Spelintresserade i Borås området?

Permalänk
Medlem

Spelintresserade i Borås området?

Så jag är nyseparerad och nyinflyttat till Sjöbo, Borås.

Undrar om det finns andra av båda kön som är spelintresserade från främst Borås här?

Jag ser helst att ni är över 18, då jag själv är 45 nu!

Då jag har haft sambo en del år är jag inte riktigt med i alla spel, dock helt borta är jag inte ändå, tidigare har jag spelat endel från Battlefield serien, började med BF1942 och endel av dom senare.

Spelade CS första året det fanns, men som alla vet det är MÅNGA år sedan, hadde ett uppehåll efter det o kom tillbaka, men det var omöjligt komma inn i spelet igen...så det är inget för mig nu mera

Sedan gillar jag Civilization 5, provat 6'an men då jag är lat går jag tillbaka till 5'an så jag slipper tänka ;D

O endel andra spel..

Vill bli känd med andra som har liknande inträssen, i det här fallet pratar jag om pc o spel förstås

Skrivfel? Kanske inte så konstigt, är norsk, fast bott några år i Sverige.

Skulle varit kul att mötas för ta en öl eller 3, kaffe, eller goda gamla LAN'a lite någon gång det passar för alla.

Skulle det här inte passa på forumet får vilka moderator som orkar radera det, ev. flytta det till rätt plats

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Vad gäller pc-spel tror jag att det klart lättaste är att leta efter online-vänner. Men om du föredrar IRL skulle jag tipsa om att kanske överväga brädsspelsklubbar. Brukar finnas minst en i varje stad som är öppen för alla.

Permalänk

Hur slutade du upp i hålet Borås? Haha!

Vet ej om Armagedon fortfarande håller på? Väldigt bra spelförening när jag var ung, kanske skulle vara något för dig! Är lite sugen jag med nu haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Hur slutade du upp i hålet Borås? Haha!

Vet ej om Armagedon fortfarande håller på? Väldigt bra spelförening när jag var ung, kanske skulle vara något för dig! Är lite sugen jag med nu haha

Väl låt oss säga det bara blev så

Jo spelande har jag inte slutat med, har fortfarande polare som spelar där jag är från i Norge, fast dom är upptagne med sitt som dom flesta andra, o vi har inte haft möjligheten än att spela, vi brukte köra teamspeak på början av 2000 talet, nu hörer jag dom har gått över till Discord.

Men det är klart det fungerer ju bara starta något spel som typ Battlefield o bara joina ngn server, men vore kul om man traff på rätta folket som vill spela.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Hur slutade du upp i hålet Borås? Haha!

Vet ej om Armagedon fortfarande håller på? Väldigt bra spelförening när jag var ung, kanske skulle vara något för dig! Är lite sugen jag med nu haha

Vad är fel med Borås?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Hej där!
Är själv boråsare i din ålder Roosterx. Brädspelsförening som nämnts i tråden har jag själv funderat på men bara blivit en fundering.
Spelar nu förtiden mest POE...

För övrigt ser jag inte något fel med Borås, förutom att det var lugnare och bättre förr.
Bor för övrigt 2mil utanför Borås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Vet ej om Armagedon fortfarande håller på? Väldigt bra spelförening när jag var ung, kanske skulle vara något för dig! Är lite sugen jag med nu haha

En kollega är aktiv medlem i Armagedon, så visst är det aktivt. Har tyvärr ingen bättre koll på Borås i sig även om jag arbetat där några månader nu, bor trots allt 4 mil bort och har tidigare dragit mig åt Göteborg.

Vill du hitta en spelförening så kan du alltid tag en kik hos Sverok. Tekniskt sett ett "ungdomsförbund" men det berör egentligen bara vilka medlemmar som är giltliga för föreningsbidrag, i verkligheten så finns det medlemmar i alla åldrar. Kolla på deras spelkarta och se om du hittar något intressant. Gick in och snabbt kollade, verkar finnas strax över 50 föreningar registrerade bara i Borås där en del säkerligen håller på med PC spelande.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.