Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Är du säker? Jag försökte precis via deras kundtjänst och fick tyvärr nej. Först till kvarn i butik enligt dem.

Jag var på elgiganten barkaby när det öppnade, de hade som sagt ett fåtal exemplar utav de annonserade varorna. så de var slut när jag kom fram men vi fick beställa alla saker som de hade till rea priser och få sakerna när de fått in dem på lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinos:

Jag var på elgiganten barkaby när det öppnade, de hade som sagt ett fåtal exemplar utav de annonserade varorna. så de var slut när jag kom fram men vi fick beställa alla saker som de hade till rea priser och få sakerna när de fått in dem på lager igen.

Tack för snabbt svar! Då skall jag testa det imorgon i Kungens Kurva.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Llhweiir:

Är du säker? Jag försökte precis via deras kundtjänst och fick tyvärr nej. Först till kvarn i butik enligt dem.

Jag har betalat 1200 utan att ha fått med mig nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag har betalat 1200 utan att ha fått med mig nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att gratulera! Pratade med kundtjänst just nu, och det är tydligen upp till varje butik. OM varan finns i huvudlagret, och om butiken bedömer att de har lokal budget att sälja till ett lägre pris så kan de välja att sälja "i förväg".

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

@anon2110: Lite segt att köpa 12st, finns ju en stor chans att de dyker upp på valfri marknad inom ringa framtid.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv

Pioneer P2 kompakt stereo med nätverksspelare.
4930kr inkl frakt närmaste på Prisjakt 8990kr

https://www.computersalg.se/i/3687011/pioneer-p2-s-stereo-0-7...

Fick hem min idag, riktigt bra pris då endast nätverksspelaren kostar 3990kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unixo:

Crucial MX300 1TB 2.5 för 2699 på Inet ser jag i alla fall som ett riktigt bra pris!

https://www.inet.se/produkt/4300326/crucial-mx300-1tb-2-5?
Skickades från m.sweclockers.com

Inget riktigt bra pris men i alla fall ett bra pris.

Skrivet av Nivity:

Inget fynd. Luredrejeri från Inet.
Mx300 kostar inte 3299 normalt lol.
Mx500 som är betydligt bättre går att få för samma pris också.

Inget lurendrejeri. Intet kanske haft överpris innan och nu tillfälligt lagt sig en hundring under andra aktörer.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ett tillägg - tydligen hade de bara 15 stycken 1050 till att börja med... Undrar hur Elgigantens huvudkontor tänkte när de planerade kampanjen... 🙄

Klassisk lockvara,

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Klassisk lockvara,

Ja men stackars jäklar som är där vid öppning och inte får någon för att man kunde bara boka med hämtning I butik redan innan? Det är väl 24 timmar man har till och med. Så bokade man dessa igår vare väl bara traska in i lugn och ro idag.

Stämmer detta @Elgiganten?
I så fall kan du väl göra precis som @Llhweiir säger och fråga vad man tänkte med på huvudkontoret.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av StayPuft:

Intresset för i7 8700K var rätt svagt iaf i butiken i Kurvan. Nätaggen var hetast förutom GTX 1050 som hann ta slut innan jag hann fram till dem och då var jag ändå där när de öppnade kl 10!

Var också i Kungens Kurva vid öppning, fanns bara ett 1050 upplagt. Plockade det, vet inte om de hade fler i lager som andra kunde köpa. När en av säljarna blev tillfrågad av en annan kund så fick de svaret att "De här var det väl kampanj igår med, så de är slut."

Skrivet av Dekkan:

Ja men stackars jäklar som är där vid öppning och inte får någon för att man kunde bara boka med hämtning I butik redan innan? Det är väl 24 timmar man har till och med. Så bokade man dessa igår vare väl bara traska in i lugn och ro idag.

Stämmer detta @Elgiganten?
I så fall kan du väl göra precis som @Llhweiir säger och fråga vad man tänkte med på huvudkontoret.

Bokade några grejer torsdag eftermiddag, blev uppringd 30min senare och tillsagd att antingen får du de för ordinarie pris, eller så får du komma in fredag och plocka det som finns i butik.

