SweClockers alternativa julkalender 2017

Permalänk
Benchmaskin 🍞

SweClockers alternativa julkalender 2017

Som en årlig tradition sparkar vi igång SweClockers alternativa (och helt klart bättre) julkalender. Utrustad med enbart en mobilkamera visar redaktionen bland annat saker som händer bakom kulisserna, eller andra saker som händer i vardagen. Samtliga klipp hamnar på SweClockers Extrakanal på youtube, men samlas även här så ni inte missar något.

Permalänk
Entusiast

SweClockers alternativa julkalender är utan tvekan den bästa julkalendern. Alla andra julkalendrar? SAD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Helt klart den bästa! Väntar varenda år på den!

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Det här har inget med den alternativa kalenderna att göra, men jag tycker det är lite fult att dagens lucka är en gamingstol som är "kraftigt nedsatt" hos netonnet där priset gått ned med 1/3. En snabb koll på prisjakt visar att de andra ligger 200:- över just nu så netonnet måste haft ett ruskigt överpris på stolen. Får annonsören skriva helt fritt för att luras?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det här har inget med den alternativa kalenderna att göra, men jag tycker det är lite fult att dagens lucka är en gamingstol som är "kraftigt nedsatt" hos netonnet där priset gått ned med 1/3. En snabb koll på prisjakt visar att de andra ligger 200:- över just nu så netonnet måste haft ett ruskigt överpris på stolen. Får annonsören skriva helt fritt för att luras?

Är vanligt att företag gör så för att locka kunder ja. Olagligt? Inte precis. Dålig stil? Garanterat.

1337 post?

Äh faen, blev one step ahead.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Det här har inget med den alternativa kalenderna att göra, men jag tycker det är lite fult att dagens lucka är en gamingstol som är "kraftigt nedsatt" hos netonnet där priset gått ned med 1/3. En snabb koll på prisjakt visar att de andra ligger 200:- över just nu så netonnet måste haft ett ruskigt överpris på stolen. Får annonsören skriva helt fritt för att luras?

Nej. Vi dubbelkollar erbjudandet innan varje publicering för att säkerställa att det faktiskt är bra, samt skriver rubrik och ingress på framsidan helt utan insyn från partnern / annonsören.

Tittar man mer noga hos andra butiker är det en bredare kampanj som pågår från Corsair, som tillfälligt prissänkt stolen från 3 490 till 2 490 kronor hos flertalet stora återförsäljare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bästa kalendern. Så mysigt att följa alle icke händelser varje jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nej. Vi dubbelkollar erbjudandet innan varje publicering för att säkerställa att det faktiskt är bra, samt skriver rubrik och ingress på framsidan helt utan insyn från partnern / annonsören.

Tittar man mer noga hos andra butiker är det en bredare kampanj som pågår från Corsair, som tillfälligt prissänkt stolen från 3 490 till 2 490 kronor hos flertalet stora återförsäljare.

Ah, då förstår jag! Tack för utförligt och klargörande svar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Är vanligt att företag gör så för att locka kunder ja. Olagligt? Inte precis. Dålig stil? Garanterat.

1337 post?

Äh faen, blev one step ahead.

Det är jag väl medveten om och inget jag hade rynkat på näsan åt. Det var att det skrevs att den var nedsatt så kraftigt och bara låg 200:- under konkurrenterna, men det visade sig vara en pågående kampanjs från Corsairs sida hos sina rekommenderade ÅF efter klargörelse från Jacob. Det jag reagerade över var att det var skrivet på ett sätt i artikeln som man hade väntat sig en bannerannons. Kändes lite märkligt, men det hade ju sin naturliga förklaring

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Ah, då förstår jag! Tack för utförligt och klargörande svar

Lugnt och förstår! Reagerade likadant själv innan jag tog mig tid att kika in hos andra butiker.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lugnt och förstår! Reagerade likadant själv innan jag tog mig tid att kika in hos andra butiker.

Borde ju givetvis gjort detsamma själv, men cynisk och lite bitter som man är så drog man istället en klassisk förhastad slutsats

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har inte Jolt alltid smakat gammal sunk-cola?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
99:e percentilen

50+ fps or riot!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Alling:

50+ fps or riot!

Come at me, bro!

Jag spelar faktiskt in i 60 fips men iMovie drar ner det till 25 (gissar jag). Har inte hittat några inställningar för det när jag kikade väldigt snabbt.

Och innan du går igång, nej vi tänker inte använda något större program. Tanken med dessa är snabba och (helst) underhållande klipp, det ska inte vara superseriöst.

På tal om det så saknar jag @emilakered dumma fade-effekter

EDIT: okej, hittade inställningen så blir 60 fips nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Alling:

50+ fps or riot!

tror @kenneth gillar den cinematiska känslan av 24 fps. #framtiden

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kenneth:

EDIT: okej, hittade inställningen så blir 60 fips nu

Ah, den där 24 fps heter "optimized for iPhone", om jag minns rätt …

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

gillas

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk

Angående JoltColan! KIKA
https://www.youtube.com/watch?v=VT82pW9jMAs
Han säger att de smakar samma som förr. Och ni/du Jonas säger tvärt emot.
Vad ska man tro på? Tacksam för svar.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Rymdkryddan:

Angående JoltColan! KIKA
https://www.youtube.com/watch?v=VT82pW9jMAs
Han säger att de smakar samma som förr. Och ni/du Jonas säger tvärt emot.
Vad ska man tro på? Tacksam för svar.

Tro på vad du själv tycker
Jag drack som sagt aldrig Jolt (vad jag minns), men oavsett så smakar den nya inte bra.
Tar hellre Volt Cola över nya Jolt i så fall.

Testa och se vad du själv tycker.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rymdkryddan:

Angående JoltColan! KIKA
https://www.youtube.com/watch?v=VT82pW9jMAs
Han säger att de smakar samma som förr. Och ni/du Jonas säger tvärt emot.
Vad ska man tro på? Tacksam för svar.

Jag gillade gamla Jolten starkt, men denna är inte alls samma sak. Den är väldigt vattnig och smakar... inte mycket alls tyvärr. Volt är mycket närmare gamla Jolten, tyvärr.

Synd man köpte ett 24-pack...

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Hoppas jolten smakar bra

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram