Permalänk
Medlem

Laddat upp för julen.

godis by mikael johansson, on Flickr

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Tänkte själv beställa en resin drag mod idag, frågan är, hur är den egentligen? Har vapeat på bland annat RX 2/3an, men vill ha något lite mer boxy, dock så antar jag att det blir en viss overhang med 24mm-brännare.

Står mellan basilisken 200w och voopoo's drag.. svårt att välja, men dragen verkar mer tillgänglig.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Tjusigt!

Tänkte själv beställa en resin drag mod idag, frågan är, hur är den egentligen? Har vapeat på bland annat RX 2/3an, men vill ha något lite mer boxy, dock så antar jag att det blir en viss overhang med 24mm-brännare.

Står mellan basilisken 200w och voopoo's drag.. svårt att välja, men dragen verkar mer tillgänglig.

Är grymt nöjd med Voopoo, Kvaliten och Gene Chippet är grymt.
Tror inte du blir besviken om du väljer den och angående överhäng så är det så lite så du inte ens kommer märka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Är grymt nöjd med Voopoo, Kvaliten och Gene Chippet är grymt.
Tror inte du blir besviken om du väljer den och angående överhäng så är det så lite så du inte ens kommer märka det.

Coolers! Har beställt den och inväntar leverans.

Fråga: Jag är ny när det gäller RDAs och så, vilka skruvmejslar rekommenderar du till byggen?

Har köpt bomull och 24g kanthal redan, samt en keramisk pincett, antar det kan vara smidigt att ha några skruvmejslar att dels skruva i RDAn men också spinna coils runt.

Funderar på om det går att få tag på hos clas ohlson eller något.. isånnafall, vilka dimensioner och vilka typer av mejslar behövs?
Skulle uppskatta en liten inköpslista.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Coolers! Har beställt den och inväntar leverans.

Fråga: Jag är ny när det gäller RDAs och så, vilka skruvmejslar rekommenderar du till byggen?

Har köpt bomull och 24g kanthal redan, samt en keramisk pincett, antar det kan vara smidigt att ha några skruvmejslar att dels skruva i RDAn men också spinna coils runt.

Funderar på om det går att få tag på hos clas ohlson eller något.. isånnafall, vilka dimensioner och vilka typer av mejslar behövs?
Skulle uppskatta en liten inköpslista.

När jag började så hade jag ett kitt liknande Coiling Kit , https://www.vapes.se/produkt/rba/coil-master-coiling-kit-v4/

https://youtu.be/3PMrE3lWN94

Kan vara en bra start, Annars så fungerar det bra med skruvmejslar eller borr med en diameter på 2.5, 3.0mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

När jag började så hade jag ett kitt liknande Coiling Kit , https://www.vapes.se/produkt/rba/coil-master-coiling-kit-v4/

https://youtu.be/3PMrE3lWN94

Kan vara en bra start, Annars så fungerar det bra med skruvmejslar eller borr med en diameter på 2.5, 3.0mm

kikade på det kittet men känns b att lägga 400 spänn på något jag inte behöver allt av, som resistansmätare osv... men behöver jag bara två mejslar?
2.5mm flat eller stjärna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge ecigg juice håller? (bas vätska vg70pg30 6mg).
Kan man förvara den i frysen?
Köpte på mig så jag klarar mig 2-3 år men tänkte inte på hållbarheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hygglo:

Någon som vet hur länge ecigg juice håller? (bas vätska vg70pg30 6mg).
Kan man förvara den i frysen?
Köpte på mig så jag klarar mig 2-3 år men tänkte inte på hållbarheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte nog med att du kan förvara det i frysen vill du att det ska hålla så är det ett måste

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

GBOX Squonk samt en Drop RDA

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som har en pris idé vad jag kan sälja en asmodus minkin 2 för är fler färgad köpte den mest för batteritid en är aespme på den men jag har vejpar på den i drygt en till en o en halv månad... Vet inte var jag ska lägga ut den heller är 500-600 för dyrt den är i sjukt bra skick. Har en tfv12 som jag bara använde coilsen som följde med och en oanvänd 3 coilig ena men den är i samma färg även smoks rdta som man kan göra om till träningskläder vad vore hela paketet värtcmån tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Fick hem min första mod från Vaporesso nu i veckan, en Revenger X med NRG tank. Riktigt trevlig mod med touch istället för fysiska knappar.

Ps. kan man göra bilden mindre med IMG taggen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Fick hem min första mod från Vaporesso nu i veckan, en Revenger X med NRG tank. Riktigt trevlig mod med touch istället för fysiska knappar.

http://i63.tinypic.com/2wegcnp.jpg

Ps. kan man göra bilden mindre med IMG taggen?

