Köpråd till speldator för cirka 10k

Permalänk

Köpråd till speldator för cirka 10k

Min kompis har suttit på en burk med en nvidia 7800 gt och han tycker nu att det är tid för en uppgradering typ den här sekunden. Hur mycket mer kan man få för pengarna om man bara väntar ett par dagar till mellandagsrean? Han fick nyss sin första löning och har en budget på runt 10k plus minus ett par tusen.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att sia om, men i den prisklassen gör det mkt om saker bara är lite nersatta så jag skulle vänta. Ha ett extra öga på bra rabatter på då de är en stor del av budgeten:
Grafikkort - GTX1060 / RX580
CPU: R5 1600 el. R5 1600X / I5 8400 el. I5 8600K
RAM: 8/16GB

Permalänk

Dator skeppad och klar 8900

Lista: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3549394&view=b

Är detta en duglig kombination av grejer?
Försökte få ihop en så billig dator jag hitta med iallafall ett 1060 och komponenter som inte verkar vara för opålitliga. Tipsa gärna om bättre alternativ.

Ram minnen verkar ha gått upp till dubbla priset under ett år och jag såg inget bra 1 st 8 gb minne om nu ens dessa minnen är bra.

Permalänk
Medlem

@HarIngetBraAnvändarnamn: Ser bra ut. Sen kanske du behöver windows om du inte har det sen tidigare.

Permalänk
Skrivet av Laktos:

@HarIngetBraAnvändarnamn: Ser bra ut. Sen kanske du behöver windows om du inte har det sen tidigare.

De ä så bra att jag kan få en kopia via mitt universitet har jag för mig. Fungerar nog annars kan man boota ett fint liten Linux distro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarIngetBraAnvändarnamn:

Lista: https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3549394&view=b

Är detta en duglig kombination av grejer?
Försökte få ihop en så billig dator jag hitta med iallafall ett 1060 och komponenter som inte verkar vara för opålitliga. Tipsa gärna om bättre alternativ.

Ram minnen verkar ha gått upp till dubbla priset under ett år och jag såg inget bra 1 st 8 gb minne om nu ens dessa minnen är bra.

Minnena du har valt kostar 300 extra om du köper från en pålitlig affär, new dator verkar vara lite av ett fusk-företag. Antingen går du över budget eller så får du titta på billigare minnen.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Hedersmedlem

@HarIngetBraAnvändarnamn *Trådar sammanfogade i enlighet med §3.3 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av kribol01:

Minnena du har valt kostar 300 extra om du köper från en pålitlig affär, new dator verkar vara lite av ett fusk-företag. Antingen går du över budget eller så får du titta på billigare minnen.

Ja det räknade jag med men de är de verkar fortfarande vara billigast, sortera efter lagerstatus och lista efter lagerpris. Sen eftersom jag inte kör några servrar så räcker nog 8gb så kan sälja ena till en polare som ska bygga en dator med.

Skickades från m.sweclockers.com