Permalänk
Medlem

@kissekotten4: Den kostade 299kr redan igår faktiskt, med en massa andra erbjudanden

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Flytta Conrad från erbjudande till tävling.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är ovanligt lite julkalendrar i år?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Hobbex
https://www.hobbex.se/sv/info/24-days-of-hobbex.html

Åhléns, visas på första-sidan
https://www.ahlens.se/

Scandinavian Photo, banner på första-sidan
https://www.scandinavianphoto.se/

Permalänk
Inaktiv

Intressant att se vad som dyker upp i år. Mitt bästa köp förra året är min Lenovo-laptop i signaturen som köptes för lite drygt 4000kr hos Webhallen mitten av december. Osäker på om det verkligen var julkalendern eller om det var något annat erbjudande bara.

Överlag bör man hålla förväntningarna rätt låga iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Behöver man skatta på dessa typer av vinster där det är slumpen som väljer vinnare, efter man ev. svarar rätt på en fråga? Vet att lotterier ska vara skattefria, men undrar om detta officiellt räknas som ett lotteri.

Har för mig att det är klassas som en tävling så länge man måste svara på en fråga eller något liknande, hade man inte behövt det så hade det varit ett lotteri med allt vad det innebär av regleringar.

Permalänk
Medlem

hmm, nu går det inte att editera mitt inlägg längre..
Testar att anmäla inlägget och kollar om det går att låsa upp..

Edit: Har nu pratat med moderatorerna och jag kan nu uppdatera. Har uppdaterat med de inlägg ni postat!
Fortsätt gärna posta tips. Försöker uppdatera med egna så fort jag hittar dom också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är webhallens julkalender trasig?

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAGE77:

Är det bara jag eller är webhallens julkalender trasig?

Om man går via länken jag postat (nya webhallen) fungerar det inte.
Men via startsidan kommer man åt: https://new.webhallen.com/se/campaign/7103-Webhallens-Julkale...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ, men...?

Citat:

Scandinavian Photo (Smink)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Trevligt initiativ, men...?

haha Tack Har inte samma rutin som @morxy49 ännu. Samt att jag sitter och gör det medans datorn jobbar och tar fram 3D-modeller av vägar/mark.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

@SunQ

Cyberphoto kör "Mobilkalendern 2017" (hittar ingen direktlänk).
Teknikmagasinet

Ej teknik/dator:
K-Rauta

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle köpa stekpannan från cdon men blev att jag struntade i det. Först går det inte att handla i snabbkassan om man redan registerat ett konto med sitt personnummer så fick begära en återställingslänk och vänta fem minuter på den. Dock fungerar inte länken så kan inte återställa mitt lösenord ändå så nu tänker jag inte handla från cdon längre. Fan att det ska vara så omständigt.

Permalänk

Om någon bor runt Östersund och Sundsvall, eller bara passerar så brukar Berners ha många olika saker i sin julkalender, tex däck, tvätt och rekond. BILLIGT!! https://www.berners.se/berners-julkalender-2017/

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Medlem

Såg att Jula kör en julkalender också på lite diverse; robotdammsugare idag.

https://www.jula.se/tema/2017/julen-pa-jula/julakalender/

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

Hur snabbt brukar vinnarna av swec tävlingar annonseras?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Skulle köpa stekpannan från cdon men blev att jag struntade i det. Först går det inte att handla i snabbkassan om man redan registerat ett konto med sitt personnummer så fick begära en återställingslänk och vänta fem minuter på den. Dock fungerar inte länken så kan inte återställa mitt lösenord ändå så nu tänker jag inte handla från cdon längre. Fan att det ska vara så omständigt.

Jo tack, jag vet om att CDON inte är de bästa

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Cyberphoto har även en Outdoor-kalender. Det finns ingen direktlänk utan den nås genom att klicka på bannern: https://www.cyberphoto.se/outdoor

(Det är ju en fördel om man lägger tipset i rätt tråd...)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Frispel:

Har för mig att det är klassas som en tävling så länge man måste svara på en fråga eller något liknande, hade man inte behövt det så hade det varit ett lotteri med allt vad det innebär av regleringar.

Skatteverket skriver så här:

Citat:

Har du varit med i en tävling i till exempel TV eller en tidning och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner ska du beskattas för vinsten. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri.

Källa

Vilket jag tyder till att vinster i t.ex proshop's tävling är skattefria, eftersom det är slumpen som i slutändan avgör, efter att nästan alla svarat rätt på en fråga. Hade varit kul att se en text från som inte är så otydlig. Finns en del priser som jag inte ens vill "vinna" om jag måste betala 30% av priset.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

@SunQ Jag vill bara säga tusen tack att du tar dig dig och gör detta!

Permalänk
La till SJ
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hipstergamer:

Skatteverket skriver så här:
Källa

Vilket jag tyder till att vinster i t.ex proshop's tävling är skattefria, eftersom det är slumpen som i slutändan avgör, efter att nästan alla svarat rätt på en fråga. Hade varit kul att se en text från som inte är så otydlig. Finns en del priser som jag inte ens vill "vinna" om jag måste betala 30% av priset.

Jag skulle tro att om det finns en fråga, oberoende av hur enkel den är, så är det ingen slump längre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Jag skulle tro att om det finns en fråga, oberoende av hur enkel den är, så är det ingen slump längre.

Enligt lotteriinspektionen så är det tydligen inte så enkelt, och om det är lotteri eller inte avgörs enligt en helhetsbedömning.

Citat:

Som riktlinje kan sägas att ett arrangemang som avgörs med slumpens hjälp är att betrakta som ett lotteri. Som angetts ovan görs en helhetsbedömning i varje enskilt fall för att avgöra om ett arrangemang utgör ett lotteri. Vid denna bedömning ser man till den större eller mindre graden av slump som finns i arrangemanget. Man ser även till arrangemangets allmänna karaktär, dvs. om det kan uppfattas som ett lotteri.

Citat:

Om utgången i arrangemanget avgörs av någons prestation, till exempel genom en bedömning av någons förslag till en slogan eller att deltagaren kan svaret på fler kunskapsfrågor än andra som deltar, är det normalt sett inte fråga om ett lotteri. Prestationsmomentet får dock inte vara för enkelt för då kan det fortfarande anses vara ett lotteri. En helhetsbedömning av arrangemanget måste alltid göras.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

Erbjudande (inredning) https://www.designonline.se/

Permalänk
Medlem

Simracingrelaterat:
Fanatec https://www.fanatec.com/eu-en/

Idag (=imorgon...) är luckan dock en auktion, så lite oklart vad man kan förvänta sig.

Permalänk
Medlem