Nice, hur ser 510 gängan ut? Jag har en Vaporesso Tarot Pro 160W mod. Den är skit bra förutom att gängan är upphöjd, vilket resulterar i att alla tankar sitter löst, de vickar när man rör på dem... Får bättre tryck ur 2 batterier på denna än 3-batteris moddar.

Permalänk
Skrivet av Viochee:

http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/09/inkomstokni...
Nu vill de beskatta e-juice... man blir ju så jävla trött
2kr per ml... vilket de tycker är rimligt då de anser att 10ml motsvar 100 cigaretter

Har fyllt i denna https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeKoefj-HWbRsrX97-5M...
men lär ju knappast hjälpa

lagen som beskattning är inte riktigt fastställd än som jag förstår det, då de även verkar sikta på att driva in e-cigg rakt in i tobakslagarna med vanliga cigaretter... Så vi får se vad som händer där.

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Rent nikotin kommer försvinna vid nyår. Det kommer iof 60ml flaskorna också att göra så det kommer bara bli shots kvar alternativt 10ml flaskor. Det kommer att bli avsevärt mycket dyrare att vapea från och med nyår. Själv använder jag rent nikotin 100mg nikotin och får då typ 6 liter juice att spä med essenser för typ 7-800kr. Nikoshotsen är avsevärt mycket dyrare samt att short fillsen är designande för 3mg styrka medans jag själv föredrar 6mg.

6000 / 800 = 7.5kr/ml, Betalar du 7.5kr/ml för dina DIY juicer? Låter riktigt dyrt.

Har nu skapat min egna short fill juice. Den är designad för 6mg eftersom jag tycker det är bättre att de som gillar 3mg råkar få lite mer arom än att de som kör 6mg får mindre (Designat för 3mg). Känns snålt enligt mig.

Ha beställt bättre nikotin just nu och hoppas på att kunna erbjuda den för 19kr flaskan. Då kommer slutkostnaden för mina juicer på 6mg hamna vid 3,99kr/1ml. Ska ta fram mina smaker som rena aromer + baser och sedan sälja dessa som paket pris. Priset lär ligga på ca 2,6kr/ml för 6mg då.

Utifall att de börjar skatta nikotin så har jag beslutat mig för att köra detta som servicevara. 0kr vinst. Så priserna kommer inte förändras för slutkonsumenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patric_Juarez:

6000 / 800 = 7.5kr/ml, Betalar du 7.5kr/ml för dina DIY juicer? Låter riktigt dyrt.

Har nu skapat min egna short fill juice. Den är designad för 6mg eftersom jag tycker det är bättre att de som gillar 3mg råkar få lite mer arom än att de som kör 6mg får mindre (Designat för 3mg). Känns snålt enligt mig.

Ha beställt bättre nikotin just nu och hoppas på att kunna erbjuda den för 19kr flaskan. Då kommer slutkostnaden för mina juicer på 6mg hamna vid 3,99kr/1ml. Ska ta fram mina smaker som rena aromer + baser och sedan sälja dessa som paket pris. Priset lär ligga på ca 2,6kr/ml för 6mg då.

Utifall att de börjar skatta nikotin så har jag beslutat mig för att köra detta som servicevara. 0kr vinst. Så priserna kommer inte förändras för slutkonsumenten.

Nej du får ta 800/6000 då blir det 0,13kr/ml. Detta är rökbar men smaklös vätska. Sen tillkommer essenserna och priserna är lite olika där men dom dyraste brukar ligga runt 80kr för essens till 150ml så räkna på en 0,53kr/ml och sen kör jag 50ml flaskor och dom kostar 57kr för 20 flaskor så 2,85kr flaskan och en flaska räcker till 50ml så 2,85/50 = 0,057kr/ml så totalt betalar jag runt 71öre per ml.

Om jag inte gjort någon tankevurpa här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SexMachine:

Detta är rökbar men smaklös vätska.

Kanske hakar upp mig på oväsentligheter men snälla blanda inte ihop vaping med rökning. Stor skillnad mellan att röka=förbränna eller vejpa=förånga något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patric_Juarez:

Nice, hur ser 510 gängan ut? Jag har en Vaporesso Tarot Pro 160W mod. Den är skit bra förutom att gängan är upphöjd, vilket resulterar i att alla tankar sitter löst, de vickar när man rör på dem... Får bättre tryck ur 2 batterier på denna än 3-batteris moddar.

