Permalänk
Medlem

Duger 4g till mina ändamål?

Har fiber i min villa jag bor i stockholm nu men ska flytta och det verkar som att kopparnätet där våran nya villa är nedmonterat och måste tyvärr använda mobilt bredband tills fiber är installerat.

Är 4g internet stabilt nog att kunna spela wow,cs:go,pubg utan att det laggar/dcar?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat wow på 3g via mobilen för några år sen. Funkade hur bra som helst:) hur cs å pubg funkar vet jag dessvärre inte. Skulle tro att det är mer ms känsligt men är det bra 4g mottagning borde det funka:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackanQ:

Har fiber i min villa jag bor i stockholm nu men ska flytta och det verkar som att kopparnätet där våran nya villa är nedmonterat och måste tyvärr använda mobilt bredband tills fiber är installerat.

Är 4g internet stabilt nog att kunna spela wow,cs:go,pubg utan att det laggar/dcar?

"mjaäe" är väl det bästa svaret jag kan ge.

Beror helt på täckningen, och hur många som är uppkopplade. Största problemet brukar vara att man bara har ett visst antal GB per månad.

Sedan brukar ping vara högre, och brukar inte vara helt stabilt. "brukar" är dock nyckelordet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av logrell:

Jag har spelat wow på 3g via mobilen för några år sen. Funkade hur bra som helst:) hur cs å pubg funkar vet jag dessvärre inte. Skulle tro att det är mer ms känsligt men är det bra 4g mottagning borde det funka:)

Skickades från m.sweclockers.com

Aight stabil uppkoppling eller? dvs inga dc's stup i kvarten

Skrivet av Haptic:

"mjaäe" är väl det bästa svaret jag kan ge.

Beror helt på täckningen, och hur många som är uppkopplade. Största problemet brukar vara att man bara har ett visst antal GB per månad.

Sedan brukar ping vara högre, och brukar inte vara helt stabilt. "brukar" är dock nyckelordet.

Aa vet det. Wow är inte så ping känsligt såvida vi inte snackar 200-400ms stabilt. Det är lite ute på landet så med ett fåtal hus så i en liten ort så lär ju inte vara överbelastat. Net1 hade ngt erbjudande med nästintill obegränsad surf.

Permalänk
Medlem

Kör 4g och jag tycker inte det är något större problem, en finess som kan hjälpa med stabiliteten är att kunna låsa vilket frekvensband man vill använda. Bor på landet så för mig funkar 800-900 mhz bäst, men om router fick välja så sitter jag på 1800-1900 bandet med dålig mottagning.

Permalänk
Medlem

Kör på 4G idag, det går bra och sitter på ca 50ms MEN, det är oerhört känsligt med att ha flera laster samtidigt - kan t.ex. inte lyssna på Spotify medans jag spelar LoL, då ligger det på 350ms. M.a.o. så går det, men det är långt ifrån optimalt.

Mvh

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Avstängd

Instämmer i att sammanfattningsvis så, ja det går, men man ruttnar rätt fort på det (åtminstone tröttnade jag rejält på 4G lösningarna redan första veckan...).

Segt som helskotta dessutom om man behöver göra tyngre uppgraderingar av spel och annat, tog flera timmar att ladda hem en uppdatering på 20 gig tex vilket jag anser inte vara i närheten av acceptabelt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Har du en modern telefon kan du ju alltid testa det några veckor och köra från telefonen och se vad du tycker, det är nog det vettigaste sättet att bilda dig en korrekt uppfattning utifrån dina behov utan att lägga ned en massa pengar på grejer som kanske inte fungerar, så gjorde jag.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Net1 ska man passa sig för om man är någorlunda sugen på att få ut bra hastigheter - jag tror att de stryper hastigheten till några Mb/s nämligen. Det går inte att få ut mer än ex 7 Mb/s.

Tele2 har ett unlimited mobilabonnemang som funkar prima att trycka i modem/router/telefon och den lösningen kör jag. 499:- per månad och man behöver inte tänka på att förbruka för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MackanQ:

Aight stabil uppkoppling eller? dvs inga dc's stup i kvarten

Extremt sällan/aldrig

Skickades från m.sweclockers.com