Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Vi kommer att sammanfatta det viktigaste från streamen och presentera mer utförligt?

Låt mig passa på att fråga er om det är enklaste att lägga på 200 på pledge för vit? Finns kanske bättre lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Har jag förstått det rätt nu? Att vitt kommer vara ett alternativ, mot en merkostnad på 200kr per spöke? Definitivt intressant. Nu kliar det extra i köptarmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har jag förstått det rätt nu? Att vitt kommer vara ett alternativ, mot en merkostnad på 200kr per spöke? Definitivt intressant. Nu kliar det extra i köptarmen.

Jag smällde på +200kr direkt.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Icte:

Tycker att det ser väldigt bra ut! Jag antar att Founder's Edition/kort med referenskylare passar utan några som helst problem/anmärkningar/krav på tophat?

Absolut! De är ju pyttesmå!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Reiker:

En lösning på att köpa till den vita färgen vore att lägga in det som ett köp i den kommande webshoppen där man även kan komplettera med hattar till sitt kickstarter-köp. Jag lutar själv mot att köra på den vita färgen, men jag vill först se bra bilder på de olika alternativen så man vet vad man får. Ni målar in er lite i ett hörn nu när ni ändrar alla färger, vilket innebär att det idag inte finns något man kan titta på som överensstämmer med den färdiga produkten (inte ens recensionsexemplaren ni skickat ut).

Personligen tror jag helsvart(färgen ni har idag) och helvit kommer vara de populäraste färgerna då de är lättast att matcha med sin övriga rigg och inredning i hemmet. Den tredje färgen, naturlig aluminium alá klassisk Macbook Pro är också tidlös och kommer alltid fungera. Är det verkligen så många som vill ha Space Grey? För mig känns det som en dålig färg att matcha med allt och troligvis bara trendigt just nu när den är "ny och fräsch" från Apple, men det är min åsikt.

- Ash (den "svarta") har inte ändrats, den har alltid varit nästan svart, dock är våra prover som vi har nu helt svarta.

- Natur blir något mindre ljus/vit i färgen med en grundare blästring

- Arctic är den vita blankare varianten

Vi behöver landa i hur vi på bästa sätt löser prisskillnaden med den vita utan att skapa kaos och stress. Att lösa det genom webb-shop är en god idé. Dock kommer vi behöva veta ungefärliga volymer innan webb-shoppen är på plats... så en survey kan vara lösningen för att beställa tillräckligt många av varje finish.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av sliftw:

@PaChalski: Vilken "LP 90 degree PCIe adapter" är det ni har använt i testerna?

Vi har använt dessa: https://www.moddiy.com/products/PCIE-90-Degree-Angle-Low-Profile-8%252dPin-6%252dPin-Connector-Extension-Cable.html

Permalänk
Medlem

Hur många sådana har ni? Själv varit lite sugen på dom men iom att det alltid ser ut att vara någon krympslang på själva kontakten så är jag lite skeptisk till det. Finns det möjlighet att ta bort krympslang så man får se hur den ser ut inuti? Vill inte köpa dyrt något som i slutändan bara är en klippt standardkontakt

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Perfekt! Tillräckligt överskådligt för min del, åtminstone.

Vad gäller EVGA 1080 Ti FTW3 och Kingpin, så står det att en RGB-stripp behöver tas bort (antagligen den som är högst upp på kylaren?), vilket inte är något problem för min del, men jag undrar hur pass enkelt det är att göra?

Detta kommer att krävas för XS eller om man använder en TopHat MED plattformen underst.

Vi plockade isär vårt SC2-kort med samma konstruktion inför custom-loopen som jag vet att många är intresserade av (kommer börja prata om detta bygge snart). För att ta bort RGB-strippen (som sitter i toppen) behöver man ta bort fläktskyddet, sedan är det två skruvar på insidan som lossas. Se bilder nedan:

Permalänk
LOUQE
Skrivet av PaChalski:

Kommer under dagen. Allt är i labbet, återstår att skruvas ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Här kommer bilder på dual AIO:

Setup:
- NZXT Kraken X31
- EVGA 1070 Hybrid

Permalänk
LOUQE
Skrivet av napahlm:

Har jag förstått det rätt nu? Att vitt kommer vara ett alternativ, mot en merkostnad på 200kr per spöke? Definitivt intressant. Nu kliar det extra i köptarmen.

Skrivet av ormey:

Jag smällde på +200kr direkt.

@napahlm, Vit (arctic) är nu ett alternativ, lyssna nu på tarmen och gör som @ormey

Vi har många saker att göra i närtid, den vita additionen kommer tydliggöras inom kort.

