Permalänk
Medlem

Lager i EU för att slippa hantera tull på försändelser till köpare i EU, visst. De skulle tagit betalt i EU med, så hade momsbiten varit löst. Jaja.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Min spontana gissning är att det har att göra med att bolaget i sig är från Kina, personalen (mestadels kan man tänka sig) sitter nog där medans lagret finns i Europa.
Iofs vet jag inte hur det ser ut vid serviceärenden, om det sköts av utomstående parter eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Serviceärenden hanteras av en part i Tjeckien

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Serviceärenden hanteras av en part i Tjeckien

Lite som jag misstänkte med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Då är beställning genomförd på en 6/64 svart plus sandstone skal.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Fingeravtrycksläsaren

Hej
kan någon som förstår tekniken ett knäpp längre än jag förklara följande fenomen på min Oneplus 5T. Samt om jag har makten att ställa in så det fungerar som det borde?
1. Jag måste använda pinkoden när jag startar telefonen. Då funkar inte fingeravtrycksläsaren, någon föreslog att man skulle stänga av pinkod men det klarar jag inte att göra. Den "spaken" får jag inte röra i settings. Så trots att läsaren är snabb och enkel måste jag ändå använda pinkoden det gillar jag inte. Går det att ändra detta?
2. Har lärt mig använda moibilt IT med fingeravtryck. Det är en häftig användarupplevelse. Det är verkligen enkelhet. På alla siter jag har provat så fungerar inloggningen med fingeravtryck. Men till min förvåning så när man använder funktioner på siten då fungerar det inte att svara med fingeravtryck. Hur kan det vara så? På SEB är det så, jag kan logga in med fingeravtrycket men jag kan inte använda fingeravtrycket för att godkänna en betalning. Hur hänger det ihop? Kan jag ändra något så att jag får full fingeravtrycks funktionalitet?

Permalänk
Skrivet av mjon00:

Hej
kan någon som förstår tekniken ett knäpp längre än jag förklara följande fenomen på min Oneplus 5T. Samt om jag har makten att ställa in så det fungerar som det borde?
1. Jag måste använda pinkoden när jag startar telefonen. Då funkar inte fingeravtrycksläsaren, någon föreslog att man skulle stänga av pinkod men det klarar jag inte att göra. Den "spaken" får jag inte röra i settings. Så trots att läsaren är snabb och enkel måste jag ändå använda pinkoden det gillar jag inte. Går det att ändra detta?
2. Har lärt mig använda moibilt IT med fingeravtryck. Det är en häftig användarupplevelse. Det är verkligen enkelhet. På alla siter jag har provat så fungerar inloggningen med fingeravtryck. Men till min förvåning så när man använder funktioner på siten då fungerar det inte att svara med fingeravtryck. Hur kan det vara så? På SEB är det så, jag kan logga in med fingeravtrycket men jag kan inte använda fingeravtrycket för att godkänna en betalning. Hur hänger det ihop? Kan jag ändra något så att jag får full fingeravtrycks funktionalitet?

Har en 3t, men samma generella regler är desamma.
1. Du måste ange pin kod även fastän du valt att de ska vara avstängt vid uppstart av telefonen, har varit så sedan jag köpte min i början av 2017.

2. Om jag förstår det rätt så är de med bankid kopplat med seb som du använder fingeravtrycksläsaren? Isf. så är det inte alltid som man kan använda sig av fingeravtrycksläsaren, då alla funktioner inte är skrivna för att fungera med den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått fingrarna ur... och beställt en 5t, vart kan man hitta vettiga plånboksfodral som sitter med magnet? På min iphone hade jag en tunn baksida som fästes via magnet till plånboksdelen så man lätt kunde ta av det när man kom hem/inte behövde plånboken, jag är ute efter något liknande till min nya 1+

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

@Pelle: Kolla i aktuell 5T-tråd på Swedroid, för jag antar att du inte beställde det officiella? Står ju iofs inte huruvida det är magnetism inblandat.
https://oneplus.net/se/oneplus-5t-flip-cover

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Har fortfarande min OP1, köpt drygt ett halvår efter lansering. Den fungerar fortfarande förvånansvärt bra!

Har 5t bättre stöd för lägre frekvenser av 4G? Vet inte om jag uttrycker mig rätt, men påståendevis ska det vara därför min 'One' inte fungerar som den ska när det gäller 4G. Får starta om telefonen minst en gång om dan, då den tappar connection (utan någon notis eller ikon-förändring). Har testat en rad olika operatörer sen jag köpte telefonen, har just nu Vimla.

