Kör klassikern Winamp i webbläsaren

Permalänk
Melding Plague

Kör klassikern Winamp i webbläsaren

Alla nördar aktiva runt millennieskiftet snubblade någon gång över mediaspelaren Winamp. Nu går klassikern att återuppleva direkt i webbläsaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ohh! Beautiful news!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Woah. Nostalgi på hög nivå.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Bör vara enklare att bara ladda ned Winamp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

Någon borde göra ett winamp-skin för spotify

Permalänk
Medlem

Återuppleva? Jag har fortfarande inte slutat använda Winamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Återuppleva? Jag har fortfarande inte slutat använda Winamp

Exakt, bästa musikspelaren som finns.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Spelar bara med Media Player Classic idag. WinAMP funkade i alla fall webbläsaren och med några skins. Sweskin (minns inte exakta namnet) hade varit kul som är svenska flaggan.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag använder fortfarande Winamp

Permalänk
Medlem

Är det bara jag här som faktiskt använder Winamp ibland? Och då inte i nostalgiskt syfte.

Permalänk
Medlem

Jag vill använda mitt skin!

Körde med det i AmigaAMP

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande den här gamla hästen finns ingen anledning att byta.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

@HellDildo: Har gjorts. Tyvärr verkar sidan vara nere dock. (http://spotiamp.com/)
lite info från Swedroid: http://www.swedroid.se/spotify-hyllar-winamp-med-spotiamp/

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Så... nu kan man har winamp i mobilen menar ni?

Trevligt faktiskt att denna trotjänare inte försvinner... Winamp är utan tvekan en av de bästa musikspelarna.

Permalänk
Avstängd

Skins

Detta skin kör jag med

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Lika roligt varje gång!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Många minnen har man från Winamp-tiden. Från fösta datorn man hade det på, då man knappt kunde flytta ett fönster utan att ljudet började hacka, tills man fick Athlon och kunde gör andra saker SAMTIDIGT som en MP3 spelades upp.

Då var det inte bara att öppna Spotify och skriva in låten man ville höra.. Nej då skulle den laddas hem först med 3 - 5 KB (kilo-BYTE) per sekund av nån snål j-vel som ville att man skulle stanna online i 3 timmar sen så han kunde ladda ner 3 låtar också. Samtidigt som mamma tjatade om att man måste koppla ner det där Internetet, för det blir så dyr telefonräkning och hon måste ringa till farmor och höra hur hon mår...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Övergav Winamp för längesedan för amaroK när jag gick över till Kubuntu. När jag sedan återvände till Windows blev det MusicBee som jag kör än idag.

För portabelt lyssnande föredrar jag iPod Classic 80GB även om min, efter nästan tio års relativt trogen tjänst, inte är i något vidare skick idag. Batteriet har tappat mycket kapacitet och anslutningsporten är aningen glapp. Letar smått efter en ersättare eller blir det att kosta på lite nya komponenter. SSD-uppgradering med isåfall.

Skrivet av Paddanx:

Så... nu kan man har winamp i mobilen menar ni?

Trevligt faktiskt att denna trotjänare inte försvinner... Winamp är utan tvekan en av de bästa musikspelarna.

Finns eller iallafall fanns en Winamp-app tidigare till Android. Men den var samtidigt inte speciellt lik originalet heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande kör Winamp som min primära musikspelare på datorn?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är det bara jag som fortfarande kör Winamp som min primära musikspelare på datorn?

japp

Visa signatur

got root?

Permalänk

Om jag ska spela lokala filer använder jag uteslutande Foobar2000

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Inaktiv

Vilka nostalgikänslor. Jag hade flera polare som helt lagligt privatkopierade musik hur mycket som helst då, de frågade polare efter musik-cds att få rippa. I början rippade de låtar i hastigheten 1:1, men på senare tid kom det applikationer som läste av cdskivornas data och konverterade dessa direkt utan att behöva spela upp dem. Jag hade flera polare som hade uppemot 30 cds fyllda med mp3or..

Sedan tycker jag mp3 är ett nytt påfund det med, modar är det mer datorklassiska.
https://en.wikipedia.org/wiki/MOD_(file_format)

Jag kan tänka mig att på nostalgi datorträffar så är det skottpeng på den som spelar en mp3 låt högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Många minnen har man från Winamp-tiden. Från fösta datorn man hade det på, då man knappt kunde flytta ett fönster utan att ljudet började hacka, tills man fick Athlon och kunde gör andra saker SAMTIDIGT som en MP3 spelades upp.

Min första dator hade ingen fönsterhanterare och man fick vara glad över 8-bitarljudet som kom ut ur högtalarna på tjock-TV:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

Kör fortfarande den här gamla hästen finns ingen anledning att byta.

Jag har inte hittat någon värdig ersättare, så jag kör också på med WinAmp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Många minnen har man från Winamp-tiden. Från fösta datorn man hade det på, då man knappt kunde flytta ett fönster utan att ljudet började hacka, tills man fick Athlon och kunde gör andra saker SAMTIDIGT som en MP3 spelades upp.

Ofta var det IDE-gränssnittet som dödade datorerna, då cpu:n fick jobba hårt. Körde med SCSI på den tiden både i Amigan (68k+PowerPC) och PC (Pentium MMX). Då var det sällan problem att köra saker samtidigt.

På Amiga körde man 14-bitars-ljud genom att mixa fyra 8-bitars kanaler till två Tyvärr var det just bristen på prisvärda ljudkort som fick mig att överge Amigan i slutet av 1998.

Det var väldigt kul att pinga Wintel-burkar på Dreamhack 1998. Då gick datorerna på knäna och musiken hackade!

Nästan skrämmande vad dålig en standard-PC var på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns eller iallafall fanns en Winamp-app tidigare till Android. Men den var samtidigt inte speciellt lik originalet heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Den var dock ingen höjdare när jag testade senast...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av walkir:

Ofta var det IDE-gränssnittet som dödade datorerna, då cpu:n fick jobba hårt. Körde med SCSI på den tiden både i Amigan (68k+PowerPC) och PC (Pentium MMX). Då var det sällan problem att köra saker samtidigt.

Det var väldigt kul att pinga Wintel-burkar på Dreamhack 1998. Då gick datorerna på knäna och musiken hackade!

Nästan skrämmande vad dålig en standard-PC var på den tiden.

Dagens unga vet inte vad de missat.

Verkligen en annan tid på alla möjliga vis. Saknar mycket av detta men samtidigt inte. Allt är så stabilt och håller så länge idag mot för då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Den var dock ingen höjdare när jag testade senast...

Kan tänka mig det.
Utvärderade den senast 2010 och gick tillbaks till min iPod ganska så fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ahaha! Jag kör fortfarande Winamp som min primära spelare? Har testat Foo.bar och lite andra men tycker inte de lever upp till kraven jag har. Så någon "nostalgi" blir det inte för mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Återuppleva? Jag har fortfarande inte slutat använda Winamp

Skrivet av addy1995:

Exakt, bästa musikspelaren som finns.

Skrivet av gUZTE:

Jag använder fortfarande Winamp

Skrivet av o3ryy0:

Är det bara jag här som faktiskt använder Winamp ibland? Och då inte i nostalgiskt syfte.

Skrivet av Pugster:

Kör fortfarande den här gamla hästen finns ingen anledning att byta.

Skrivet av Dyme:

Jag har inte hittat någon värdig ersättare, så jag kör också på med WinAmp!

Skrivet av Shakermaker:

Är det bara jag som fortfarande kör Winamp som min primära musikspelare på datorn?

Nej!