Några prioriterade aktiviteter är:

  • Publicera GPU tabellen

  • Uppdatera KS med vit och sammanfatta streamen

  • Planera och förbereda nästa stream (hoppas på att lösa detta med ESEN studio men har en plan B)

  • Prata med Dave Lee om reviewn

  • Hitta adress till HWC, nån som har den btw? Inget svar från dem än så vi tänker att det är läge för en gerillaattack

  • Göra AIO testet

  • Göra TopHat config testet

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Shinzou:

Hur många sådana har ni? Själv varit lite sugen på dom men iom att det alltid ser ut att vara någon krympslang på själva kontakten så är jag lite skeptisk till det. Finns det möjlighet att ta bort krympslang så man får se hur den ser ut inuti? Vill inte köpa dyrt något som i slutändan bara är en klippt standardkontakt

Vi har en 8:a och en 6:a, så vi kan inte skala dessa riktigt än. De ger ett gott kvalitetsintryck om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har jag förstått det rätt nu? Att vitt kommer vara ett alternativ, mot en merkostnad på 200kr per spöke? Definitivt intressant. Nu kliar det extra i köptarmen.

Min köptarm är äver 9000!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Perfekt. Har köpt från moddiy tidigare (en custombeställning) och de har både bra kvalité och service.

Skrivet av PaChalski:

För att ta bort RGB-strippen (som sitter i toppen) behöver man ta bort fläktskyddet, sedan är det två skruvar på insidan som lossas.

Ok, och det går att ta bort fläktskyddet utan att montera loss hela kylaren först? Antar att det är någon kabel/kontakt för rgb-led:arna som måste loss också?

Så länge som garantin inte ryker så spelar det ju ingen roll. Jag tror att EVGA inte brukar bry sig om man meckat med kylaren så länge som man inte haft sönder något.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Med tanke på dem korten som passar i XS utan top hat borde
Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC passa utan problem eller hur?
Den har måtten:
H=37 L=280 W=114 mm
Eller tänker jag fel på något mått?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Lägger man bara till 200 kr med samma konto under "make a pledge without reward" om man vill ha vit?
Eller ändrar man sin nuvarande order?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
LOUQE
Skrivet av INCSlayer:

Med tanke på dem korten som passar i XS utan top hat borde
Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC passa utan problem eller hur?
Den har måtten:
H=37 L=280 W=114 mm
Eller tänker jag fel på något mått?

Det kortet kommer med största sannolikhet passa. Vi har fokuserat på kort som legat nära gränsen. Har kortet marginal i höjd blir det inte några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av lundensaren:

Lägger man bara till 200 kr med samma konto under "make a pledge without reward" om man vill ha vit?
Eller ändrar man sin nuvarande order?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har inte bestämt än hur vi enklast löser detta. Det kommer att förtydligas i närtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC passa utan problem eller hur?

Jepp, inga problem, se sida 4 här:

http://www.louqe.com/files/specifications_ghost_s1_MkII.pdf

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

ohh den hade jag missat helt Tackar.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

- Ash (den "svarta") har inte ändrats, den har alltid varit nästan svart, dock är våra prover som vi har nu helt svarta.

- Natur blir något mindre ljus/vit i färgen med en grundare blästring

- Arctic är den vita blankare varianten

Nu är jag ändå förvirrad... Hur vit är den "vita"? Är det den extrablästrade blanka ytbehandlingen som fortfarande kallas Arctic? Dvs den som någon här i tråden såg på dreamhack och inte tyckte såg vit alls om jag förstår rätt?
Eller är den behandlad något extra utöver det som gör mer att den kan kallas "vit"?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu är jag ändå förvirrad... Hur vit är den "vita"? Är det den extrablästrade blanka ytbehandlingen som fortfarande kallas Arctic? Dvs den som någon här i tråden såg på dreamhack och inte tyckte såg vit alls om jag förstår rätt?
Eller är den behandlad något extra utöver det som gör mer att den kan kallas "vit"?

Den vit-vita (Arctic White) är den vit-anodiserade som diskuterats tidigare, men det kommer kosta extra pga att vit anodisering är dyrare (och tydligen finns det bara en enda leverantör som gör detta). Ytan blir dessutom blank (eller åtminstone halvblank).

Den "naturella" blir mer silvrig/grå i färgen.

Förutsatt att jag förstått det rätt alltså.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den vit-vita (Arctic White) är den vit-anodiserade som diskuterats tidigare, men det kommer kosta extra pga att vit anodisering är dyrare (och tydligen finns det bara en enda leverantör som gör detta). Ytan blir dessutom blank (eller åtminstone halvblank).

