Nvidia sjösätter Titan V för 31 500 kronor – först ut med Volta för PC-användare

Permalänk
Medlem

Titan Fem låter på något sätt inte så Kungligt som dom andra.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är något som är fullt möjligt att göra, förutom om man vill ha en kylare som är specifikt anpassad för kortet, men det är inget jag har något intresse av att göra (exempelvis för att garantin säkerligen ryker). Senast jag pillade med sådant, med ett Radeon HD 4870, så lyckades jag till slut ta död på kortet pga kraftigt överhettad VRM (pga att tredjepartskylaren inte var direktanpassad för kortet och hade uppenbarligen en underdimensionerad VRM-kylfläns).

Lustigt att det verkar vara känsligt att kritisera Nvidias defaultkylare, är det en helig artefakt?

Gör såhär bara:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Gör såhär bara:

Hehe. Kan bli liiiiiiiiite svårt att få in en sådan i en Ghost S1 bara (om man vill ha sidopanelen på).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Den minnesbussen och TDP

Permalänk
Medlem

Klarar det stabilt 100fps i cs?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

@-=Mr_B=-: Senaste titanium kortet.. eller korten tom sades det samma sak om. Inte spelkort. Men det är bullshit.. Nvida testar marknaden som aldrig förr just nu.. dom är en evighet före AMD och dom vet det. Kan dom sälja detta för nästan 32000:- bör nästa serie höjas även mer i pris.

Nej, det är inte BS, det är ett konstaterat faktum. Bara för att det går alldeles utmärkt att spela på dem, så är det inte detsamma som att det är vad de är framtagna, och avsedda till. De är inte TV licenspliktiga, trots att man kan se "TV" på dem i heller, om du förstår hur jag menar?
De här korten är riktade mot den kommersiella sektorn, och på precis samma sätt som det går att sälja grafikkort för 33 Kkr med "quadro" i namnet i stället för "GeForce", det går att spela på dem, och det går att använda ett 1080TIi stället för ett Quadro, så gör de inte varandras jobb lika bra.
Den här prisbilden är inte att man "testar" marknaden. Det har sålts kort i den här prisklassen de senaste 10 åren, om det räcker...
Men att AMD ligger efter är vi helt överens om, vilket inte torde komma som en överraskning, det skrev jag ju tidigare...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboFreak68:

Klarar den av "Crysis"??

Börjar bli gammalt och tjatigt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Har nvidia ett enda kort som kan slå Radeon pro i doom ännu? Sist jag kollade så slår ett Fury X fortfarande ett 1080ti med ca 11-12%.

Nvidia kanske har teoretiskt snabbare kort, men det syns verkligen inte i vulkan titlar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Varför är folk så arga och besvikna för? Det här är inte menat för gamers, det är samma visa varje år när titan korten släpps. Ta en kopp kaffe och vänta tills konsumentkorten kommer.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Varför är folk så arga och besvikna för? Det här är inte menat för gamers, det är samma visa varje år när titan korten släpps. Ta en kopp kaffe och vänta tills konsumentkorten kommer.

Men då får man ha en sjö av kaffe om det inte ska kallna innan konsumentkorten kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slewentogzz:

Det är inte riktat till gamers men har samma design som deras andra grafikkort riktade till spelare och samma namn (titan)...

Skickades från m.sweclockers.com

Ursprungliga titan var aldrig riktad till gamers. De var riktade till beräkningar/simuleringar för en billigare peng än tesla. Sedan försvann double precision stödet i senare modeller när de märkte att gamers köpte det ändå.. Så jag skulle snarare vilja säga att det går tillbaka till ursprungliga syftet med titan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Titan Fem låter på något sätt inte så Kungligt som dom andra.

Står inte V för Volta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Står inte V för Volta?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen men vad säger man till de personer som ser nummer 5 enligt det gamla romerska siffer systemet?

Jag iallafall kommer alltid att se ett ensamt V som nummer 5.

I'm sorry to shit on your dick.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Priset ska ned till nästa jul..då!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ehh, 31k för sån marginell förbättring. Börjar lukta intel om nvidia här.

Nä, köper hellre en Navi för halva priset om 9-10 månader.

Mjölkkort innan nya generationen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Och detta är ju alltså den definitiva brytpunkten i när Titan inte längre kan anses som ett spelkort. GV100 är inte bäst lämpad för spel. Bra, då slipper folk klaga på prissättningen

1080 Ti är bättre än Titan XP för spel? Eller åtminståne så är Titan XP bättre för deep learning tack vare vilka functioner som är upplåsta i firmware.

Skrivet av BrottOchStraff:

Så släpper de säkert 1180Ti om några månader som kostar mindre än hälften av det priset och presterar ungefär likadant. Vet inte varför någon köper Titan utöver statusen

Korten brukar fungera bättre till annat än gaming (vilket är varför de används till annat).

Skrivet av ThomasLidstrom:

Wow...
12% högre FLOPS än ett RX64.
Till 5 gånger priset av ett RX64.
Man kan inte säga att jag kissar ner mig direkt, knappast ett imponerande beräkningskort

Det är nu vi skördar resultatet av monopol

I verkligheten borde Titan V ha närmare 60% mer prestanda sett till spel, men detta skulle bara stämma om Titan V har liknande prestanda per GFLOP som tidigare spelinriktade kort (vilket jag betvivlar). Detta är bland annat pga. att Vega verkar prestera sämre per GFLOP i spel än vad nvidia kort gör om spelen inte utnyttjar FP16.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Antagligen men vad säger man till de personer som ser nummer 5 enligt det gamla romerska siffer systemet?

Jag iallafall kommer alltid att se ett ensamt V som nummer 5.

I'm sorry to shit on your dick.

Är man bildad ser man en 5a

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Börjar bli gammalt och tjatigt.

Tycker fortfarande den är sjuukt bra!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Tycker fortfarande den är sjuukt bra!

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: Du vet inte vad ordet monopol betyder va?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Hjälpsam

Klart att det kommer att säljas några.
Finns alltid snubben som stolt förevisar sin e-penis och kör några demos för kompisarna, att han sedan inte behöver den prestandan, spelar egentligen ingen roll, han vill bara ha det värsta man kan få för pengar.
Och varför inte? det finns mycket värre saker människor hittar på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mrbrix:

Börjar bli gammalt och tjatigt.

Det är lite det som är finessen med skämtet, det är så gammalt och tjatigt att det är kul.
Jämför med alla Zen skämt, innan Ryzen släpptes, de var ganska simpla, men många tyckte att just mängden av dem var skojig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@mrbrix: Nej inte om du pratar 4k utan frame drops under 60 fps.

Permalänk
Medlem

När valet mellan villa i glesbygden och grafikkort kom upp ...
Löjligt pris.
Om max ett år är varenda medelklass kort för 50 kronor kraftigare än den.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hehe. Kan bli liiiiiiiiite svårt att få in en sådan i en Ghost S1 bara (om man vill ha sidopanelen på).

Det finns nog sätt at få det till snyggt
Jag tror det är en vanesak.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

http://cdn.johnywheels.com/2016/04/04/67chevroletcamarosswithblowers-l-93f969065daddcfd.jpg

Det finns nog sätt at få det till snyggt
Jag tror det är en vanesak.

Hehehe, så sant. Har för mig att det finns något galleri här på forumet där någon kapat upp ett hål i toppen på ett litet chassi och så sticker det upp en enorm kylfläns.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hehehe, så sant. Har för mig att det finns något galleri här på forumet där någon kapat upp ett hål i toppen på ett litet chassi och så sticker det upp en enorm kylfläns.

Jag kommer ihåg att det fanns en moddare som hade byggt in luft tunnlar för kylaren och allt annat. Datorlådan själva blev därmed inte dammig alls. Den hade ochså ett stort runt hål på sidan av datorlådan.
Men kommer inte ihåg vart jag såg det.
Men Processorkylare till Grafikkort är definitift en bra sak och jag tror med lite plåt och pyssel är det realiserbar i nästan alla datorlådor.

Det finns ju PCI-Express kablar för att "lagra ut" Grafikkortet från datorlådan till en annan plats.
Man kan ju använda det plus plåten man köpt för att vinkla grafikkortet och därmed få den i position för att kunna montera en CPU-kylare som sen sticker ut via ett hål i datorlådans sidoplåt eller fönster.

Linus Tech Tips har faktiskt gjort en video om hur många PCI-Express kablar man kan sammankoppla, innan grafikkortet går berserk.
Det var iaf flera meter dom klarade av. Så ett par centimeter för att kunna ha en CPU kylare på grafikkortet, borde inte påverka prestandan alls och det skulle bli en väldig udda men kul moddning iaf.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Är man bildad ser man en 5a

Och "NYKTER" uttalar du som "881"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Och "NYKTER" uttalar du som "881"?

Jag förstår inte referensen, men det kan kvitta. Titan, Titan X och Titan V, är utan numeriskt värde, med värdet 10, och sist 5. På samma sätt som iPhone X är iPhone 10, eftersom är X och V romerska siffror. Sen vet jag inte om hans kommentar om "bildad" är värd speciellt mycket, eftersom till och med jag vet vad för siffror det motsvarar.
nVidia får så klart kalla sitt grafikkort vad de vill. Efter misslyckandet med Titan X, X(P) och XP, känns det bara inte relevant att lägga speciellt mycket vikt vid vad de kallar det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Är herrn måhända onykter? Det var mig ett förvirrat inlägg...

Mitt inlägg syftar till medeltida romerska siffror.