Permalänk
Melding Plague

Roccat Leadr

Kringutrustningstillverkaren Roccat äntrar återigen testlabbet. Denna gång handlar det om företagets senaste mus Leadr, en trådlös modell med en myriad av knappar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kenneth börjar lite smått låta som Jonas.

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte överge trådansluten än, gillar inte tanken på att bli överraskad när batteriet tar slut.
En gång trådkramare, alltid trådkramare

Permalänk
Skrivet av Kvistarn:

Kommer nog inte överge trådansluten än, gillar inte tanken på att bli överraskad när batteriet tar slut.
En gång trådkramare, alltid trådkramare

Överraskad lär du inte bli då alla bättre möss har en blinkande lampa eller liknande som varnar när det bara är några timmars batteritid kvar. Jag körde trådat länge med, men bytte för några år sedan. Nu skulle jag aldrig byta tillbaka.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

köpte denna precis på rea för 900kr! helt fantastisk mus. Inget problem med batteritiden eftersom man lägger den i dockan över natten, smidigt som fan.

Har inte haft mus med så många extraknappar förut och nu kan jag inte leva utan det. Behöver inte binda allt till tangentbordet så man inte når hälften

Permalänk
Medlem

Bra recension.
Har själv små händer, tveksam om den skulle funka. är dock sugen på en trådlös men de få som finns som funkar bra är inte i min passform ännu.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Behöver man ens tangentbord med så många knappar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Finns det nå andra möss med samma dockningsladdning? Helst utan 2 miljoner knappar?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Kommer nog inte överge trådansluten än, gillar inte tanken på att bli överraskad när batteriet tar slut.
En gång trådkramare, alltid trådkramare

Min g900 börjar blinka när det är ca 5 timmar kvar. Mycket tid för en eller två dagar...eller en kväll. Litet batteri i möss så en toapaus på 10 min och den har laddat in 2 timmar till.
När batteriet väl är slut (vilket inte har hänt mig då jag tröttnar på blinkandet efter 2-3 timmar) så är det en helt vanlig sladdmus i någon timme.

7-8 dagar är en bra tid för en mus att ta slut på...vilket är ca 30 timmar aktivt användande.
Då har man glömt när man laddade den senast och blir inte förbannad på att det tar slut hela tiden. I skrivande stund så är det 28% kvar och ca 9 tim så den börjar väl klaga imorgon eftermiddag. När laddade jag den senast..........jag ve......någon gång i jul tror jag

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Trevlig recension!

Lite väl saftig prislapp för att ens överväga köp för min del. Kanske riktad för professionellt bruk?

Permalänk
Medlem

Jag har själv både g900 och g703. Älskar dom och skulle aldrig någonsin gå tillbaka till trådat.. Hade även trådlös generationen innan..
Känna som att vissa fortfarande är skeptiska och tror trådlös är som det var 10 år sedan.. Svar : nej

Priset är I regel så de kostar numera med bra möss känns det som.. Trådlösa då. Tror båda mina logitech möss legat runt 1600 eller mer vid lansering men man lyckas alltid hitta dom för tusenlappen om man har lite is i magen och har koll på reor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fastän den är inställd på att visa RGB ljuset med batterikapaciteten så funkar det ändå inte.
Samma med dockan då den har sina 4 bars som ska visa batteriet vilket inte heller funkar. Rätt var det är så sitter man där utan batteri i musen.

Riktigt besviken på en såpass dyr mus.

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Bästa musen jag använt, gick från en Logitech G900 som jag lämnade tillbaka efter några veckors användning, vet inte om jag fick ett måndagsexemplar men hade ofta problem med desync och lagg. Roccat Leadr har varit felfri under de två månader jag använt den, det enda jag stört mig på är att området där tummen vilar är lite för tight och resulterade i missklick i början tills jag vande mig. Värt att poängtera att jag har rätt stora händer. Dockningen är underbar, bara att hänga musen och så laddas den utan att behöva trixa med kablar fram och tillbaka. Spelar FPS och rollspel och musen funkar galant för det. Massor av knappar att programmera för Battlegrounds exempelvis.