510 gängan är inte upphöjd på Revenger X, medföljande tank sitter 0.5-1 mm över själva modden men hur stabil som helst, är nog 510 pinen som sticker ut något från tanken.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kanske hakar upp mig på oväsentligheter men snälla blanda inte ihop vaping med rökning. Stor skillnad mellan att röka=förbränna eller vejpa=förånga något.

Så sant så sant. Ibland blir det lite galet, lite som när nattklubbarna inte förstår att det är en ångmaskin och inte en rökmaskin dom behöver för att kicka igång festen!

Permalänk
Medlem

Tjena tjena swecvape, håller på med ett litet moddningsprojekt och behöver hitta en lagom smal och avlång vape. Eller rättare sagt så behöver den bara vara smal i ungefär 4 centimeter sen kan den vara lite bredare. Någon som har tips på vad för.vape som kan funka ?

Permalänk
Skrivet av EBurkis:

Tjena tjena swecvape, håller på med ett litet moddningsprojekt och behöver hitta en lagom smal och avlång vape. Eller rättare sagt så behöver den bara vara smal i ungefär 4 centimeter sen kan den vara lite bredare. Någon som har tips på vad för.vape som kan funka ?

Lite mer specifik, så kanske. Vad är smal i 4 centimeter?

Kom med bredd och höjd.

måste hela kittet vara smalt eller bara tanken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patric_Juarez:

Lite mer specifik, så kanske. Vad är smal i 4 centimeter?

Kom med bredd och höjd.

måste hela kittet vara smalt eller bara tanken?

den ska få plats i en nintendo wii kontroller

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa en ny e-cigg. Har en gammal kangertech EVOD2. Vad ska man köpa då?
Kikade lite på denna:
https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/smok/smok-alien-kit/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av EBurkis:

Hmm, ska leta runt lita på leverantörs hemsidan till jobbet. Kommer på lita olika alternativ, första som jag kommer att tänka på tankar från Eleaf GS-Air 2 Dual Coil Airflow Adjustable Atomizer
Eleaf INano Atomizer
Eleaf GS BASAL

Skrivet av TaunyTiger:

Om man ska köpa en ny e-cigg. Har en gammal kangertech EVOD2. Vad ska man köpa då?
Kikade lite på denna:
https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/smok/smok-alien-kit/

Beror helt på vad du är ute efter.
*Stora moln
*Mycket Smak
*Smidig
*intrigerat batteri
*Separata batterier
*MTL (Som en cigg, inhalera först i munnen och sedan till lungorna)
*DTL (Som en bong, kontinuerligt inhalering direkt ner i lungorna)

Själv föredrar jag att inte ha touchpad funktion, vilket smok alien har men de som gillar sånt har skrivit bara bra saker om Smok alien. Den är ju en bästsäljare av en anledning. Älskar dock deadhand-knapp, så det är ett plus. Kan tycka att baby-beast tanken är lite för klen för min smak men den kommer du goooderligen bra för dig som går från en evod2. Har bara testa några puffs från polarens baby-beast, så kan inte ge en gedigen recession på denna.

https://imgur.com/a/uOgLJ Har dessa hemma som jag vill bli av med. Kolla om du hittar något intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patric_Juarez:

Hmm, ska leta runt lita på leverantörs hemsidan till jobbet. Kommer på lita olika alternativ, första som jag kommer att tänka på tankar från Eleaf GS-Air 2 Dual Coil Airflow Adjustable Atomizer
Eleaf INano Atomizer
Eleaf GS BASAL

Beror helt på vad du är ute efter.
*Stora moln
*Mycket Smak
*Smidig
*intrigerat batteri
*Separata batterier
*MTL (Som en cigg, inhalera först i munnen och sedan till lungorna)
*DTL (Som en bong, kontinuerligt inhalering direkt ner i lungorna)

Själv föredrar jag att inte ha touchpad funktion, vilket smok alien har men de som gillar sånt har skrivit bara bra saker om Smok alien. Den är ju en bästsäljare av en anledning. Älskar dock deadhand-knapp, så det är ett plus. Kan tycka att baby-beast tanken är lite för klen för min smak men den kommer du goooderligen bra för dig som går från en evod2. Har bara testa några puffs från polarens baby-beast, så kan inte ge en gedigen recession på denna.

https://imgur.com/a/uOgLJ Har dessa hemma som jag vill bli av med. Kolla om du hittar något intressant.

