Permalänk
Avstängd

Unreal Tournament

Ja, det heter inte "UT99", det heter inte "Unrealtournament 1" heller, det heter "Unreal Tournament".
Det första spel jag spelat online...sen jag fick det av en kompis, 1999!
Jag spelade singleplayerdelen, och var helt såld!
Sen ringde han, och frågade "har du inte provat online?"
"Va, online? vad är det?"
Så då fick jag fixxa modem...
28.8! Weeee! Jag var online!
Och blev dödad av alla rika barn, som hade ISDN.
Jag träffade väldigt många spelare, som, på den tiden, tillhörde dom bästa klaner som fanns på clanbase.
Och, blev kompis med en snubbe, som kallade sig för "Mr_Sweden".
Jag lärde mig rätt snabbt att man kunde få folk att skratta, genom att ha det vi idag kallar "script" för att säga nåt.
Så jag blev invitad till en liten Karlstadsklan, Mighty Killer Dwarfs, och det såg ju Mr_Sweden, så han pratade med mig, som registrerade sagda klan på clanbase, sen tror jag han visade mig hur man installerade teamspeak.
The rest is history!
MKD var väldigt bra, djävligt bra, men inte jag.
Jag och Rayden, en finsk spelare, blev ofta lämnad utanför träningsmatcher och cupmatcher...
Det hör till saken att Rayden också spelade med FIG, Finnish Instagib Gurus, den absolut bästa insta-klanen, men behövde få serversettings som passade hans lina, medans jag, bara var värdelös.
Så, efter att berömda Liquid, med taggen [_] när dom inte spelade aktivt, till taggen [~] när dom ville ha kul, lade ner, flyttade MKD's 1337 indolents till liquid.
Sen vet vi ju hur det gick, dom förlorade allt.
Själv blev jag registrerad som supporter till FIG, PMS, Finska landslaget i Unreal Tournament, och medlem i några väldigt duktiga klaner, och spelade fortfarande i dom, när, tyvärr, jänkarna inte ville betala för clanbase längre.
Bästa spelare jag mött/spelat med, genom dom åren:
Luxxiz
Nugglan
Mr_Sweden
Lucifer
Astra och hans bröder, och hans lillebror, Rickard.
DJ Emil
Istaria
Rayden
Loco
Preacher
Alla i porkflutes [00]
Alla i [PSI]
Och alla i -=WW=-
Hela PMS, och FIG.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Gamla goda tiden, lirade UT 1999-2007 var med i 2 claner först Alienclan (_@_)_ & sen i clan Wootabulous ~W¤0T~ .
Använde nicken "SKRUVIS" & "Freelancer".

Enda bilden jag har kvar från den tiden, tyvärr!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Kul att se denna topic!

Själv har jag spelat sedan 00 typ och spelar fortfarande. ^^
Jag har mest spelat camper/sniper mod där jag är med i EST (var tidigare med i WJF). Spelade lite insta också men blev aldrig riktigt bra.
Vi spelar fortfarande ligaspel. Tyvärr blev det lite meckigt när först Clanbase lade ner men sedan även Fragged Nations. Numera sköter vi det hela genom Facebook.

Alla gamla duktiga spelare inom vår mod har väl lagt av: DeMeo, Silver, Auerborn, Soulrain, D!o, Fish, etc.
Kul spel som förtjänar ett bättre öde.

Visa signatur

Fortron/Source Epsilon 700W, ASUS P8Z77-V Deluxe, Intel i5 3570K 3.4Ghz, MSi GeForce GTX 670 2GB GDDR5, Corsair 8GB DDR3 C8 1600Mhz Dominator, Samsung 830 SSD 256GB SATA, Seagate Barracuda ST2000DM001 64MB 2TB, Cooler Master Stacker 831
DELL U2311H Ultrasharp 23" WIDE TFT, Ducky Shine3 MX, Steelseries Sensei RAW

Permalänk
Medlem

Gammal goding har själv spelat UT
Undra om det inte en av dom bästa spelen lätt driven som attan man kunde ha dålig lina men spelet flöt fint ändå.

Var ute på en gammal dator för 4 år sen och då fans det ca 6 servrar att spela på hur det är i dag vet jag inte men är inte förvånad om det finns privata spel servrar uppe än

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

riktigt kult spel spelade det alltid för !!
vart sugen igår faktist när jag läste att det skulle komma ett nytt 2018 om jag fattade det rätt så jag laddade hem någon version av den vet dock inte vilken ?
https://www.epicgames.com/unrealtournament/ finns det att ta hem gratis
skoj som fan att kötta lite jävligt skönt ljud tycker jag det är också i spelet och på vapnen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hollowman71:

riktigt kult spel spelade det alltid för !!
vart sugen igår faktist när jag läste att det skulle komma ett nytt 2018 om jag fattade det rätt så jag laddade hem någon version av den vet dock inte vilken ?
https://www.epicgames.com/unrealtournament/ finns det att ta hem gratis
skoj som fan att kötta lite jävligt skönt ljud tycker jag det är också i spelet och på vapnen

Det som du laddat hem, är enligt mig, det bästa UT efter det första, känns mer som första UT än dom 3 andra (2003/2004/UT 3).

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Gamla goda tiden, lirade UT 1999-2007 var med i 2 claner först Alienclan (_@_)_ & sen i clan Wootabulous ~W¤0T~ .
Använde nicken "SKRUVIS" & "Freelancer".

http://hem.bredband.net/b148510/UT4.JPG
Enda bilden jag har kvar från den tiden, tyvärr!

Hmm, Wootaboulus kommer jag ihåg, undrar om inte jag spelat med folk därifrån i andra klaner, varit med i en del "only for fun"-klaner, t.ex KaJ (Kan antagligen Jäklas), och liknande.(Bland annat en internationell klan som hade ticker [0], men som jag glömt namnet på..)

Sen har jag ett svagt minne av att ha mött någon som kallade sig freelancer, kommer dock inte ihåg om det var insta eller nw, eller vilken typ av server.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

Tävlingsdatorn: Amd Athlon 700Mhz, 256Mb DDR (266?), ELSA GLADIAC Gforce2 ULTRA 64Mb DDR AGP
Född -80 Spelade aldrig på modem men på flertalet LAN.
Har också prövat den senare releasen man kan ladda ner från Epic games. Får tyvärr inte samma känsla.
Tänkte att jag skulle dra in XP i en gammal AMD Athlon64x2 6000+ och känna om man får samma feeling.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Avstängd

Kul nostalgitråd, jag fixade det igen till nya datorn.

Jag och brorsan lirade pro matcher på 90 talet.
Måste nog haft ihjäl minst två miljoner bottar också...
Minns fortfarande hur extremt jädra irriterande det var när man varit borta från matcherna någon vecka och det började kännas som man fått den berömda "sirapen" i handlederna och missade detdär lilla ögonblicken man borde tagit motspelaren...
Sedan satt man och övade sniper på 9999 bottar hela natten...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag har ett problem med UT GOTY och Unreal Gold, och det är att musen är väldigt seg, men har inte testat alla inställningar än.
Sen är det hopplöst att försöka få till en upplösning på en ny skärm, inte hittat rätt bredd X höjd som passar en 1920 X 1080 skärm.

Det är dock lika kul fortfarande, eller igen, beroende på hur man tänker.
Jag har fastnat på singleplayerbana 3, tror jag det är, den med rocketkärringen, bara för att jag inte får ordning på musen.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Kul nostalgitråd, jag fixade det igen till nya datorn.

Jag och brorsan lirade pro matcher på 90 talet.
Måste nog haft ihjäl minst två miljoner bottar också...
Minns fortfarande hur extremt jädra irriterande det var när man varit borta från matcherna någon vecka och det började kännas som man fått den berömda "sirapen" i handlederna och missade detdär lilla ögonblicken man borde tagit motspelaren...
Sedan satt man och övade sniper på 9999 bottar hela natten...

Spelade med 2 bröder på den tiden....dom låter som du och din bror

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Gamla goda tiden, lirade UT 1999-2007 var med i 2 claner först Alienclan (_@_)_ & sen i clan Wootabulous ~W¤0T~ .
Använde nicken "SKRUVIS" & "Freelancer".

http://hem.bredband.net/b148510/UT4.JPG
Enda bilden jag har kvar från den tiden, tyvärr!

Ojojojojoj, vilken bild! Känner igen dom flesta nicken där! Inte SKRUVIS dock

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patteSatan:

Spelade med 2 bröder på den tiden....dom låter som du och din bror

Vore kul om det vore, men jag tror inte det var samma,
Hette någonting liknande mitt nuvarande men med U, brorsan var Alpha någonting...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Vore kul om det vore, men jag tror inte det var samma,
Hette någonting liknande mitt nuvarande men med U, brorsan var Alpha någonting...

Spelade med en kille som kallade sig Astra, som var med i en sjuhelvetes massa klassiska klaner, och hans lillebror, som heter Rickard, men jag har glömt hans UT-nick

Har för mig Astra var med i Foundation, [F], sen alldeles får många andra klaner....

Jag jobbade ett tag på ett internetcafé i Sundsvall, och tog med mig en USB-sticka med UT på, och Lars Jonzon, killen som var ansvarig för den lilla "dataparken" började berätta om när han spelade...det visade sig att han spelat med [F], och han berättade riktigt nördiga saker, som att han byggde en pedal, kopplad till en digital klocka, som räknade ner till nästa gång den powerup han tog, spawnade igen.. :DDD

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patteSatan:

Spelade med en kille som kallade sig Astra, som var med i en sjuhelvetes massa klassiska klaner, och hans lillebror, som heter Rickard, men jag har glömt hans UT-nick

Har för mig Astra var med i Foundation, [F], sen alldeles får många andra klaner....

Jag jobbade ett tag på ett internetcafé i Sundsvall, och tog med mig en USB-sticka med UT på, och Lars Jonzon, killen som var ansvarig för den lilla "dataparken" började berätta om när han spelade...det visade sig att han spelat med [F], och han berättade riktigt nördiga saker, som att han byggde en pedal, kopplad till en digital klocka, som räknade ner till nästa gång den powerup han tog, spawnade igen.. :DDD

Då var det inte vi, men jag pluggade i Sundsvall på den tiden och bodde i studentlya där, så nära...
Kan ju ha träffat er... (*host*)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Då var det inte vi, men jag pluggade i Sundsvall på den tiden och bodde i studentlya där, så nära...
Kan ju ha träffat er... (*host*)

Krangparty någon gång medans du pluggade i S-vall?

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd

Omfg, var du en av dom som spelade Ut2003?
Jag satt klistrad framför stora skärmen...kommer ihåg att nån bodde i Haga, i S-vall
Sen tyckte jag det var lite beige att göra alla motståndare till muppar (den där teamcolor modden alla "1337" spelare använde...)

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patteSatan:

Omfg, var du en av dom som spelade Ut2003?
Jag satt klistrad framför stora skärmen...kommer ihåg att nån bodde i Haga, i S-vall
Sen tyckte jag det var lite beige att göra alla motståndare till muppar (den där teamcolor modden alla "1337" spelare använde...)

Vi höll till på Ganlo lyan, men körda från olika platser då.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament serien, typ det enda serie/spel jag spelat online. Tål inte taktiska/modern warfare shooters, CS är väldigt kul att titta på men spela, usch!!! Föredrar twitch shooter gameplay där man överlever desto mera kaotiskt och sporadiskt du rör dig runt banorna än att campa i något hörn.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RPGWiZaRD:

Unreal Tournament serien, typ det enda serie/spel jag spelat online. Tål inte taktiska/modern warfare shooters, CS är väldigt kul att titta på men spela, usch!!! Föredrar twitch shooter gameplay där man överlever desto mera kaotiskt och sporadiskt du rör dig runt banorna än att campa i något hörn.

