäkla struligt för deras del. Å andra sidan lär de vinna oerhört många kunder, fastän de redan har stor omsättning.

Kina köper upp Postnord snart!! Varför gå med danska posten? Ja, det måste vara halvdant. Ja, du måste vänta i en kvart tills personal kommer och hjälper dig. Hen kostar minst 125kr i timmen exkl alla avgifter. Posten betalar inte så väldigt mycket. Tack Schenker för att ni finns..... R.I.P. Postnord...

Skrivet av Ravix:

3 personer som standard?
Jösses, nånting som verkligen behöver optimeras där med andra ord. Har som sagt aldrig sett mer än max 2 personer jobba hos mitt lokala ombud, under den värsta tiden också.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är i en Coopbutik så skulle nog gissa på att de är alla tre som jobbar i hela butiken vid det tillfället. Däremot är det högst icke optimerat som de jobbar ja.

Skrivet av Ljunggrens:

Just kring jul delar folk i regel upp sig i två läger, de som blir sönderstressade och tar ut stressen och ilskan över vilka nu som finns i omgivningen, i butiker så blir det personalen tyvärr. Som kassapersonal själv så är det inte mycket man kan göra än att nicka och le och beroende på vad det är som klagas på ringa ansvarige som får ta hand om problemet. Det andra lägret är de som är lite mer laidback och är oftast de som är ute i god tid och tänker "det får ta den tid det tar".

Sen om det är synd om oss det vete tusan, det ända jag känner är att det är tråkigt att vuxna människor beter sig som småbarn bara för att de inte får som de vill eller går så snabbt som de tänkt sig.

Minns när jag jobbade på Max i min ungdom. Då möttes man ibland av just denna sorts personer som inte klarar av att bete sig. Minns t.ex. en människa som envisades att han skulle få en gratis Ramlösa. För det var bara vatten och jag som kökschef bestämde tydligen priserna på ramlösa (Priset baseras på inköpspris och är densamma över hela kedjan..). Jag informerade honom att det bara går att få en ramlösa om man köper något större än ett minimål om man nu inte vill betala några kronor extra. Slutade med att han skrek svordomar i driven. Till vilket min restaurangchef gick ut och sa åt honom att dra. Ett problem som i stort sett alla i Serviceyrket tvingas dras med. Kunder/gäster/besökare som inte vet hur man beter sig.

Skrivet av Xinpei:

Det är i en Coopbutik så skulle nog gissa på att de är alla tre som jobbar i hela butiken vid det tillfället. Däremot är det högst icke optimerat som de jobbar ja.

Ah ok, får hoppas det går smidigare när jag ska till mitt ombud nu i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ravix:

Ah ok, får hoppas det går smidigare när jag ska till mitt ombud nu i veckan.

Skickades från m.sweclockers.com

Vanligtvis brukar det inte vara något problem. Det beror helt på vem som jobbar i kassan vid tillfället. I de flesta fall så är man in och ut på två minuter.. Mer om det är en kö (oftast om man hämtar ut paketet efter kl 16.00). Men ibland så är det stört omöjligt.. antingen pga. kö och tid eller pga. mindre flexibla arbetare.