Permalänk

Ett tillägg till ovan, om någon skulle undra.

Vimla är jag definitivt nöjd med! Billigt och bra täckning. Gällande 4G-problemet verkar det inte finnas en lösning utöver telefon-byte eller att flytta till storstad. Får nog bli en uppgradering till 5T eller att vänta till 6T.

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som stör mig på att det är är oklart vad som är upp och ner på telefonen. Tycker det hade varit bra om det fanns någon skillnad så man såg/kände vad som är upp och vad som är ner. Jag stör mig på att den är så "lika".

Permalänk

Bästa telefonen jag någonsin har haft! Bara älskar den efter att haft Samsung galaxy s8 plus och klämt på sambons vanliga s8 så var jag inte riktigt nöjd och sålde således min s8 plus och skaffa OP 5T och aldrig varit nöjdare!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Någon som har testat bluetooth hörlurar med sin 5T? Har just nu en OnePlus 3 samt jaybird X3 och det går inte använda de trådlösa lurarna då bluetooth på OnePlus 3 är helt värdelös. Ljudet hackar så fort man rör på sig och ibland bryts anslutningen helt. Är det någon som har upplevt något liknande med sin 5T?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av critaL:

Någon som har testat bluetooth hörlurar med sin 5T? Har just nu en OnePlus 3 samt jaybird X3 och det går inte använda de trådlösa lurarna då bluetooth på OnePlus 3 är helt värdelös. Ljudet hackar så fort man rör på sig och ibland bryts anslutningen helt. Är det någon som har upplevt något liknande med sin 5T?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör med beats in ear och dom fungerar som dom ska använder även ett bt headset på jobbet till telen och det fungerar också utan bekymmer

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av critaL:

Någon som har testat bluetooth hörlurar med sin 5T? Har just nu en OnePlus 3 samt jaybird X3 och det går inte använda de trådlösa lurarna då bluetooth på OnePlus 3 är helt värdelös. Ljudet hackar så fort man rör på sig och ibland bryts anslutningen helt. Är det någon som har upplevt något liknande med sin 5T?

Skickades från m.sweclockers.com

Även jag har kört med två olika par bt-over ear lurar och de fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem

Blåtanden

@critaL: Använder Plantronics headset Legend voyager funkar hur bra som helst. Funkar även i bilen Toyota Tuch2 systemet inga problem med blåtanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjon00:

Ingen mer än jag som stör mig på att det är är oklart vad som är upp och ner på telefonen. Tycker det hade varit bra om det fanns någon skillnad så man såg/kände vad som är upp och vad som är ner. Jag stör mig på att den är så "lika".

Tycker alla mobiler skulle ta efter motorolas dimpel. Gör de mycket lättare att hålla samt hjälper till med orienteringen.

Är oneplus5t lika glashal som 3t. De var absolut löjligt innan jag skaffa skal. Snacka om tvål.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:
Mindre hal än S7, men den var ju klassiskt glashal. Jag skaffade sandstoneskalet till min 5T, och det är verkligen fabulous!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag skall beställa en 5T så fort man kan betala med kort igen.
Ni som äger en idag, vad tycker ni? Fördelar/Nackdelar? Något man bör tänka på?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Jag skall beställa en 5T så fort man kan betala med kort igen.
Ni som äger en idag, vad tycker ni? Fördelar/Nackdelar? Något man bör tänka på?

Tack på förhand!

Beställ kanske extra laddare och sandstoneskalet när du ändå beställer.
Annars är det en ren och blixtsnabb android, dvs allt man vill ha och behöver

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Beställ kanske extra laddare och sandstoneskalet när du ändå beställer.
Annars är det en ren och blixtsnabb android, dvs allt man vill ha och behöver

Ja jag gick i de tankarna faktiskt, får nog bli så
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Fått min 5T nu och efter 2 dagars användare är jag extremt nöjd.
Galet snabb, särskilt om man tar bort animeringarna.
Kör dubbla sim-kort och det fungerar mycket bra, enkelt att ställa in.

Medföljande lurar, skal samt skärmskydd är riktigt riktigt bra.
Gick över från iPhone som jag haft sedan iPhone 3 - Varför gjorde man inte detta tidigare?