Fast Pachalski kallade den ju bara för "Arctic" (istället för "Arctic white") och det trodde jag var namnet på den där lite extra behandlade "gråvita", snarare än något som verkligen närmar sig vitt?

Nåja, det lär bli tydligt inom kort hoppas jag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fast Pachalski kallade den ju bara för "Arctic" (istället för "Arctic white") och det trodde jag var namnet är väl den där lite extra behandlade gråvita, snarare än något som verkligen närmar sig vitt?

Nåja, det lär bli tydligt inom kort hoppas jag

Jo, "Arctic white" var väl den vit-anodiserade, som sedan ersattes med "Arctic" (eller "Limestone" blev väl det slutliga namnet) som var den hårdblästrade gråvita. Den vit-anodiserade är nu tillbaka mot en extrakostnad, och den hårdblästrade gråvita kommer att blästras mindre och därmed bli mer silver/grå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Roger W:

Nu är jag ändå förvirrad... Hur vit är den "vita"? Är det den extrablästrade blanka ytbehandlingen som fortfarande kallas Arctic? Dvs den som någon här i tråden såg på dreamhack och inte tyckte såg vit alls om jag förstår rätt?
Eller är den behandlad något extra utöver det som gör mer att den kan kallas "vit"?

Nej, mer som @backfeed säger. Den vi hade med på DreamHack var inte limestone, vi hade endast med oss den ena TopHat-sidan med limestone-behandlingen. De som visas i streamen och som var med på DreamHack liknar mer den nya ofärgade (fortfarande inte bytt namn på den dock) förslag?

Den vita ”Arctic” är anodiserad men med en längre och ”hårdare” anodisering som är mer kostsam. Resultatet blir blankare än de andra två.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PaChalski: När kan vi förvänta oss lite fler bilder på samtliga färger? Tror många hade velat ha lite mer kött på bena inför färgvalet ganska snart:)

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Har också undrat över detta, men sedan slog det mig... Kolla här:

https://i.imgur.com/J2Dr7jN.png

"Flärparna" som sticker ned i botten av pci-bracketen på alla expansionskort är bara någon mm från där strömkontakten kommer hamna. För att sänka mer så skulle man vara tvungen klippa bort dessa "flärpar".

Skit också.

Går det inte flytta hålet för strömkontakten? Den plåten som finns på andra sidan vid moderkortet (där dom själva spekulerade i att sätta extra usb och liknande) eller rent av i botten av lådan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Om det kommer bli möjligt att slå till på ett vitt så lär jag nog själv slå till på ett att ha i vardagsrummet även om det innebär kostnader på att plocka ihop ett nytt system igen. Men vad gör man inte för att få det som man vill ha det.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helloween1978:

Om det kommer bli möjligt att slå till på ett vitt så lär jag nog själv slå till på ett att ha i vardagsrummet även om det innebär kostnader på att plocka ihop ett nytt system igen. Men vad gör man inte för att få det som man vill ha det.

Vita chassit är aktuellt igen 200 Sek xtra för denna lär göra att den blir populär.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Går det inte flytta hålet för strömkontakten? Den plåten som finns på andra sidan vid moderkortet (där dom själva spekulerade i att sätta extra usb och liknande) eller rent av i botten av lådan

Jo, det har spekulerats i att placera strömkontakten där tidigare, men det verkar ha runnit ut i sanden?

Det har även pratats om att placera strömkontakten ovanför grafikkortet istället för under, men det röstades ned främst av estetiska skäl.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
LOUQE

Vi har nu vi ett lösningsförslag till färgfrågorna på plats:

- Ingen ny pledge-nivå
- Ingen extrabetalning sker nu
- färgvalet sker när vi fått de fullständiga proverna från fabrik i slutet av Januari och vi kan visa helheten
- betalning för färg och TopHattar sker i mars
- m.h.a våra provbitar och renderingar kommer vi åskådliggöra färgaltetnativen så gott vi kan just nu.

Funkar det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Jo, det har spekulerats i att placera strömkontakten där tidigare, men det verkar ha runnit ut i sanden?

Det har även pratats om att placera strömkontakten ovanför grafikkortet istället för under, men det röstades ned främst av estetiska skäl.

Ingen sand inte... vi har resonerat såhär: inte praktiskt att placera brunnen på mono-sidan, stör bygget och påverkar vilka CPU-kylare som passar. Att placera ovanför GPU innebär störningsrisker med riser-kabeln och ser helt enkelt inte bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com