Rösta om SweClockers jullogga 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av pianonist:

Haha, alla bidrag ser exakt likadana ut varje år..

lika så är kommentarerna

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Nummer 7 vart trevlig!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen nummer 5 vinner. Alla bidrag var fina men nummer 5 var förutom klanderfritt genomfört framförallt säregen och olik allt annat vi sett hittills. Det vore trevligt om den pryder Sweclockers i jul.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av hakd:

90% av sweclockers tävlingarna vinner du genom ctrl+c, hur många av de små "elementen" på loggorna tror du är gjorda av skaparen. Dom är helt enkelt hämtade i öppna bibliotek lite överallt, typ deviantart.
Klippa och klistra for the win

Om du hade fått bestämma, hur hade du utformat tävlingarna då?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Om du hade fått bestämma, hur hade du utformat tävlingarna då?

Lås ner temat betydligt mera så blir det grymt mycket svårare copy pasta.
Sen ska en fullständig PSD redovisas för projektet och det kan på några minuter enkelt avgöras om det är eget designat eller "lånat".

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trygga_Jocke:

Skulle vara mycket uppskattat om man kunde få någon slags förklaring till varför bidrag inte blev finalister, eller varför andra blev så att man har någon slags idé av vad man kan förbättra, är i nuläget osäker på om jag blev diskad eller var underlägsen.

Det var inte jag som gjorde det slutliga urvalet av finalister. Det jag skriver här är endast min personliga uppfattning. Ditt bidrag var https://cdn.sweclockers.com/artikel/fil/57555?key=051de4350d7.... Bidraget följde enligt mig reglerna. Jag tycker att också att det är vackert i sig. När loggan placeras i sitt sammanhang, ser dock texten väldigt liten ut jämfört med i de andra bidragen. Detta gör tillsammans med pyntets utformning att texten får en lite väl undanskymd roll.

Skrivet av hakd:

90% av sweclockers tävlingarna vinner du genom ctrl+c, hur många av de små "elementen" på loggorna tror du är gjorda av skaparen. Dom är helt enkelt hämtade i öppna bibliotek lite överallt, typ deviantart.
Klippa och klistra for the win

Vi har granskat bidragen och de arbetsprocessbilder som lämnats in, men i finalisterna inte hittat något som tyder på att detta skulle ha hänt. Om du har något mer konkret stöd för dina påståenden, får du mycket gärna höra av dig via https://www.sweclockers.com/kontakt.

Permalänk

tyckte 5an var bäst, dock lite svår att läsa

Permalänk
Medlem

Fick bli en röst på kaninerna som körde doggy style.

Permalänk
Medlem

Även om det är lite charmigt, och väldigt likt i utseende och färger, så skulle jag gärna se att omröstningen gjordes med en bild på dagens design.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Många grymma bidrag! Det vart svårt att bestämma. Alla skulle funka - gör en gif

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Gillade faktiskt #2
En hemsida gjord inrikad på teknik främst datorer med pixlig konst? Blir inte bättre.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Lensflares är tillbaka

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Det var riktigt svårt att välja, alla är väldigt fina så bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat alla. Min röst föll på bidrag nummer 5

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Fick bli en röst på nr 9. Stilren, med klar himmel i bakgrunden och tydliga stjärnor, vi här i Stockholms trakterna har inte så mycket snö nuförtiden, enbart klar himmel så det fick bli den!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

4:an 9:an var mysig trött på de supercleana loggorna, känns så 2015

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

Lås ner temat betydligt mera så blir det grymt mycket svårare copy pasta.
Sen ska en fullständig PSD redovisas för projektet och det kan på några minuter enkelt avgöras om det är eget designat eller "lånat".

Hur menar du att en PSD hjälper för att avgöra om något är klippt och klistrat som du kallar det? Det enda du får ut av det är hur lagren ser ut och det är ju precis därför det inte räcker för att redovisa enligt dagens regler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3 ez...

Dock var 1 rätt bra, nästan fragbite nostalgisk

Permalänk
Medlem

Jag blev glad av bidrag nummer 7.

Visa signatur

Sparka ut USA och Kanada från NATO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hur menar du att en PSD hjälper för att avgöra om något är klippt och klistrat som du kallar det? Det enda du får ut av det är hur lagren ser ut och det är ju precis därför det inte räcker för att redovisa enligt dagens regler.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är enkelt att se om ett lager är skapat/gjort på plats eller om det helt enkelt är inklistrat och ändrat.

Vore trevligt om kompletta PSD med samtliga hjälpfiler publicerades för nominerade. Då skulle problemet med "fusk" vara ur världen då alla som är med och röstar själva kan avgöra om "designerns" tillgångsväg är okej och värd att rösta på.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

6an var lätt bäst

Permalänk
Inaktiv

Nummer 8 fick min röst. Just på grund av stilrena utseendet.

Även nummer 3 ser riktigt bra ut, men man kan bara rösta en gång tyvärr

Permalänk
Medlem

Gillar bidrag #5 - snygg och originell idé med ett julbord. Vi har haft (väldigt snygga) snö-loggor i flera år nu. Detta året tycker jag det vore skönt att komma in i värmen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)