10/10 hittills! Funderar ni på köpa en sådan här, köp en ni kommer inte bli besvikna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Ja jag gick i de tankarna faktiskt, får nog bli så
Tack för svar!

om man inte gillar skal (som jag) ... så rekommenderar jag en dbrand dragonskin som ger hyfsat grepp.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Jag skall beställa en 5T så fort man kan betala med kort igen.
Ni som äger en idag, vad tycker ni? Fördelar/Nackdelar? Något man bör tänka på?

Tack på förhand!

betala med kort kan du ju...genom paypal.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Otroligt nöjd med min 5t! Bra batteritid, hyfsad kamera, supersnabb mobil! Trevligt gränssnitt! Redan vant mig vid den stora skärmen.

***bort/mod***

Skickades från m.sweclockers.com

§9
Visa signatur

EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC - AMD Ryzen 5 3600X @4.2 GHz 35MB - ASUS ROG STRIX B550-I GAMING - Fractal Design Define Nano S - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance - Corsair RM750X 750W v2 -
1 TB NVMe SSD+256 GB SSD+3 TB HDD

Permalänk
Medlem

Fick min telefon i måndags.
Väldigt nöjd än så länge, aldrig haft Oneplus tidigare men gillar deras OS.
Kamera upplåsningen funkar långt över förväntan i dagsljus men använder fingeravtrycket som alternativ när man ligger i sängen eller.

Kameran är helt okej, nästan i samma klass som min gamla S7. Skärmen är långt över förväntan och batteritiden är grym.

Over all en väldigt bra telefon för pengarna.
Hade företaget haft en obegränsad budget hade jag nog haft is i magen och väntat in S9, men man kan inte få allt.

Gillar verkligen att den har 3.5mm uttag. Kör en bil som saknar blåtand med musikmöjlighet och det är nice med kabel då.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk

Oreo har börjat rulla ut nu...

Permalänk

Tänkte slänga upp en liten snabb review av Oneplus supporten

OnePlus använder sig av ett företag som heter Arvato i Tjeckien för den fysiska servicen.

För ett tag sen tappade jag min telefon i asfalten, träffade rakt på en liten sten och spräckte skärmen från nedre högerhörn till övre vänsterhörn, chippade av en liten bit metall och färg samt att halva nedre skärmen sprack i ordentligt, sk "cobweb".

Jag kontaktade supporten och fråga om en quote på vad det skulle kosta att byta skärm. Detta var på en Onsdag.
Fick svar samma dag, och en uppskattning på på strax över 1600:- sek inkl frakt.

Jag svarade inte på mejlet då (hade mycket annat att göra..), men fick ett followup mail på lördagen om att dom hade påbörjat processen.
På tisdagen veckan efter kom DHL till mitt jobb och hämtade telefonen, och efter att ha fastnat i Leipzig en dag pga dåligt väder kom den fram till Arvato i slutet av veckan.

I början på veckan efter fick jag en fullständig Quote samt ett val vad jag ville skulle göras med telefonen, jag valde att dom skulle byta skärm för nästan exakt 1600:- sek. Jag betalar, och reparationen samt check och clean tar cirka 2-3 dagar.
Jag får sen ett repair protocol, samt ett trackingnummer för returen tillbaka till mig. DHL hämtade paketet på måndagseftermiddagen i Tjeckien och levererar till mig personligen på kontoret i Täby cirka 18 timmar senare (!).

En välpaketerad telefon, serviceprotokoll, kvitton samt min nyreparerade OnePlus 5T (med ett nytt skärmskydd)!

Betyg:
Riktigt bra!
Supporten via mail var snabb och trevlig, man fick en inloggning till en portal på Arvato där man kunde följa vad som gjordes när samt fick tillgång till bilder på telefonen, protokoll och liknande. Frakten med DHL var (som vanligt) ursnabb.
Enda negativa var att det totalt tog två veckor från att jag skickade till jag fick tillbaka telefonen. Detta mest pågrund av tiden för frakten, moneytransfer och liknande. Men detta var okej för mig då jag hade en helt okej back-up telefon under tiden.

Permalänk
Medlem

Gick i tankar om att skaffa mig en nyare telefon. Vad jag undrar är om ni tror 5T är framtidssäker (tänker mig 1½-2½ år framåt). Eller bör jag vänta på 6an?

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Ryktena säger att 6an kommer april-juni. Orkar du vänta så skulle jag i dagens läge säga 6an.

Skickades från m.sweclockers.com