Lyssnar ni på musik när ni spelar?

Permalänk
Medlem

Spelets ingame musik nästan jämt.
Enda undantaget har varit nått spel som bara haft en låt som spelats om och om igen. Då blev det en playlist med filmmusik istället. Men då ska det vara musik som passar in i spelets tema

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar på musik i alla spel fast det är dåligt. (Undantag singelplayer spel såklart)
OW, PUBG, Fortnite osv. Mer utmaning att inte höra allt perfekt

Permalänk
Medlem

Nuförtiden kör jag antingen speedrunning eller multiplayer med kompisar, så då blir det inte så mkt musik. Kör jag MMO/RPG spel som jag redan har upplevt all musik i så blir det oftast egen musik. Slösurf är aldrig utan spotify

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag är lite weird som sätter igång filmer eller serier som får gå i bakgrunden när jag spelar. Dock så används pausknappen på tangentbordet när det blir närstrid (typ PUBG)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Ja
Nästan alltid någon form av Metal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Beror på hur viktigt det är att höra fotsteg. Typ alla spel förutom PUBG.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Väldigt blandat. Det enda spelet jag har en speciell musik på är Q3 och då är det anilin Linkin Park som gäller 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Spelar alltid med musik i bakrunden, hur hög volym det blir på musiken beror på vilken typ av spel jag lirar/om jag snackar med polare.

Visa signatur

Fractal Design Nano S - Asus Z170I Pro Gaming - Asus 1060 OC - 8GB Kingston Hyper X - 250GB Samsung 850 Pro

Permalänk
Medlem

Svar nej

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

MMORPG (tibia när jag spelar/spelade) var det alltid musik, har många minnen från när jag dött i olika situationer på tibia som kommer upp när jag hör låtarna, såsom några Fallen angelslåtar och backyard babies.

Vid BUGGP (PUBG) är det ingen musik så jag behöver all hjälp jag kan få från koncentration och ljud.

Vid CS-lir blir det alltid musik med låg volym, knappt så man hör, men finns där, går det dåligt höjer jag och bara chillar, brukar gå förbannat bra då.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

BF så måste jag höra fienden annars får man en kniv i ryggen
Men på Farming 2017 så finns ett några inbyggda spellistor med ok musik, dessutom finns ett par webbradiokanaler.

Permalänk

Bara när jag kör Clash Royale i mobilen Då oftast Eminem eller prog house. Aldrig annars

Visa signatur

1) AMD Ryzen 5 2600 | ASUS GTX 1070 Dual | Corsair 16GB DDR4 @ 3000 MHz | Crucial 250GB M.2 | WD Blue 1TB

2) AMD Ryzen 2600X | ASUS ROG Strix RTX 2060 | G.Skill 16GB DDR4 @ 3200 MHz | Samsung EVO 250 GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

Absolut inte.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja
Nästan alltid någon form av Metal

Skickades från m.sweclockers.com

This.

Enda undantaget för min del numera är när jag kör Forza, motorbrölet räcker mer än väl där. Annars spelar jag mest casualspel och då är det perfekt att lyssna på musik om inte spelet självt erbjuder nåt passande.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vad jag spelar såklart. Jag menar, inte kör jag musik när tävlingsinstinkterna är i full gång under ett game Dota2 eller CS:GO. Är det singleplayerspel så är det lägre volym som gäller, är det Diablo 3 så är det fullt ljud.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Förut brukade jag göra det men var rätt längesedan senast faktiskt. Brukar mest bli någon film eller tvserie. Föredrar att lyssna på spelets musik men trevligt att multitaska lite om möjligt och jag känner för det.

Permalänk
Medlem

Bara när jag lirar Rocket League, annars oftast inte.

Permalänk
Medlem

@Rekl3M: Jag och grabbarna fortsätter lyssna tills vi märker att någon är i närheten

Visa signatur

hatar företag

Permalänk

Trance musik, speciellt åren 2008-2012 när det grindas i ett MMO. Mycket metal och hårdare musik när man skjuter folk. Lyssnar på musik även när jag går på toa på jobbet.

Permalänk
Medlem

Beror på spelet, men ofta ja.

Brukar spela stora mängder strategispel där inte finns någon story att bry sig om, t.ex EU4 och XCOM2.

Om man kör t.ex rpg, då är det musiken i spelet som gäller.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig falla mig in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Givetvis. Lyssnar alltid på musik i högtalare så alla på Discord även får chansen att lyssna på min himmelska musik medans jag talar till lagkamraterna via min webcams mikrofon. Oftast via Discord men nu för tiden börjar spel mer & mer ha inbyggd VOIP så att man kan förgylla andra spelares kvällar med Basshunter.

Permalänk
Medlem

Jag har nog så svårt att höra fienden så jag svarar nej.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Spelar nästan alltid med musik/radio/TV i bakgrunden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Generellt sett, ja, om spelet medger det.
Mest tung industrirock och black metal tror jag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

antingen musik eller ser serier, film eller youtube.

just nu går denna om o om igen

Youtube

Permalänk
Medlem

Jag gjorde förr i tiden. Säg ett 90-tals spel och jag säger vilken black/döds-metallplatta som hör till. Men nu för tiden har jag ofta en film eller youtube på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Desk Master

Har en svaghet för Type O negative, blir rätt mycket klassisk rock också, The Who,Deep purple etc. När man ännu spelade wow vart det ganska mycket trance under raidingen av någon anledning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beror på spel. Exempelvis Tibia är ju helt utan ljud, så där blir det garanterat musik. Men undviker om jag snackar i discord eller liknande.
Annars kan det hända lite då och då när man chillgamear lite i andra spel.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

helt klart lyssnas det på musik när man lirar public i tex overwatch så är det riktigt najs med egen musik, går ju alltid ha ljud effekter på hög volym så man hör när någon gör en ult osv. Kör man rankat är det bara in-game musik och ljud som gäller.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2