Permalänk

Code bootcamps

Hej,
Jag tänkte höra efter här på forumet om någon av er har erfarenhet från olika typer "code bootcamps"?
Har kikat runt lite på nätet och hittat en på Craft academy (https://www.craftacademy.se/).
Anser ni att dessa är värda sin kostnader?

Med vänlig hälsning
/Pew

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte betala en krona till ett företag som tar olika priser baserat på vilket kön du har. Vidare tycker jag att det är värt att läsa diverse webbutvecklingskurser på högskolor/universitet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du bara vill lära dig koda på en skola, hade jag nog rekommenderat någon yrkeshögskola istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Jag skulle inte betala en krona till ett företag som tar olika priser baserat på vilket kön du har. Vidare tycker jag att det är värt att läsa diverse webbutvecklingskurser på högskolor/universitet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är dessutom olagligt vad jag vet. Kan dock förstå tanken bakom.

Permalänk
Inaktiv

Craftacademy verkar inte lite skumt, dels skiter de i svensk lagstiftning och könsdiskriminerar genom att ha olika priser.
Med reservation så kanske det är lagligt för att det är rätt kön som diskrimineras, gissa vad som hade hänt om det hade varit det motsatta?

Men visa av deras studenter har en profil som liknar att de vid 18 års ålder startade ett litet bolag som heter Investor, därefter skapade de en mobiltelefon som de kallade för iPhone och sist gick de en kurs hos dessa..

Visst kanske sant om det hade varit en person, men det är lite väl många med liknande profil som har läst hos dem. Jag litar inte på 5 öre på dem. -När jag såg priset så är det såklart inte vanligt folk som läser där, men rika personer brukar vara smarta och personer som har ont om tid, hur har tid att granska dessa?

Sedan att lära sig utveckling tar tid, det finns gratisutbildningar som ger studiemedel, gå dessa istället.

Permalänk
Medlem

Det där ser lite lurigt ut, om du nu absolut vill köra en bootcamp är nog udemy ett mer etablerat företag.

Permalänk

Håller med ovanstående gällande Yrkeshögskola. Läste 1.5 år och fick jobb direkt efter utbildningen.
Annars rekommenderas sajter som Udemy, Udacity eller Pluralsight.

Permalänk
Medlem

Codecademy är bra enligt mig. Gratis är det också.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sök yrkeshögskola! Tar 1,5-2 år och man får en mycket bättre utbildning är 12 veckors bootcamp. Skolorna har väldigt bra samarbeten med arbetslivet och ofta mycket LIA (praktik). De flesta som går klart utbildningarna har jobb direkt efter examen.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |