Permalänk

begdator för 4-5 tusen

Tjenare
Jag letar efter en begagnad dator för 4-5 tusen som klarar gta 5 den behöver inte va jättebra i grafiken men den ska klara det utan lagg kom gärna med förslag på delar som jag ska kolla efter i annonserna

Permalänk
Skrivet av AddeMandel:

Tjenare
Jag letar efter en begagnad dator för 4-5 tusen som klarar gta 5 den behöver inte va jättebra i grafiken men den ska klara det utan lagg kom gärna med förslag på delar som jag ska kolla efter i annonserna

så du letar datordelar.. ja nån Intel i5/i7 3-4:gen LGA1155 / LGA1150 socket moderkort. ddr3 minne.
SSD/hårddisk skulle jag köpt nytt.

grafikkort får du googla på vad som är okej eller länkar på vad du tänkt.

brukar du handla en del på blocket/tradera?
denna guide funkar på blocket/tradera också.
https://www.sweclockers.com/artikel/20347-handla-sakert-i-swe...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tack för svaret jag brukar kolla på blocket och det låter ju som rätt vettiga dator komponenter

Permalänk

Tror du att en i5 4460 funkar med 8gb ram ddr3.
Hittade nämligen en dator i närheten av mig för 1200 då medföljer inte grafikkortet men allt annat finns med

Permalänk
Skrivet av AddeMandel:

Tror du att en i5 4460 funkar med 8gb ram ddr3.
Hittade nämligen en dator i närheten av mig för 1200 då medföljer inte grafikkortet men allt annat finns med

Några hårddiskar som följer med ?
Bara den processorn går väl för typ 400-700 på tradera.

Permalänk
Medlem

skulle säga dator med intel i5/i7 3xxx eller 4xxx samt ett rx480/gtx 970 borde va fullt nåbart i den budgeten utan problem. dock så krävs det tålamod! och inte nappa på första bästa

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Det följer med en 128 gb ssd och en 1tb hdd.
Jag förstår att man inte ska nappa på första bästa men har kollat runt ett tag innan ja startade den här tråden och den har varit den bästa inom min budget hittils

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AddeMandel:

Tack för svaret jag brukar kolla på blocket och det låter ju som rätt vettiga dator komponenter

Kolla inte på Blocket..oftast oseriösa säljare..

Kolla in Facebook, där finns bra köp och sälj för PC-komponenter.

https://www.facebook.com/groups/swetrade/

Även här på Sweclockers finns med bra säljare.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeMandel:

Det följer med en 128 gb ssd och en 1tb hdd.
Jag förstår att man inte ska nappa på första bästa men har kollat runt ett tag innan ja startade den här tråden och den har varit den bästa inom min budget hittils

För 1200 en komplett dator med i5-4460 ssd, och allt det där så skulle jag säga KÖP. Sen räcker det att hitta ett vettigt beg grafikkort och ev ett nytt nätagg beroende på hur bra det är som sitter i.
1200kr nytt räcker ju knappt till en hårddisk och ett chassi så.

Permalänk
Skrivet av AddeMandel:

Det följer med en 128 gb ssd och en 1tb hdd.
Jag förstår att man inte ska nappa på första bästa men har kollat runt ett tag innan ja startade den här tråden och den har varit den bästa inom min budget hittils

Låter faktiskt som en bra deal bara allt funkar. Sen köp till ett exempelvis gtx 970 för typ 1500 kr.

Permalänk

Ni som tycker att jag ska köpa den och har lite erfarenhet av blocket hur stor är risken att jag stöter på en som inte är så seriös

Permalänk
Skrivet av AddeMandel:

Ni som tycker att jag ska köpa den och har lite erfarenhet av blocket hur stor är risken att jag stöter på en som inte är så seriös

beror på hur du tänkt köpa datorn ? att ex: swisha in pengar till en okänd person är aldrig säkert spelar inte så stor roll om du pratat med säljaren, dom som lurar och bedrar andra på pengar är ju oftast väldigt bra på att just få dig säker på att dom "går att lita på"

har du läst länken på hur man handlar (min första kommentar)

har du fått personens namn, telefonnummer, så kan du ju googla på se om du hittar nånting..
med datorer så är det alltid en chansning om du inte själv kan testa datorn hemma hos säljaren.
har du inte råd att bli av med 1200kr så avstå hellre.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Ok tack för svaren men jag avstår på datorn

Permalänk
Skrivet av AddeMandel:

Ok tack för svaren men jag avstår på datorn

Alltid en risk att köpa grejor begagnat men om den är nära är det väl bara o slå en pling till honom o fråga om du får komma o kolla på den? Testa o starta upp den lyssna så att den låter normalt. Kolla så att komponenterna i datorn stämmer med vad han angivit o sen ge han pengar kontant om allt stämmer och känns bra annars tacka nej.

Permalänk
Medlem

Ursäkta jag lånar tråden lite. Är också i tankarna att köpa en dator begagnad (dock ej av någon jag känner).

- Vad skulle ni ge för nedan dator begagnad (inköpt slutet av 2016)
- Vad tycker ni om riggen? Skulle för mig endast vara avsedd för gaming
- Framtidssäker? Om uppgradering behövs (inom säg 1-3 år) är det främst CPU, RAM antar jag? Något annat?

Dator:
*ASUS Z170I PRO GAMING
*MSI GeForce GTX 1070 8GB Aero OC
*Samsung 750-Series EVO 500GB
*Fractal Design Define Nano S
*Corsair RM550x 550W
*Intel Core i5 6500 3.2 GHz 6MB
*be quiet! Pure Rock
*Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance

Skärm:
*Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS