Permalänk
Medlem

Man blir ju så jäxxa trött på vissa människor. Som hela tiden skall sko sig på att lura folk . Tycker det är förjäxxxgt rent ut av sagt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tip Top:

Man blir ju så jäxxa trött på vissa människor. Som hela tiden skall sko sig på att lura folk . Tycker det är förjäxxxgt rent ut av sagt

En gång såg jag att min bil Audi S8 låg på pall och alla mina fälgar var borta! 22 Timmar senare hittade jag honom andra sidan av Stockholm. Fick tillbaka mina fälgar och han fick stå för massa konstanter som bilen tog stryck på.

Jag själv är 33år och har familj o barn, jobbar och prioriterar mycket familje livet men att jävlas med mig jaa du... jag kommer aldrig försvinna till jag har hittat personen. Jag har sålt mycket men aldrig blåst någon, har delar hemma som är trasiga men har aldrig i min tanke ens tänkt ähh låt mig sälja o lura människor. Pengar kommer o går, men att jävlas o blåsa någon kan man nåndag sluta väldigt illa.

Permalänk
Inaktiv

Jag har bra erfarenheter av komponenter, men fel o felsöka finns fan 1000 tals olika fel, visst blir man tveksam o fundersam men jag
tror seriöst att cpun är död.

Tänker så här datorn bootar upp jätte fint allt som vanligt utan cpu. Riggen har aldrig strulat haft denna över 3år med 5960x och denna moderkort. Jag uppar bioset startar datorn, allt är på default efter uppdateringen kommer in i windows och allt funkar som det ska.
Monterar ner cpu träffar idioten o byter min 5960x mot 6950x plus 2000kr. Kommer hem så kommer sanningen fram.

Testat cleara cmos funkar inte, testar under längre period de funkar inte heller, tar bort CPUn o datorn startar som det ska fläkarna går igång, provar igen att montera cpun utan kylare (antar att det inte har någon betydelse då jag skulle stänga av på en gång ifall de funkade ) testat med att kylare också samma skit. Ändå som går igång är moderkortet, gpus rgb lyser samt kylaren, men ingen av fläktarna går igång. Hör också att diskarna kommer igång också.

Så enligt mig är ju cpun helt knäckt. Om cpun är äkta ja de tror jag. Har jag trasiga pinnar nää ser bra ut kollat det med.
Tur att man har ett extra rigg 4790k men jag ska hitta personen sen får vi se hur det slutar!

Tror starkt på att han njuter av min guld exemplar 5960x men men njut på du....

Permalänk

Kod 00 brukar vara död CPU, tyvärr.

Kika lite på tradera, brukar gå endel 2011-3 cpu's där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thereal_twisted:

Kod 00 brukar vara död CPU, tyvärr.

Kika lite på tradera, brukar gå endel 2011-3 cpu's där.

Jasså tack för informationen! Då kan man nästan ge upp!

Permalänk
Medlem

CPU som begagnad vara är lite knepigt och något jag undvikit just för att det känns svårare att be folk visa att de fungerar i deras dator innan man köper den.

Jävligt trist och jag hoppas du hittar personen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

pekar också på kassa ram-stickor. Prova flytta om ramstickor och om inte det funkar så montera inte cpun med så högt tryck

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

pekar också på kassa ram-stickor. Prova flytta om ramstickor och om inte det funkar så montera inte cpun med så högt tryck

Vad menar du med högt tryck? När jag spänner pinnen på båda sidorna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eric:

CPU som begagnad vara är lite knepigt och något jag undvikit just för att det känns svårare att be folk visa att de fungerar i deras dator innan man köper den.

Jävligt trist och jag hoppas du hittar personen.

Förstår får se hur jsg gör

Permalänk
Inaktiv

Fan vill ändå testa cpun mot någon annan moderkort. Kansle har failat med bioset fan vet jag.
Allt gick bra iallafall o datorn öppnades med 5960x. Någon som är villig o ställa upp som bor i sthlm?
Kan betala en slant

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort har USB bios Flashback, så du kan flasha om utan att cpu sitter i.
Du kan även testa med att kolla om cpu har garanti kvar hos Intel och ev testa med att reklamera den.
Har själv reklamerat en 4670K som jag köpte på marknaden och den fungerade i ca en månad innan den dog helt.
Reklamationen fungerade smidigt och jag fick en helt ny från Intel.
https://supporttickets.intel.com/warrantyinfo

Spara all konversation med köparen, kontakta blocket om att du har blivit utsatt för bedrägeri och gör en polisanmälan.

Permalänk
Medlem

Fan va surt. Har du inte namn/adress eller liknande till han? Du borde ju kunna åka till samma område och kolla namnen i trappuppgångarna och jämföra med. Om inte annat knacka på hos de som det skulle kunna vara för att se vem som öppnar.

Hade fan gått man ur huse och slitit tarmarna ur personen det gäller

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem

Vilken jävla gangsta det låter verkligen skumt med han allså, va nervös inför affären och sedan ta din cpu och 2000kr imellan. sedan sticka iväg så fort han kan. han lär sälja din 5960X för att få råd med sin knark tror jag lider med dig allså. tycker du säljer av ditt socket 2011 v3 rigg och kör på 4790K så länge eller köp socket 2066 DAMN Gangsta

nyaste bios ska ju funka med 6950X så det ska inte va problem. testat rensa cmos osv ? synd jag hade socket 2011 annars hade jag hjälpt dig och testa den.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thomson:

Ditt moderkort har USB bios Flashback, så du kan flasha om utan att cpu sitter i.
Du kan även testa med att kolla om cpu har garanti kvar hos Intel och ev testa med att reklamera den.
Har själv reklamerat en 4670K som jag köpte på marknaden och den fungerade i ca en månad innan den dog helt.
Reklamationen fungerade smidigt och jag fick en helt ny från Intel.
https://supporttickets.intel.com/warrantyinfo

Spara all konversation med köparen, kontakta blocket om att du har blivit utsatt för bedrägeri och gör en polisanmälan.

Schysst ska testa.
Kontaktat blocket inget vidare. Dem lämnar 0 information tyvärr inte mycket dem kan göra åt saken

Permalänk

Din 5960x lär ju komma upp på blocket igen eller kanske här, Får hålla koll och sen åka och kolla om det är den personen som lagt upp annonsen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pytonOrm:

Vilken jävla gangsta det låter verkligen skumt med han allså, va nervös inför affären och sedan ta din cpu och 2000kr imellan. sedan sticka iväg så fort han kan. han lär sälja din 5960X för att få råd med sin knark tror jag lider med dig allså. tycker du säljer av ditt socket 2011 v3 rigg och kör på 4790K så länge eller köp socket 2066 DAMN Gangsta

nyaste bios ska ju funka med 6950X så det ska inte va problem. testat rensa cmos osv ? synd jag hade socket 2011 annars hade jag hjälpt dig och testa den.

Tack uppskattas. Ähhhh det är princip grej för mig för att jsg har blivit blåst. Han kan sälja 5960x 1000 gånger om np för min del. Låt mig hitta han bara. Jag ska posta er hans rigg 2 bilder har jsg men har inte mycket att gå på bilden.

4790k med 1080ti funkar fint men kan ändå inte släppa det. 5960x eller 6950x klarar man fint i flera år.

Jepp testar cleara cmos händer inget. Tror cpun är sten dött. Utan cpu så bootar datorn mycket fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Din 5960x lär ju komma upp på blocket igen eller kanske här, Får hålla koll och sen åka och kolla om det är den personen som lagt upp annonsen

Samma här. Ska hålla ögonen uppe på FB "Swerigs" och andra dator och elektronikgrupper.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon254573:

Men när jag träffade han var han skit nervös, då menar jag verkligen nervös. Tittar på cpun och det ser bra ut och när vi skakar han är han fortfarande nervös och sedan går jag iväg men jag stoppar han sen och säger förresten du skulle ha pengar ut av mig också de glömde vi så jag räckte över pengar och han tog dem snabbt utan att titta på mig. När jag satt i bilen så kom känslan de här är knass jag har fått allt för mycket dåliga vibbar ut av denna säljaren. Åker hem fort sen en stor Di*do i mig.

Helt sick!

Han glömde att han skulle ha pengar också? Och du fullföljde affären (retorisk fråga)?

Nu ska jag inte moralpredika, men tjena, jag hade på en gång gett tillbaka processorn.

Permalänk
Medlem

Prova starta datorn utan kylarem dvs montera bara cpun.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Prova starta datorn utan kylarem dvs montera bara cpun.