Beställde faktiskt en. Denna har ingen touchfunction. De finns en som har de, men den är lite dyrare och jag är inte heller intresserad av touch.
Däremot har jag inte en aning om de är en MTL eller DTL. Jag skulle nog föredra MTL.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Om man ska köpa en ny e-cigg. Har en gammal kangertech EVOD2. Vad ska man köpa då?
Kikade lite på denna:
https://www.cigoteket.se/e-cigg/startkit/smok/smok-alien-kit/

Håll dig borta från Smoks produkter, det är rätt dålig kvalité på Alien moddarna. Färgen skavs lätt av, blir snabbt överhettade och efter ett par månaders användning så klagar dem på "Ohm to low" och "Don't abuse protecting". Var så med mina två Smok AL85 innan jag valde att byta över till Vaporesso.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har precis köpt en Smok GX2/4. Tanken jag använder till den är en TFV8 Big Baby och en SMOK V8 Baby-M2 0.15 Ohm coil. Jag använder 6mg nikotin.

Jag undrar vad jag ska ha för settings till detta? Man kan ju ställa in temp, ohm, watt osv. Jag har tidigare bara haft en "SMOK Stick V8 + TFV8" och den har ju bara en knapp så det är bara att tuta och köra, men med denna nya så är det lite svårare.

Till exempel, ska man sätta Ohm till samma som ens coil har?

Ni (eller nån annan som kan) som har en Smok GX2/4, vad har ni för settings?

Jag har varit rätt nöjd med min Smok stick v8 men när den är nyladdad så är den lite för stark för min smak. När den kommer ner till hälften på batteri så sänks även watt;en tror jag och det är lite behagligare.

Skulle bli tacksam för svar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Fick min SMOK Alien TFV8 idag. Men jäklar vad stark den är. Sätter sig i halsen direkt, fick gå ner till 30-40W. Don't call me newbie. xD Haha

Hur e de med Coilsen? Just nu sitter de en V8 Baby-Q2 Dubbla spolar 0,4ohm i(rek.40-80W). Sen har jag en quadruple 0,15ohm liggandes. Känns som att jag ska hålla mig till den som sitter i, eller?

I tanken är kaffesmak med 6mg nikotin, dra ner på nikotinet kanske?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Fick min SMOK Alien TFV8 idag. Men jäklar vad stark den är. Sätter sig i halsen direkt, fick gå ner till 30-40W. Don't call me newbie. xD Haha

Hur e de med Coilsen? Just nu sitter de en V8 Baby-Q2 Dubbla spolar 0,4ohm i(rek.40-80W). Sen har jag en quadruple 0,15ohm liggandes. Känns som att jag ska hålla mig till den som sitter i, eller?

I tanken är kaffesmak med 6mg nikotin, dra ner på nikotinet kanske?

Dra ner på nikotinet indeed, 6mg ger ganska så starkt riv i halsen tror du hade mått bättre av 3mg ^^ .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Hej!
Jag har precis köpt en Smok GX2/4. Tanken jag använder till den är en TFV8 Big Baby och en SMOK V8 Baby-M2 0.15 Ohm coil. Jag använder 6mg nikotin.

Jag undrar vad jag ska ha för settings till detta? Man kan ju ställa in temp, ohm, watt osv. Jag har tidigare bara haft en "SMOK Stick V8 + TFV8" och den har ju bara en knapp så det är bara att tuta och köra, men med denna nya så är det lite svårare.

Till exempel, ska man sätta Ohm till samma som ens coil har?

Ni (eller nån annan som kan) som har en Smok GX2/4, vad har ni för settings?

Jag har varit rätt nöjd med min Smok stick v8 men när den är nyladdad så är den lite för stark för min smak. När den kommer ner till hälften på batteri så sänks även watt;en tror jag och det är lite behagligare.

Skulle bli tacksam för svar.

Först och främst så är GX 2/4 overkill för en baby beast, du hade haft mer nytta av en baby alien eller bara en alien mod istället, baby beasten jobbar bäst runt 60-80w, temp control funkar inte till coilsen i baby beast utan du kör vidare på watt inställningarna bara, om du sedan kollar på coilen så brukar det stå vilken nivå av watt den klarar men också vilken som är bäst så följ det så kommer det bli bra för dig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Dra ner på nikotinet indeed, 6mg ger ganska så starkt riv i halsen tror du hade mått bättre av 3mg ^^ .

Ja tack för tipset. Ska definitivt testa de. Jag klarar mig antagligen på nikotinfritt. Har ju snuset som ger mig mitt dagliga nikotinbehov.
Röker mest E-cigg för att de är gott och mysigt med röken.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2