Snackade lite kort med en av säljarna och som det är tänkt så är det 1 pryl/person. Men sen släpper kassapersonalen förbi folk ändå för att de inte har koll, samt att det faktiskt inte står i den upplagda annonsen. Man ska heller inte kunna boka dessa varor innan rean, men det är inte avstängt så det funkar ibland ändå. Dessutom var ett "problem" att så fort kampanjerna kommer ut på Swec och liknande så dyker folk upp som köper mängder av prylar åt andra.
Förra gången det begav sig med GTX 1080 för 4444 så var det någon som köpte en hög.

Vet inte varför de inte tar och underlättar för sig själva genom att skriva 1 produkt/person så det faktiskt finns en chans att prylar finns kvar hela helgen, istället för första 10min.

Permalänk
Medlem

@Apanx tråkigt att höra. Håller med att de bör vara en per kund åtminstone. De som köper större mängder säljer bara vidare för vinst ändå.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Jag var i Barkarby vid kl. 11.30 idag och köpte en Logitech G502 för 249 kr. De hade väldigt många i lager och butiken var nästan tom. Det kanske är mindre tryck där än på Kungens kurva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Var det någon som fick tag på ett Rog Strix Z370-E idag på någon av elgig butikerna?

Permalänk
Vive la liberté!

@JoBBi: Mindre tryck tror jag nog inte de had, med tanke på att alla Mobo, PSU, GPU och skärmar tog slut, snarare lär väl alla i våg 1 plockat det de ville ha och lämnat butiken.
G502 fanns det många av i båda butikerna. I Kungens Kurva var den inte ens utmärkt som nedsatt pris, utan det stod ordinarie för drygt 600, dock rabatterat i kassan.

Permalänk
Medlem

känns surt att jag köpte predator skärmen i norrköping igår för standard pris :/

Lätt värt den bensin kostnaden för en snabb tripp till huvudstaden

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Inaktiv

Det fanns 5 stycken skärmar i Barkarbybutiken igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

enligt lagersaldot så är de slut där idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mjo, du har nog rätt. IPS är inte alls dumt.

Det är väl iofs sant men om de börjar på 12-14 tusen så är det verkligen i det högsta laget.
Har ett 1080Ti men känner att det är rätt så precis att det räcker för 4K TVn. Förvisso är 3440x1440 mindre upplösning än 4K men man vill ju samtidigt ha mer än 60fps (helst 100).

Kör en X34A och 1080ti, ligger runt 100 fps hela tiden, Witcher 3 tex. Grymt snyggt i princip max inställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Arashinter: Jag fick tag på ett 10:45 fredag. Märkligt att elgiganten har ändrat annonsen så det ser ut som att erbjudandena gällde from 12/2 istället för 15/2 ?

Permalänk
Skrivet av Hacke[Man]:

@Arashinter: Jag fick tag på ett 10:45 fredag. Märkligt att elgiganten har ändrat annonsen så det ser ut som att erbjudandena gällde from 12/2 istället för 15/2 ?

Det där är riktigt märkligt att de har gjort så..
Jag misstänker att det handlar om deras tillgångsgaranti som de vill bypassa genom att tidigarelägga ”kampanjstarten”

Tillgångsgaranti
3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla. Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arashinter:

Det där är riktigt märkligt att de har gjort så..
Jag misstänker att det handlar om deras tillgångsgaranti som de vill bypassa genom att tidigarelägga ”kampanjstarten”

Tillgångsgaranti
3 dagars tillgångsgaranti
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla. Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

Skickades från m.sweclockers.com

Den här kampanjen är helt galet dåligt skött av @Elgiganten. Först går man ut stort med kampanjen med ett tydligt startdatum 16/2. Sedan säljer man majoriteten av kampanj varorna i förväg, Så när dörrarna öppnas tar det bara några minuter innan Allting är slutsålt. Sedan behandlar man kunderna olika i olika butiker, några får köpa fler exemplar av kampanjen varorna andra får köpa bara ett ex. Några får beställa varor som tagit slut för att hämta senare medan andra får blankt nej på detta.