Litet underskattat idag, om man ser till riktigt gamla spel, typ 70-80 tals spel så var de ofta ganska simpelt gjorda tog i snitt kanske tre-fyra veckor att göra ett "hoppspel" tex de flesta hade inte ens någon riktig story i egentlig mening, typ bara banka och slå samt inte missa plattformen, men många av dem är fortfarande roliga att spela därför att man träffat rätt på känslan, skall man göra ett modernt spel som dessutom är snyggt så ställer det helt andra krav och massor med detaljer måste stämma, det är nog näst intill omöjligt i dagsläget att få till ett modernt spel lika roligt gång efter gång man kör utan en enorm arbetsinsats, som dessutom alltid skall stressas fram idag, på 90 talet fick spelen ta den tid de tog att göra bra, många äventyrs spel och liknande som fortfarande håller och fått kultstatus tog mer än tio år att utveckla innan de släpptes. Försöker man få till samma sak på mindre än halva den tiden blir resultatet lidande oavsett vilken budget man har vad det ser ut.

Jag tror att spelbranchen generellt behöver varva ned något idag och en nytändning vad gäller passion och personligt engagemang i spelen om de skall bli riktigt bra igen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Litet underskattat idag, om man ser till riktigt gamla spel, typ 70-80 tals spel så var de ofta ganska simpelt gjorda tog i snitt kanske tre-fyra veckor att göra ett "hoppspel" tex de flesta hade inte ens någon riktig story i egentlig mening, typ bara banka och slå samt inte missa plattformen, men många av dem är fortfarande roliga att spela därför att man träffat rätt på känslan, skall man göra ett modernt spel som dessutom är snyggt så ställer det helt andra krav och massor med detaljer måste stämma, det är nog näst intill omöjligt i dagsläget att få till ett modernt spel lika roligt gång efter gång man kör utan en enorm arbetsinsats, som dessutom alltid skall stressas fram idag, på 90 talet fick spelen ta den tid de tog att göra bra, många äventyrs spel och liknande som fortfarande håller och fått kultstatus tog mer än tio år att utveckla innan de släpptes. Försöker man få till samma sak på mindre än halva den tiden blir resultatet lidande oavsett vilken budget man har vad det ser ut.

Jag tror att spelbranchen generellt behöver varva ned något idag och en nytändning vad gäller passion och personligt engagemang i spelen om de skall bli riktigt bra igen.

Med risk för att spåra tråden i en oönskad riktning, så tror jag det handlar om att dagens spel tenderar att hålla i handen för mycket utan att lämna något åt spelaren, och att man i någon missriktad önskan velat göra spelen, som ju faktiskt ändå är någon slags verklighetsflykt, mer verklighetstrogna ur vissa aspekter.

Doom 2016 når väl kanske inte hela vägen fram, men är ett väldigt bra exempel på att det går att göra ett modernt spel med samma spelglädje som de gamla spelen bjöd på. Receptet är väldigt enkelt: fart och fläkt i ett ständigt ökande tempo, utan onödigt och dumförklarande handhållande, hela vägen genom spelet.

Det finns en serie youtubevideos som illustrerar problemet på ett jäkligt bra vis, här är den första, länkar till de andra i descriptionen. Klart sevärda allihopa

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Jo, det finns ju en del exempel, men om vi tar tex Bethsedaspelan i kronologisk ordning så känns det som mindre och mindre djupt engagemang i själva plattformen i de senare jämfört med de tidigare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det finns en serie youtubevideos som illustrerar problemet på ett jäkligt bra vis, här är den första, länkar till de andra i descriptionen. Klart sevärda allihopa

Fasen vilken bra video hörredu. Sätter fingret på mycket som sabbar dagens spel. Som någon annan var inne på tidigare i tråden så är dagens spel helt inriktade på att hålla handen och snitsla en bana istället för att designa spelet för att spelaren ska utforska själv. Spelen idag har ofta armeer av producenter men är helt livlösa pga spelets design. Gamla spel var ofta linjära så att säga men man tyckte inte att det var något fel med det för man fick möjligheterna att tackla banorna på sitt egna sätt. Dagens spel är kanske mindre linjära men känns jäkligt mycket trängre det till trots pga det tidigare designade sättet du ska angripa varje del av spelet.

Här är en annan video som tar upp lite samma sak som jag tyckte var intressant:

Thief vs. AAA Gaming

En sak som jag tycker verkligen är ett bra exempel på hur moderna spel fungerar är, som videon ovan tar upp, Thief: The Dark Project från ca 2000 jämfört med Thief från ca 2017. I första spelet kunde man skjuta en rope arrow på alla träytor och sedan klättra upp. I nya Thief kan man bara skjuta rope arrows på specifika punkter i spelet, som så klart är highlightade att där ska man skjuta rope arrows för att ta sig vidare i banan. Så jävla dåligt. Det finns ingen idé med att själv komma fram till hur man ska ta sig an leveln utan allt är redan utstakat för dig och du ska följa designerns hand till punkt och pricka. En annan sak är kartor för spel. I nya spel är kartorna 100% utförliga och visar precis var du är i banan, var du ska och ofta vilken väg du ska ta för att ta dig dit. Det rycker ju bort all anledning till egen utforskning eller företagande för hur man ska ta sig till platsen man ska till. Här ska man dock nog notera att moderna spel många gånger har mycket större kartor än gamla spel vilket gör det svårare att navigera med enbart en karta utan highlights. Men det känns ju förbannat speligt med ikoner för allt möjligt i leveln.

Jaja, finns mycket att säga om detta men jag får nog stanna här för att inte börja yra för mycket i en tråd om UT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Jag har ett problem med UT GOTY och Unreal Gold, och det är att musen är väldigt seg, men har inte testat alla inställningar än.
Sen är det hopplöst att försöka få till en upplösning på en ny skärm, inte hittat rätt bredd X höjd som passar en 1920 X 1080 skärm.

Det är dock lika kul fortfarande, eller igen, beroende på hur man tänker.
Jag har fastnat på singleplayerbana 3, tror jag det är, den med rocketkärringen, bara för att jag inte får ordning på musen.

Hade själv problem med musen när jag installera UT GOTY från GOG, fixade in en alternativ RENDERER:
https://steamcommunity.com/app/13240/discussions/0/5407354265...
Tror inte de var exakt denna som ovan, men om du söker lite på "Unreal tournament renderer".
Myckte info om: http://www.cwdohnal.com/utglr/

Så har du nog löst de mesta

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, det finns ju en del exempel, men om vi tar tex Bethsedaspelan i kronologisk ordning så känns det som mindre och mindre djupt engagemang i själva plattformen i de senare jämfört med de tidigare.

Absolut. Skyrim och Fallout 4 räddades väl i princip av att miljöerna är såpass vackra att det blir ganska givande att bara turista runt i dem, utan att spelen i övrigt har något större djup. Utan den aspekten hade de varit klart sämre spel än tidigare iterationer i serien. Personligen tycker jag Morrowind var någon slags kulmen, där tekniken inte längre satte begränsningar som i de tidigare iterationerna, men fördumnings/konsolifieringstendenserna ännu inte hade hunnit fatta grepp.

Skrivet av hypermode:

Fasen vilken bra video hörredu. Sätter fingret på mycket som sabbar dagens spel. Som någon annan var inne på tidigare i tråden så är dagens spel helt inriktade på att hålla handen och snitsla en bana istället för att designa spelet för att spelaren ska utforska själv. Spelen idag har ofta armeer av producenter men är helt livlösa pga spelets design. Gamla spel var ofta linjära så att säga men man tyckte inte att det var något fel med det för man fick möjligheterna att tackla banorna på sitt egna sätt. Dagens spel är kanske mindre linjära men känns jäkligt mycket trängre det till trots pga det tidigare designade sättet du ska angripa varje del av spelet.

Här är en annan video som tar upp lite samma sak som jag tyckte var intressant:

Thief vs. AAA Gaming

En sak som jag tycker verkligen är ett bra exempel på hur moderna spel fungerar är, som videon ovan tar upp, Thief: The Dark Project från ca 2000 jämfört med Thief från ca 2017. I första spelet kunde man skjuta en rope arrow på alla träytor och sedan klättra upp. I nya Thief kan man bara skjuta rope arrows på specifika punkter i spelet, som så klart är highlightade att där ska man skjuta rope arrows för att ta sig vidare i banan. Så jävla dåligt. Det finns ingen idé med att själv komma fram till hur man ska ta sig an leveln utan allt är redan utstakat för dig och du ska följa designerns hand till punkt och pricka. En annan sak är kartor för spel. I nya spel är kartorna 100% utförliga och visar precis var du är i banan, var du ska och ofta vilken väg du ska ta för att ta dig dit. Det rycker ju bort all anledning till egen utforskning eller företagande för hur man ska ta sig till platsen man ska till. Här ska man dock nog notera att moderna spel många gånger har mycket större kartor än gamla spel vilket gör det svårare att navigera med enbart en karta utan highlights. Men det känns ju förbannat speligt med ikoner för allt möjligt i leveln.

Jaja, finns mycket att säga om detta men jag får nog stanna här för att inte börja yra för mycket i en tråd om UT.

Jo, skulle också kunna yra loss hur mycket som helst om detta, men nöjer mig av respekt för TS att bara konstatera att jag instämmer till fullo, och att du verkligen sätter en femetta med ordvalet snitslad bana

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaput:

Absolut. Skyrim och Fallout 4 räddades väl i princip av att miljöerna är såpass vackra att det blir ganska givande att bara turista runt i dem, utan att spelen i övrigt har något större djup. Utan den aspekten hade de varit klart sämre spel än tidigare iterationer i serien. Personligen tycker jag Morrowind var någon slags kulmen, där tekniken inte längre satte begränsningar som i de tidigare iterationerna, men fördumnings/konsolifieringstendenserna ännu inte hade hunnit fatta grepp.

Jo, skulle också kunna yra loss hur mycket som helst om detta, men nöjer mig av respekt för TS att bara konstatera att jag instämmer till fullo, och att du verkligen sätter en femetta med ordvalet snitslad bana

Morrowind är fortfarande oöverträffat tycker jag, just på grund av detta.

UT Tournament är väl mer som en dynamisk match där man i princip inte har någonting alls utstakat i förväg, antagligen därför det också fortfarande är kul att lira.Det är ganska svårt att ta pokalerna även i SP och man får verkligen jobba för dem första gången...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niivpzi:

Hade själv problem med musen när jag installera UT GOTY från GOG, fixade in en alternativ RENDERER:
https://steamcommunity.com/app/13240/discussions/0/5407354265...
Tror inte de var exakt denna som ovan, men om du söker lite på "Unreal tournament renderer".
Myckte info om: http://www.cwdohnal.com/utglr/

Så har du nog löst de mesta

Hittade denna DX10 renderer...ska testa den ett tag
D3D DX10

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

OMG jag älskade UT(99)! Ett spel jag var helt okej på. Han inte lira mer än solo dock. Blev dock ofta kickad för jag var för "bra". Älskar det spelt och hoppas nmya UT remaken kan återuppliva det jag älskade av UT(99).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Jag har ibland haft problem med att det hakar sig i början och går skitsegt på senare windowsversioner, typ 98 och framåt, men det skall finnas tekniskt uppdaterade versioner idag av originalet.
(Skall själv testa den när jag får tid... se om det skiljer i samband med installationen).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av patteSatan:

Hittade denna DX10 renderer...ska testa den ett tag
D3D DX10

Fungerade det?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7