Teatat det med samma resultat tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Unknown:

Han glömde att han skulle ha pengar också? Och du fullföljde affären (retorisk fråga)?

Nu ska jag inte moralpredika, men tjena, jag hade på en gång gett tillbaka processorn.

Jag vet snälla redan förbannad.

Fett snäll kille om man tittae tänkte näää han har inte mage nog men men

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ImTheMeaN:

Samma här. Ska hålla ögonen uppe på FB "Swerigs" och andra dator och elektronikgrupper.

Snällt vännen!!!

Permalänk
Medlem

Så du har varken namn, sökbar telefonnummer, eller adress vart säljaren bor? Du kan ju prova ta kontakt med Blocket.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheBodyLotion:

Så du har varken namn, sökbar telefonnummer, eller adress vart säljaren bor? Du kan ju prova ta kontakt med Blocket.

Som jag skrev tidigare vännen blocket kunde inte lämna någon information alls.

Permalänk
Medlem

Att grilla en processor skulle kräva mycket volt/spänning till processorn om han hade klockat skiten ur den, dom som kör med kväve ligger ju runt 1,7 till 1,9v endå överlever processorn, men livslängden förkortas ju avsevärt jag har inte ens lyckas grilla en processor endå har jag testat över 1,85v och det med luft ! jisses... enda gången jag dödade en processor var Amd opteron 140 som jag tyckte klockade skit och då var det med flit då pressade jag 2,45v på den

det där med att bli lurad har jag med råkat ut för och det med på Blocket ! skulle köpa en 21 tum crt monitor för 2500kr som killen påstod att den funkade jo men visst fort jag fick hem den testade jag den och jag fick svart skärm, fick lämna in den på dator firma dom testade den och samma där inget funkade så han blåste mig på 2,5K att han hade mage allså

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vet du vart han har köpt den? Fick du något kvitto av han?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Unknown:

Han glömde att han skulle ha pengar också? Och du fullföljde affären (retorisk fråga)?

Nu ska jag inte moralpredika, men tjena, jag hade på en gång gett tillbaka processorn.

Nja... Jag har själv "glömt bort" att jag skulle få pröjs när jag bytte en 2500k mot en i3 2100. Är inget ovanligt att glömma sånt när man fokuserar så mycket på att bedöma varandra.

Skrivet av pytonOrm:

Att grilla en processor skulle kräva mycket volt/spänning till processorn om han hade klockat skiten ur den, dom som kör med kväve ligger ju runt 1,7 till 1,9v endå överlever processorn, men livslängden förkortas ju avsevärt jag har inte ens lyckas grilla en processor endå har jag testat över 1,85v och det med luft ! jisses

Spänning ensamt är rätt ointressant. Kombinationen spänning och temperatur är vad som dödar CPU:er. Processorerna klarar ju 1,7-1,8 V just för att de är väldigt kalla.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nja... Jag har själv "glömt bort" att jag skulle få pröjs när jag bytte en 2500k mot en i3 2100. Är inget ovanligt att glömma sånt när man fokuserar så mycket på att bedöma varandra.

Spänning ensamt är rätt ointressant. Kombinationen spänning och temperatur är vad som dödar CPU:er. Processorerna klarar ju 1,7-1,8 V just för att de är väldigt kalla.

vet jag mycket väl men tack för svar endå dessutom ska intel procssorer klara värme ganska högt upp mot 90-100 grader i korta stunder och dom ska kunna stängas av om den känner av den blir för varm * borde dom flesta känna till redan. inte som amd dom kan inte det

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av pytonOrm:

vet jag mycket väl men tack för svar endå dessutom ska intel procssorer klara värme ganska högt upp mot 90-100 grader i korta stunder och dom ska kunna stängas av om den känner av den blir för varm * borde dom flesta känna till redan. inte som amd dom kan inte det

Coffee Lake har 100 °C som throttle-temperatur. Dvs full fart fram till 100 °C. Historiskt sett har #Thermtrip varit vid 130 °C. 90 °C är inga problem för en modern processor även om det är högre än vad de flesta är bekväma med (användarna då, inte processorerna för de bryr sig inte om det är 90 °C eller 80 °C).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Durham:

Vet du vart han har köpt den? Fick du något kvitto av han?

Blocket träffade han vågens gata 444 men hab kom aldrig ut från porten men känslan säger att bor i brandbergen.
Hade jag kvitto skulle der vara redan löst