Och som grädde på moset ändrar man datumet för kampanjstart i efterhand, så att det ska se ut som att kampanjen hållit på längre och att man därför ska slippa undan tre dagars tillgångsgaranti.

Så nu står vi här, många av oss har tagit ledigt från jobbet för en ärlig chans att få tag i ett nätaggregat och ett grafikkort.... Bara för att bli blåsta av Elgigantens kampanj-generaler. Och däremellan stor är butikspersonal som får ta skiten.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Var förbi Elgiganten Kurvan idag vid kl 12 och det som fanns kvar rikligt var Logitech G910 samt musen G502. Även Blue Microphone för 1490kr och Phantek P300 fanns det en trave av!

Permalänk
Medlem

Jag var förbi Barkarby och beställde cpu, mobo, psu och cpu-kylare till butiken för kampanjpriset
Ska komma in i lager den 24e Feb!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Jag var förbi Barkarby och beställde cpu, mobo, psu och cpu-kylare till butiken för kampanjpriset
Ska komma in i lager den 24e Feb!

Roligt att det gick bra för dig! Missa inte att registrera köpet av CPU:n och moderkortet innan 25/2 så du får €50 i cashback!

https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_mb_intel_cpu_cashb...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Roligt att det gick bra för dig! Missa inte att registrera köpet av CPU:n och moderkortet innan 25/2 så du får €50 i cashback!

https://promotion.asus.com/en/nordics/asus_mb_intel_cpu_cashb...

Står ju inget om "så långt lagret räcker" eller om det är begränsat så jag tycker folk som tagit sig ut till butikerna borde stå på sig lite! Men jag hoppas @Elgiganten verkligen ser över sina framtida kampanjer för den här var otroligt rörig med folk som köpte tiotals av en produkt och länsade butikerna..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Enligt Elgiganten så har kampanjen pågått hela veckan.
Tydligen en "miss" att man hade 16/2 som startdatum.

Permalänk
Medlem

Jag åker till kungens kurva igen imorgon och tänker stå på mig om 3 dagars regeln. Har ändå ett screen shoot på att det är den 16 som gäller. Var där i fredags vid 1030 men då var det roliga slut.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Var på Elgiganten i Barkarby och hade inga problem med att få köpa Acer Predator XB271HU för reapriset trots att den var slut. Får den om 5 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Den här kampanjen är helt galet dåligt skött av @Elgiganten. Först går man ut stort med kampanjen med ett tydligt startdatum 16/2. Sedan säljer man majoriteten av kampanj varorna i förväg, Så när dörrarna öppnas tar det bara några minuter innan Allting är slutsålt. Sedan behandlar man kunderna olika i olika butiker, några får köpa fler exemplar av kampanjen varorna andra får köpa bara ett ex. Några får beställa varor som tagit slut för att hämta senare medan andra får blankt nej på detta.

Och som grädde på moset ändrar man datumet för kampanjstart i efterhand, så att det ska se ut som att kampanjen hållit på längre och att man därför ska slippa undan tre dagars tillgångsgaranti.

Så nu står vi här, många av oss har tagit ledigt från jobbet för en ärlig chans att få tag i ett nätaggregat och ett grafikkort.... Bara för att bli blåsta av Elgigantens kampanj-generaler. Och däremellan stor är butikspersonal som får ta skiten.

Påminner om LG OLED TV Elgigantens januari rea från ca: 18 000 kr till ca: 13 990 kr på LG OLED55B7V till 14 januari blev ett fastpris på 14 990 redan 12 januari. Hur har de burit sig åt?. Blev nog för dyrt för dem och samma med ert fall. Elgiganten lovar mer än de har råd med.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Inget riktigt bra pris men i alla fall ett bra pris.

Inget lurendrejeri. Intet kanske haft överpris innan och nu tillfälligt lagt sig en hundring under andra aktörer.

Dom sänkte den med 100kr, så ja. Mega bra rea pris av dom
Och nej dom har inte tagit 3299 för den, lurendrejeri helt enkelt. Få det att låta som värsta erbjudandet och jättebra pris, lol.

Och nej det är inget bra pris när MX500 kostar samma.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644069

Men bra försök till försvara Inets super erbjudande